Прескочи до съдържание

Съвети за по-хубави снимки


Препоръчани мнения

преди 14 минути , ven62 каза:

Има ли някаква постобработка или директно от фотоапарата е.

Само съм изправил хоризонта и съм кропнал, че беше килната на една страна снимката.

 

Редактирано от Фичо
  • Браво 1
Връзка към коментар

Друг интересен ефект при използване на дълга експозиция предимно нощно време е да се хванат в кадър движещи се в подходяща посока обекти (автомобили, автобуси, корабчета, лодки със светлини), което подчертава перспективата и така засилва усещането за дълбочина на кадъра.  С уточнението, че е по-добре да се хване задната част на МПС-тата, защото червената светлина на габаритите прави по-хубави линии, докато силните фарове отпред блестят, излиза много бяло и се размазва. Затова дебнеш по-скоро превозни средства, които се отдалечават от теб и по-малко такива, идващи срещу теб. 
За такива снимки е добре да позатвориш блендата - едно за да получиш по-голям обхват статични елементи на фокус и второ - за да направиш по дълга експозицията.  Също така държиш ниско ISO, че иначе при дълга експозиция започва да влиза много "шум", особено в случаите когато, както при теб и мен, снимаме със "сапунерки", а не с DSLR.


0_p1.jpg.4c517cf534db86c77e1350f280a11d8f.jpg

0_p3.jpg.3aa6383dc12edc9bdb994a7f7554666e.jpg

0_p2.jpg.61b9c5ba9728365bd28a6b185073701f.jpg

0_p7_BW.jpg.c81cde75fd7bce75afbdf5ab2dbd3ff3.jpg

 

Също така интересни плавни криви линии се получават при завиващи обекти

0_p6.jpg.d006e83696fda2c351fe95205ce04545.jpg

0_p5.jpg.296e29b1a639c6891a95a1c46a06c5c3.jpg

0_p4.jpg.d3a63b07d5b0cd644f743d26ba952ca5.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 10
  • Браво 13
Връзка към коментар

@Фичо, снимките са супер. Поздравления.

Третата отзад-напред (Бигбен-а) ми напомня @Tedy -вия Кьолн от стенния календар_2018. 

Нали сега си я правил - стискай я за следващия-2019 :) 

 

Само една "дребна забележка" - не ми казвай, че снимам със сапунерка, щото това ще е най-скъпо струващата сапунерка - над 1000 лв. ;):)

 

 

Редактирано от ven62
Връзка към коментар
преди 1 час, ven62 каза:

. Поздравления. ;):)

Благодаря. :smile3:

Цитат

Нали сега си я правил - стискай я за следващия-2019 :) 

Не е е сега, от миналата година е.  В момента Биг Бен целият е "окован" в скеле, защото го ремонтират :unsure:
 

Цитат

Само една "дребна забележка" - не ми казвай, че снимам със сапунерка, щото това ще е най-скъпо струващата сапунерка - над 1000 лв.

Скъпи, евтини - сапунерки са си :biggrin: ,  няма ли огледало и не се ли сменя оптиката, са си сапунерки. Турбо-, ама сапунерки.
И моят RX-100 II е над 1000лв. ама си е сапунерка. :unsure:
Edit - сега погледнах във Фотопавилиона че вече по 999 лв. го дават :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Щото @Фичо не казва всичко. Освен фотоапарат трябва и едно специално устройство, нарича се ЗАУ. Някои апарати имат въпросната добавка от висока класа, други - не толкова, а някои никога не се сдобиват с такава. Затова от сто еднакви фотоапарата ще видим сто различни снимки. Аз откога търся свястно ЗАУ, ама на - още не съм се сдобила с такова :biggrin: :girlcrazy:.

 

/ Шегувам се, разбира се. Но донякъде. Не техниката прави снимките, а задапаратното устройство. Техниката само помага. А понякога пречи. Причината? Задапаратното :biggrin:. / 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, Sara каза:

Фичо,тези красоти по горе с RX-100 ли са снимани? :O И аз имам същият, но нямам такива снимки?! 

Ако искаш покажи някой опит да ти кажем къде бъркаш... Иначе Фичо е казал основното. Само не видях статив да е споменал, но може и да не е статив, а дърво, парапет, кофа за боклук, каквото има, да закрепиш апарата за него да не мърда.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Бързо включване по темата със статива. Доста удобни са горилапод-четата, което ще рече мини стътивче с крака, който могат да се огъват, увиват и въобще придобиват какви ли не форми, само за да успеете да хванете правилния кадър :)

 

Колкото до техниката за снимане - има значение, но далеч по-важен е погледът и идеята на задснимачното устройство :) Както добрия готвач не разчита на тиганите си, така и хубавите снимки не зависят чак толкова много от техниката. 

Дори и с днешните телефони, които всеки има в джоба си, стават доста сполучливи снимки, когато се нацели момента. Ето няколко мои любими попадения с телефон :

 IMG_20170725_113417-01.jpeg.2425cb9dd52cefb28d3bcdb92a5c72d8.jpeg

 

IMG_20170725_113420-02.jpeg.b983e7b56696b141dad9f56ce078a249.jpegIMG_20170721_185915_01-01.jpeg.ac0e6296b5655a806ec76247b96fad48.jpegIMG_20170715_111618-01.jpeg.018fda39dc239b13740365f47a917763.jpeg

IMG_20170715_223242-01.jpeg.7f12d2176093aec9dc5443d99df39061.jpeg

 

 

Не мисля, че има правила във фотографията ( които не са свързани с техническа грамотност ), просто е усет и умение да предадеш и видиш момента . Като някакви груби насоки аз бих казал, че е добре максимално да се опрости това което попада в кадъра. Колкото по-геометричен и подреден е той, толкова по-лесен за възприемане. Има какви ли не правила за композиция, но в един момент всичко се изтърква и преповтаря, затова всеки снимащ открива своя стил и това което му харесва и се опитва да го предаде на зрителите, както го е видял и усетил :) В крайна сметка снимката има информативен, естетичен и до някъде емоционален характер ( поне за мен ) и ако успее да извърши някоя от функциите си, значи е добра. Много помага за създаването на добрите снимки един бърз анализ на това, какво ви се харесва на вас самите в чуждите кадри - когато човек си даде сметка за елементите, идеите, цветовете, комбинациите и съдържанието което търси, тогава е някак си по-лесно да започне да го открива и в реалността наоколо и сътоветно да го заснема и предава. 

Перфектни снимки няма, поне от моя опит :P  И най-трудните снимки ми се виждат първите няколко хиляди, след това е доста по-лесно :D 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
  • 1 година по-късно ...

За съжаление и аз съм аматьор в снимането, но много ми се иска да се науча ако може без много усилия да правя добри снимки. Желанието ми за малко услилия, едва ли ще се сбъдне, но има няколко елементарни трика, които помагат да се избегнат най-аматьорските грешки:

 

1. Освен случая в който правим портрет, да спазваме правилото 1/3 -2/3, като обекта на снимането не го слагаме в центъра на снимката.

2. Ползвайте масово светкавица през деня. Има една поговорка, че професионалистът ползва светкавица през деня, а аматьорът нощем 🙂 Когато има близък обект, който е в сянка (най-често човешко лице), а зад този обект има силно осветен от слънцето фон, близкият обект няма да може да се вижда добре на снимката. В такива случаи е добре да се ползва светкавицата за да просветли близкия обект. Нека помним обаче, че светкавицата има ефект до максимум разстояние от 2-3 метра. От 10 метра човешкото лице пак ще е в сянка...

3. Ако искате да правите добри вечерни снимки носете статив или намерете стабилно място за апарата. Вечерно време с изключение на правене на портрет не ползвайте светкавица. Типична грешка на аматьорите е да си мислят, че със светкавица могат да осветят цял площад, стадион и т.н. По време на откриване на олимпиадите се вижда, че десетки хиляси хора от трибуните ползват светкавица, но от тези снимки няма да стане нищо!

 

Това са моите аматьорски съвети, но бих се радвал и професионалисти да се включат с подобни съвети.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма?

Връзка към коментар
2 hours ago, mary_shery said:

Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма?

По принцип фотоапарата не обича големите контрасти на светлината и по малко може да се адаптира от колкото човешкото око. Нощните снимки не е добре да се правят близо до силно светещи обекти.  Ако си професионалистка, може да почнеш да си играш с фаровете на автомобилите и други силно светещи и контрастиращи с околната среда обекти, но аматьорите обикновенно развалят подобни снимки.

Връзка към коментар
преди 1 час, mary_shery каза:

Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма?

Лъчите са от дифракцията от ламелите на блендата. За да ги няма, трябва да снимаш на максимално отворена бленда, но пък за нощни снимки това е и най-честия случай, т.е. може би няма да успееш да ги избегнеш.

Връзка към коментар

Сетих се за още една типична за аматьорите грешка. Ако човек снима през силно замърсено, надраскано и т.н. стъкло, като прозорец на кола, самолет и т.н. не е добре да наглася фотоапарата на автоматик, защото може да фокусира на мръсотията на стъклото. Най-добре е да се нагласи на панорамна снимка за да няма такъв проблем.

Връзка към коментар
преди 2 часа, mary_shery каза:

 Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма?

Прекомпозирай така, че светещият обект да не е много близо или да не е централно разположен в кадъра. Да се избегнат флеърите не е проста работа, изисква техника на снимане + професионална обработка. По-лесно е да избягваш контражурната /насрещна/ светлина. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, Tedy каза:

Прекомпозирай така, че светещият обект да не е много близо или да не е централно разположен в кадъра. Да се избегнат флеърите не е проста работа, изисква техника на снимане + професионална обработка. По-лесно е да избягваш контражурната /насрещна/ светлина. 

Това и аз правя, но се чудех дали има някакви настройки на апарата, които могат да помогнат да се намали това светене. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , mary_shery каза:

Това и аз правя, но се чудех дали има някакви настройки на апарата, които могат да помогнат да се намали това светене. 

За съжаление няма. Пробвай варианти с композицията, докато намалеят флеърите. Другото е, ако имаш статив или твърда повърхност да затвориш блендата /по-голяма цифра f/. Не изчезват, но са по-обрани. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.