Фил Публикувано: 14 декември, 2017 Сподели Публикувано: 14 декември, 2017 (редактирано) преди 14 минути , ven62 каза: Има ли някаква постобработка или директно от фотоапарата е. Само съм изправил хоризонта и съм кропнал, че беше килната на една страна снимката. Редактирано 14 декември, 2017 от Фичо 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 14 декември, 2017 Сподели Публикувано: 14 декември, 2017 (редактирано) Друг интересен ефект при използване на дълга експозиция предимно нощно време е да се хванат в кадър движещи се в подходяща посока обекти (автомобили, автобуси, корабчета, лодки със светлини), което подчертава перспективата и така засилва усещането за дълбочина на кадъра. С уточнението, че е по-добре да се хване задната част на МПС-тата, защото червената светлина на габаритите прави по-хубави линии, докато силните фарове отпред блестят, излиза много бяло и се размазва. Затова дебнеш по-скоро превозни средства, които се отдалечават от теб и по-малко такива, идващи срещу теб. За такива снимки е добре да позатвориш блендата - едно за да получиш по-голям обхват статични елементи на фокус и второ - за да направиш по дълга експозицията. Също така държиш ниско ISO, че иначе при дълга експозиция започва да влиза много "шум", особено в случаите когато, както при теб и мен, снимаме със "сапунерки", а не с DSLR. Също така интересни плавни криви линии се получават при завиващи обекти Редактирано 14 декември, 2017 от Фичо 10 13 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 15 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 15 декември, 2017 (редактирано) @Фичо, снимките са супер. Поздравления. Третата отзад-напред (Бигбен-а) ми напомня @Tedy -вия Кьолн от стенния календар_2018. Нали сега си я правил - стискай я за следващия-2019 Само една "дребна забележка" - не ми казвай, че снимам със сапунерка, щото това ще е най-скъпо струващата сапунерка - над 1000 лв. Редактирано 15 декември, 2017 от ven62 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 15 декември, 2017 Сподели Публикувано: 15 декември, 2017 преди 1 час, ven62 каза: . Поздравления. Благодаря. Цитат Нали сега си я правил - стискай я за следващия-2019 Не е е сега, от миналата година е. В момента Биг Бен целият е "окован" в скеле, защото го ремонтират Цитат Само една "дребна забележка" - не ми казвай, че снимам със сапунерка, щото това ще е най-скъпо струващата сапунерка - над 1000 лв. Скъпи, евтини - сапунерки са си , няма ли огледало и не се ли сменя оптиката, са си сапунерки. Турбо-, ама сапунерки. И моят RX-100 II е над 1000лв. ама си е сапунерка. Edit - сега погледнах във Фотопавилиона че вече по 999 лв. го дават 4 Връзка към коментар
Sara Публикувано: 16 декември, 2017 Сподели Публикувано: 16 декември, 2017 Фичо,тези красоти по горе с RX-100 ли са снимани? И аз имам същият, но нямам такива снимки?! Връзка към коментар
Ann Публикувано: 16 декември, 2017 Сподели Публикувано: 16 декември, 2017 Щото @Фичо не казва всичко. Освен фотоапарат трябва и едно специално устройство, нарича се ЗАУ. Някои апарати имат въпросната добавка от висока класа, други - не толкова, а някои никога не се сдобиват с такава. Затова от сто еднакви фотоапарата ще видим сто различни снимки. Аз откога търся свястно ЗАУ, ама на - още не съм се сдобила с такова . / Шегувам се, разбира се. Но донякъде. Не техниката прави снимките, а задапаратното устройство. Техниката само помага. А понякога пречи. Причината? Задапаратното . / 1 4 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 16 декември, 2017 Сподели Публикувано: 16 декември, 2017 преди 6 часа, Sara каза: Фичо,тези красоти по горе с RX-100 ли са снимани? И аз имам същият, но нямам такива снимки?! Ако искаш покажи някой опит да ти кажем къде бъркаш... Иначе Фичо е казал основното. Само не видях статив да е споменал, но може и да не е статив, а дърво, парапет, кофа за боклук, каквото има, да закрепиш апарата за него да не мърда. 2 Връзка към коментар
prozium Публикувано: 16 декември, 2017 Сподели Публикувано: 16 декември, 2017 Бързо включване по темата със статива. Доста удобни са горилапод-четата, което ще рече мини стътивче с крака, който могат да се огъват, увиват и въобще придобиват какви ли не форми, само за да успеете да хванете правилния кадър Колкото до техниката за снимане - има значение, но далеч по-важен е погледът и идеята на задснимачното устройство Както добрия готвач не разчита на тиганите си, така и хубавите снимки не зависят чак толкова много от техниката. Дори и с днешните телефони, които всеки има в джоба си, стават доста сполучливи снимки, когато се нацели момента. Ето няколко мои любими попадения с телефон : Не мисля, че има правила във фотографията ( които не са свързани с техническа грамотност ), просто е усет и умение да предадеш и видиш момента . Като някакви груби насоки аз бих казал, че е добре максимално да се опрости това което попада в кадъра. Колкото по-геометричен и подреден е той, толкова по-лесен за възприемане. Има какви ли не правила за композиция, но в един момент всичко се изтърква и преповтаря, затова всеки снимащ открива своя стил и това което му харесва и се опитва да го предаде на зрителите, както го е видял и усетил В крайна сметка снимката има информативен, естетичен и до някъде емоционален характер ( поне за мен ) и ако успее да извърши някоя от функциите си, значи е добра. Много помага за създаването на добрите снимки един бърз анализ на това, какво ви се харесва на вас самите в чуждите кадри - когато човек си даде сметка за елементите, идеите, цветовете, комбинациите и съдържанието което търси, тогава е някак си по-лесно да започне да го открива и в реалността наоколо и сътоветно да го заснема и предава. Перфектни снимки няма, поне от моя опит И най-трудните снимки ми се виждат първите няколко хиляди, след това е доста по-лесно :D 7 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 (редактирано) За съжаление и аз съм аматьор в снимането, но много ми се иска да се науча ако може без много усилия да правя добри снимки. Желанието ми за малко услилия, едва ли ще се сбъдне, но има няколко елементарни трика, които помагат да се избегнат най-аматьорските грешки: 1. Освен случая в който правим портрет, да спазваме правилото 1/3 -2/3, като обекта на снимането не го слагаме в центъра на снимката. 2. Ползвайте масово светкавица през деня. Има една поговорка, че професионалистът ползва светкавица през деня, а аматьорът нощем 🙂 Когато има близък обект, който е в сянка (най-често човешко лице), а зад този обект има силно осветен от слънцето фон, близкият обект няма да може да се вижда добре на снимката. В такива случаи е добре да се ползва светкавицата за да просветли близкия обект. Нека помним обаче, че светкавицата има ефект до максимум разстояние от 2-3 метра. От 10 метра човешкото лице пак ще е в сянка... 3. Ако искате да правите добри вечерни снимки носете статив или намерете стабилно място за апарата. Вечерно време с изключение на правене на портрет не ползвайте светкавица. Типична грешка на аматьорите е да си мислят, че със светкавица могат да осветят цял площад, стадион и т.н. По време на откриване на олимпиадите се вижда, че десетки хиляси хора от трибуните ползват светкавица, но от тези снимки няма да стане нищо! Това са моите аматьорски съвети, но бих се радвал и професионалисти да се включат с подобни съвети. Редактирано 18 януари, 2019 от Topfly 2 Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма? Връзка към коментар
bad kid Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 зависи много от способностите на апарата и обектива Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 2 hours ago, mary_shery said: Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма? По принцип фотоапарата не обича големите контрасти на светлината и по малко може да се адаптира от колкото човешкото око. Нощните снимки не е добре да се правят близо до силно светещи обекти. Ако си професионалистка, може да почнеш да си играш с фаровете на автомобилите и други силно светещи и контрастиращи с околната среда обекти, но аматьорите обикновенно развалят подобни снимки. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 преди 1 час, mary_shery каза: Във връзка с нощните снимки, имам едно питане. Определено никога не ползвам светкавица за нощните си снимки, но когато има лампи или друго силно осветление, на снимките се появяват големи лъчи от светещите обекти, които в действителност не ги виждаме така. Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма? Лъчите са от дифракцията от ламелите на блендата. За да ги няма, трябва да снимаш на максимално отворена бленда, но пък за нощни снимки това е и най-честия случай, т.е. може би няма да успееш да ги избегнеш. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 Сетих се за още една типична за аматьорите грешка. Ако човек снима през силно замърсено, надраскано и т.н. стъкло, като прозорец на кола, самолет и т.н. не е добре да наглася фотоапарата на автоматик, защото може да фокусира на мръсотията на стъклото. Най-добре е да се нагласи на панорамна снимка за да няма такъв проблем. Връзка към коментар
Tedy Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 преди 2 часа, mary_shery каза: Какво може да се направи, че хем да се виждат обектите на снимката, хем тия гадни лъчи да ги няма? Прекомпозирай така, че светещият обект да не е много близо или да не е централно разположен в кадъра. Да се избегнат флеърите не е проста работа, изисква техника на снимане + професионална обработка. По-лесно е да избягваш контражурната /насрещна/ светлина. 3 Връзка към коментар
mary_shery Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 преди 3 часа, Tedy каза: Прекомпозирай така, че светещият обект да не е много близо или да не е централно разположен в кадъра. Да се избегнат флеърите не е проста работа, изисква техника на снимане + професионална обработка. По-лесно е да избягваш контражурната /насрещна/ светлина. Това и аз правя, но се чудех дали има някакви настройки на апарата, които могат да помогнат да се намали това светене. 1 Връзка към коментар
Tedy Публикувано: 18 януари, 2019 Сподели Публикувано: 18 януари, 2019 преди 7 минути , mary_shery каза: Това и аз правя, но се чудех дали има някакви настройки на апарата, които могат да помогнат да се намали това светене. За съжаление няма. Пробвай варианти с композицията, докато намалеят флеърите. Другото е, ако имаш статив или твърда повърхност да затвориш блендата /по-голяма цифра f/. Не изчезват, но са по-обрани. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега