akair Публикувано: 27 януари, 2018 Публикувано: 27 януари, 2018 На 22-ри Боинг 787-10 е получил своя типов сертификат от ФАА (Федералната Авиационна Администрация на САЩ). Това дава право самолетите от тези модел да бъдат използвани на територията на САЩ. Следва издаването на такива сертификати от ЕАСА и останалите подобни администрации: http://boeing.mediaroom.com/2018-01-22-Boeings-787-10-Dreamliner-Cleared-for-Commercial-Service-by-Federal-Aviation-Administration А преди няколко часа америсканската Комисия за международна търговия е гласувала с 4 на 0 гласа срещу жалбата на Боинг срещу Бомбардие. Това е доста категоричен отговор на жалбата... Естествено, Боинг са коментирали, че са "разочаровани" и "те всекидневно страдат от нелоялните търговски практики, които са навлезнали в американското въздушно пространство". Бомбардие са коментирали, че това е "естествена победа за новите технологии и технологичният напредък" и допълват, че "имат дългосрочна отговорност да продължават да откриват работни места в САЩ". 3
wilks Публикувано: 2 февруари, 2018 Публикувано: 2 февруари, 2018 (редактирано) Конкуренцията между двата основни гиганта в самолетостроенето, даде поредния резултат В сряда, малко след 11 ч., от Хамбург, Германия се извърши първият полет (maiden flight) на Airbus 321LR (Long Range) от серията NEO, . Една от версиите на модела (тази с 206 места), ще може да извършва непрекъснат полет на разтояние 4000 морски мили, или около 7400 км. Това ще е най-голямото разстояние, прелитано от самолет от такъв клас (с една пътека, или още тяснофюзелажен). За сравнение, максималното полетно разстояние на главния конкурент от Boeing в този клас - Boeing 737 MAX7, е 3850 nmi (ок. 7100 км). След появата на А321LR, от Boeing се заканват, че следващият им отговор ще е самолет от този тип, който ще може да прелита 5000 nmi. Специалистите обаче, определят този вид като вече отделен клас самолет - NMA (New Midsize Airplane), който ще даде началото и на новата серия при Боинг - Boeing 797. Тестовият полет е бил с продължителност 2:36 ч. https://www.popularmechanics.com/flight/airlines/a15954644/airbus-maiden-flight-longest-range-single-aisle-jet-a321lr/ Редактирано 6 февруари, 2018 от Mary Корекция 8 1
akair Публикувано: 5 февруари, 2018 Автор Публикувано: 5 февруари, 2018 Лепенките на А321LR са не по-малко красноречиви: 12
akair Публикувано: 6 февруари, 2018 Автор Публикувано: 6 февруари, 2018 Сухой продължават с опитите за самолети, в които исторически нямат опит - такива с повече от 2 седалки... Ще разработят по-къса версия на Суперджет. Новият самолет ще има 75 места, авиониката ще е уеднаквена с МС-21, ще има ново крило и фюзелажът ще мине през основен редизайн. Обсъждат опции за руски двигатели ПД-7, както и двителите от лидерите в бранша - P&W и GE. 4 1
tch Публикувано: 6 февруари, 2018 Публикувано: 6 февруари, 2018 преди 1 час, akair каза: Сухой продължават с опитите за самолети И така до новата промяна в "стратегията" за производство на нов кукурузник
akair Публикувано: 3 март, 2018 Автор Публикувано: 3 март, 2018 Dassault пуска нов модел - 6Х. Той ще замести неуспешния 5Х. Новата машина ще бъде с двигатели от канадския производител P&W 11
akair Публикувано: 25 март, 2018 Автор Публикувано: 25 март, 2018 Иркут са произвели 2-та бройка от модела МС21, разновидност МС21-300 (липсват традиционните съкращения като "Б1", "М",...). Машината е с двигатели от ново поколение ПД-14 https://news.rambler.ru/video/39445920-postroen-vtoroy-ms-21-dlya-letnyh-ispytaniy/?utm_source=head&utm_campaign=self_promo&utm_medium=news&utm_content=video 3 1
akair Публикувано: 5 април, 2018 Автор Публикувано: 5 април, 2018 Норвежка авиокомпания е получила първата бройка от новия модел на Ембраер 190-2: Инересно е, че крилото няма характерните wingtips. 7
akair Публикувано: 14 май, 2018 Автор Публикувано: 14 май, 2018 Ииииии нов регионален самолет от РФ - Ил 114 - 2 турбо-витлови двигателя, 1500-2100 километра дължина на полета и 500км/ч крайцерска скорост: Даже изглежда да има готова бройка: Този самолет ще замени Ан-24... 5
tch Публикувано: 14 май, 2018 Публикувано: 14 май, 2018 преди 2 минути , akair каза: Даже изглежда да има готова бройка: Мани, че и лети :D Пак ще си остане за вътрешна употреба, ама толкова си могат 3
akair Публикувано: 23 май, 2018 Автор Публикувано: 23 май, 2018 FAA са издали разрешение на Боинг да зползва сгъваеми wingtips в новото поколение на 777 https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2018/05/23/are-boeings-innovative-folding-777x-wings-waving-goodbye-to-the-a380/#58d650d5a13f 4
akair Публикувано: 30 май, 2018 Автор Публикувано: 30 май, 2018 И още един модел от Сухой - CR929 Самолетът е широк почти колкото А350 и ще има 9 седалки на ред: http://atwonline.com/manufacturers/sukhoi-cr929-fuselage-have-nine-abreast-seating 1
tch Публикувано: 30 май, 2018 Публикувано: 30 май, 2018 преди 3 минути , akair каза: И още един модел от Сухой - CR929 На макет добре са го докарали, след 10 години евентуално може и да литне 2
akair Публикувано: 6 юни, 2018 Автор Публикувано: 6 юни, 2018 Емирейтс оглеждат идеи за самолет без прозорци: https://www.bbc.com/news/business-44383220 Това щяло да намали теглото на самолетите поради необходимостта от по-малко структурни елементи. По-малко тегло означава и по-малко изразходвано гориво. По-интересното е дали слагането на монитори като мярка, която компенсира липсата на прозорци, няма всъщност да увеличи теглото на самолетите отвъд теглото на структурните елементи. Или по-вероятното - иконъми ще стане истински cattle class и за монитори/прозорци ще се плаща допълнително... 🙂 1 1
Георги Публикувано: 7 юни, 2018 Публикувано: 7 юни, 2018 Мониторите би трябвало да са по-леки, но знае ли се с всичките му там авио регулации за пожарна издръжливост и какво ли не 🙂 А и ще трябва да са качествени, не върви да лепнеш таблет от алиекспрес за 20 долара. Но да, прозорците и вратите са голям проблем за конструкцията, респективно за теглото заради нужното усилване в тази зона. 1
Фил Публикувано: 7 юни, 2018 Публикувано: 7 юни, 2018 Преди 1 час, Георги каза: Но да, прозорците и вратите са голям проблем за конструкцията, респективно за теглото заради нужното усилване в тази зона. Надявам се все пак поне вратите да оставят 😁 3 1
funny Публикувано: 7 юни, 2018 Публикувано: 7 юни, 2018 преди 13 минути , Фичо каза: Надявам се все пак поне вратите да оставят 😁 Абе за какво са ни ? 🤔 Минаваш през товарното отделение, оставяш си чекирания багаж и после се качваш в салона ... 2 3
Георги Публикувано: 7 юни, 2018 Публикувано: 7 юни, 2018 преди 34 минути , funny каза: Абе за какво са ни ? 🤔 Минаваш през товарното отделение, оставяш си чекирания багаж и после се качваш в салона ... То се отнася и за товарните врати и въобще за всякакви отвори в цилиндъра 🙂 По-скоро и товаренето да става през пътническите, всеки четири пътника да хващат по едно пале с товар от четирите страни и така да влизат 🙂 5
chandni Публикувано: 7 юни, 2018 Публикувано: 7 юни, 2018 преди 35 минути , Георги каза: То се отнася и за товарните врати и въобще за всякакви отвори в цилиндъра 🙂 По-скоро и товаренето да става през пътническите, всеки четири пътника да хващат по едно пале с товар от четирите страни и така да влизат 🙂 Малко ще е тесничко за палетите... Най-добре да ги направят като Ан-124 Вдигат носа, натъпкват каргото и пътниците анблок (хем по-малко време ще отнема бординга), после поставят вътре от онези седалки с полуизправеното положение на пасажера Дори може да ги разхвърлят около каргото за по-добро уплътняване на паразното пространство и за капак... вместо монитори - по едни висящи от тавана очила за виртуална реалност... 😁 4
akair Публикувано: 8 юни, 2018 Автор Публикувано: 8 юни, 2018 On 6/7/2018 at 4:21 AM, chandni said: по едни висящи от тавана очила за виртуална реалност... Но без пари са само очилата и си ги ползваш със собствения телефон. Който иска, може да ползва телефон на а/к, но това ще се плаща допълнително 2 1
akair Публикувано: 10 юни, 2018 Автор Публикувано: 10 юни, 2018 Пол Алън, съосновател на Майкрософт, е инвестирал в компания, наречена Кити Хоук. Най-новото им творение се казва Flyer и позволява на хора без пилотски лиценз да го управляват след само 2 часа трейнинг. Повече инфо - във видеото 7
Achtung Публикувано: 18 юни, 2018 Публикувано: 18 юни, 2018 На 14.05.2018 г. в 17:45, akair каза: Ииииии нов регионален самолет от РФ - Ил 114 - 2 турбо-витлови двигателя, 1500-2100 километра дължина на полета и 500км/ч крайцерска скорост: Даже изглежда да има готова бройка: Този самолет ще замени Ан-24... Малко със закъснение, но този претоплен съветски самолет е имало планове към края на 80-те да се асемблира в Пловдив, и да произвеждаме опашната част, за корпуса мисля е трябвало да отговарят Румънците, Крилата от СССР, а автоматиката и интериора от Чехословакия. Ние малко сме се инатили да вземем лиценз за Ми-17, ама после разбираме, че не е хапка за нашата уста и кандисваме, ама после вече СИВ глътна вода и така...
akair Публикувано: 27 юни, 2018 Автор Публикувано: 27 юни, 2018 Boeing са поставили срок до 27 юни на 3-те производителя на двигатели (P&W, RR и GE) да им предоставят предложения за двигатели на бъдещия 797. Ето малко подробности за самия самолет: 3
akair Публикувано: 28 юни, 2018 Автор Публикувано: 28 юни, 2018 Първата машина Beluga XL, базирана на А330, вече е боядисана: 7
AlexandraKo Публикувано: 28 юни, 2018 Публикувано: 28 юни, 2018 (редактирано) Еха, точно, като Белуга , много е хубава! А къде са му прозорчетата на това самолетче? Редактирано 28 юни, 2018 от AlexandraKo 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега