Прескочи до съдържание

Новите самолети през 2018-та


akair

Препоръчани мнения

Публикувано:

На 22-ри Боинг 787-10 е получил своя типов сертификат от ФАА (Федералната Авиационна Администрация на САЩ). Това дава право самолетите от тези модел да бъдат използвани на територията на САЩ. Следва издаването на такива сертификати от ЕАСА и останалите подобни администрации:

http://boeing.mediaroom.com/2018-01-22-Boeings-787-10-Dreamliner-Cleared-for-Commercial-Service-by-Federal-Aviation-Administration

 

А преди няколко часа америсканската Комисия за международна търговия е гласувала с 4 на 0 гласа срещу жалбата на Боинг срещу Бомбардие. Това е доста категоричен отговор на жалбата... Естествено, Боинг са коментирали, че са "разочаровани" и "те всекидневно страдат от нелоялните търговски практики, които са навлезнали в американското въздушно пространство". Бомбардие са коментирали, че това е "естествена победа за новите технологии и технологичният напредък" и допълват, че "имат дългосрочна отговорност да продължават да откриват работни места в САЩ".

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Конкуренцията между двата основни гиганта в самолетостроенето, даде поредния резултат :)


В сряда, малко след 11 ч., от Хамбург, Германия се извърши първият полет (maiden flight) на Airbus 321LR (Long Range) от серията NEO, . Една от версиите на модела (тази с 206 места), ще може да извършва непрекъснат полет на разтояние 4000 морски мили, или около 7400 км. Това ще е най-голямото разстояние, прелитано от самолет от такъв клас (с една пътека, или още тяснофюзелажен).

За сравнение, максималното полетно разстояние на главния конкурент от Boeing в този клас - Boeing 737 MAX7, е 3850 nmi (ок. 7100 км).

След появата на А321LR, от Boeing се заканват, че следващият им отговор ще е самолет от този тип, който ще може да прелита  5000 nmi. Специалистите обаче, определят този вид като вече отделен клас самолет - NMA (New Midsize Airplane), който ще даде началото и на новата серия при Боинг - Boeing 797.

Тестовият полет е бил с продължителност 2:36 ч.

 

https://www.popularmechanics.com/flight/airlines/a15954644/airbus-maiden-flight-longest-range-single-aisle-jet-a321lr/

 

Редактирано от Mary
Корекция
  • Харесвам 8
  • Браво 1
Публикувано:

Сухой продължават с опитите за самолети, в които исторически нямат опит - такива с повече от 2 седалки... Ще разработят по-къса версия на Суперджет. Новият самолет ще има 75 места, авиониката ще е уеднаквена с МС-21, ще има ново крило и фюзелажът ще мине през основен редизайн. Обсъждат опции за руски двигатели ПД-7, както и двителите от лидерите в бранша -  P&W и GE.

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 1 час, akair каза:

Сухой продължават с опитите за самолети

И така до новата промяна в "стратегията" за производство на нов кукурузник :lol:

  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Dassault пуска нов модел - 6Х. Той ще замести неуспешния 5Х. Новата машина ще бъде с двигатели от канадския производител P&W

 

image.png.8d038c9590c00ad09c7ca70de5bb40be.png

 

image.png.ba1093090c72b697946e123182495b88.png

 

image.thumb.png.c84a0f98c4d64210ed53a96c5d5606d0.png

 

image.png.cc314f63a1cee771ae5a8b219926274e.png

  • Харесвам 11
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Иркут са произвели 2-та бройка от модела МС21, разновидност МС21-300 (липсват традиционните съкращения като "Б1", "М",...). Машината е с двигатели от ново поколение ПД-14

https://news.rambler.ru/video/39445920-postroen-vtoroy-ms-21-dlya-letnyh-ispytaniy/?utm_source=head&utm_campaign=self_promo&utm_medium=news&utm_content=video

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Норвежка авиокомпания е получила първата бройка от новия модел на Ембраер 190-2:

image.thumb.png.b4855d65e1c727b69937ed47551ef847.png

 

image.thumb.png.1b87570fcd7caf4d72c486f0b8b79594.png

 

image.thumb.png.d20d4e905bb2bce7adc703f0688b8754.png

 

image.thumb.png.d42548b4d037ce212c00dcfe82ea215a.png

 

Инересно е, че крилото няма характерните wingtips.

  • Харесвам 7
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Ииииии нов регионален самолет от РФ - Ил 114 - 2 турбо-витлови двигателя, 1500-2100 километра дължина на полета и 500км/ч крайцерска скорост:

image.png.46b8a30ccd46af482bd8942c0c866935.png

 

Даже изглежда да има готова бройка:

image.png.ee90da07a84f055d22f279777e161b5a.png

 

image.png.08ed9d719d72a83c42df6b26038d6c90.png

 

Този самолет ще замени Ан-24...

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 2 минути , akair каза:

Даже изглежда да има готова бройка:

 

Мани, че и лети :D Пак ще си остане за вътрешна употреба, ама толкова си могат 

  • Харесвам 3
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

 FAA са издали разрешение на Боинг да зползва сгъваеми wingtips в новото поколение на 777

https://www.forbes.com/sites/marisagarcia/2018/05/23/are-boeings-innovative-folding-777x-wings-waving-goodbye-to-the-a380/#58d650d5a13f

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 3 минути , akair каза:

И още един модел от Сухой -  CR929

 

На макет добре са го докарали, след 10 години евентуално може и да литне 

  • Смея се 2
Публикувано:

Емирейтс оглеждат идеи за самолет без прозорци:

https://www.bbc.com/news/business-44383220

 

Това щяло да намали теглото на самолетите поради необходимостта от по-малко структурни елементи. По-малко тегло означава и по-малко изразходвано гориво.

По-интересното е дали слагането на монитори като мярка, която компенсира липсата на прозорци, няма всъщност да увеличи теглото на самолетите отвъд теглото на структурните елементи. Или по-вероятното - иконъми ще стане истински cattle class и  за монитори/прозорци ще се плаща допълнително... 🙂

 

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Мониторите би трябвало да са по-леки, но знае ли се с всичките му там авио регулации за пожарна издръжливост и какво ли не 🙂 А и ще трябва да са качествени, не върви да лепнеш таблет от алиекспрес за 20 долара. Но да, прозорците и вратите са голям проблем за конструкцията, респективно за теглото заради нужното усилване в тази зона. 

 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Георги каза:

 Но да, прозорците и вратите са голям проблем за конструкцията, респективно за теглото заради нужното усилване в тази зона. 

Надявам се все пак поне вратите да оставят 😁

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 13 минути , Фичо каза:

Надявам се все пак поне вратите да оставят 😁

Абе за какво са ни ? 🤔

Минаваш през товарното отделение, оставяш си чекирания багаж и после се качваш в салона ...

  • Браво 2
  • Смея се 3
Публикувано:
преди 34 минути , funny каза:

Абе за какво са ни ? 🤔

Минаваш през товарното отделение, оставяш си чекирания багаж и после се качваш в салона ...

То се отнася и за товарните врати и въобще за всякакви отвори в цилиндъра 🙂 По-скоро и товаренето да става през пътническите, всеки четири пътника да хващат по едно пале с товар от четирите страни и така да влизат 🙂

  • Смея се 5
Публикувано:
преди 35 минути , Георги каза:

То се отнася и за товарните врати и въобще за всякакви отвори в цилиндъра 🙂 По-скоро и товаренето да става през пътническите, всеки четири пътника да хващат по едно пале с товар от четирите страни и така да влизат 🙂

Малко ще е тесничко за палетите... Най-добре да ги направят като Ан-124

04233448.525609.4498.jpeg

Вдигат носа, натъпкват каргото и пътниците анблок (хем по-малко време ще отнема бординга), после поставят вътре от онези седалки с полуизправеното положение на пасажера

airplaneseating.jpg

Дори може да ги разхвърлят около каргото за по-добро уплътняване на паразното пространство и за капак... вместо монитори - по едни висящи от тавана очила за виртуална реалност... 😁

  • Смея се 4
Публикувано:
On 6/7/2018 at 4:21 AM, chandni said:

по едни висящи от тавана очила за виртуална реалност...

Но без пари са само очилата и си ги ползваш със собствения телефон. Който иска, може да ползва телефон на а/к, но това ще се плаща допълнително

  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Публикувано:

Пол Алън, съосновател на Майкрософт, е инвестирал в компания, наречена Кити Хоук. Най-новото им творение се казва Flyer и позволява на хора без пилотски лиценз да го управляват след само 2 часа трейнинг. Повече инфо - във видеото

 

  • Харесвам 7
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 14.05.2018 г. в 17:45, akair каза:

Ииииии нов регионален самолет от РФ - Ил 114 - 2 турбо-витлови двигателя, 1500-2100 километра дължина на полета и 500км/ч крайцерска скорост:

image.png.46b8a30ccd46af482bd8942c0c866935.png

 

Даже изглежда да има готова бройка:

image.png.ee90da07a84f055d22f279777e161b5a.png

 

image.png.08ed9d719d72a83c42df6b26038d6c90.png

 

Този самолет ще замени Ан-24...

Малко със закъснение, но този претоплен съветски самолет е имало планове към края на 80-те да се асемблира в Пловдив, и да произвеждаме опашната част, за корпуса мисля е трябвало да отговарят Румънците, Крилата от СССР, а автоматиката и интериора от Чехословакия. Ние малко сме се инатили да вземем лиценз за Ми-17, ама после разбираме, че не е хапка за нашата уста и кандисваме, ама после вече СИВ глътна вода и така...

  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Boeing са поставили срок до 27 юни на 3-те производителя на двигатели (P&W, RR и GE) да им предоставят предложения за двигатели на бъдещия 797. Ето малко подробности за самия самолет:

image.png.89622c9def3af8c9d70853684d76ca44.png

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Еха, точно, като Белуга , много е хубава!

А къде са му прозорчетата  на това самолетче?

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.