Jorro 4471 Публикувано: 28 юни, 2018 Сподели Публикувано: 28 юни, 2018 5 minutes ago, AlexandraKo said: Еха, точно, като Белуга , много е хубава! А къде са му прозорчетата на това самолетче? Той е за карго, не му трябват... 🙂 2 Връзка към мнение
chandni 27441 Публикувано: 28 юни, 2018 Сподели Публикувано: 28 юни, 2018 преди 24 минути , AlexandraKo каза: А къде са му прозорчетата на това самолетче? На товарните не им трябват... 🙂 2 Връзка към мнение
FlyTraveler 38468 Публикувано: 28 юни, 2018 Сподели Публикувано: 28 юни, 2018 (редактирано) преди 1 час, akair каза: Първата машина Beluga XL, базирана на А330, вече е боядисана: Красавец! Колко време изкараха само с Белугата, базирана на А300, време беше да го сменят или да добавят нов... Редактирано 28 юни, 2018 от FlyTraveler Връзка към мнение
tch 6269 Публикувано: 28 юни, 2018 Сподели Публикувано: 28 юни, 2018 преди 1 час, AlexandraKo каза: А къде са му прозорчетата на това самолетче? Транспортен 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 29 юни, 2018 Автор Сподели Публикувано: 29 юни, 2018 15 hours ago, FlyTraveler said: Красавец! Колко време изкараха само с Белугата, базирана на А300, време беше да го сменят или да добавят нов... Реално не толкова дълго - от 1994-та (тогава Белугата прави първи полет). Историята е интересна - преди това Ербъс ползва Супер Гупи, който е разработен от компания, свързана с Боинг. Оригиналната Белуга, базирана на А300-600, е предвидена да събира един цял А320 - фюзелаж и крилото. 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 10 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 10 юли, 2018 Един не толкова нов, но поне преименуван самолет. Добре дошла на А220-300 (aka Bombardier C-Series): 5 Връзка към мнение
Фил 68717 Публикувано: 10 юли, 2018 Сподели Публикувано: 10 юли, 2018 akair , а виждал ли си наживо боингския братчед - Дриймлифтъра? Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 10 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 10 юли, 2018 Just now, Фил said: akair , а виждал ли си наживо боингския братчед - Дриймлифтъра? Да - в Еверет - даже май бях сложил снимка в пътеписа от Сиатъл. 1 2 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 11 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 11 юли, 2018 @Фичо, проактивно ще ти отговоря - и класическата Белуга съм виждал, но в полет - в Хамбург. Иначе новият модел на Еърбъс спечели първа поръчка от 60 бройки. Никак не е зле за модел на 1 ден. По-интересното е, че поръчката идва от американската JetBlue, която към момента оперира флотилии от семействата на А32S (A320, A321 по-конкретно) и Ембраер E-Jets (190). Следващото поколение на Ембраер E-Jets2 семейството няколко пъти ходи в Бостън, за да се опита да спечели поръчка, но неуспешно. От няколко дни 80% от Ембраер (поделението за граждански самолети) е собственост на Боинг. Същите Боинг, които се жалваха за нелоялна конкуренция от страна на Бомбардие заради поръчка на 100-ина бройки от модела (тогава) C-Series, а днес - А220 от Делта. Боинг загубиха делото, а преди да е излезнало решението Бомбардие продададе моделната линия на Еърбъс. Стана класическа загуба на поръчки от Боинг и печалба за най-големия им конкурент - Еърбъс. https://www.reuters.com/article/us-jetblue-airways-airbus/airbus-wins-jetblue-order-for-its-newly-rebranded-a220-idUSKBN1K02R9 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 11 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 11 юли, 2018 С това темпо на новините ще се наложи @Георги да закачи темата най-отгоре 🙂 Още един нов самолет, този път роден в България. Братята Свилен и Константин Рангелови са създали Дронамикс. Вее имат и първи модел -Черният лебед, който представлява автономен товарен самолет и може да пренася до 800 кг полезен товар. Чисто нов самолет от този модел струва между 100 000 и 500 000 лв. https://www.wired.com/story/dronamics-bulgaria-cargo-drone/ https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2018/03/09/3142722_dvamata_bratia_i_cherniiat_lebed/ 4 Връзка към мнение
Георги 39033 Публикувано: 12 юли, 2018 Сподели Публикувано: 12 юли, 2018 преди 21 часа, akair каза: С това темпо на новините ще се наложи @Георги да закачи темата най-отгоре 🙂 Още един нов самолет, този път роден в България. Братята Свилен и Константин Рангелови са създали Дронамикс. Вее имат и първи модел -Черният лебед, който представлява автономен товарен самолет и може да пренася до 800 кг полезен товар. Чисто нов самолет от този модел струва между 100 000 и 500 000 лв. https://www.wired.com/story/dronamics-bulgaria-cargo-drone/ https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2018/03/09/3142722_dvamata_bratia_i_cherniiat_lebed/ Леко съм скептичен към тези юнаци, но пожелавам успех. Поне в началото им поведението беше на типичен хартиен стартъп, който се чуди кой следващ инвеститор да прилапа с лъскава PR акция и статии подобни на тези отгоре. Срещал съм малко техническа информация. Сега прегледах по диагонал, че вече имат готов прототип, което е супер. Ще се радвам да не се окажа прав. 2 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 17 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 И още новини около А220 - самолетът е получил сертификат за ETOPS 180 - това означава, че може да лети маршрути, за които най-близкто летище е на 180 минути полетно време. Така машината може да прави полети от 6 часа над вода (в средната точка, която е най-далечна от крайинте точки, ще бъде на точно 3 часа от най-близкото летище, дори и в екстремните случаи) - това е впечатляващо, вземайки под внимание, че максималното полетно време е 7 часа. Екипите на Еърбъс и Прат (и Уитни) са постигнали 2 цели - машината може да лети от/до малки летища от двете страни на Атлантика, както и да извършва полети от континенталните САЩ до Hawaii. 5 Връзка към мнение
tch 6269 Публикувано: 17 юли, 2018 Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 преди 3 часа, akair каза: И още новини около А220 - самолетът е получил сертификат за ETOPS 180 А кои са най-важните условия за получаването на този сертификат или е твърде сложно за обяснение? Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 17 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 3 hours ago, tch said: А кои са най-важните условия за получаването на този сертификат или е твърде сложно за обяснение? Производителят пише едни допълнителни процедури за maintenance - при ЕТОПС машините проактивните ремонти са доста по-чести от останалите, най-общо казано. Допълнително, всеки самолет се сертифицира за ЕТОПС - ако една а/к има флот от 40 еднакви самолета, първо следва този модел да е сертифициран, след това компанията минава сертифициране и накрая това се случва и с бройките, които тя иска да имат ЕТОПС - напр. 5 от всичките 40. 1 Връзка към мнение
neuromancer 25103 Публикувано: 17 юли, 2018 Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 То добре, ама къде ще трябва да летят на толкова далечни разстояния над океан с толкова малки самолети? Освен тихоокеанските острови друго не ми идва наум... Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 17 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 17 юли, 2018 12 minutes ago, neuromancer said: То добре, ама къде ще трябва да летят на толкова далечни разстояния над океан с толкова малки самолети? Освен тихоокеанските острови друго не ми идва наум... От знайни и незнайни канадски селца и градчета до Европа, от Европа до щата Ню Йорк, полети между второстепенни летища в Азия и Австралия, ... Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 25 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 25 юли, 2018 Компания от Денвър представя 55 местен свръхзвуков самолет на шоуто в Дубай: https://www.telegraph.co.uk/travel/news/boom-supersonic-travel-economy/ "Новите технологии" като тяло от композитни материали и turbo-fan двигатели ще допринесат за намаляване на разхода на гориво със 75% спрямо Конкорд... от Лондон до Париж - за 4 минути от Лондон до Атина - за 23 минути 2 1 Връзка към мнение
chandni 27441 Публикувано: 26 юли, 2018 Сподели Публикувано: 26 юли, 2018 This $61 million jet is Boeing's and Embraer's newest weapon against the Airbus A220 3 Връзка към мнение
FlyTraveler 38468 Публикувано: 26 юли, 2018 Сподели Публикувано: 26 юли, 2018 На 17.07.2018 г. в 13:12, akair каза: Производителят пише едни допълнителни процедури за maintenance - при ЕТОПС машините проактивните ремонти са доста по-чести от останалите, най-общо казано. Допълнително, всеки самолет се сертифицира за ЕТОПС - ако една а/к има флот от 40 еднакви самолета, първо следва този модел да е сертифициран, след това компанията минава сертифициране и накрая това се случва и с бройките, които тя иска да имат ЕТОПС - напр. 5 от всичките 40. ETOPS = Engines Turning Or Passengers Swimming 🙂 1 3 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 26 юли, 2018 Автор Сподели Публикувано: 26 юли, 2018 50 minutes ago, chandni said: This $61 million jet is Boeing's and Embraer's newest weapon against the Airbus A220 Откакто Еърбъс купиха C-Series, Емрбаер пребоядисаха машината от тигър на акула 😄 1 Връзка към мнение
chandni 27441 Публикувано: 27 юли, 2018 Сподели Публикувано: 27 юли, 2018 преди 5 часа, akair каза: Откакто Еърбъс купиха C-Series, Емрбаер пребоядисаха машината от тигър на акула 😄 От цялото пребоядисване в акули изявлението да не излезе "Големи сме риби"...?😁 1 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 2 август, 2018 Автор Сподели Публикувано: 2 август, 2018 Канадските власти са сертифицирали турбовитловия Даш8-400 за до 90 седалки в салона. Според компанията производител, Бомбардие, това е възможно при конфигурация в 1 класа и 28 инча междуредие. Вече има и клиент от Индия за новата конфигурация http://atwonline.com/airframes/bombardier-wins-approval-90-seat-q400-eyes-more-orders 3 Връзка към мнение
Емика 6325 Публикувано: 3 август, 2018 Сподели Публикувано: 3 август, 2018 Да работят, че да има с какво да пътуваме Самолетът, който ще прави Ню Йорк-Лондон за 2 часа Боинг работи върху планове за свръхзвуков пътнически самолет, който ще намали времето за пътуване между Лондон и Ню Йорк до около два часа, съобщава Independent. Концептуалният джет, обявен от американската авиационна фирма през м.юли, ще има потенциална максимална скорост от феноменалните над 6000 километра в час – близо пет пъти скоростта на звука. Средният полет на традиционен пътнически самолет между Лондон и Ню Йорк отнема около 6 часа и 45 минути. Е, от компанията се надяват да имат самолета в експлоатация най-рано в края на 2030 г., но то времето така лети.... 3 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 7 ноември, 2018 Автор Сподели Публикувано: 7 ноември, 2018 Вчера А330-800neo е направил първия си полет: https://thepointsguy.com/news/airbus-a330-800-takes-off-maiden-flight/ И един самолет, който може би е редно да остане за темата за следващата година. Русия и Китай са представили широкофюзелажен самолет Комак 929, който да конкурира самолетите на Боинг и Еърбъс: https://www.reuters.com/article/us-china-airshow-comac/china-russia-unveil-life-size-model-of-planned-widebody-jet-at-zhuhai-airshow-idUSKCN1NB0CL 5 Връзка към мнение
randi 8892 Публикувано: 7 ноември, 2018 Сподели Публикувано: 7 ноември, 2018 За съжаление А330 - 800 Neo има само 8 поръчани машини.... Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега