Прескочи до съдържание

Новите самолети през 2018-та


akair

Препоръчани мнения

5 minutes ago, AlexandraKo said:

Еха, точно, като Белуга , много е хубава!

А къде са му прозорчетата  на това самолетче?

Той е за карго, не му трябват... 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 24 минути , AlexandraKo каза:

А къде са му прозорчетата  на това самолетче?

На товарните не им трябват... 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, akair каза:

Първата машина Beluga XL, базирана на А330, вече е боядисана:

image.png.f4aff996c6443a1383ee28d0dc398b65.png

Красавец! Колко време изкараха само с Белугата, базирана на А300, време беше да го сменят или да добавят нов...

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение
15 hours ago, FlyTraveler said:

Красавец! Колко време изкараха само с Белугата, базирана на А300, време беше да го сменят или да добавят нов...

Реално не толкова дълго - от 1994-та (тогава Белугата прави първи полет). Историята е интересна - преди това Ербъс ползва Супер Гупи, който е разработен от компания, свързана с Боинг. Оригиналната Белуга, базирана на А300-600, е предвидена да събира един цял А320 - фюзелаж и крилото.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
Just now, Фил said:

akair , а виждал ли си наживо боингския братчед - Дриймлифтъра? 

Да - в Еверет - даже май бях сложил снимка в пътеписа от Сиатъл.

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Връзка към мнение

@Фичо, проактивно ще ти отговоря - и класическата Белуга съм виждал, но в полет - в Хамбург.

Иначе новият модел на Еърбъс спечели първа поръчка от 60 бройки. Никак не е зле за модел на 1 ден.

По-интересното е, че поръчката идва от американската JetBlue, която към момента оперира флотилии от семействата на А32S (A320, A321 по-конкретно) и Ембраер E-Jets (190). Следващото поколение на Ембраер E-Jets2 семейството няколко пъти ходи в Бостън, за да се опита да спечели поръчка, но неуспешно. От няколко дни 80% от Ембраер  (поделението за граждански самолети) е собственост на Боинг. Същите Боинг, които се жалваха за нелоялна конкуренция от страна на Бомбардие заради поръчка на 100-ина бройки от модела (тогава) C-Series, а днес - А220 от Делта. Боинг загубиха делото, а преди да е излезнало решението Бомбардие продададе моделната линия на Еърбъс. Стана класическа загуба на поръчки от Боинг и печалба за най-големия им конкурент - Еърбъс.

https://www.reuters.com/article/us-jetblue-airways-airbus/airbus-wins-jetblue-order-for-its-newly-rebranded-a220-idUSKBN1K02R9

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

С това темпо на новините ще се наложи @Георги да закачи темата най-отгоре 🙂

Още един нов самолет, този път роден в България. Братята Свилен и Константин Рангелови са създали Дронамикс. Вее имат и първи модел -Черният лебед, който представлява автономен товарен самолет и може да пренася до 800 кг полезен товар. Чисто нов самолет от този модел струва между 100 000 и 500 000 лв.

https://www.wired.com/story/dronamics-bulgaria-cargo-drone/

https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2018/03/09/3142722_dvamata_bratia_i_cherniiat_lebed/

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 21 часа, akair каза:

С това темпо на новините ще се наложи @Георги да закачи темата най-отгоре 🙂

Още един нов самолет, този път роден в България. Братята Свилен и Константин Рангелови са създали Дронамикс. Вее имат и първи модел -Черният лебед, който представлява автономен товарен самолет и може да пренася до 800 кг полезен товар. Чисто нов самолет от този модел струва между 100 000 и 500 000 лв.

https://www.wired.com/story/dronamics-bulgaria-cargo-drone/

https://www.capital.bg/biznes/predpriemach/2018/03/09/3142722_dvamata_bratia_i_cherniiat_lebed/

Леко съм скептичен към тези юнаци, но пожелавам успех. Поне в началото им поведението беше на типичен хартиен стартъп, който се чуди кой следващ инвеститор да прилапа с лъскава PR акция и статии подобни на тези отгоре. Срещал съм малко техническа информация. Сега прегледах по диагонал, че вече имат готов прототип, което е супер. Ще се радвам да не се окажа прав. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

И още новини около А220 - самолетът е получил сертификат за  ETOPS 180 - това означава, че може да лети маршрути, за които най-близкто летище е на 180 минути полетно време. Така машината може да прави полети от 6 часа над вода (в средната точка, която е най-далечна от крайинте точки, ще бъде на точно 3 часа от най-близкото летище, дори и в екстремните случаи)  - това е впечатляващо, вземайки под внимание, че максималното полетно време е 7 часа. Екипите на Еърбъс и Прат (и Уитни) са постигнали 2 цели - машината може да лети от/до малки летища от двете страни на Атлантика, както и да извършва полети от континенталните САЩ до Hawaii.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 3 часа, akair каза:

И още новини около А220 - самолетът е получил сертификат за  ETOPS 180

А кои са най-важните условия за получаването на този сертификат или е твърде сложно за обяснение?

Връзка към мнение
3 hours ago, tch said:

А кои са най-важните условия за получаването на този сертификат или е твърде сложно за обяснение?

Производителят пише едни допълнителни процедури за maintenance - при ЕТОПС машините проактивните ремонти са доста по-чести от останалите, най-общо казано. Допълнително, всеки самолет се сертифицира за ЕТОПС - ако една а/к има флот от 40 еднакви самолета, първо следва този модел да е сертифициран, след това компанията минава сертифициране и накрая това се случва и с бройките, които тя иска да имат ЕТОПС - напр. 5 от всичките 40.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

То добре, ама къде ще трябва да летят на толкова далечни разстояния над океан с толкова малки самолети? Освен тихоокеанските острови друго не ми идва наум...

Връзка към мнение
12 minutes ago, neuromancer said:

То добре, ама къде ще трябва да летят на толкова далечни разстояния над океан с толкова малки самолети? Освен тихоокеанските острови друго не ми идва наум...

От знайни и незнайни канадски селца и градчета до Европа, от Европа до щата Ню Йорк, полети между второстепенни летища в Азия и Австралия, ...

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Компания от Денвър представя 55 местен свръхзвуков самолет на шоуто в Дубай:

https://www.telegraph.co.uk/travel/news/boom-supersonic-travel-economy/

"Новите технологии" като тяло от композитни материали и turbo-fan двигатели ще допринесат за намаляване на разхода на гориво със 75% спрямо Конкорд...

от Лондон до Париж - за 4 минути

от Лондон до Атина - за 23 минути

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
На 17.07.2018 г. в 13:12, akair каза:

Производителят пише едни допълнителни процедури за maintenance - при ЕТОПС машините проактивните ремонти са доста по-чести от останалите, най-общо казано. Допълнително, всеки самолет се сертифицира за ЕТОПС - ако една а/к има флот от 40 еднакви самолета, първо следва този модел да е сертифициран, след това компанията минава сертифициране и накрая това се случва и с бройките, които тя иска да имат ЕТОПС - напр. 5 от всичките 40.

ETOPS = Engines Turning Or Passengers Swimming 🙂 

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
50 minutes ago, chandni said:

This $61 million jet is Boeing's and Embraer's newest weapon against the Airbus A220

Откакто Еърбъс купиха C-Series, Емрбаер пребоядисаха машината от тигър на акула 😄

 

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 5 часа, akair каза:

Откакто Еърбъс купиха C-Series, Емрбаер пребоядисаха машината от тигър на акула 😄

 

От цялото пребоядисване в акули изявлението да не излезе "Големи сме риби"...?😁

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Канадските власти са сертифицирали турбовитловия Даш8-400 за до 90 седалки в салона. Според компанията производител, Бомбардие, това е възможно при конфигурация в 1 класа и 28 инча междуредие. Вече има и клиент от Индия за новата конфигурация

image.png.8519607b966b728e095f210470984da2.png

http://atwonline.com/airframes/bombardier-wins-approval-90-seat-q400-eyes-more-orders

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Да работят, че да има с какво да пътуваме:crazy_pilot:

Самолетът, който ще прави Ню Йорк-Лондон за 2 часа

1-740x431.jpg.08975b9032e798619aa582fc89916c2b.jpg

Боинг работи върху планове за свръхзвуков пътнически самолет, който ще намали времето за пътуване между Лондон и Ню Йорк до около два часа, съобщава Independent. Концептуалният джет, обявен от американската авиационна фирма през м.юли, ще има потенциална максимална скорост от феноменалните над 6000 километра в час – близо пет пъти скоростта на звука.

Средният полет на традиционен пътнически самолет между Лондон и Ню Йорк отнема около 6 часа и 45 минути.

Е, от компанията се надяват да имат самолета в експлоатация най-рано в края на 2030 г., но то времето така лети....

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Вчера А330-800neo е направил първия си полет:

image.png.e238a391ecd4b91de3d23e9efda31472.png

 

https://thepointsguy.com/news/airbus-a330-800-takes-off-maiden-flight/

 

И един самолет, който може би е редно да остане за темата за следващата година. Русия и Китай са представили широкофюзелажен самолет Комак 929, който да конкурира самолетите на Боинг и Еърбъс:

https://www.reuters.com/article/us-china-airshow-comac/china-russia-unveil-life-size-model-of-planned-widebody-jet-at-zhuhai-airshow-idUSKCN1NB0CL

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.