Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Здравейте, имам следния случай, за който ми трябва малко помощ: мои познати са се хванали на номера на esky и вместо да запазят директно през easyjet, са резервирали през посредниците (даже не през българския сайт). Получили са отговор, че ще им пратят потвърждение на резервация до 48 часа и така са разбрали, че не са резервирали директно през компанията. Затова и ми звъннаха преди малко, защото знаят, че аз пътувам доста, обаче аз нямам никакво инфо за тези esky, не съм ги ползвала никога, знам, че начисляват такси, но нямам идея в каква степен са измамници. С една дума, някой има ли опит с тях, ще си получат ли билетите според вас? Кол центърът вече е затворен, иначе утре ще звънна. Иска ми се да ги успокоя, че са възрастни хора, те се притесняват най-вече дали ще си получат билетите, допълнителните 30 евро са ги прежалили... Ако някой има инфо, ще съм благодарна.

Връзка към коментар

Този трик esky го правят с всички авиокомпании и почти винаги тяхната страничка излиза на първо място в търсенето, дори преди официалната страница на авиокомпанията. Представям си какви колосални суми дават на Google за това. Което ме навява на мисълта дали тази порочна практика е законна и дали не плаче за репорт към някоя европейска комисия? Така и така евро бюрократите не долюбват особено Google.

 

По темата. Хората 99.9% ще си получат билетите, но ще се наложи да преглътнат излишно платената по-висока сума.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ами аз нямам личен опит, но мои приятели така си купиха билетите преди година, и нямах проблем  (с Wizz air). Не знам детайли по покупката, но е факт че си пътуваха без проблем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Георги Матеев Да, точно това ми обясни и моята позната - че дори страницата е имала същите цветове като официалния сайт на easyjet и това допълнително ги е подвело. Със сигурност не е етично, а дали е законно... 

 

Благодаря ви за отговорите, поне ще ги успокоя, че ще си получат билетите, а и ще внимават занапред.

Връзка към коментар

Ако има промяна в цената може и да не получат билети, а вместо това имейл, който ще им иска повече пари. Поне навремето нямаха абсолютно никаква автоматизация в издаването на лоу кост билети. Т.е. ти търсиш в тяхната търсачка полет на Уиз, който излиза за 20лв, плащаш и чакаш билета. Докато техен служител погледне дали всичко е ок и направи ръчно резервацията, цената може да е скочила на 40лв и съответно няма да ти издадат билет, а ще ти пратят имейл да платиш още. Излишно е да се споменава, че тази въртележка може да се играе с дни!

 

Иначе ще си получат билетите, просто стискам палци да няма промяна в цените. 

 

Колкото до порочната практика, да, това е мега дразнещо при тях и за съжаление много хора се объркват. С шефа им се разминахме един уикенд преди 2-3 седмици по малко куриозен начин, щеше да се получи интересен разговор точно по тази тема. Има организации, чиято силна дума може да повлияе да се сложи край на това. Тези организации са самите авиокомпании...стига да искат. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Благодаря, @Георги, ще пиша какво е станало. Чудно ми е само, ако откажат да им платят новата цена, какво ще стане? Това е чиста проба изнудване. В сайта виждам, че ги има само в определени държави, където явно законодателството не е толкова стриктно с подобен род практики.

Редактирано от DenitsaS
Връзка към коментар

Някой като си е платил за реклама, разбира се, че резултатът му ще излиза на първо място. Тук единственото "осъдително" е че пише "oфициален". Като напишеш иметo на тази авиокомпания в чуждите версии на Гугъл на първо място излизат рекалми на момондо, оподо и т.н.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Преди време и аз не бях догледала и бях купила едни билети от тях. Нямаше проблем.Дори, имаше смяна на час или ден на полет, обадиха ми се и съдействаха.

Но е много дразнещо, като търсиш определена АК и те винаги излизат най-отпред.

Кокото до 48-часовото чакане, тия дни, като купувах билети и рових през търсачките, с Оподо ли, с Момондо или  подобна, ми излизаше същото съобщение.Като платя, че да чакам 48 часа, за потвърждение от АК.

Та си купих директно от АК, с няколко евро по-скъпо, ама по-спокойно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, AlexandraKo каза:

Та си купих директно от АК, с няколко евро по-скъпо, ама по-спокойно.

Съгласна съм, аз сравнявам в skyscanner, но също винаги купувам директно от авиокомпанията. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, Георги Матеев каза:

Този трик esky го правят с всички авиокомпании и почти винаги тяхната страничка излиза на първо място в търсенето, дори преди официалната страница на авиокомпанията. Представям си какви колосални суми дават на Google за това. Което ме навява на мисълта дали тази порочна практика е законна и дали не плаче за репорт към някоя европейска комисия? Така и така евро бюрократите не долюбват особено Google.

 

По темата. Хората 99.9% ще си получат билетите, но ще се наложи да преглътнат излишно платената по-висока сума.

Мушмороците от ESKY са върха на изборетателността за всякакви гнусотии.

Преди около две години мой колега ги докладва на КЗП и имаше дело, на което бяха осъдени, защото същите приятели от ESKY бяха успели да регистрират easyjet.BG, airberlin.BG и изобщо до каквото бяха успели да се докопат... разбира се си ги бяха направили едно към едно да изглеждат като сайтовете на авиокомпаниите и много ефективно вкарваха в заблуждение, че пазаруваш от официален сайт на авиокомпанията, преведен на майчин език.

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Георги каза:

Има организации, чиято силна дума може да повлияе да се сложи край на това. Тези организации са самите авиокомпании...стига да искат. 

Така е, но това не ги бърка особено, авикомпаниите.
Те имат интерес да им се продават билетите, а дали ще е през собствените им сайтове,  дали през Opodo, Lastminute, или Esky предполагам не ги интересува.
В интерес на истината, както добре знаем, на собствените сайтове на авиокомпаниите (най-често нискотарифните) в процеса на резервация също се опитват да те подлъжат за някоя застраховка или друга допълнителна  "екстра", от която нямаш нужда, и ако човек не внимава, пак може да плати нещо, което не е искал.

преди 4 часа, DenitsaS каза:

Съгласна съм, аз сравнявам в skyscanner, но също винаги купувам директно от авиокомпанията. 

Е, то има посредници и посредници ... някои, като Esky, товарят допълнително, а от други (като обсъжданите в онази тема, например), могат да се получат нелоши отстъпки. 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
16 hours ago, Георги Матеев said:

Представям си какви колосални суми дават на Google за това.

Малко повече от това, което плащат самите авиокомпании за таргетирана реклама в съответната страна ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 22 часа, Георги Матеев каза:

Представям си какви колосални суми дават на Google за това.

Един реципрочен подход спрямо подобен подвеждащ тип реклама е:

1. Цъкваш на нея -> рекламодателя плаща за твоя свещен клик, по тарифа каквато е успял да вземе срещу съответната ключова дума.

2. Не пазаруваш нищо :)

3. Образуваш работни места, като в  края на тримесечието създаваш работа на аналитиците на Аналитикса: "Бе цъкат, ама не пазаруват... къде бъркаме?". Следват предложения, оптимизации, нови кукички и стратегии и кръга се завърта.

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 9
Връзка към коментар

Хората са си получили билетите днес, звъннали са и на кол центъра, където им обяснили, че към цената е добавена такса обработка 22 евро и застраховка 8 евро, като жената ми каза, че е абсолютно сигурна, че не е избирала в отделно поле застраховка, но предполагам и това е измислено добре и е фигурирало някъде. С една дума 30 евро, но пък един безценен урок. Благодаря на всички, които се отзоваха :)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 20 часа, tch каза:

Някой като си е платил за реклама, разбира се, че резултатът му ще излиза на първо място. Тук единственото "осъдително" е че пише "oфициален". Като напишеш иметo на тази авиокомпания в чуждите версии на Гугъл на първо място излизат рекалми на момондо, оподо и т.н.

Абе и други осъдителни неща може да има - използване на лого, шрифт, че дори и цветова гама може да са обекти на авторско право. Но навлизаме в дълбоките води и спекулации. А истината е, че авиокомпаниите нямат интерес да скръцнат със зъби, те си получават своето без да плащат на гугъл за реклама. Esky и индиректно клиентите им са тези, които плащат рекламите. 

 

Иначе не са измамници в класическия смисъл на думата, няма да те завлекат с пари, няма да ти думнат кредитната карта и т.н. Esky са такси тип копърка - ще те закара където искаш, има всичките лицензи, разрешителни от общината, стикери и ако не си запознат с услугата може да си помислиш че 4лв на километър са нещо нормално. За тези, които са наясно остава неприятното усещане да гледат отстрани как хората биват подлъгвани и да се надяват, че разпространявайки информацията все по-малко хора ще се качват на копърката на esky.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.