Прескочи до съдържание

Нов играч на Балканския авио пазар.Какво означава това?Нови възможности или твърдо последно място за Бългериан на Балканите?


Препоръчани мнения

Както мнозина "магеланци" знаят,че в края на седмицата с полет  Белград-Абу Даби се ражда нова авиокомпания"Сербиан еър"!Наследник на старата и доста силна през 70' и 80' компания "JAT".След разпада на Югославия ,нормално нещата за "ЯТ" вървяха зле,поне 1-2 пъти бяха пред фалит,самолетният парк се състоеше от 10 самолета Б-737-300 на преклонна възраст.След нормализирането на нещата в бивша Югославия,след падането на визите за пътуване до ЕС на сърби,черногорци и македонци се отвори пазар от 10 млн човека.И дали от това ,че винаги са били :-))"по на запад от нас",дали затова ,че имат по находчиви търговци и ръководители успяха да привлекат като генерален(мажоритарен спонсор) гигантите от "ЕТИХАД".На първо време Етихад ще доставят 10 А-319 които ще летят в рамките на ЕС,Източна Европа и Близък Изток.По непотвърдени данни се очакват полети от Белград до София и Варна.И всичко това се прави ,за да се стъпи на пазар на който нямат интерес никой от европейските гиганти.Та може след време да се окаже ,че пътувайки за Делхи,Шанхай и други източни градове,българския пътешественик задължително ще минава през Белград.Което е според мен доста добра новина.Нови играчи,нов конкурент,нови възможности.Дано всичко да е ОК и както казват сърбите"Сречан пут".

И кое ме кара да съм оптимист за развитието на новата компания?София е на 400км от Белград(пазар от 7 млн),Будапеща-(без Малев) е на 350км,(пазар от 10 млн),Скопие(без собствена авиокомпаниа)-2млн пазар е на 400 км,Сараево на 300км(4млн пазар),Подгорица-.0.7 млн на около 300км.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

До колкото знам сърбите имат много стабилна диаспора в Австралия, а май и не само там. Това е причина да са по-привлекателен пазар... Колкото за нас, дано катарците и турците се осъзнаят и свалят цените, при едни полети до София и Варна с удобни връзки, Белград си става директна конкуренция на катарците с тяхната спирка в Букурещ...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

До колкото знам сърбите имат много стабилна диаспора в Австралия, а май и не само там. Това е причина да са по-привлекателен пазар... Колкото за нас, дано катарците и турците се осъзнаят и свалят цените, при едни полети до София и Варна с удобни връзки, Белград си става директна конкуренция на катарците с тяхната спирка в Букурещ...

Да ,така е.И да не забравяме ,че Загреб е на 390км от Белград,а най-голямата балканска диаспора в Австралия е именно хърватската.http://chr.bg/arabski-miliardi-za-s-rbiya/

Връзка към коментар

Гърция май са повече, ако не се лъжа Мелбърн е втория по големина гръцки град след Атина :) Което показва, защо уж сме по средата на балканите, а всички ни заобикалят. Ако БГ ер беше развила стабилна балканска мрежа, може би Етихад в тях щяха да се навият да изсипят милионите...ама тяхна си работа, частна компания, има си бизнес план и стратегия, да се оправят. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

...ма тяхна си работа, частна компания, има си бизнес план и стратегия, да се оправят. 

На книга може и да имат, ама реално аз поне не го усещам този бизнес план. Относно стратегията - ако може да се нарече това да си наместваш цените спрямо един лоу кост в лицето на Уиз стратегия, значи имат. Но за мен това по-скоро е антистратегия. И рано или късно ще им изиграе лоша шега. Може доста да се говори на темата, но да не се отплесвам пак :)

Връзка към коментар

На книга може и да имат, ама реално аз поне не го усещам този бизнес план. Относно стратегията - ако може да се нарече това да си наместваш цените спрямо един лоу кост в лицето на Уиз стратегия, значи имат. Но за мен това по-скоро е антистратегия. И рано или късно ще им изиграе лоша шега. Може доста да се говори на темата, но да не се отплесвам пак :)

Знае ли човек?Бездънни арабски джобове,пълни с петродолари.Могат и да си позволят 2-3години загуби.Но аз лично ще се радвам да има и друга АК която да лети до СФ,още повече да е съседска:-)А и нека раздвижат конкуренцията!!

Връзка към коментар

И кое ме кара да съм оптимист за развитието на новата компания?София е на 400км от Белград(пазар от 7 млн),Будапеща-(без Малев) е на 350км,(пазар от 10 млн),Скопие(без собствена авиокомпаниа)-2млн пазар е на 400 км,Сараево на 300км(4млн пазар),Подгорица-.0.7 млн на около 300км.

От друга страна, като се има предвид колко са "читави" транспортните комуникации и инфраструктурата на Балканите, тези километри всъщност не са малко ..., а пък  Будапеща е на 240км от Виена ...

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

От друга страта като се има предвид колко са "читави" транспортните комуникации и инфраструктурата на Балканите, тези километри всъщност не са малко ..., а пък  Будапеща е на 240км от Виена ...

Точно това ми мина през ума и на мен. Не знам скоро дали сте се опитвали да стигнете с обществен транспорт до Београд, който е на 360 км от София иначе...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абсолютно !!! 

 

Така , че си предвидете разхода за паркинг , щото без кола  :rolleyes:

 

Ето едно симпатично описание на жп връзката Белград-София :

 

 

 
Трен де резил
 

 

http://www.snews.bg/bg/statiya/vlakat-sofiya-belgrad-darzhi-10-chasa-minusovi-temperaturi:25149

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хе, ЖП връзката наистина е пълна скръб, но автобусната се ядва. За мен е доста тъжно и донякъде необяснимо да има само две директни линии седмично между София и Белград, но пък и с прекачване в Ниш се получава почти директна връзка, като имаме предвид, че Ниш и Белград са отлично свързани с автобусен превоз, а до Ниш имаме две линии дневно от София. Необяснимо ми е и защо всички автобусни линии за Запада, които минават буквално през самия Белград, не правят транзитно спиране там... :dontknow:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На книга може и да имат, ама реално аз поне не го усещам този бизнес план. Относно стратегията - ако може да се нарече това да си наместваш цените спрямо един лоу кост в лицето на Уиз стратегия, значи имат. Но за мен това по-скоро е антистратегия. И рано или късно ще им изиграе лоша шега. Може доста да се говори на темата, но да не се отплесвам пак :)

 

Ами бизнес плана е, кютиме си с основните дестинации, не смеем да импровизираме нещо нестандартно и се надяваме големите авиокомпании, с които кодшерваме през атлантика да ни оставят малко месце и на нас....пак си е бизнес план, колкото и на нас да ни се струва нелогичен, те си знаят :)

Връзка към коментар

Точно това ми мина през ума и на мен. Не знам скоро дали сте се опитвали да стигнете с обществен транспорт до Београд, който е на 360 км от София иначе...

Важното е да литнат и да имат редовна линия до София и Варна.Да видим тогава как ще са Бългериан,как ще се държат БДЖ и Юнион Ивкони:-))примерно.Иначе си прав....380км до Белград се минават има-няма за 8-9ч с бус:-))

Връзка към коментар

Ами когато Wizz летяха София-Будапеща , Груп и останалите автобусни фирми нито си намалиха цените нито им се отрази на бизнеса.Сърцето и душата ми кървяха когато платих 10 евро за полет София-Будапеща и 90 лева за автобус Будапеща -София.  Огромната част от контингента им всъщност и не разбраха за полетите , защото  обичат да са си дисагите и знаят , че "самолета е скъп" 

Познавам хора които и до Испания пътуват все още с автобусите заради багажа.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Точно това ми мина през ума и на мен. Не знам скоро дали сте се опитвали да стигнете с обществен транспорт до Београд, който е на 360 км от София иначе...

Аз, и то с влак. Никакви ядове. Нещата са се променили доста.

 

Абсолютно !!! 

 

Така , че си предвидете разхода за паркинг , щото без кола  :rolleyes:

 

Ето едно симпатично описание на жп връзката Белград-София :

 

http://www.snews.bg/bg/statiya/vlakat-sofiya-belgrad-darzhi-10-chasa-minusovi-temperaturi:25149

За зимата не знам, никога не съм си и помислял да пътувам зима с влак. Даже и в България, какво остава за Сърбия.

За другия пътепис - няма много общо вече. Сега ги няма нито трафикантите, защото цените на цигарите в Сърбия почти се изравниха с тукашните, нито съмнителните типове от времената на ембаргото. Говоря само за лятото. Влакът е пълен с бакпакъри от цяла Европа, Австралия и щатите, и общо взето е купон...малко като едно време влаковете по екскурзионните летувания :)

 

Важното е да литнат и да имат редовна линия до София и Варна.Да видим тогава как ще са Бългериан,как ще се държат БДЖ и Юнион Ивкони:-))примерно.Иначе си прав....380км до Белград се минават има-няма за 8-9ч с бус:-))

Явно не знаеш, но БДЖ от две години не изпълнява съобщения по направление София - Белград - София. Само сръбските железници, с прилични и чисти вагони. Разбитите и разглобени от времето на цигарената търговия вече ги няма.

 

Познавам хора които и до Испания пътуват все още с автобусите заради багажа.

И аз познавам такива. Имам един такъв съсед. Поне 10 пъти съм му казвал, че човечеството е изобретило летенето с машини, и за обикновените хора не е трудно да летят със самолет, ама оня си знае неговото - три дена с буса и съм си в Сарагоса, както казва въпросният амиго. :)

Връзка към коментар

Аз, и то с влак. Никакви ядове. Нещата са се променили доста.

 

За зимата не знам, никога не съм си и помислял да пътувам зима с влак. Даже и в България, какво остава за Сърбия.

За другия пътепис - няма много общо вече. Сега ги няма нито трафикантите, защото цените на цигарите в Сърбия почти се изравниха с тукашните, нито съмнителните типове от времената на ембаргото. Говоря само за лятото. Влакът е пълен с бакпакъри от цяла Европа, Австралия и щатите, и общо взето е купон...малко като едно време влаковете по екскурзионните летувания :)

 

Явно не знаеш, но БДЖ от две години не изпълнява съобщения по направление София - Белград - София. Само сръбските железници, с прилични и чисти вагони. Разбитите и разглобени от времето на цигарената търговия вече ги няма.

 

И аз познавам такива. Имам един такъв съсед. Поне 10 пъти съм му казвал, че човечеството е изобретило летенето с машини, и за обикновените хора не е трудно да летят със самолет, ама оня си знае неговото - три дена с буса и съм си в Сарагоса, както казва въпросният амиго. :)

Може амигото да има страх от летене!!А има хора които затъват в заеми само и само да се приберат със среден клас кола на 2-3 г, наблъскана до откат с преоценени ел.уреди-подарък за роднини и познати.Нека го видят как е успял.!!!Доста коли с испанска регистрация съм срещал в Сърбия ,Хърватска и Италия...ма те си знаят:-))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И БДЖ тази година пуснаха прилични вагони към Букурещ. Има доста бакпейкъри основно минаващи транзит по за ден в София към Истанбул. Тази година попаднах на американци и мощна група бразилци.

Явно развиват се нещата.

 

П.С. Между другото преди месец пиех кафе в заведение на Витоша и ми щукна да броя чуждненците (типичните с ранички гости на разните хостели из центъра)

За час и половина преброих около 90 човека в неделя по обед  :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

П.С. Между другото преди месец пиех кафе в заведение на Витоша и ми щукна да броя чуждненците (типичните с ранички гости на разните хостели из центъра)

За час и половина преброих около 90 човека в неделя по обед  :)

Тази година наистина има голямо развитие. Има и от "безплатните обиколки" с групи по 30-40 човека от всякакви националности. Миналите години я се събираха по десетина човека пред Съд. палата, я не. Тази година и по няколко групи даже съм виждал да се оформят. Отделно японските  "фотографи" пред Президентството и Археологическия музей.

Абе верно се поразчупва пръстена около България, и почва да става популярна дестинация. Днес само докато чаках на светофара на Св. Неделя, около мен имаше поне 10 чужденци, не в група. Към 4 часа в отсечката само от Солунска до Алабин засякох едно 15-20 бакпакъри, и то без да сядам, а докато вървя.

Но от друга страна София има много още да бяга, докато настигне един съседен Белгард примерно.

Не знам, а ми е любопитно - как стои въпросът с туристите и Букурещ. Някой ако е ходил скоро, и има преки наблюдения, ако може да сподели.

 

П.П. Малко офф ми е въпроса, но ако се наложи, ще се цепи темата.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тази година наистина има голямо развитие. Има и от "безплатните обиколки" с групи по 30-40 човека от всякакви националности. Миналите години я се събираха по десетина човека пред Съд. палата, я не. Тази година и по няколко групи даже съм виждал да се оформят. Отделно японските  "фотографи" пред Президентството и Археологическия музей.

Абе верно се поразчупва пръстена около България, и почва да става популярна дестинация. Днес само докато чаках на светофара на Св. Неделя, около мен имаше поне 10 чужденци, не в група. Към 4 часа в отсечката само от Солунска до Алабин засякох едно 15-20 бакпакъри, и то без да сядам, а докато вървя.

Но от друга страна София има много още да бяга, докато настигне един съседен Белгард примерно.

Не знам, а ми е любопитно - как стои въпросът с туристите и Букурещ. Някой ако е ходил скоро, и има преки наблюдения, ако може да сподели.

 

П.П. Малко офф ми е въпроса, но ако се наложи, ще се цепи темата.

Бе малко се разводни темата.Що се отнася до Белград в който съм бил 3-4 пъти ,то за мен е....как да кажа.Най безличният град в бивша Югославия(от столиците на съюзните републики).Нито може да се мери с "европейските"Загреб ,Любляна ,нито със Сараево с неговата атмосфера и природа,нито със столицата на автономната област Войводина,Нови Сад,който си е един прекрасен град с австроунгарска архитектура.Даже и Скопие с неговия "Дисниленд"-)..е по интересен.Но пък истински се надявам да тръгне добре проекта на ЕТИХАД,да дойдат в СФ и Варна -това е една нова възможност!!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз, и то с влак. Никакви ядове. Нещата са се променили доста.

Далеч съм от мисълта да споря, а и наистина се разводни темата... Моят последен личен опит с автобус и влак в тази посока е от април 2013 - след това може и да са се променили нещата. А дано! С две ръце съм "за", защото като се замислите, какви са ни транспортните връзки със съседните балкански столици - просто си представете пътуването до иначе близките Прищина, Подгорица, Сараево, Тирана... Иначе на тема Сърбия - нрави, пътища, транспорт и прочие мога да споря дълго и напоително - Сърбия ми е на сърце и душа, ходя час по час там, с ръка на сърцето мога да я нарека "втора родина", щом съм си взел и жена със сръбски корени :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Далеч съм от мисълта да споря, а и наистина се разводни темата... Моят последен личен опит с автобус и влак в тази посока е от април 2013 - след това може и да са се променили нещата. А дано! С две ръце съм "за", защото като се замислите, какви са ни транспортните връзки със съседните балкански столици - просто си представете пътуването до иначе близките Прищина, Подгорица, Сараево, Тирана... Иначе на тема Сърбия - нрави, пътища, транспорт и прочие мога да споря дълго и напоително - Сърбия ми е на сърце и душа, ходя час по час там, с ръка на сърцето мога да я нарека "втора родина", щом съм си взел и жена със сръбски корени :lol:

От Западните покрайнини ли?;-))

Но верно се разводни темата.Първият полет на Еър Сербия е насрочен за 26.10.Белград-Абу Даби.И силно се надявам на линия Белград-София и Белград-Варна.Все пак тези чисто новички самолети А-319 (10 броя) които ще им доствят трябва да летят!

А що се отнася за столиците на бившите югорепублики-пропуснах Подгорица.Тя е категоричен водач на най-безличните градове.За следващото место са се скопчили Белград и Скопие:-)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен пък Белград ми хареса, някакси реките правят нещото, което София никога няма да има. За сгради и архитектура ако говорим е доста зле и зле поддържани фасади.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.