Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

 

преди 59 минути , Ники Петров каза:

Относно въпросът за това кога машината се брои в полет то е от chocks off до chocks on (това са ограничители на гумите, които се прикрепят).

От чисто ... как да кажа ... от чисто техническа гледна точка и според правилата за осъществяване на полетите, на които сте обучени - сигурно е точно така.  Тези правила и процедури са измислени за да се осъщестяви всичко, свързано с един полет, ефективно и най-вече и преди всичко безопасно, разбира се!

От юридическа гледна точка обаче, за определяне на закъсненията на полетите и потенциални обезщетения, нещата са малко по-различни и вместо "край на полета", значение има понятието "време на пристигане". 
Повечото хора като нас, които летят често, естествено са чували и знаят (повече или по-малко) за съществуването на Регламент 261 и материята, която урежда.
Обаче, тъй като (както и в коментирания по-горе случай) често възникват въпроси, които не са достатъчно подробно изяснени в Регламента, е добре да се има предвид и още един документ, а именно - тълкувателните насоки за Регламент  № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети и за Регламент  № 2027/97 относно отговорността на въздушните превозвачи в случай на произшествия. 
Та ако отворим въпросния документ, там, в т. 3.3.3 може да прочетем какво трябва де се разбира под "време на пристигане" и това е  "момента, в който се отваря поне една от вратите на самолета, с уговорката, че в този момент на пътниците е позволено да напуснат машината"


image.png.c31ba0d5ca9103bfde95730b02192057.png

(с уговорката, че това са си мои разсъждения на база на цитираните документи, а все пак не съм юрист)
 

  • Харесвам 17
Връзка към коментар
преди 3 минути , Фил каза:

 

От чисто ... как да кажа ... от чисто техническа гледна точка и според правилата за осъществяване на полетите, на които сте обучени - сигурно е точно така.  Тези правила и процедури са измислени за да се осъщестяви всичко, свързано с един полет, ефективно и най-вече безопасно, разбира се!

От юридическа гледна точка обаче, нещата са малко по-различни. 
Повечото хора като нас, които летят често, естествено са чували и знаят (повече или по-малко) за съществуването на Регламент 261 и материята, която урежда.
Обаче, тъй като (както и в коментирания по-горе случай) често възникват въпроси, които не са достатъчно подробно изяснени в Регламента, е добре да се има предвид и още един документ, а именно - тълкувателните насоки за Регламент  № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета относно създаване на общи правила за обезщетяване и помощ на пътниците при отказан достъп на борда и отмяна или голямо закъснение на полети и за Регламент  № 2027/97 относно отговорността на въздушните превозвачи в случай на произшествия. 
Та ако отворим този документ, там, в т. 3.3.3 може да прочетем какво се разбира под "време на пристигане" и това е  "момента, в който се отваря поне една от вратите на самолета, с уговорката, че в този момент на пътниците е позволено да напуснат машината"


image.png.c31ba0d5ca9103bfde95730b02192057.png
 

Разбирам…. Не пречи потърпевшите от вчерашната ситуация да се опитат да потърсят правата си чрез този регламент, но не знам как би могло да бъде доказано точното отваряне на вратата на самолета, тъй като този час не се вписва никъде в полетните документи (т.е. кое би било доказателство за иск при забавяне на наземно обслужване). Във всички случаи ситуацията е неприятна и изнервяща да всички страни, но за жалост се случва. 

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Просто дамата да го преживее. Не е края на света. Няма никакъв шанс за каквото и да е обезщетение.

Има буря. Винаги ще кажат: safety first и иди доказвай и съди.

Знаем какво стана с детето на стадиона в Русе все пак, така че няма какво толкова да се плаче ...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 5 часа, Милена Модева каза:

Здравейте, вчера в 10 вечерта  часа кацнахме на летището в София от Пафос (Кипър), при приземяването виждахме светкавици в далечината. Тъкмо народът се нагласи да слиза и казаха, че трябва да изчакаме автобус, щял да дойде до 5 минути. След 10 мнути казаха, че са спряли да обслужват полетите от наземния персонал, заради бурята и да чакаме. И ние чакаме, минават 20 минути, започна изнервяне, питаме , какво става, казват всеки момент, тъй като летището в София не работи в момента, и така около 2 часа седим в самолета. Изнервена белокоса гражданка на Европейския съюз (по мои предположения Нидерладка) подгрява общото напрежение, като започва да ообижда правителството на нашата "мила родина", после преминава към хората, започва да нарежда колко сме пасивни, и какъв боклук е държавицата ти. Имала жената хубав имот в Кипър на скъпо място и как за първи и последен път ползва тази нискотарифна компания и как пък точно в България да попадне, което още повече утежнява и без това компромисът, който е направила да лети с тази авиокомпания под нейното ниво. Подчертавам лиричното отклонение, тъй като само аз и обясних, че само ние можем да си обиждаме държавата и правителството, а тя като не скъп наш гост да ни уважава земята, защото е  на гости, макар и само за малко до следващия трансфер, предполагам, че няма да е с ниско тарифна компания. Нямаше други застъпници на националното ни достойнство. Така по същество. Райън еър първоаначално обвиниха летището, че не работи, та подсилиха възмущението на въпросната белокоска, обаче накрая след настояване от моя страна, главната стюардеса по повод на зададен от моя страна въпрос, как не работи летището, като гледам множество автобуси с пътници да сновят напред назад из летището, каза, че всъщност Райън работят с конкретен наземен оператор, който имал само 5 автобуса, и чакаме ред. Моето предположение, е че е имало някакъв срив в отношенията между Райън и наземния оператор, като се наложи да чакаме 2 часа след кацането автобус, за да слезем от самолета. Тази ситуация подлежи ли на обезщетение, брои ли се закъснение на полет, забавеното извозване от самолета, след като той е кацнал. В допълнение след като слезнахме от самолета имаше огромна опашка за таксита около12 и 30 часа тази нощ, таксиметровият шофьор обясни, че и пътниците от  полета от Малага са чакали вътре в самолета 1 часа, и че и на тях им казали, че бурята била причина за това. Ако някои има идея, моля да сподели 1. Може ли гръмотевици да са причина за отлагане на извозването? 2. Може ли това отлагане да е 2 часа (периодът от 10 часа до 12 часа тази нощ); 3. Наземният оператор, с който Райън работи и който не е обслужил адекватно пристигнал самолет може ли да бъде причина, за търсене на обезщетение? 4. Ако отговорът на въпроса е положителен, пак ли използваме фирмите за обезщетения по общия ред?

Летището снощи не беше затворено, тъй като полета от Франкфурт на Луфтханза, кацна в 22.45, но на ръкав и нямаше никакъв  проблем. Да чакащите коли около Терминал 2 бяха направили задръстване и ми отне 20 мин.да измина 100 метра с колата, но това явно бяха близките на пътниците от няколко самолета.Неприятна ситуация, но бурята не беше страшна и продължителна, докато чаках, само леко намокри колата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И в Русе не беше страшно в онази злополучна сряда. Даже нямаше и буря, поне видима. Ако има код за възможни гръмотевици, трябва да се съобразяват. Много високо технологични станахме и явно се увеличава рискът от гръм в града.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

https://simpleflying.com/ryanair-19-million-passenger-record-august-2023/

Това трябва да значи все повече и (евентуално) по-евтини полети/дестинации, така че трябва да сме доволни 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 12 часа, jorocontrola каза:

Просто дамата да го преживее. Не е края на света. Няма никакъв шанс за каквото и да е обезщетение.

Има буря. Винаги ще кажат: safety first и иди доказвай и съди.

Знаем какво стана с детето на стадиона в Русе все пак, така че няма какво толкова да се плаче ...

Да обобщя, преживявам и ще преживея далеч по-сериозни проблеми, поставих въпросът за дискусия принципно, защото бурята не попречи  други саломети да бъдат обслужени и не става въпрос само за обезщетение. Считам, че от правна страна, явно липса регулация, която да стимулира наземния персонал и авиокомпанията да бъдат по-кооперативни и да предоставят една качествена услуга в цялост. Разбира се, че здравето на хората е най-важно и това щеше да бъде водещо, ако нямаше обслужване на други самолети, което както беше казано по-горе се дължи на приоритизирането. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 24 минути , Милена Модева каза:

Да обобщя, преживявам и ще преживея далеч по-сериозни проблеми, поставих въпросът за дискусия принципно, защото бурята не попречи  други саломети да бъдат обслужени и не става въпрос само за обезщетение. Считам, че от правна страна, явно липса регулация, която да стимулира наземния персонал и авиокомпанията да бъдат по-кооперативни и да предоставят една качествена услуга в цялост. Разбира се, че здравето на хората е най-важно и това щеше да бъде водещо, ако нямаше обслужване на други самолети, което както беше казано по-горе се дължи на приоритизирането. 

Все пак не трябва да забравяте, че в А/К не работят идиоти. И едва ли на някой му е хрумнало нарочно да прави напук на пътниците. Все пак е последен полет за деня, и екипажа на самолета също би искал да си тръгне бързо за да си почива. Така, че случват се такива неща и трябва да се приемат спокойно, без излишно драматизиране. Иначе не знам какви регулации търсите, авиокомпаниите и наземния персонал са системно кооперативни и си имат измерители за ефективността на дейността. Не знам как изобщо могат да се правят някакви изводи от единичен случай при извънредни обстоятелства.

  • Харесвам 13
Връзка към коментар
На 2.09.2023 г. в 9:52, dimitrov6 каза:

Какво стана с верификацията.

Добро утро! Току що успях на лаптопа да се верифицирам 🙂 . На телефона сигурно 1000 пъти пробвах-не и не .

Преглътнах някак набутката с плащането за 190 евро, казах на домочадието, че ще ги водя в Малта-така че почвам да стягам програмата и хотела.

Честит празник и благодаря на всички за разясненията и помощта!

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 31 минути , natalito78 каза:

Добро утро! Току що успях на лаптопа да се верифицирам 🙂 . На телефона сигурно 1000 пъти пробвах-не и не .

Преглътнах някак набутката с плащането за 190 евро, казах на домочадието, че ще ги водя в Малта-така че почвам да стягам програмата и хотела.

Честит празник и благодаря на всички за разясненията и помощта!

Целият процес е пълна бутафория. Направих 2 безплатни верификации през компа. И двете минаха. Билетите са за двама и в двата случая. Подканящият мейл беше за аверчето за едната верификация, независимо че са купени от мен. Въпреки това подадох моите данни и верификацията мина ... 😁😜😅

  • Харесвам 4
  • Смея се 2
Връзка към коментар

Има ситуации в които просто няма смисъл да се търси под вола теле.Потребителските ни навици и права в последните десетилетия драстично се промениха , но все по-често изпадаме в другата крайност за което и медиите много допринасят.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 57 минути , ven62 каза:

Знае ли някой колко струва докупуването на  priority.

Айндховен - София

При купуването на билет цената е 14 евро. 

Имам три резервации без багаж - добавянето на приорити е 20€ за Пафос и 26,50€ за Ханя.
От миналата зима под 20€ не съм видяла да има впоследствие.
Напролет някак успях да взема приорити от посредник за 15€ за София-Кьолн.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 56 минути , ven62 каза:

Знае ли някой колко струва докупуването на  priority.

Айндховен - София

При купуването на билет цената е 14 евро. 

Мисля, че ценообразуването е динамично, но максималното, което може да стигне е €30. Аз съм го виждал да е 20, 22 и 25, но основно за полетите от Берлин до София.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ryanair ми пращаха някакви кодове, които излизаха като нотификация на телефона, но сега не ги намирам. Има ли как да видя къде са ми пращали или си изтичат и изчезват?

Връзка към коментар
преди 30 минути , Krum4ov каза:

Ryanair ми пращаха някакви кодове, които излизаха като нотификация на телефона, но сега не ги намирам.

Сигурен ли си, че са били кодове за отстъпка, а не реклама на някакви уж намаления? Също така пращат едни съобщения за намалеления  при наем на кола (със съмнителна полза), ама те обикновено идват на пощата:
image.png.7a892704156ee8401aeb15fdc1023a07.png


Аз досега кодове за реална отстъпка на полети от Ryan, още повече като нотификация, не съм виждал. Единствено ваучери за конкретна сума, получени или като компенсация, или като подарък (от приятели, които са го закупили).
Но аз и кодове от booking не съм виждал (т.е. виждал съм, ама не съм получавал никога :biggrin:, т.е. получавал съм, ама само препратени от някого :biggrin:), така че не е критерий.

  • Смея се 5
Връзка към коментар

Ще пътувам в неделя до Варна. Сега видях, че съм объркала една буква от името на единия пътник - колко фатално е това? Мога ли да го променя без такса, да се мъча би въобще да го променям или не е проблем? Първото име е, вместо Andreyana съм попълнила Andreyava :

Връзка към коментар
преди 1 минута , neuromancer каза:

Би трябвало да минават малки грешки

Аз не бих се занимавал

Благодаря, имам спомен, че до две букви не е  проблем , но дали не беше за Уиз...

Връзка към коментар
преди 25 минути , bobole4e каза:

Ще пътувам в неделя до Варна. Сега видях, че съм объркала една буква от името на единия пътник - колко фатално е това? Мога ли да го променя без такса, да се мъча би въобще да го променям или не е проблем? Първото име е, вместо Andreyana съм попълнила Andreyava :

Може сами да променим до 48 часа преди заминаване без такса,но за неделния полет е късно.

Screenshot 2023-09-22 at 16-08-16 Ryanair.png

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 минути , bobole4e каза:

Благодаря, имам спомен, че до две букви не е  проблем , но дали не беше за Уиз...

за всички важи

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , dimitrov6 каза:

Може сами да променим до 48 часа преди заминаване без такса,но за неделния полет е късно.

Screenshot 2023-09-22 at 16-08-16 Ryanair.png

Да, намерих го това и аз, най-накрая, че през приложението хич не се ориентирах. Писах на чата и ми го оправиха :). 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.