Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

:)  Та и Раян. Безскрупулни са. 

E, то пък ние като си купуваме по  5-6 билета за 1.48eur общо, все едно сме много скрупулни  ;) 

Или като си взимаме по 5-6 ваучера за 10eur отстъпка...

 

Естествено е, че всеки, който продава нещо, търси по-висока цена и респективно всеки, който купува - по-ниска.

  • Харесвам 18
Връзка към коментар

E, то пък ние като си купуваме по  5-6 билета за 1.48eur общо, все едно сме много скрупулни  ;) 

Или като си взимаме по 5-6 ваучера за 10eur отстъпка...

 

Естествено е, че всеки, който продава нещо, търси по-висока цена и респективно всеки, който купува - по-ниска.

 

Абсолютно! Но понеже е хлъзгава територия, го премълчах  :biggrin:

Връзка към коментар

 

Целта на Ryanair е да достигне до 20% пазарен дял през 2024 г., докато в момента ирландската компания държи 14% от пазара. В такъв смисъл О'Лиъри изглежда готов на всичко, за да изпълни целта си. "Никога не е имало по-лошо време да си конкуренция на Ryanair", коментира още той

 

от тук - "Не се вижда краят на ценовата война в авиосектора в Европа"

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/10/20/2847617_ne_se_vijda_kraiat_na_cenovata_voina_v_aviosektora_v/

 

явно амбициите са наистина огромни, лошата новина за акционерите е добра за пътниците, пък ще видим :)

Връзка към коментар

от тук - "Не се вижда краят на ценовата война в авиосектора в Европа"

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/10/20/2847617_ne_se_vijda_kraiat_na_cenovata_voina_v_aviosektora_v/

 

 

"Търсенето се увеличава постоянно както през тази зима, така и за следващото лято. Затова секторът е притеснен", коментира анонимен акционер в easyJet. "Това няма да се промени в скоро време. Тежка година е и просто трябва да изчакаме да приключи", казва още той. 

Аз ли нещо съм тъп, изгубени в превода ли се е получило, но нещо не мога да схвана как "постоянното увеличение на търсенето притеснява сектора" ? :O 

Не би ли трябвало да е точно обратното?  :rolleyes:

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

Аз ли нещо съм тъп, изгубени в превода ли се е получило, но нещо не мога да схвана как "постоянното увеличение на търсенето притеснява сектора" ? :O 

Не би ли трябвало да е точно обратното?  :rolleyes:

 

Потърсих оригинала, ама нъцки :) Допускам имат предвид 'търсенето на евтини билети'...

Връзка към коментар

Аз ли нещо съм тъп, изгубени в превода ли се е получило, но нещо не мога да схвана как "постоянното увеличение на търсенето притеснява сектора" ? :O 

Не би ли трябвало да е точно обратното?  :rolleyes:

 

1. Въпреки това мениджърите продължават да свалят цените на самолетните билети.

 

2. В началото на седмицата Ryanair стана поредната компания, която предупреди акционерите си, че очаква по-ниски печалби от предвиденото в началото на годината, а предвид стратегията на О'Лиъри за продължаващо понижение на цените на билетите най-вероятно печалбата ще продължи да пада и през следващата година.

 

Следователно:

3. За да оцелееш, трябва да разширяваш дейността. За да разширяваш дейността, трябва да купуваш нови самолети. За да купуваш нови самолети, трябват пари. Парите идват от печалба, а печалбата намалява.

 

Аз така ги тълкувам нещата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

същото изречение ме озадачи и мен, докато я четох статията; приемам, че и двамата не сме тъпи, защото очевидно противоречи на общоприетите пазарни принципи :)

Връзка към коментар

Потърсих оригинала, ама нъцки :) Допускам имат предвид 'търсенето на евтини билети'...

 

 

Аз ли нещо съм тъп, изгубени в превода ли се е получило, но нещо не мога да схвана как "постоянното увеличение на търсенето притеснява сектора" ? :O 

Не би ли трябвало да е точно обратното?  :rolleyes:

 

Не бъдете толкова самокритични. Май това е оригинала:

 

Tumbling airfares test nerves as low-cost carriers push for growth http://uk.reuters.com/article/uk-airlines-europe-lowcost-idUKKCN12I1UL

   When Ryanair boss Michael O'Leary promised on Tuesday to pump a million seats a month into a weak winter market and slash fares by 15 percent, he was ramping up pressure on rivals -- and on investors struggling to see an end to Europe's price wars.

   Since Britain voted in June to leave the European Union, the environment for the continent's airlines has been rapidly deteriorating, wiping a quarter off the sector's market capitalisation and triggering a string of profit warnings.

   But executives across the sector have stubbornly resisted cutting the number of tickets on offer to raise prices, telling investors that short-term profitability is a price worth paying to maintain and grow market share.

   With analysts forecasting capacity increases this winter of eight percent - the highest in a decade - the pressure is likely to keep rising in the coming months.

   "There's more supply coming on this winter and next summer and that's why the market's got very scared," said a top-30 shareholder in easyJet, speaking on condition of anonymity. "And that's just not going to change any time soon."

"This is a tough year and you've just got to wait it out."

и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

някой има ли идея дали сайта на райан пак се е почупил, или грешката е "в моя телевизор" ? За вчера - ясно, "изядох дървото" сутринта, докато се колебаех да купя билети и по обяд сайта вече не работеше, но днес ??? Стигам до избиране на обратен полет и край - нищо, нито мога да резервирам, нито да платя  :(  а тъкмо получих "зелена светлина" от мъжа да се разходя някъде и искам да купя 1-2 полета преди да се е разколебал.

Връзка към коментар
Мирослав Василев

Здравейте,

някой има ли идея дали сайта на райан пак се е почупил, или грешката е "в моя телевизор" ? За вчера - ясно, "изядох дървото" сутринта, докато се колебаех да купя билети и по обяд сайта вече не работеше, но днес ??? Стигам до избиране на обратен полет и край - нищо, нито мога да резервирам, нито да платя  :(  а тъкмо получих "зелена светлина" от мъжа да се разходя някъде и искам да купя 1-2 полета преди да се е разколебал.

 

При мен всичко си е наред. Пробвах за два полета, отиване и връщане.

Връзка към коментар

разбрах какъв е проблема : тъй като търся за определени дати, през цялото време ми даваше че има 2/3/4 свободни места, но не ми даваше да купя, накрая като купих по 1 място, вместо по 2 всичко е наред (детето ще пропусне това пътуване, просто няма места)

Връзка към коментар

Някой знае ли сега като се регистрираш в сайта, дали дава някакви ваучери или награди, защото ми излиза реклама "Аppy halloween" 

Сега тъкмо и аз гледам тази възможност, това намерих в нета - http://travelfree.info/2016/10/ryanair-halloween-sale-20-discount/

 

Гледат да си пробутат слабия зимен период, нищо особено

Връзка към коментар

Ryanair имат клауза в общите си условия, че преди да се обърнете към посредник за обезщетения задължително трябва да сте се свързали първо с тях. 

 

https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/terms-and-conditions/termsandconditionsar_197583062

 

2016-10-28_22-04-01.png

 

 

Явно това е битка срещу посредническите агенции, които вероятно по-лесно стигат до изплащане на обезщетение, от колкото средностатистическия пътник. Последната клауза също е интересна, че ще изплащат само на банковата сметка или карта на клиента, един вид затрудняват посредниците да си вземат комисионната от тях. Ryanair твърдят, че това било в интерес на пътниците да си получат цялата компенсация без да плащат на посредници. Посредниците пък твърдят, че това е незаконна клауза и се нарушават основни права и свободи на клиентите да избират кой да ги представя. 

 

Повече информация тук, извинявам се че линквам към доста жълт сайт, но поне цитатите трябва да са точни: http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3882774/Ryanair-introduce-illegal-terms-conditions-exclude-companies-claiming-compensation-behalf.html

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Здравейте. За първи път ще купувам самолетен билет и ще изпращам детенце само.  Имам няколко въпроса.

Дъщеря ми – 16г. ще лети сама до Бирмингам.

1.В платформата не и разрешава да се регистрира(неясно защо дава възможност само до 01.2000г.),поради което е написала вместо 2000,1999г.на година на раждане. Това проблем ли ще е. (дали тези данни ще излизат на бордната карта или в последствие се описва кой ще пътува)

2. Т.к. ще се връща на 3.01. надали ще има къде да принтира бордна карта – за да получи мобилна такава през телефона ли трябва да се регистрира(през приложението) и от там да се купят и чекират после билетите или може и от компютъра от вкъщи, а там на място като получи разрешение за чекиране за обратния полет да се чекира от телефона и съответно там ще получи мобилната бордна карта? Как е по-добре да постъпи – да се доверим на мобилна бордна карта или да купим място за на връщане и да чекираме и разпечатаме от сега бордната карта.(нали дава възможност за чекиране месец по-рано)

3. В момента билетите на Ryanair са на цена 90евро. За изчакаме ли за евентуално по-евтини или да купуваме.?

4. Как е добре да и дам парички - в кеш, на дебитна карта ( в лв. или в паунд.)

 

Всякакви съвети са добре дошли.
Благодаря за търпението

Редактирано от EliDion
Връзка към коментар

Ryanair имат клауза в общите си условия, че преди да се обърнете към посредник за обезщетения задължително трябва да сте се свързали първо с тях. 

 

https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/terms-and-conditions/termsandconditionsar_197583062

 

2016-10-28_22-04-01.png

 

 

Явно това е битка срещу посредническите агенции, които вероятно по-лесно стигат до изплащане на обезщетение, от колкото средностатистическия пътник. Последната клауза също е интересна, че ще изплащат само на банковата сметка или карта на клиента, един вид затрудняват посредниците да си вземат комисионната от тях. Ryanair твърдят, че това било в интерес на пътниците да си получат цялата компенсация без да плащат на посредници. Посредниците пък твърдят, че това е незаконна клауза и се нарушават основни права и свободи на клиентите да избират кой да ги представя. 

 

Повече информация тук, извинявам се че линквам към доста жълт сайт, но поне цитатите трябва да са точни: http://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/article-3882774/Ryanair-introduce-illegal-terms-conditions-exclude-companies-claiming-compensation-behalf.html

 

По повод това, нещо интересно - когато букнах два билета през Cheapoair миналия ден, понеже сайта на райън постоянно забиваше, банката ми изпрати в реално време следните нотификации: XX паунда платени към Ryanair и XX паунда платени към Cheapopair. Т.е. агенцията в момента на плащането си взима комисионната и насочва другата част от плащането директно към Ryanair. (как става това, нямам идея, но факт - с едно плащане в банковата ми сметка имаше 3 отделни транзакции - две за двата билета към райън и едно за комисионната към агенцията)  След това получих и потвърждение за резервациите по мейл директно от Ryanair, все едно съм резервирала през техния сайт. После ми се наложи да променя билета в рамките на 24 часовия период, което е възможно, само ако си резервирал директно на сайта на Ryanairи нямаше никакъв проблем - смених и дестинацията, и датата.

Та с това искам да кажа, че явно има агенции, които си връзват гащите и взимат комисионната веднага, но пък някак симулират резервация директно от името на клиента и после не могат да влизат в спорове за обезщетения и тн.

Връзка към коментар

По повод това, нещо интересно - когато букнах два билета през Cheapoair миналия ден, понеже сайта на райън постоянно забиваше, банката ми изпрати в реално време следните нотификации: XX паунда платени към Ryanair и XX паунда платени към Cheapopair. Т.е. агенцията в момента на плащането си взима комисионната и насочва другата част от плащането директно към Ryanair. (как става това, нямам идея, но факт - с едно плащане в банковата ми сметка имаше 3 отделни транзакции - две за двата билета към райън и едно за комисионната към агенцията)  След това получих и потвърждение за резервациите по мейл директно от Ryanair, все едно съм резервирала през техния сайт. После ми се наложи да променя билета в рамките на 24 часовия период, което е възможно, само ако си резервирал директно на сайта на Ryanairи нямаше никакъв проблем - смених и дестинацията, и датата.

Та с това искам да кажа, че явно има агенции, които си връзват гащите и взимат комисионната веднага, но пък някак симулират резервация директно от името на клиента и после не могат да влизат в спорове за обезщетения и тн.

 

То това е по-различно. Доста често като купиш билет от агенция може да забележиш две плащания - към авиокомпанията и към агенцията. 

 

Но в случая говорим за обезщетение за закъснял/отменен полет. Обикновено посредниците (които са различни от сайтовете, чрез които си купила билета), които се борят за твоето обезщетение взимат цялата сума, задържат си комисионната и ти превеждат остатъка, т.е. те нямат никакви проблеми да си вземат парите. Ryanair се опитват да ги затруднят като преведат на теб всичко, а вече как ти ще се разбираш с посредника и как посредника ще те принуди да му платиш си е отделен филм :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте. За първи път ще купувам самолетен билет и ще изпращам детенце само.  Имам няколко въпроса.

Дъщеря ми – 16г. ще лети сама до Бирмингам.

1.В платформата не и разрешава да се регистрира(неясно защо дава възможност само до 01.2000г.),поради което е написала вместо 2000,1999г.на година на раждане. Това проблем ли ще е. (дали тези данни ще излизат на бордната карта или в последствие се описва кой ще пътува)

2. Т.к. ще се връща на 3.01. надали ще има къде да принтира бордна карта – за да получи мобилна такава през телефона ли трябва да се регистрира(през приложението) и от там да се купят и чекират после билетите или може и от компютъра от вкъщи, а там на място като получи разрешение за чекиране за обратния полет да се чекира от телефона и съответно там ще получи мобилната бордна карта? Как е по-добре да постъпи – да се доверим на мобилна бордна карта или да купим място за на връщане и да чекираме и разпечатаме от сега бордната карта.(нали дава възможност за чекиране месец по-рано)

3. В момента билетите на Ryanair са на цена 90евро. За изчакаме ли за евентуално по-евтини или да купуваме.?

4. Как е добре да и дам парички - в кеш, на дебитна карта ( в лв. или в паунд.)

 

Всякакви съвети са добре дошли.

Благодаря за търпението

 

За първите два въпроса ще оставя някой с по-пресен опит да отговори, но се притеснявам, че схемата може въобще да не стане. Има ли навършени 16 детето?

 

3. Не си написала кога е отиването, но около нова година, цена под 100 евро е направо подарък, купувайте. Това при положение, че детето ще има навършени 16 по време на полета. 

4. Всякак, задължитено да има кеш (паунди, там няма къде да търси да сменя левове), задължително да има и дебитна карта да може при нужда да пращате повече, а и да не носи големи суми с нея. Таксите за теглене от банкомат през дебитна карта в чужбина са поносими, спрямо удобството, което предлагат.  

Връзка към коментар

Благодаря, купихме ги, че изписа че оставали 5 на тази цена. Сега остава проблема с мобилната бордна карта. Получихме е-mail сега трябва ли да потвърждаваме нещо или там 7дни преди полета да се чекира пак онлайн и на летището. :)

Да, има 16 навършени - родена е май месец. Има и декларации от двамата родители, че може да пътува сама. Мисля, че не трябва да има проблем.

Редактирано от EliDion
Връзка към коментар

Спокойно, няма да има проблем. Не е нужно да потвърждавате нищо сега, достатъчно е да се чекира он-лайн в срока. Не съм сигурна дали ще приемат бордна карта на телефона, аз лично бих чекирала предварително и разпечатала бордните карти и в двете посоки/не разбрах какъв е периодът на пътуването, евентуално може да се наложи да купите място за връщането, за да можеш да чекираш предварително и него/

Връзка към коментар

Една седмица е от 27.12 до 03.1. След като сме го букнали(платили) вече може ли да добавяме място. В сайта пише, че може с мобилна като се извлече през приложението им на телефона

"Регистрирах се онлайн, мога ли все още да се сдобия с мобилна бордна карта?

Да. Можете да извлечете Вашата резервация от мобилното приложение и то ще покаже Вашата мобилна бордна карта.

Можете също така да разпечатате хартиена бордна карта до 2 часа преди заминаването на полета. Кликнете тук, за да разпечатате Вашата бордна карта"

 Другото интересно е, че в мейла пише 7 дни, а нали след 1.11 щяло да е 4 дни преди полета чекирането?

Извинете за многото въпроси, но до вчера не я пусках да спи в приятелка, а днес - Бирмингам. Малко ми е притеснено. :unsure::blink:

Връзка към коментар

Здравейте. Няма никакъв проблем с мобилна бордна карта - приема се дори и на нашия Т1 (проверено лично в средата на октомври). Регистрирате акаунт, изтегляте приложението на телефона и когате се логнете в приложението, резервацията няма да се вижда в акаунта. Има линк за добавяне на липсващи резервация - посочвате PNR кода, който сте получили и имейл адреса, който сте посочили при закупуването, след което автоматично се добавя резервацията. Имайте предвид, че от 01.11.2016 безплатното чекиране става 4 дни преди полета, а не 7, както досега. Когато останат по-малко от 4 дни, през телефона отивате на Check-in, завършвате процеса по чекиране, след което на Boarding passes можете да видите текущите пасове и с тях - на гейта.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.