Прескочи до съдържание

Wizz Air кредитна карта от ДСК


Георги
Съобщението е добавено от Георги,

Банка ДСК вече не участват във форума, при въпроси използвайте стандартните канали за контакт. 

Препоръчани мнения

Публикувано:

 

преди 11 минути , Георги Матеев каза:

След като дори банкоматите в реално време те информират предварително дали и каква такса ще има при теглене на кеш

Аз съм ЗА такова предупреждение, но това е  предупреждение относно таксата на банкомата. Сайтовете, които имат такава такса, също предупреждават за наличието на procesing fee, примерно сайта на Раян. Досега не съм срещнал онлайн плащане с предупреждение за таксите на банката издател на картата. 

 

Едит: Бих искал и предупреждение относно валутният курс, и колко точно от валутата на картата ще се изтеглят, за да направя информиран избор. 🙂 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:

А реално възможно ли е?като плащаш (прехвърляш) през чужда платформа. Те от къде ще знаят какви са таксита на ДСК или на друга банка. Те те предупраждават че може да има такса от изпращащата банка, но колко е точно как ще изпишат ( при топъп имам предвид) все едно в магазина да ти кажат дали имаш такса като плащаш с карта.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 28 минути , EliDion каза:

А реално възможно ли е?като плащаш (прехвърляш) през чужда платформа. Те от къде ще знаят какви са таксита на ДСК или на друга банка. Те те предупраждават че може да има такса от изпращащата банка, но колко е точно как ще изпишат ( при топъп имам предвид) все едно в магазина да ти кажат дали имаш такса като плащаш с карта.

Реално е възможно разбира се, защото такива са правилата на Мастъркард и банката (или който начислява таксата) е ДЛЪЖЕН да се съобразява с тях.

Обърнала ли си внимание, че Револют го спазват коректно (когато изпсваш сумата на зареждане отдолу пише NO FEE) с други думи те не взимат такса, и така трябва да го спазват и от Банка ДСК или която и да е друга банка, която си позволява да начислява такси.

А в магазина не е същото, защото кода на магазина за покупка на стока няма такова изискване в описанието на кодовете от Мастъркард. В интерес на истината много малко от кодовете имат такова изискване, но то е посочено там за да се спазва, а не за да се подминава както на някой му е угодно

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
Преди 1 час, EliDion каза:

А реално възможно ли е?като плащаш (прехвърляш) през чужда платформа. Те от къде ще знаят какви са таксита на ДСК или на друга банка. Те те предупраждават че може да има такса от изпращащата банка, но колко е точно как ще изпишат ( при топъп имам предвид) все едно в магазина да ти кажат дали имаш такса като плащаш с карта.

Съобщението очевидно няма да е от търговеца, а от самата банка, която на секундата вижда кода за "паричен трансфер" и е съвсем наясно с таксите.

 

На принципа на 3D кода. При опит за "паричен трансфер" първо ще те прехвърля на екран на сайта на банката, където да дадеш своето информирано съгласие за допълнителната такса и операцията евентуално продължава или се прекъсва.

 

Няма никаква пречка подобно предупредително съобщение да се имплементира в системата на банката (да не говорим, че практически е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие при плащане поне с Мастъркард, най-вероятно и Виза имат подобно), но познай до 3 пъти на кого не е изгодно.

 

P.S. Плащането в магазина е съвсем друго нещо и няма отношение.

Преди 1 час, cybersimo каза:

Аз много лесно ще отнеса случая директно до Мастъркард с една жалба и до другите компетентни институции в БГ и ЕС, само да видим какво ще отговорят официално от Банка ДСК.

Аз съм фен. Изключително ме дразни арогантността на банките. Като гледам и без това следващите седмици ще скучаем и може да понапишем доста жалби.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Вчера погледнах едно интернет банкиране на ДСК и ми направи впечатление, че в списъка на  въведени платежни нареждания, освен бутона за подписване има бутон за проверка на таксата за превода 😉  - явно има ли желание всичко е постижимо 😉 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 минута , rip каза:

Вчера погледнах едно интернет банкиране на ДСК и ми направи впечатление, че в списъка на  въведени платежни нареждания, освен бутона за подписване има бутон за проверка на таксата за превода 😉  - явно има ли желание всичко е постижимо 😉 

При платежните винаги го е имало бутона.

Публикувано:
преди 4 часа, Георги Матеев каза:

Съобщението очевидно няма да е от търговеца, а от самата банка, която на секундата вижда кода за "паричен трансфер" и е съвсем наясно с таксите.

 

На принципа на 3D кода. При опит за "паричен трансфер" първо ще те прехвърля на екран на сайта на банката, където да дадеш своето информирано съгласие за допълнителната такса и операцията евентуално продължава или се прекъсва.

 

Няма никаква пречка подобно предупредително съобщение да се имплементира в системата на банката (да не говорим, че практически е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие при плащане поне с Мастъркард, най-вероятно и Виза имат подобно), но познай до 3 пъти на кого не е изгодно.

 

P.S. Плащането в магазина е съвсем друго нещо и няма отношение.

Аз съм фен. Изключително ме дразни арогантността на банките. Като гледам и без това следващите седмици ще скучаем и може да понапишем доста жалби.

Имам опит с плащания и при теглене на суми в банкомати в UK. Веднаж има информация, че има такса и колко точно е тя, втори път - за  потвърждеие на съгласието, че обявената такса е приета.

Още по-странното за мене е, че същото питане излиза на някои български банкомати при теглене на суми с английска ДК карта, т.е. безкрайно изгодно е да не бъде правено след като няма нормативно изискване за това към продуктите на българските банки.

  • Харесвам 3
Публикувано:
На ‎14‎.‎3‎.‎2020‎ г. в 12:03, cybersimo каза:

Имам конкретни въпроси към @Банка ДСК и ще помоля за конкретни отговори.

Имам официално потвърждение от търговеца Револют, че в момента транзакциите от Мастъркард карта минават с MCC код 6540.

Според официалния справочник на Мастъркард

1. С този код, който изрично изключва паричен трансфер (MoneySend) ще има ли такса и ако да - на какво основание?

2. Според последното изречение, ако има такса то тя трябва да бъде ЯСНО показана на картодържателя ПРЕДИ да бъде завършена транзакцията. Ще се съобразите ли с това условие на Мастъркард?

Здравейте,

 

Извиняваме се за забавянето на отговора. Няма да имате такса от наша страна. Трансакции маркирани с код MCC 6540 се отчитат като плащане на POS и не се таксуват.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

  • Харесвам 3
Публикувано:

И аз съм вече част от "отбора" на Wizz картодържателите, кога ще мога да ползвам точките при тази ситуация не е ясно, но поне да се надяваме да е възможно в рамките на валидността им.

В мобилното приложение  в справките "Движения" ( и за сметка и за кредитна карта)  винаги се изобразяват само последните десет транзакции, дори в случаите когато от иконата се избере друг период (седмица/месец/три месеца).

Ако се избере "от дата - до дата" тогава справката е коректна и извежда правилно движенията.

Платформа: Android 9

 

Публикувано:
На 17.03.2020 г. в 0:16, rip каза:

И аз съм вече част от "отбора" на Wizz картодържателите, кога ще мога да ползвам точките при тази ситуация не е ясно, но поне да се надяваме да е възможно в рамките на валидността им.

В мобилното приложение  в справките "Движения" ( и за сметка и за кредитна карта)  винаги се изобразяват само последните десет транзакции, дори в случаите когато от иконата се избере друг период (седмица/месец/три месеца).

Ако се избере "от дата - до дата" тогава справката е коректна и извежда правилно движенията.

Платформа: Android 9

 

Малко по-нагоре срещу менюто от което избираш за коя сметка правиш справка има така нареченото поле "Последните", където винаги пише "10", напиши по-голямо число и после на "Покажи", където променяш ти му дай всички. Така ще видиш всичките си транзакции, освен тези, които в момента се обработват (забелязах, че когато ми обработват дадена транзакция, обикновено нощно време, тя изчезва и на другия ден вече е обработена и в списъка.

Публикувано:
преди 12 минути , lio каза:

Малко по-нагоре срещу менюто от което избираш за коя сметка правиш справка има така нареченото поле "Последните", където винаги пише "10", напиши по-голямо число и после на "Покажи", където променяш ти му дай всички. Така ще видиш всичките си транзакции, освен тези, които в момента се обработват (забелязах, че когато ми обработват дадена транзакция, обикновено нощно време, тя изчезва и на другия ден вече е обработена и в списъка.

При мен такова меню няма:

image.png.fffd882a81c512c7e2da9f31bdfd9a2f.png

Публикувано:
преди 3 часа, lio каза:

Опитай през дск директ, там има със сигурност 😉

Моето питане в самото начало беше за Мобилното приложение, наясно съм с дск директ, но това не отменя бъга в мобилното

Публикувано:
На 16.03.2020 г. в 15:58, Банка ДСК каза:

Здравейте,

 

Извиняваме се за забавянето на отговора. Няма да имате такса от наша страна. Трансакции маркирани с код MCC 6540 се отчитат като плащане на POS и не се таксуват.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

ПЛАЩАНЕ НА ПОС 14.03.2020 12:42            Авт. код: 7HE7EX            Номер на у-во: a0183532 
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

Всичко изглежда наред, но при следваща операция:

 

ПАРИЧЕН ТРАНСФЕР 17.03.2020 16:54         Авт. код: 5BE5RZ          Номер на у-во: a0175702
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

На какво основание сте ме таксували за паричен трансфер и защо не спазвате изискването на Мастъркард за показване на таксата ПРЕДИ начисляването й?

До кога ще се правите на луди и ще забогатявате от незнанието на клиентите си? @Банка ДСК

 

ПС. И да, имам официално потвърждение от Револют, че и двете транзакции са с код 6540. Вече подготвям жалбата си то Мастъркард и дано това ви накара да прекратите с порочните си практики!

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Публикувано:
преди 35 минути , cybersimo каза:
ПЛАЩАНЕ НА ПОС 14.03.2020 12:42            Авт. код: 7HE7EX            Номер на у-во: a0183532 
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

Всичко изглежда наред, но при следваща операция:

 

ПАРИЧЕН ТРАНСФЕР 17.03.2020 16:54         Авт. код: 5BE5RZ          Номер на у-во: a0175702
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

На какво основание сте ме таксували за паричен трансфер и защо не спазвате изискването на Мастъркард за показване на таксата ПРЕДИ начисляването й?

До кога ще се правите на луди и ще забогатявате от незнанието на клиентите си? @Банка ДСК

 

ПС. И да, имам официално потвърждение от Револют, че и двете транзакции са с код 6540. Вече подготвям жалбата си то Мастъркард и дано това ви накара да прекратите с порочните си практики!

Аз съм клиент отскоро, бях с големи очаквания, но още първите дни дойде голямото разочарование

-  мобилното приложение не работи както трябва

-  тази банка е единствената, която не мога да ползвам в някакъв интервал от време (за България това е вечер, но за други дестинации си е в рамките на работен ден) , през което време или няма изобщо достъпност или даваните справки са ... смешни, понякога плачевни

 

Чакам си и Револют картата, но едва ли ще посмея да зареждам от карта на ДСК.

Георги Матеев
Публикувано:
преди 50 минути , cybersimo каза:
ПЛАЩАНЕ НА ПОС 14.03.2020 12:42            Авт. код: 7HE7EX            Номер на у-во: a0183532 
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

Всичко изглежда наред, но при следваща операция:

 

ПАРИЧЕН ТРАНСФЕР 17.03.2020 16:54         Авт. код: 5BE5RZ          Номер на у-во: a0175702
GBR revolut com Revolut 0003 1 Canada

 

На какво основание сте ме таксували за паричен трансфер и защо не спазвате изискването на Мастъркард за показване на таксата ПРЕДИ начисляването й?

До кога ще се правите на луди и ще забогатявате от незнанието на клиентите си? @Банка ДСК

 

ПС. И да, имам официално потвърждение от Револют, че и двете транзакции са с код 6540. Вече подготвям жалбата си то Мастъркард и дано това ви накара да прекратите с порочните си практики!

Ако евентуално ти се включат на лично (не се изненадвай и от обаждане) да се подмазват с предложения / премахване на таксата - игнорирай и пак си подай жалбата.

 

На мен преди са ми правили такива "жестове" само и само да млъкна. Сори, но въпросът тук е ужасно принципен. Зверски се изнервих като прочетох поста ти.

 

Докъде другаде може да се пуснат жалби? Подобна безнаказана наглост не може да продължава завинаги - това всъщност важи за всички банки по принцип, но ти е пределно ясно, че единици хора биха предприели активни действия.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 4 минути , Георги Матеев каза:

Ако евентуално ти се включат на лично (не се изненадвай и от обаждане) да се подмазват с предложения / премахване на таксата - игнорирай и пак си подай жалбата.

 

На мен преди са ми правили такива "жестове" само и само да млъкна. Сори, но въпросът тук е ужасно принципен. Зверски се изнервих като прочетох поста ти.

 

Докъде другаде може да се пуснат жалби? Подобна безнаказана наглост не може да продължава завинаги - това всъщност важи за всички банки по принцип, но ти е пределно ясно, че единици хора биха предприели активни действия.

Със сигурност ще я пусна, поредната наглост от преди малко на кол-центъра ми казаха, че те не виждали никакви MCC кодове и нямали право да дават такива подробности.

До КФН със сигурност може да се пусне жалба, а и до някоя EU институция също.

  • Смея се 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 2 минути , cybersimo каза:

Със сигурност ще я пусна, поредната наглост от преди малко на кол-центъра ми казаха, че те не виждали никакви MCC кодове и нямали право да дават такива подробности.

До КФН със сигурност може да се пусне жалба, а и до някоя EU институция също.

Ако трябва помощ свиркай. И без това тея дни ми е едно жално жално и кахърно и се карам с 10 съпорта в минута, та едни ДСК в повече или по-малко няма да ми натежат особено.

  • Харесвам 2
Публикувано:
На 17.03.2020 г. в 0:16, rip каза:

И аз съм вече част от "отбора" на Wizz картодържателите, кога ще мога да ползвам точките при тази ситуация не е ясно, но поне да се надяваме да е възможно в рамките на валидността им.

В мобилното приложение  в справките "Движения" ( и за сметка и за кредитна карта)  винаги се изобразяват само последните десет транзакции, дори в случаите когато от иконата се избере друг период (седмица/месец/три месеца).

Ако се избере "от дата - до дата" тогава справката е коректна и извежда правилно движенията.

Платформа: Android 9

 

Здравейте,

 

Благодарим Ви за подадения сигнал. Запознали сме със случая колегите, които отговарят за разработването на DSK Smart, за да проверят каква е причината за описаното поведение на приложението и да отстранят проблема.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

Публикувано:

И един допълнителен въпрос. За код 6012 има ли такса от ваша страна? И ако да - на какво основание?

 

Цитат

6012 - FINANCIAL INSTITUTIONS - MERCHANDISE & SERVICES

 

Identifies the purchase of merchandise or services at a Mastercard customer financial institution location. Such merchandise and services may include checks and other financial products, promotional merchandise, loan fees, and financial counseling service fees.

For securities or brokerage transaction service fees or other related costs, use MCC 6211.

For cash disbursements, use MCC 6010 for face-to-face transactions and MCC 6011 for transactions that occur at ATMs.

PS: И ако обичате си научете служетилите в кол-центъра, че са ДЛЪЖНИ да предоставят информация за MCC кодовете на всяка транзакция. А пожелателно е тези кодове да се виждат в ДСК Директ, вместо да товарим линиите на кол-центъра ви с такива въпроси. Но като знам колко време ви отнема елементарното показване на точките за всяка транзакция, не виждам скоро това да се случи.

Публикувано:

Здравейте,

 

Направихме справка за Вашия случай. Посочената трансакция не е маркирана с код 6540, а с код 4829 (MONEY ORDERS -- WIRE TRANSFER). Прави впечатление, че двете трансакции са осъществени през  различни терминали (номер на у-во), като вероятно вторият терминал е параметризиран с MCC 4829. Както сме посочвали и по-рано, таксуването на трансакциите е автоматизиран процес, като таксата се прилага или не в зависимост от кода на операцията. Не третираме по-специално операциите към Revolut, но вероятно от тяхна страна не са приключили с всички настройки, при неколкократната промяна на кодовете. Разбира се, можете да се обърнете повторно към тях за допълнителна информация и потвърждение.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

 

 

Публикувано:

 

преди 1 час, cybersimo каза:

И един допълнителен въпрос. За код 6012 има ли такса от ваша страна? И ако да - на какво основание?

 

PS: И ако обичате си научете служетилите в кол-центъра, че са ДЛЪЖНИ да предоставят информация за MCC кодовете на всяка транзакция. А пожелателно е тези кодове да се виждат в ДСК Директ, вместо да товарим линиите на кол-центъра ви с такива въпроси. Но като знам колко време ви отнема елементарното показване на точките за всяка транзакция, не виждам скоро това да се случи.

 

Трансакциите, които са получени с код 6012 не се таксуват. Ще проверим какво е основанието на колегите да откажат да предоставят тази информация и ще имаме предвид препоръката Ви тя да бъде достъпна и през каналите за електронно банкиране.

 

 

Публикувано: (редактирано)
преди 2 часа, Банка ДСК каза:

Здравейте,

 

Направихме справка за Вашия случай. Посочената трансакция не е маркирана с код 6540, а с код 4829 (MONEY ORDERS -- WIRE TRANSFER). Прави впечатление, че двете трансакции са осъществени през  различни терминали (номер на у-во), като вероятно вторият терминал е параметризиран с MCC 4829. Както сме посочвали и по-рано, таксуването на трансакциите е автоматизиран процес, като таксата се прилага или не в зависимост от кода на операцията. Не третираме по-специално операциите към Revolut, но вероятно от тяхна страна не са приключили с всички настройки, при неколкократната промяна на кодовете. Разбира се, можете да се обърнете повторно към тях за допълнителна информация и потвърждение.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

 

 

От Револют вече два пъти ми потвърдиха кода на тази транзакция - 6540 (включително и Supervisor). 

 

Все още нямам отговор на втория ми въпрос - защо не спазвате изискването на Мастъркард за показване на таксата ПРЕДИ начисляването й?

Редактирано от Георги
Публикувано:

Толкова ли е трудно, когато източника на транзакция е Револют, или както го пише в самата транзакция - Revolut,  "автоматизирания процес" да не таксува такива транзакции.

Мисля, че точно това вашия "автоматизиран процес" прави, когато НЕ начислява Wizz точки по такива транзакции !

Което означава че можете, но не искате.

 

И къде във Вашите условия пише, че транзакции с код 6540, което според самите Вас е ПОС транзакция, не се "класират" за начисляване на WIzz точки ?

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 22 часа, cybersimo каза:

От Револют вече два пъти ми потвърдиха кода на тази транзакция - 6540 (включително и Supervisor). 

 

Все още нямам отговор на втория ми въпрос - защо не спазвате изискването на Мастъркард за показване на таксата ПРЕДИ начисляването й?

Здравейте,

 

Винаги сме подхождали отговорно към запитванията на потребителите във форума и към Вашите конкретно включително. Стараем се да предоставяме навременна и полезна информация и Ви уверяваме, че при необходимост можем да я удостоверим.

Относно прозрачността на таксите, всеки клиент при подписване на договора за кредитна карта се съгласява с общите условия към нея, съгласно които за операциите, извършвани с картата се заплащат таксите публикувани в Тарифата на банката , действаща към датата на събиране на таксата. Относно изискването на Mastercard, което цитирате, предвид документа в който е публикувано, то касае по-скоро търговеца, при когото извършвате плащането.

В някои случаи, когато всички параметри на операцията са предварително дефинирани (както беше коментирано при преводите в ДСК Директ), сме осигурили възможност на клиента да се запознае предварително с размера на дължимата такса.

В съответствие с изисквания на европейското законодателство, които банката стриктно следи, се предвиждат и допълнителни разработки, така че клиентите да получават предварителна информация при трансакция в страна-членка на ЕИП  за курса на превалутиране и размера на удържаните такси за услугата от страна на банката-издател на картата. Ще запознаем колегите, които разработват картовите продукти , и с предложението, при операции от тип паричен трансфер да се генерира предупредително съобщение, с оглед осигуряване на възможност за информиран избор.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.