Прескочи до съдържание

Wizz Air кредитна карта от ДСК


Георги
Съобщението е добавено от Георги,

Банка ДСК вече не участват във форума, при въпроси използвайте стандартните канали за контакт. 

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 7 часа, Таньо каза:

@Банка ДСК, имам плащане на 4 февруари в 21.39.57 ч. Не разбирам информацията по-долу и моля за коментар.

image.png.f7d9f9f938f776ed83ca8f1272266c67.png

Ще се радвам на пояснение и от съфорумци.

Благодаря предварително!   🙂

 Точно така, абсурдна ситуация и при това недопустима според мен. Пусни си едно официално оплакване на имейла им да ти възстановят разликата. Никъде в условията им не пише, че новия тесларски курс ще се брои от дата на осчетоводяване, а не от дата на транзакция

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 16 часа, Таньо каза:

@Банка ДСК, имам плащане на 4 февруари в 21.39.57 ч. Не разбирам информацията по-долу и моля за коментар.

image.png.f7d9f9f938f776ed83ca8f1272266c67.png

Ще се радвам на пояснение и от съфорумци.

Благодаря предварително!   🙂

@Банка ДСК Мен ме вълнува друго: защо има двойно превалутиране GBP -> EUR -> BGN, като банката има директен курс  GBP -> BGN?

 

Публикувано: (редактирано)
преди 3 минути , WanderlustME каза:

@Банка ДСК Мен ме вълнува друго: защо има двойно превалутиране GBP -> EUR -> BGN, като банката има директен курс  GBP -> BGN?

 

Картите винаги си имат сетълмент сметка в избрана валута - това е просто казано сметката на банката във Виза/Мастъркард. Всякакво превалутиране минава през нея, за българските карти почти всичките са в евро, някои от тях са в долари. Най-големия купон става като сетълмента е в долари, ти си мислиш че е в евро и си купиш нещо в евро - двойно превалутиране за номинал. Не съм сигурен дали нямаше и някъде случай на еврова карта със сетълмент в долари - там щастието ще е пълно.

 

Въпреки, че банките имат други курсове от това няма как да се избяга, защото няма как да се "прескочи" сетълмент сметката. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Публикувано:

Ситуацията със сетълмент сметките по принцип е доста подвеждаща и не много ясно обяснена. За баба Пенка е напълно логично да мисли, че като плати нещо в основна валута като паунди примерно, банката ще използва своя собствен курс към паунда. За да не бъда обвинен в хейтърство няма да споменавам отново, че като цяло така е по-изгодно на банките, които често печелят от подобни дребни детайли и от незнанието на хората 🙂

 

Дори и мен успяха да ме объркат. Когато миналата година си извадих доларова Виза изрично попитах какво ще се случва, ако платя нещо директно в долари. Ще ми се изтегли точната сума в долари от доларовата сметка, или поради евров сетълмент ще има тройно превалутиране USD-EUR-BGN-USD. Въпросът ми предизвика 3-дневен смут, като най-накрая ми отговориха, че сметката ще бъде задължавана директно в долари и банката великодушно ще поема "загубите" от неприлагането на евровия сетълмент.

 

Понякога се чудя да се смея ли или да плача.

  • Харесвам 6
  • Смея се 2
Публикувано:
преди 2 часа, Георги Матеев каза:

Ситуацията със сетълмент сметките по принцип е доста подвеждаща и не много ясно обяснена. За баба Пенка е напълно логично да мисли, че като плати нещо в основна валута като паунди примерно, банката ще използва своя собствен курс към паунда. За да не бъда обвинен в хейтърство няма да споменавам отново, че като цяло така е по-изгодно на банките, които често печелят от подобни дребни детайли и от незнанието на хората 🙂

 

Дори и мен успяха да ме объркат. Когато миналата година си извадих доларова Виза изрично попитах какво ще се случва, ако платя нещо директно в долари. Ще ми се изтегли точната сума в долари от доларовата сметка, или поради евров сетълмент ще има тройно превалутиране USD-EUR-BGN-USD. Въпросът ми предизвика 3-дневен смут, като най-накрая ми отговориха, че сметката ще бъде задължавана директно в долари и банката великодушно ще поема "загубите" от неприлагането на евровия сетълмент.

 

Понякога се чудя да се смея ли или да плача.

Винаги правилото е, че няма превалутиране, ако транзакцията и сметката са в една и съща валута и в този случай разходите по превалутирането, в случай че сметката на банката е в друга валута за сетълмънт, си остават за сметка на банката. Затова и някои съфорумници искаха да си извадят кредитна карта в евро, за да им взимат от сметката точно толкова, колкото са платили в евро, но не можело, ако нямат доходи в евро 🙂

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 16 минути , jorrro каза:

Винаги правилото е, че няма превалутиране, ако транзакцията и сметката са в една и съща валута и в този случай разходите по превалутирането, в случай че сметката на банката е в друга валута за сетълмънт, си остават за сметка на банката. Затова и някои съфорумници искаха да си извадят кредитна карта в евро, за да им взимат от сметката точно толкова, колкото са платили в евро, но не можело, ако нямат доходи в евро 🙂

Вече обясних и от ДСК потвърдиха, че това “изискване” се заобикаля много лесно с депозит 110% от искания лимит за кредитна карта. 
Единствени картата Уиз не може да е в евро

  • Харесвам 1
Публикувано:

Имам гениално решение в отговор на такса 'превалутиране'. Както едно време, когато някои ходеха с по 3 телефона за да избягват високите такси за разговор с друг оператор - на същия принцип всеки си вади по 3 дебитни карти в основни валути EUR / GBP / USD.

 

Така хем ще избягва превалутиране при всяка транзакция в една от тези валути хем с кеф всеки път ще набутва банките, тъй като сетълмент разходите винаги ще остават за тяхна сметка.

 

Знам, хумористично, но ако нещата продължават в този дух скоро може да стане и наложително 🙂

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Публикувано:
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Имам гениално решение в отговор на такса 'превалутиране'. Както едно време, когато някои ходеха с по 3 телефона за да избягват високите такси за разговор с друг оператор - на същия принцип всеки си вади по 3 дебитни карти в основни валути EUR / GBP / USD.

 

Така хем ще избягва превалутиране при всяка транзакция в една от тези валути хем с кеф всеки път ще набутва банките, тъй като сетълмент разходите винаги ще остават за тяхна сметка.

 

Знам, хумористично, но ако нещата продължават в този дух скоро може да стане и наложително 🙂

Принципно е добра идея, но карта дори и само в евро е достатъчна за избягване на таксата превалутиране.

Тогава ще има само картов курс от избраната валута до EUR по курсовете на VISA/MC.

От ДСК потвърдиха, че такса превалутиране се прилага само за карти в BGN

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 2 часа, cybersimo каза:

Вече обясних и от ДСК потвърдиха, че това “изискване” се заобикаля много лесно с депозит 110% от искания лимит за кредитна карта. 
Единствени картата Уиз не може да е в евро

Напълно съм наясно с това, но намирам за несериозно да се внася такава сума, за да се ползва револвиращ кредит, който по принцип не се обезпечава. И то кредитен продукт, който си идва с прилична годишна такса + по-високите такси, които се събират от търговците, когато приемат подобно плащане. Особено за EUR не намирам логика, доколкото и към този момент курсът лев-евро е фиксиран. И защо трябва депозитът да е 110%, а не 100%? Реторични въпроси, не очаквам и не искам отговор 🙂

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 1 час, EliDion каза:

Някой, в частност @Банка ДСК може ли да каже при вътрешно банков превод от лев в евро как се превалутира и какви такси има. Не можах да се ориентирам в тарифата. 

Здравейте,

 

Таксата за този вид превод през ДСК Директ е 0,26 EUR , a  ако го наредите през офис на банката е в размер на 1,02 EUR. Превалутирането се извършва по безкасов курс продава за EUR: 1.96.

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

  • Благодаря 1
Публикувано:
На 9.02.2020 г. в 22:44, Таньо каза:

@Банка ДСК, имам плащане на 4 февруари в 21.39.57 ч. Не разбирам информацията по-долу и моля за коментар.

image.png.f7d9f9f938f776ed83ca8f1272266c67.png

Ще се радвам на пояснение и от съфорумци.

Благодаря предварително!   🙂

Здравейте,

Извиняваме се забавянето. Съгласно общите условия по кредитни карти, процесът по превалутиране е следният:

За всяка трансакция извършена в чужбина, сумата на трансакцията се превалутира от валутата на трансакцията във валутата на сметката на Банката (евро) по курс, определен за съответния ден от МКО ( международна картова организация Visa или Mastercard) и Банката превалутира получената по сметката й сума във валутата на сметката на Клиента:

1. За сметки в лева – по курс за картови

операции, който се формира от стойността на

курс продава на Банката за безкасови

операции, увеличена с 1%;

 

Описаният процес протича в деня на извършване на трансакцията и в деня на осчетоводяването ѝ. В случая, при осчетоводяването на трансакцията Ви на 5.02., автоматично се е приложил увеличеният курс на банката. Оставаме на линия, ако е необходимо да уточним въпроса допълнително.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

 

  • Смея се 1
Публикувано:
11 minutes ago, mary_shery said:

Смята ли се покупка/резервация от чуждестранен сайт за транзакция, направена в чужбина и съответно взима ли се този 1%?

Само ако транзакцията е била във валута различна от BGN. Независимо къде е регистриран POS терминала.

Публикувано:

Аз пък да се оплача от ДСК. Подадох онл заявка /няма да обръщам внимание, че реагираха на втората, свърза се с мен случител уточнихме нещата /2-3 телефонни разгоравора/ и за мое "улеснение" подписах онл и пуснаха искането ми. Одобриха ме и чакам картата. Идва Денят, отивам в офиса на обед да взема картата, няма да обръщам внимание че куриера занесъл картите в 16 часа и се наложи втори път да отида, дават ми картата - питам нещо друго има ли - искали се нещо още от мен - отговора е не, може да си я ползвате. Тъкмо да си тръгна и се сещам, а видима ли е картата в Директа, оказва се не и служителката ми "връзва" картата и хоп вече ще е видима. После пак питам, сигурна ли сте че картата е вече активна, трябва ли още нещо аз да направя....... кажете докато съм тук...... не няма нищо - всичко е наред, ползвайте си я. Хубаво. Прибилам се, сядам и ще пазарувам .... греда ... "няма достатъчна наличност"..... пробвам пак, получавам даже смс с 3 Д парола.... пак греда, пробвам друг сайт ..... пак не става. Звъня на национален телефон, нещо си не било минало за деня и затова не ми е начислен лимит - изчакайте до утре. Чакам до следващият ден /който е събота/ отново звъня на национален телефон - еми нещото си не минало и нямам лимит и не мога да я ползвам. Изчакайте до панеделник... ок, ще изчакам, нищо че ми беше важно за петък да купя нещата.... пак питам - от мен иска ли се нещо, трябва ли да ходя пак до офис на банката и т.н. Служителката казва - не , няма нужда да ходите до банката, всичко ще мине автоматично. Съответно чакам аз чакам - неделя, понеделник и в понеделник ми звънят от офиса в който съм получела картата и се оказва, че трябвало пак да отида до там, защото когато съм е взела е трябвало да кажа, че сама съм си кандитаствала за картата, интересно ако аз не си кандидатствам, то кой може от мое име да го направи, и сега трябвало да се върна отново в офиса и да подпиша още нещо си .... не може онл, не може друг и т.н. Е ХАЙДЕ СЕГА НЯКОЙ да ми обясни къде точно ми е улеснението за което тръби банката. 

Естествено, аз вече купих това което ми трябва и сега се чудя дали да не отида и да им върна картата. Ядосаха ме с това разкарване и, че на който и да звънна различна постановка и естествено аз съм виновна, че не съм казала че сама съм си кандидатствала ......... както и бях виновна че използвах обедната си почевка за да отида до банката , а е трябвало да отида в 16 часа...... 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Публикувано:
преди 3 часа, Dioni каза:

Аз пък да се оплача от ДСК. Подадох онл заявка /няма да обръщам внимание, че реагираха на втората, свърза се с мен случител уточнихме нещата /2-3 телефонни разгоравора/ и за мое "улеснение" подписах онл и пуснаха искането ми. Одобриха ме и чакам картата. Идва Денят, отивам в офиса на обед да взема картата, няма да обръщам внимание че куриера занесъл картите в 16 часа и се наложи втори път да отида, дават ми картата - питам нещо друго има ли - искали се нещо още от мен - отговора е не, може да си я ползвате. Тъкмо да си тръгна и се сещам, а видима ли е картата в Директа, оказва се не и служителката ми "връзва" картата и хоп вече ще е видима. После пак питам, сигурна ли сте че картата е вече активна, трябва ли още нещо аз да направя....... кажете докато съм тук...... не няма нищо - всичко е наред, ползвайте си я. Хубаво. Прибилам се, сядам и ще пазарувам .... греда ... "няма достатъчна наличност"..... пробвам пак, получавам даже смс с 3 Д парола.... пак греда, пробвам друг сайт ..... пак не става. Звъня на национален телефон, нещо си не било минало за деня и затова не ми е начислен лимит - изчакайте до утре. Чакам до следващият ден /който е събота/ отново звъня на национален телефон - еми нещото си не минало и нямам лимит и не мога да я ползвам. Изчакайте до панеделник... ок, ще изчакам, нищо че ми беше важно за петък да купя нещата.... пак питам - от мен иска ли се нещо, трябва ли да ходя пак до офис на банката и т.н. Служителката казва - не , няма нужда да ходите до банката, всичко ще мине автоматично. Съответно чакам аз чакам - неделя, понеделник и в понеделник ми звънят от офиса в който съм получела картата и се оказва, че трябвало пак да отида до там, защото когато съм е взела е трябвало да кажа, че сама съм си кандитаствала за картата, интересно ако аз не си кандидатствам, то кой може от мое име да го направи, и сега трябвало да се върна отново в офиса и да подпиша още нещо си .... не може онл, не може друг и т.н. Е ХАЙДЕ СЕГА НЯКОЙ да ми обясни къде точно ми е улеснението за което тръби банката. 

Естествено, аз вече купих това което ми трябва и сега се чудя дали да не отида и да им върна картата. Ядосаха ме с това разкарване и, че на който и да звънна различна постановка и естествено аз съм виновна, че не съм казала че сама съм си кандидатствала ......... както и бях виновна че използвах обедната си почевка за да отида до банката , а е трябвало да отида в 16 часа...... 

Здравейте,


 

Съжаляваме за неприятната ситуация и че не сте успели да използвате картата си своевременно. Бихме искали да направим проверка по случая и да съдействаме за по - бързото разрешаване на проблема. За целта са ни необходими Ваши данни – (име, номер на сметка и телефон за връзка са достатъчни), които да изпратите на имейл: call_center@dskbank.bg.

 

Хубав ден,

Екипът на Банка ДСК

 

Публикувано:

Напълно очаквано, но все пак чисто информативно, тъй като не е споменавано досега.

 

Ако ви се налага да пращате пари с Western Union и ползвате за захранване кредитна/дебитна карта от ДСК - това също се осчетоводява като паричен трансфер със съответните лихви и такси. А ако ползвате конкретно Уиз картата (в лева) - добавете и 1% за превалутиране (за България WU работи онлайн единствено в евро).

 

Честно казано наистина ми се повдига от тези такси и мисля, че съвсем скоро ще подам документи за развод с ДСК.

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 8 минути , Shlosera каза:

Аз ли не разбирам нещо от прочетеното, но до колкото знам няма такса превалутиране на Уизеър картата. 

След 5-ти февруари вече има - когато плащането е във валута, различна от лев, има такса 1% превалутиране, но конкретно питането на @cybersimo е за прословутата такса "паричен трансфер" при зареждане на Revolut.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 10 минути , Shlosera каза:

Аз ли не разбирам нещо от прочетеното, но до колкото знам няма такса превалутиране на Уизеър картата. 

Има днес еврото ми го хвана по 1.978

  • Харесвам 2
Публикувано:

Една основна причина, поради която избрах ДСК Wizz картата за основна КК е липсата на таксата превалутиране. 

След като повишиха годишната такса и нововъведената такса превалутиране в комбинация с превалутирането в Wizzair профила и закръглянето на сумата надолу на базата на която се отчитат точките излиза че тези 2% кешбек стават под 1%. Както е тръгнало скоро ще се въведе такса ползване на ПОС в чужбина и така единствения плюс ще остане дискаунт клуба. 

 

@Банка ДСК, в документа описващ тарифите за физически лица, който отварям днес не виждам описание на таксата превалутиране:

 

dsk117.png.4ea9df81fa5f102b8d1928ee376b679c.png

dsk1826.png.cccb0eb3ce9528fd2290ed0a2d8999d3.png

 

За пример прилагам как изглежда информацията на Пощенска банка:

postbank.png.5fe90a18408dde3ba80e90bd8ad709c2.png

 

Това е и документа, който изтеглих от сайта нарочно, защото е възможно да го обновят:

тарифа-за-физически-лица.pdf.

 

Тези дни ще се разтърся за други кредитни карти за да направя някаква комбинация, че тази определено отпада за използване в чужбина. Също така ще закрия и втората пластика, която използва съпругата ми. Явно ще трябва да се следят тези неща, че ДСК влизат с едно обещание, а малко по малко окепазяват иначе добрия продукт.

  • Харесвам 2
Публикувано:

От сайта им, публикувано на 5.12.2019: 

05.12.2019

 

 

Уважаеми клиенти,

Уведомяваме Ви, че считано от 05.02.2020 г., Банка ДСК променя  прилагания от нея обменен курс  за транзакции, извършени с карти на Банката в чужбина, като създава курс за картови операции, който се формира от стойността на курс продава на Банката за безкасови операции, увеличена с 1%.

 

https://dskbank.bg/новини-и-промоции/детайли/2019/12/05/уведомление-за-предстоящи-промени-в-общи-условия-на-банка-дск-еад-за-предоста-вяне-на-платежни-услуги-и-общи-условия-по-договор-за-издаване-и-обслужване-на-кре-дитни-карти-с-револвиращ-кредит-за-физически-лица

  • Харесвам 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.