Прескочи до съдържание

Qatar Airways - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Георги Матеев

Успешно промених датите си за февруари догодина! Става въпрос за 4 билета до Виетнам, купувани миналия юни директно от сайта на авиокомпанията.

 

В събота пратих имейл до sofreservations@bg.qatarairways.com, в който посочих желаните нови дати и полети.

 

Днес следобед се свързаха с мен и потвърдиха, че смяната на датите за февруари е ОК, но срещу доплащане на разликата в тарифата. Попитах защо, след като самата авиокомпания е отменила полетите София-Доха-София? Оказа се, че когато полетите са отменени заради форсмажор не важат стандартните правила за напълно безплатен ребукинг, което ми прозвуча донякъде логично. За късмет разликата в тарифата беше доста под 100 лв на човек, с което се съгласих - дори така това беше най-добрия вариант за мен. 5 минути след плащането вече имах новите преиздадени билети на мейла. Един проблем и една досада по-малко, ура.

 

Поне при мен нямаше никакъв опит да ми откажат смяна на дати за 11 месеца напред. Нямам идея от какво зависи, но очевидно са възможни всякакви промени, включително до края на публикуваното в момента разписание (март 2021).

 

Разпитах за още подробности специално за останалите във форума. Софийският офис може да издава ваучери за всички билети, включително за тези купувани през посредници! Има само една малка особеност - за да могат да го направят билетите трябва да са плащани / издавани в лева или в евро. Ако примерно сте си купили билета в норвежки крони от норвежкия GoToGate или в долари от Vayama - софийският офис не може да съдейства и тогава единствен вариант остава онлайн формата на катарския сайт.

  • Харесвам 18
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Благодаря, stanimir, за разяснението! 
Съвсем наясно съм каква е разликата.  Моя грешка, защото само ваучери са ми в главата.

 

Георги Матеев, поздравления за успешната промяна! Стиснати палци катаклизмите да са отминали и пътуванията да се осъществяват при нормални условия.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 1 минута , Alexander каза:

@Георги Матеев, реалната цена на билета в сайта им колко по-висока беше? Разбирам, че си ги купил за 400евро миналата година, нали?

Да, това беше от онази промоция, в която почти всичко беше по 800 лв.

 

Реалната цена на сайта им в момента беше малко над 800 лв. и точно тази разлика доплатих. Наистина беше късмет защото буквално вчера същите билети за моите февруарски дати се продаваха по 1300 лв, а днес явно беше почнало някакво промо за Виетнам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не видях в темата да е писано, но доколкото разбрах от съпорта, засега с тези ваучери не можеш сам да си резервираш полет когато решиш. Трябва да звъннеш на софийския офис и те да ти съдействам срещу "скромната" сума от 30 евро за обработка. За смяна на дата и на мен ми казаха категорично с доплащане. Рефънда е с доста сериозна такса. 

П.с. Засега явно и аз ще я гледам Япония по телвизията. А парк Уено си е пълно с народ с маски радващи се на цъфтежа 🙂

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 7 минути , stanimir каза:

Нали ставаше въпрос да е без доплащане, иначе каква е разликата дали ще сменяш дати или купуваш с ваучер? 

Единственият вариант за смяна на дати без доплащане е да дебнеш промоционална цена, която е същата или по-ниска от тази, която си платил за твоя билет.

 

А разликата е, че купуването с ваучер въобще не е толкова лесно. Не става автоматично, а и при тази операция от офиса начисляват допълнителна такса. В моя конкретен случай директната смяна на датите чрез почти символично доплащане (кажи-речи равносилно на таксата обработка за плащане с ваучер) беше далеч по-лесно и най-важното, тези билети незабавно ми се разкараха от главата и не ги мисля повече.

 

P.S. Някой по-назад май беше споменавал, че има начин за избягване на тази такса обработка, но не помня подробности.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 17 минути , patilana каза:

Писано е, даже е обяснено как се избягв атази такса. Няма лошо и от повторение. Япония не е заек да избяга. Ще има и друга промоция.

Ще може ли да покажеш поста в който е обяснено това?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доста тъпо за топ авиокомпания.

 

Офтопик съм, но ето как е при французите. Отделно ваучерът е под форма на  EMD receipt и може да бъде осребрен в кеш (макар и чак след една година,  заради извънредните обстоятелства).

Ако новия билет е по-евтин остатъка се запазва и може да се ползва в нова резервация :

 

IMG_20200323_205537.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз се замислих за следният случай.

 

Уж полетите са ми частично потвърдени, по телефона,  на всички ни е ясно, че до Доха няма полети, което значи, че са изцяло са канселирани, макар да не пише така на резервацията ми.

 

Какво би се случило, ако не им се обадя повече? За ваучери трябва да се звъни 3 дни преди полета, но в моя случай, полета  е канселиран от тях и не виждам как може някой да ме задължи да звъня, още повече, че нямам дори мейл за това канселиране.

Ако не се обадя и не се разправям повече с тях, няма ли в един момент те да върнат цялата сума след като няма да се осъществи полета?

 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 34 минути , Alexander каза:

Аз се замислих за следният случай.

 

Уж полетите са ми частично потвърдени, по телефона,  на всички ни е ясно, че до Доха няма полети, което значи, че са изцяло са канселирани, макар да не пише така на резервацията ми.

 

Какво би се случило, ако не им се обадя повече? За ваучери трябва да се звъни 3 дни преди полета, но в моя случай, полета  е канселиран от тях и не виждам как може някой да ме задължи да звъня, още повече, че нямам дори мейл за това канселиране.

Ако не се обадя и не се разправям повече с тях, няма ли в един момент те да върнат цялата сума след като няма да се осъществи полета?

 

Никой не може да ти отговори, а и ти няма смисъл да рискуваш за да разбереш 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Няма какво повече да губя и за сега ще изчакам 2-3 седмици, особено след като турците си смениха вчера правилата и вече позволяват смяна на дати без никакво доплащане.

Току виж шейха смени правилата на катарците..малко съм като гладна кокошка просо сънува, ама надеждата умира последна

 

Връзка към коментар
преди 14 часа, Alexander каза:

Ще може ли да покажеш поста в който е обяснено това?

If EMD is exchanged for a new ticket by QR, can we waive service fee (OB / ticketing fee)?

Yes

 

Тоест когато (в софийския офис, по телефона или мейл) се преиздава ваучера в билет не се дължи такса обслужване в размер на 30евро.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Катар са си подобрили офертата за ваучерите - вече дават 10 % бонус, а ако полетите ви са били анулирани може да вземете и кеш рефънд. 

Ето я и статията https://www.headforpoints.com/2020/03/24/qatar-airways-reiterates-its-commitment-to-cash-refunds-after-complaints-but-improves-its-voucher-offer/

 

  • Харесвам 11
  • Благодаря 1
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 9 часа, Jorro каза:

Катар са си подобрили офертата за ваучерите - вече дават 10 % бонус, а ако полетите ви са били анулирани може да вземете и кеш рефънд. 

Ето я и статията https://www.headforpoints.com/2020/03/24/qatar-airways-reiterates-its-commitment-to-cash-refunds-after-complaints-but-improves-its-voucher-offer/

 

Никъде на техния сайт не го намирам това като възможност. Би ли дал линк или някой от компанията да ти го е потвърдил (устно/писмено). Мисля, че в статията става въпрос за съвет към авиокомпаниите...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не мисля, че аналогията е особено подходяща. Ако на взелите ваучер се откаже възстановяване на сумата, те ще бъдат поставени в по-неблагоприятно положение от онези, които за в бъдеще ще си вземат парите обратно, само защото към момента на получаването на ваучера за първите не е съществувала възможност за възстановяване на парите.  

Връзка към коментар

И каква е разликата, едни цени и тарифи е имало днес, утре са други, понякога по-благоприятни, а понякога по-лоши.

В съседната тема за турците има идентичен казус и са отказали.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има ли вече някой, който да е разговарял със софийския офис на Qatar Airways или да им е писал с искане за пълно възстановяване на цената на билетите за отменени полети? Какво казват по въпроса?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.