Прескочи до съдържание

Qatar Airways - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

На 7.04.2020 г. в 18:05, Георги Матеев каза:

Благодаря, но за съжаление не отговарят на нито един имейл - включително на този. Далеч по-важното обаче е, че не отговарят и на Пейпал клеймовете и до момента ги печеля служебно без никакъв напън.

Хехе, то, по-добре е , че не отговарят, така Пейпал, веднага връща парите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз не съм чул някой да е взел пари от коя да е компания, Катар няма да са изключение. Чакам от Раян, Луфтханса и Катар. Чета и други форуми и никой не е взел от тях до сега.

Струва ми се, че докато не започнат да продават и летят, нищо няма да дадат и ще отлагат само.

Връзка към коментар
На 13.04.2020 г. в 14:29, Alexander каза:

Аз не съм чул някой да е взел пари от коя да е компания, Катар няма да са изключение. 

Аз си получих парите от всички, от които исках. Единственото изключение беше Катар. Имах опция за кеш, но предпочетох ваучер, защото ме устройваше повече с тези 10% отгоре.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , T.E.Lawrence каза:

Аз си получих парите от всички, от които исках. Единственото изключение беше Катар. Имах опция за кеш, но предпочетох ваучер, защото ме устройваше повече с тези 10% отгоре.

Кои са всички?

 

Връзка към коментар

Простете моя песимизъм, но не съм убеден, че в едногодишния срок на валидността на ваучера ще има изгледи за безпрепятствено и безопасно пътуване. Ето защо пълното възстановяване ми се вижда по-добър вариант пред ваучер с 10%, че и с 50% отгоре. Дано не съм прав.

Връзка към коментар
преди 16 минути , Stefan каза:

Простете моя песимизъм, но не съм убеден, че в едногодишния срок на валидността на ваучера ще има изгледи за безпрепятствено и безопасно пътуване. Ето защо пълното възстановяване ми се вижда по-добър вариант пред ваучер с 10%, че и с 50% отгоре. Дано не съм прав.

Едногодишният срок е за купуване, т.е. можеш в последния ден на валидността да вземеш билет за още година напред.

Аз мисля, че точно в този момент авиокомпаниите имат нужда от нашата подкрепа, за да не фалират и да можем да ги ползваме напред. Още повече няма гора от желаещи авиокомпании за далечни дестинации за "огромния" български пазар. Като смятам да летя пак, не виждам защо да не се възползвам от ваучер с по-голяма стойност. И двете страни печелят. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 5 минути , ivan69 каза:

Извън темата е , но как и кога си получи парите от air asia?

Във всички случаи по един и същи начин, писмо, че ми е канселиран полета - опции за смяна на дата, ваучер или рефънд - рефънд за няколко дни на революта (съобщението беше ,че мога да чакам с месеци).

 

Като гледам air asia май са свършили вече кеша и предлагат само ваучери, съответно из нета се е заформил панаир покрай това. Хората, които са успели да се вредят с рефънд опцията, ги съветват да изчакат повече. Аз явно съм бил късметлия.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Днес получих мейл от Катар.

 

E-commerce Support(Qatar Airways Support) 

Apr 20, 10:57 +03 

Dear Customer,

This is to confirm that your refund request sent for your booking reference has been processed. We have refunded a total of ХХХХ BGN to the card you made your purchase with, which should reflect on your account in a couple of days.

Please note that it may take up to 28 days for the amount to appear on your account statement. This is the amount of time it may take for banks and card companies to process the refund, which is beyond the control of Qatar Airways. In the unlikely event that your refund is not credited after 28 days, please feel free to contact us by replying to this email, and we will initiate an investigation with the card company.

 

Всичко добре, но нещо не ме кефи последният абзац с тази предварителна застраховка която си правят. 

 

Връзка към коментар
преди 16 минути , Alexander каза:

Днес получих мейл от Катар.

 

E-commerce Support(Qatar Airways Support) 

Apr 20, 10:57 +03 

Dear Customer,

This is to confirm that your refund request sent for your booking reference has been processed. We have refunded a total of ХХХХ BGN to the card you made your purchase with, which should reflect on your account in a couple of days.

Please note that it may take up to 28 days for the amount to appear on your account statement. This is the amount of time it may take for banks and card companies to process the refund, which is beyond the control of Qatar Airways. In the unlikely event that your refund is not credited after 28 days, please feel free to contact us by replying to this email, and we will initiate an investigation with the card company.

 

Всичко добре, но нещо не ме кефи последният абзац с тази предварителна застраховка която си правят. 

 

Парите вече са пратени и физически не се намират в тях, тоест авиокомпанията си е свършила работата. Може обаче да има много други причини, поради които рефънда да не стигне до картата ти.

 

Миналата седмица писах на Експедия, тъй като все още не бях получил по Дайнърс-а си парите от отменена на 14 март хотелска резервация. Отговориха ми, че от тяхна страна рефънда е обработен още на 15 март, дадоха ми номера на транзакцията и казаха да се свържа с банката. Писах на Дайнърс с точните данни, по номера изнамериха парите в системата им и ги завериха по сметката ми ръчно. Незнайно защо това цял месец не се беше случило автоматично (бъг може би?), та ситуации всякакви - много често проблемът не е в самия търговец.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 42 минути , Георги Матеев каза:

Парите вече са пратени и физически не се намират в тях, тоест авиокомпанията си е свършила работата. Може обаче да има много други причини, поради които рефънда да не стигне до картата ти.

 

Миналата седмица писах на Експедия, тъй като все още не бях получил по Дайнърс-а си парите от отменена на 14 март хотелска резервация. Отговориха ми, че от тяхна страна рефънда е обработен още на 15 март, дадоха ми номера на транзакцията и казаха да се свържа с банката. Писах на Дайнърс с точните данни, по номера изнамериха парите в системата им и ги завериха по сметката ми ръчно. Незнайно защо това цял месец не се беше случило автоматично (бъг може би?), та ситуации всякакви - много често проблемът не е в самия търговец.

Би ли споделил как писа на Експедия?

Трябва ми мейл за комуникация. През чата вече няколко пъти ме пращат за зелен хайвер,т.е обещават че ще ми отговорят с мейл до 72 часа и после забравят.

Връзка към коментар
преди 7 минути , mamaivy каза:

Би ли споделил как писа на Експедия?

Трябва ми мейл за комуникация. През чата вече няколко пъти ме пращат за зелен хайвер,т.е обещават че ще ми отговорят с мейл до 72 часа и после забравят.

Не беше директно Expedia, а на един от техните дъщерни сайтове - Ebookers.com, който за щастие все още има активен имейл за съпорт.

 

Самата Expedia - само чат или телефон.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Alexander каза:

Днес получих мейл от Катар.

 

Доколкото си спомням, в твоя случай не ти се отказа от пътуването, а полетът беше отменен от самата авиокомпания и ти бяха издали ваучер, въпреки, че ти беше им поискал refund... Нали не бъркам? И ако всичко по-горе е вярно, сумата, която са ти възстановили 100% от направеното плащане ли е? В смисъл, че не би трябвало да има удръжки както е "според тарифата на билета"?

Връзка към коментар

Може би и аз да съм по-подробен с моя случай:

 

- Изчаках имейли от тях да ме информират, въпреки че полетите бяха канселирани отдавна. 

- Не са ми давали автоматично ваучер, в информацията имаше просто връзка към формата в която да избереш какво искаш

- Пуснах заявката за рефънд на 11 април

- Днес, 20 април, е отговорът

- Сумата е пълна, няма удръжки

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Доколкото си спомням, в твоя случай не ти се отказа от пътуването, а полетът беше отменен от самата авиокомпания и ти бяха издали ваучер, въпреки, че ти беше им поискал refund... Нали не бъркам? И ако всичко по-горе е вярно, сумата, която са ти възстановили 100% от направеното плащане ли е? В смисъл, че не би трябвало да има удръжки както е "според тарифата на билета"?

Бъркаш се.

Полета беше частично отказан или частично потвърден за края на април, а знаем, че до краят на май месец няма полети от София.

Ваучер никога не са ми издавали, пуснах иск за връщане на пари точно в деня, в който пуснаха новите правила с вариант за ваучер +10%, сега проверих това е било на 26.03.20. Видях, че Георги е пуснал доста по-късно, а сме получили днес и двамата мейли. 

Сумата която е изтрита в цитираният мейл  и пише ХХХХ BGN е точно пълната сума, която платих за билетите. Явно ще връщат 100% поне на теория.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При мен нещата стоят по следния начин:

На 18.03.2020 г. получих ваучери за отменените ни полети съгласно старите правила. След като на 26.03.2020 г. започнаха да връщат пари, още на 27.03.2020 г. си поисках парите вместо ваучерите. 

Днес бях неприятно сюрпризиран от следния отговор:

Dear Customer,

Thank you for writing to us. First of all, we would like to apologize for the delay in this response.

We have issued travel vouchers No(s). 157-***, 157-***, 157-*** for the total value of *** BGN per passenger comprising of the utilized ticket you held with us.

You have up to one year to use the voucher, and can book your travel within a period for up to one further year after.

If you decide to rebook to your original travel destination, we will do our best and book you with the same fare class.

If we are unable to find you same fare class; we will waive the rebooking fees and fare difference may apply.

If you change your plans and decide you would like to travel somewhere else, you can use the same voucher for your new destination.

The voucher has been sent on a separate email to the registered email address on your booking.

We look forward to welcoming you to our services in the very near future.

Yours Sincerely,

Qatar Airways Support

С други думи, халосват се и не искат да връщат парите. Това ме принуди да им пиша гневно писмо, в което им напомних, че имам право на пълно възстановяване и си искам парите обратно. Не че не ми се лети с тях и не си мечтая за поне десетина дестинации в Югоизточна Азия, но се съмнявам, че в обозримо бъдеще ще може да се пътува до където и да било. Вярно е, че ваучерите ми са валидни до 18.03.2021 г. за пътувания до 18.03.2022 г., но предвид обстоятелствата черногледството ми е стигнало до там, че да не виждам перспектива за тяхното използване, а сумата съвсем не е малка.

Има ми някой друг в моето положение?    

Връзка към коментар

Моят (трети) случай е още по-заплетен.

 

След като 3 седмици напразно чаках отговор на рекуеста ми за ваучери (и доста преди да открия ефективността на софийския офис) пуснах оспорване към посредника чрез Пейпал.

 

В крайна сметка ваучерите дойдоха на мейла, но междувременно няколко часа по-късно спечелих също оспорването и Пейпал ми върна пълната сума по картата.

 

Та в момента имам и пари и ваучери за едни и същи билети. Ще изчакам да видя дали посредникът ще направи опит да анулира ваучерите, интересен казус е.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@Stefan, а сигурен ли си, че отговорът е по искането ти за връщане на парите? В заглавието на имейла трябва да има номер на запитването, съвпада ли с номера от искането за връщане?

 

Че с тия автоматизирани системи много честно не се знае едната система на какво отговаря. Мен 3 дни след като резервирах билетите ме подканяха да си завърша резервацията...

преди 2 минути , Георги Матеев каза:

Моят (трети) случай е още по-заплетен.

 

След като 3 седмици напразно чаках отговор на рекуеста ми за ваучери (и доста преди да открия ефективността на софийския офис) пуснах оспорване към посредника чрез Пейпал.

 

В крайна сметка ваучерите дойдоха на мейла, но междувременно няколко часа по-късно спечелих също оспорването и Пейпал ми върна пълната сума по картата.

 

Та в момента имам и пари и ваучери за едни и същи билети. Ще изчакам да видя дали посредникът ще направи опит да анулира ваучерите, интересен казус е.

Между другото знам, че си фен на Paypal оспорването, но то е малко като да влезеш с бокс в зъбите на доставчика на услугата. Не оспорвам правото ти да го използваш, но според мен трябва да е само в крайни случаи. Много доставчици на услуги банват потребители, които използват Paypal оспорване и е възможно в последствие да влезеш в блеклиста на този посредник и да не можеш да го използваш повече. 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.