Прескочи до съдържание

Qatar Airways - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

В момента, Георги каза:

@Stefan, а сигурен ли си, че отговорът е по искането ти за връщане на парите? В заглавието на имейла трябва да има номер на запитването, съвпада ли с номера от искането за връщане?

 

Че с тия автоматизирани системи много честно не се знае едната система на какво отговаря. Мен 3 дни след като резервирах билетите ме подканяха да си завърша резервацията...

Убеден съм. Още повече, че не съм отправял друго искане до тях.

Писах и до софийския офис, но оттам ми отговориха, че вече нямат достъп до системата и трябва да изчакам отговор от централата.

Другото, което ме издразни в мейла е че никъде не се споменават дори онези 10% върху стойността на ваучерите, които следва да се дават независимо от това кога са издадени ваучерите. Не че тези 10% отгоре ме интересуват, но въпроса е принципен.      

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Между другото знам, че си фен на Paypal оспорването, но то е малко като да влезеш с бокс в зъбите на доставчика на услугата. Не оспорвам правото ти да го използваш, но според мен трябва да е само в крайни случаи. Много доставчици на услуги банват потребители, които използват Paypal оспорване и е възможно в последствие да влезеш в блеклиста на този посредник и да не можеш да го използваш повече. 

Наясно съм, но дефакто всички случаи до един са били крайни и освен това винаги съм бил в правото си. Множество безуспешни опити за връзка с посредника, абсолютно нулева комуникация и никакъв съпорт за тотално оплескани полу-отменени резервации. Същевременно отминаващи дати на полетите, което поне доскоро беше сериозна психологическа граница защото знаеш колко е кофти авиокомпанията да те води като no-show.

 

Освен това Пейпал в момента дава 20 дни (двойно повече от нормално) за реакция на търговеца, с която той да се защити, ако според него клиента не е в правото си. До момента обаче всичките ми спечелени случаи в Пейпал (вече над 10) са присъдени служебно в моя полза изцяло поради липса на какъвто и да е отговор от страна на посредника. Имам ли вина за това? Не мисля.

 

Aко трябва да избирам пред това да си взема обратно няколко хиляди долара и да ме баннат 1-2 посредника ИЛИ да изгоря със сериозна сума, но да нямам бан - познай кое ще предпочета.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз все още нямам отговор на рекуеста си (oт 01/04). Случаят ми е със статус "open". Датата на полета отмина.


Опитах се да действам през Пейпал, но получих отговор, че не могат да активират жалба, т.к. е изтекъл срокът от 180 дни от извършване на плащането.

Връзка към коментар
преди 5 часа, Георги Матеев каза:

Наясно съм, но дефакто всички случаи до един са били крайни и освен това винаги съм бил в правото си. Множество безуспешни опити за връзка с посредника, абсолютно нулева комуникация и никакъв съпорт за тотално оплескани полу-отменени резервации. Същевременно отминаващи дати на полетите, което поне доскоро беше сериозна психологическа граница защото знаеш колко е кофти авиокомпанията да те води като no-show.

 

Освен това Пейпал в момента дава 20 дни (двойно повече от нормално) за реакция на търговеца, с която той да се защити, ако според него клиента не е в правото си. До момента обаче всичките ми спечелени случаи в Пейпал (вече над 10) са присъдени служебно в моя полза изцяло поради липса на какъвто и да е отговор от страна на посредника. Имам ли вина за това? Не мисля.

 

Aко трябва да избирам пред това да си взема обратно няколко хиляди долара и да ме баннат 1-2 посредника ИЛИ да изгоря със сериозна сума, но да нямам бан - познай кое ще предпочета.

Безспорно и хич не се съмнявам, че с твоя опит си изчерпал абсолютно всички други канали преди да действаш. Аз просто отбелязвам, че с тази мярка трябва да се внимава и човек да е сигурен че друг ход няма. Намираме се в ситуация, в която и ние като клиенти трябва да приложим малко търпение, например @pepi:) под теб мисля също може да е по-търпелив. Едва от вчера имаме първите известия за врънати пари на хора и то без да са постъпили още по картите. Очевидно не ги обработват хронологично. 

 

Имахме преди една оферта-грешка, в която авиокомпанията първо отмени билетите, а после известно време не бяха върнали парите. Бяха последвали една камара оспорени трансакции, което пък доведе до блокирани и преиздадени карти според политиката на дадени банки, т.е. тъпо допълнително неудобство. А авиокомпанията върна парите без проблеми. 

 

Само отбелязвам, че няколко пъти чета колко е ефективно оспорването през Пейпал, но никъде не се споменава за отрицателните страни за клиента, а такива потенциални има също. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 46 минути , Георги каза:

Безспорно и хич не се съмнявам, че с твоя опит си изчерпал абсолютно всички други канали преди да действаш. Аз просто отбелязвам, че с тази мярка трябва да се внимава и човек да е сигурен че друг ход няма. Намираме се в ситуация, в която и ние като клиенти трябва да приложим малко търпение, например @pepi:) под теб мисля също може да е по-търпелив. Едва от вчера имаме първите известия за врънати пари на хора и то без да са постъпили още по картите. Очевидно не ги обработват хронологично. 

 

Имахме преди една оферта-грешка, в която авиокомпанията първо отмени билетите, а после известно време не бяха върнали парите. Бяха последвали една камара оспорени трансакции, което пък доведе до блокирани и преиздадени карти според политиката на дадени банки, т.е. тъпо допълнително неудобство. А авиокомпанията върна парите без проблеми. 

 

Само отбелязвам, че няколко пъти чета колко е ефективно оспорването през Пейпал, но никъде не се споменава за отрицателните страни за клиента, а такива потенциални има също. 

Напълно съгласен, всяко нещо идва с цената си. По принцип дори оспорването чрез банка има потенциални негативи и накрая е възможно клиентът да плати такса за неоснователна рекламация.

 

Само едно малко уточнение в моя случай - аз нямам нито едно оспорване директно към авиокомпания, които в огромна част от случаите наистина са ОК. Всичките ми оспорвания без изключение са само към посредници, които категорично (дори все още) не успяват да си свършат работата. Преди около месец подкарах наред оспорванията след като в рамките на 2 седмици писах стотици мейли, съобщения по фейсбуци/туитъри, звънях на съпорти из половината свят... Имай предвид, че говоря за над 40 резервации с десетки авиокомпании (някои от които мега екзотични), та си представи каква веселба ми беше. И отникъде абсолютно никакъв отговор за нищо - нито една думичка, нито една запетайка, нито един жив човек. Не е като да не направих сериозен опит и да не поизчаках. И когато вече почнаха да идват датите на първите полети вече буквално не виждах друг вариант. Освен това въобще не ми беше чужда мисълта, че половината гаражни посредници може просто да фалират и си трябваше реакция. Между другото до ден днешен все още нямам нито един отговор от никого, 6 седмици след първоначалната ми комуникация, даже известия за отменени полети няма 🙂

 

Иначе да... Пейпал са чак странно ефективни, предполагам защото 95% от процеса на оспорването е машинен и човек се намесва много рядко. А в последствие посредниците неотговаряйки в 20-дневния срок на клеймовете съвсем ме улесниха.

 

Например към Qatar Airways никога не бих направил директен клейм (ако те са обработвали плащането ми), тъй като имам доверие на авиокомпанията.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз пуснах request за refund на 26.03. Вчера (22.04.2020) получих потвърждение, че ще ми бъде възстановена цялата сума. Влизам по сметката и виждам, че сумата е постъпила на 17.04.2020 🙂

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 31 минути , Даниела6 каза:

При мен за request от 26.03. вчера получих потвърждение, че ще ми бъде възстановена цялата сума.

Късметлийка. А аз вече се настройвам да свиквам с мисълта, че съм изгорял с парите. Получих ваучери, които едва ли ще мога да ползвам предвид обстоятелствата. Всъщност забележката във ваучерите "RefundAgainst310Eur606.31Bgn" ми дава надежда, че мога да спася половината от цената на всеки билет. След получаването на ваучерите поисках пари вместо тях и получих отговор, с който нито ми се отказва, нито ми се уважава искането. Разбира се отново отворих рекуеста и сега пак се почва едно чакане от близо месец. Усещам, че се задава една дълга игра на нерви. 

Връзка към коментар
На 20.04.2020 г. в 13:36, Георги каза:

Може би и аз да съм по-подробен с моя случай:

 

- Изчаках имейли от тях да ме информират, въпреки че полетите бяха канселирани отдавна. 

- Не са ми давали автоматично ваучер, в информацията имаше просто връзка към формата в която да избереш какво искаш

- Пуснах заявката за рефънд на 11 април

- Днес, 20 април, е отговорът

- Сумата е пълна, няма удръжки

 

 

Току що парите постъпиха и по сметката ми. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

В случай, че получа отказ от възстановяване на сумата заради това, че вече имам издадени ваучери, мога ли да се възползвам успешно от следната схема: с ваучерите си вземам Economy Flexi билети без значение кои са дестинацията и датата, стига да са на стойността на ваучерите, след което искам канселиране. Притеснява ме това, че в описанието на Economy Flexi билетите е записано Cancellation Free of charge, a при следващите стъпки във Fare rules - Refund conditions пише Prior to Departures of first flight Refund: Allowed with restrictions, Penalty fee between: 0.00 BGN/180.35 BGN. И още нещо, могат ли след едно такова канселиране да ми натрапят нов ваучер с аргумента, че съм платил с ваучер, а не с пари. Идеята е да си върна парите и то на 100%.

Връзка към коментар
Преди 1 час, T.E.Lawrence каза:

Абсолютно не. Пари от ваучер не се възстановяват. 

Жалко. Там ми беше надеждата в случай, че не ми върнат парите. Явно ще трябва да мисля други гимнастики или в краен случай да вземам половината от парите съгласно условията на ваучера. 
А има ли някой, на който да са му възстановили сумата след като вече му е бил издаден ваучер заради отменен полет? 

Връзка към коментар
преди 1 час, Stefan каза:

А има ли някой, на който да са му възстановили сумата след като вече му е бил издаден ваучер заради отменен полет? 

Не, чакаме и ние. В абсолютно същата ситуация сме, само дето не напираме толкова. Отворил съм един кейс още от 25 март, издадоха ваучер седмица по-късно, ама след това не съм ги притеснявал. Рано или късно ще отговорят нещо, пък и така да останат нещата пак сме ок. Все пак Катарците си ги използваме, та едва ли ще ни изгорят ваучерите.

Връзка към коментар
преди 28 минути , oli_mali каза:

Не, чакаме и ние. В абсолютно същата ситуация сме, само дето не напираме толкова. Отворил съм един кейс още от 25 март, издадоха ваучер седмица по-късно, ама след това не съм ги притеснявал. Рано или късно ще отговорят нещо, пък и така да останат нещата пак сме ок. Все пак Катарците си ги използваме, та едва ли ще ни изгорят ваучерите.

И аз съм летял с тях и ми се ще отново да ги ползвам, но предвид обстоятелствата съм крайно песимистично настроен. Ето защо напирам за парите.

Връзка към коментар
преди 21 минути , Alexander каза:

Аз още чакам, имам мейл, че са превели от началото на тази седмица, но едни получават бързо, други не, даже някои получиха пари преди мейла.

Имаше ли издаден ваучер преди това?

Връзка към коментар

Много странно, вчера от Дайнърс казаха, че няма плащане и да се обадя другата седмица, а днес сутринта хем е събота се видяха вече налични по сметката.

Всичко са върнали, за мен случаят е приключен успешно.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Аз имах един рикуест от 23/03, който бях пуснала, когато нямах никаква информация за полета, никъде не успявах да се свържа с авиокомпанията и просто бях задала въпрос какво става с полета ми (тъй като резервацият не фигурираше в профила ми). 
След като получих мейл за отказан полет, си пуснах рикуест за пълно възстановяване на сумата (от 01/04). В същото време писах допълнение към първия (от 23/03), да го затворят, понеже съм пуснала нов.
Междувременно получих ваучери.
Вчера (24/04) полчуих мейл, отговарящ на запитването ми от 23/03. Прилагам го в скрит текст:

Spoiler

Dear Customer,

Greetings from Qatar Airways Support.

We have already issued travel vouchers for you comprising of the unutilized ticket you held with us for the ХХХХХ. This also includes an additional amount of 10% of the unutilized ticket value.

You have up to one year to use the voucher, and can book your travel within a period for up to one further year after.

If you decide to rebook to your original travel destination, we will do our best and book you with the same fare class. If we are unable to find you same fare class; we will waive the rebooking fees and fare difference may apply. If you change your plans and decide you would like to travel somewhere else, you can apply the same voucher for your new destination.

You can visit www.qatarairways.com or any of our offices to book your tickets. Also you can call any of our offices as listed in below url.

If you still wish to refund your tickets you can call any of our contact numbers and request for refunding your tickets.

You can find the contact number and offices details in the url: https://www.qatarairways.com/en-qa/worldwide-offices.html

We look forward to see you on board soon.

Regards,
Qatar Airways

Та, Stefan, ако искаш, пробвай да се свържеш по телефон!

Аз честно си признавам, че не знаех какво да очаквам. Никога не съм летяла с авиокомпанията, просто знам че й се носи добро име ✈️. В началото имах притеснение, вбесявах се на невъзможността за контактс тях и липсата на информация. Дори  направих опит за  подаване на жалба в paypal. Но в последните дни явно има раздвижване на нещата, няколко потребителя вече се похвалиха с възстановени суми, в Twitter съпортът на комапнията отговаря доста бързо...та съм оптимист. 

Редактирано от Георги
премахнат резервационен код
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Тези наистина се подиграват. На Refund Request от 27.03.2020 г. днес отговарят по следния начин:

 

Dear S,

Thank you for submitting a request for a refund (#285****) to Qatar Airways and apologies for the delay in responding.

If you have requested your refund at least 72 hours before your scheduled flight departure, your refund will be accepted. It may take up to eight weeks to get the money back into your bank account or card depending on who you bank with.

We are currently processing an unprecedented volume of requests. Our ability to do this swiftly has been made more challenging by government lockdown measures, however we are working through all of the requests and will complete the task.

Despite these challenges, we are processing your refunds as quickly as we can. Please rest assured that if your request is accepted, it will be processed.

Additionally, if you do not hear back from us by the time your scheduled flight has departed, do not worry. Your refund request will be accepted and processed in due course.

You can help us to process refunds more quickly by refraining from submitting multiple requests, or calling us to follow up, as this slows down our processing time. To review the status of your request and add additional comments, follow the link below:

***

We sincerely apologise for any inconvenience caused. We are grateful to you for your patience and understanding at this time.

Sincerely,
Qatar Airways Support

 

Утре стават 40 дни от заявката. Може би деликатно ми намекват да направя помен на парите и да забравя за тях.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 18 минути , Stefan каза:

Тези наистина се подиграват. На Refund Request от 27.03.2020 г. днес отговарят по следния начин:

 

Dear S,

Thank you for submitting a request for a refund (#285****) to Qatar Airways and apologies for the delay in responding.

If you have requested your refund at least 72 hours before your scheduled flight departure, your refund will be accepted. It may take up to eight weeks to get the money back into your bank account or card depending on who you bank with.

We are currently processing an unprecedented volume of requests. Our ability to do this swiftly has been made more challenging by government lockdown measures, however we are working through all of the requests and will complete the task.

Despite these challenges, we are processing your refunds as quickly as we can. Please rest assured that if your request is accepted, it will be processed.

Additionally, if you do not hear back from us by the time your scheduled flight has departed, do not worry. Your refund request will be accepted and processed in due course.

You can help us to process refunds more quickly by refraining from submitting multiple requests, or calling us to follow up, as this slows down our processing time. To review the status of your request and add additional comments, follow the link below:

***

We sincerely apologise for any inconvenience caused. We are grateful to you for your patience and understanding at this time.

Sincerely,
Qatar Airways Support

 

Утре стават 40 дни от заявката. Може би деликатно ми намекват да направя помен на парите и да забравя за тях.

Не виждам нито да се подиграват нито да намекват да забравиш за парите си?

 

Точно обратното - казват, че ще получиш рефънда си най-късно до 8 седмици и те молят да не пращаш нови запитвания за същия случай, тъй като това само ще забави процеса допълнително. При условие, че по груба сметка имат около 5 милиона отменени билета и съответно точно толкова рекуести, е лесно да се обясни защо нещата не стават бързо.

 

Qatar Airways на практика са една от много малкото авиокомпании в момента, които въобще връщат пари, така че нямаш причина да се съмняваш точно в тях. Още малко търпение и всичко ще е ОК.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да похваля Катар.

Моя приятелка, която трябваше да лети с нас си е закрила сметка и картата с която е платила билета.

Писахме за това в рекуеста и вчера от банката й се обадили да отиде да си вземе парите в кеш. Даже днес ги е взела без удръжки и пр.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Появявала ли се е наскоро информация за полетите им от/до София? 

Директен София <-> Доха в момента виждам да се продава чак от 25 октомври. От друга страна имам отдавна купени билети за септември и засега нямам промяна в резервацията (но то и вероятно няма как да я коригират толкова бързо за сравнително далечна дата).

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.