Прескочи до съдържание

С кола из Европа, практична информация


Георги

Препоръчани мнения

Как е положението с винетките, кои държави трябва да се избягват, защото продават да речем само скъпи годишни винетки, а прехода там е кратък и не си заслужава? В Швейцария са май 40-ина франка, но то и основната артерия не минава от там...

 

Знам, че повечето ми познати, които се прибират с кола от Западна Европа избират да минат през Сърбия. Въпреки, че маршрута изглежда по-кратък, не ли по-бавно да се минават 2 граници на ЕС? Чувал съм и че сръбските митничари често си искат почерпки... А пък Дунав Мост 2 след като отвори би трябвало прехода през Румъния да е сравнително безпроблемен. 

 

Ей такива, ще се радвам да споделите информация, а защо не и удобни места за преспиване по пътя - Будапеща май е добра първа спирка при тръгване от България. После нейде из Източна Германия?

 

Абе въобще, дайте да видим как бихте взели дистанцията София - Лондон, ако имаме 2, 3, 4 или 5 дена за път. При 2 оптимизираме скоростта - при 5 оптимизираме забележителности, красиви пътища и природа. При всичките гледаме да оптимизираме финанси. 

Връзка към коментар

Знам, че повечето ми познати, които се прибират с кола от Западна Европа избират да минат през Сърбия. Въпреки, че маршрута изглежда по-кратък, не ли по-бавно да се минават 2 граници на ЕС? Чувал съм и че сръбските митничари често си искат почерпки... А пък Дунав Мост 2 след като отвори би трябвало прехода през Румъния да е сравнително безпроблемен. 

 

И коя ти е алтернативата на царския път през Сърбия? 

 

Това за сръбските митничари е някакво свръх преувеличено твърдение. Българските митничари са много по-големи педераси и с цялата им хамалогия там се минава в пъти по-бавно и проблемно (някои сигурно си спомнят и времената с пренасянето на флашките примерно). На сръбско-унгарската пак унгарците са по-проблемни, защото са входна на ЕС и се попрестарават. За границите трябва да се знае по възможност да се избягва гастърбайтърския трафик, който може да направи големи задръствания, иначе в нормални дни на Калотина сме минавали за около 4-5 минути с пишкането  :)

Редактирано от Meidj
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Абе въобще, дайте да видим как бихте взели дистанцията София - Лондон, ако имаме 2, 3, 4 или 5 дена за път. При 2 оптимизираме скоростта - при 5 оптимизираме забележителности, красиви пътища и природа. При всичките гледаме да оптимизираме финанси. 

 

Ако не бързате за никъде и искате да си направите харабийска екскурзия: 

 

Ден 1

- Тръгване рано сутринта от София. По възможност избягване на смяната на митничарите, която може да ви забави излишно. Не си спомням в колко часа точно ставаше, някъде около 8 сутринта май беше. 

 

- Спиране в Димитровград за по кафенце, закуска и дребни покупки за из път.

 

- Спиране в Белград на безплатния паркинг (доскоро беше безплатен, напоследък може да са му турнали някаква таксичка) пред хотел Интерконтинентал. 2-3 часа разходка по брега на Дунав, крепоста Калемегдан и обяд в някоя арна местна кръчмица по центъра. 

 

- Спиране в Нови Сад за 1-2 часа с време за закуска и разходка до крепостта с наблюдаване на залеза над Дунав от високото, ако имате късмет да уцелите времето. 

 

- Нощувка в курортното градче Палич (предградие на Суботица), разположено на едноименното езеро и отстоящо от сръбско-унгарската граница на няколко километра. Там може да намерите много опции за ценителска нощувка в апартаменти и частни квартири (приватни смештаj). Вечеря в някоя местна кръчмица с плескавица и обилно количество ЛАВ пиво. 

 

Нататък сте вие :) 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Обслужването на българската граница винаги е било доста по-мудно, отколкото на всички останали ГКПП-та по пътя нататък. При сърбите положението е въпрос на късмет. Като цяло и по отколешна традиция, българо-сръбската граница е най-проблемната на Балканите. Избягвам да минавам през Унгария. Както правилно по-горе казва Meidj, това е проблемна граница, дори и извън периодите на гастербайтски трафик там си има опашки. Пътуването през Хърватия и Словения е доста по-приятно и значително по-бързо. Сърби и хървати събират магистрални такси. От няколко години сърбите намалиха таксите, очаквам скоро това да сторят и хърватите, особено след присъединяването им към ЕС. Словенците са на винетен принцип. Преди време имаше един "трик" за избягване на словенска винетка в случай, че пътуваш в посока Грац, но доколкото знам вече не работи и така или иначе се качваш на платена магистрала. Да ви кажа честно подобни "трикове" никога не са ми били понятни, защото спестяването на някое и друго евро при положение, че си тръгнал да си правиш кефа в Европа, е равносилно на оставане вкъщи. Пътуване през "алтернативен" румънски маршрут е равносилно на самоубийство. В този участък няма румънска магистрала, а пътуването по първокласен румънски път е голяма мъка. Качеството на асфалта е чудесно, но в Румъния селата са буквално едно след друго и средната скорост не надвишава 60 км/ч.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Относно пътуване от София до Лондон, аз бих предложил един оптимален маршрут:

 

Ден 1

София - Загреб

Тръгване от София в 06.00 ч., за да се изпревари смяната на митничарите на Калотина. По този начин се избягва и прословутото белградско задръстване, защото минавате транзитно през града около 10.00 ч., когато няма трафик на основната артерия и мост. Пристигане в Загреб около 14.00 ч. Чудесен град за отмора и нощувка!

 

Ден 2

Загреб - Майнц

Тръгване от Загреб в 06.00 ч. Пристигане в района на Майнц около 16.00 ч. Да, тежък преход, но изцяло магистрален и не се усеща особено, а наградата си заслужава. Препоръчвам две нощувки в района на долината на р. Рейн. Не си заслужава човек да пропусне подобна възможност, денят в плюс ще бъде уплътнен в разходка по поречието на р. Рейн между Майнц и Кобленц. А и човек трябва да почива по време на път, за да не се превръща пътуването в надпревара с времето и човешките възможности.

 

Ден 3

Долината на р. Рейн, както предложих по-горе.

 

Ден 4

Майнц - Лондон

Тук нещата са ясни, въпрос на избор дали ще минете през Белгия или Франция, но задължително фери Кале - Довър.

 

За туристически маршрут с разглеждане на забележителности по дестинацията София - Лондон могат да се изпишат тонове мастило в зависимост от предпочитанията на пътуващите и затова не бих си позволил да предложа подобен... 

Връзка към коментар

Как е положението с винетките, кои държави трябва да се избягват, защото продават да речем само скъпи годишни винетки, а прехода там е кратък и не си заслужава? В Швейцария са май 40-ина франка, но то и основната артерия не минава от там...

 

Знам, че повечето ми познати, които се прибират с кола от Западна Европа избират да минат през Сърбия. Въпреки, че маршрута изглежда по-кратък, не ли по-бавно да се минават 2 граници на ЕС? Чувал съм и че сръбските митничари често си искат почерпки... А пък Дунав Мост 2 след като отвори би трябвало прехода през Румъния да е сравнително безпроблемен.

 

Ей такива, ще се радвам да споделите информация, а защо не и удобни места за преспиване по пътя - Будапеща май е добра първа спирка при тръгване от България. После нейде из Източна Германия?

 

Абе въобще, дайте да видим как бихте взели дистанцията София - Лондон, ако имаме 2, 3, 4 или 5 дена за път. При 2 оптимизираме скоростта - при 5 оптимизираме забележителности, красиви пътища и природа. При всичките гледаме да оптимизираме финанси.

Здравейте не зная дали е удачно мястото но ще споделя моите преживявания с кола под наем в лондон както пре ди обещах като се върна от там.

По план колата ми беше повече заради трансфера от летище Лутон до хотела ми в централен Лондон но от южната му страна. И разстоянието се получи към 85 км. Беше удобно колата под наем заради по ниската цена. Само трансфера на човек в двете посоки до метро станция в града е 15 паунда. За 4 човека вече нямаше спор как да се придвижим. Първоначалния шок е безспорно неизбежен първо заради десния волан и ръчното превключване на скоростите и след това с лявото движение. За първи път ми беше да обръщам движението въпреки моя доста солиден стаж по пътищата имаше няколко интересни ситуации на объркване без последици което беше наистина предизвикателство. Там без навигация просто си изгубен в пространството и огромните завързани магистрални и обикновени пътища със огромен трафик. И с навигацията при задаване на крайна точка хубаво е да се отметне най кратък най бърз маршрут или избягване на платени пътища за да не се окажете в неудобна ситуация. Както аз на отиване преминах през централен Лондон до хотела което беше с 30 км по бърз маршрут но с час и половина повече от колкото бях планирал. Но това ме обигра в трафика и многото кръгови с разклонения което до като пристигнахме вече свикнах със лявото движение и беше по лесно.

По план само третия ден бях с колата при напускане на хотела се отправихме към стоунхендж което е на 160 км от лондон и нямаше платени магистрали. Нито на отиване нито на връщане. На обратно останахме 4 часа в уиндзор което е на 35 км от летището. И плана беше да тръгнем от там 4 часа преди полета за да има време да заредим и оставим колата. Шока беше когато вечерта в 6 тръгнахме към летището. Огромен трафик и запушвания на магистралите с по пет ленти. Намираш се на 20-30 км от летището но нищо не можеш да направиш. Гледаш само как колите стоя на място и времето минава и тръпнеш в очакване да се отпуши. Навигацията започна да предупреждава че иска да мине в пешеходен режим. Това беше така на местата в които се вливаха от една в друга магистралите или когато излизаш от нея. Всичко това ме забави 30 мин. И със зареждането и връщането на колата заедно летищния автобус от паркинга ние бяхме 2.30 часа преди полета на летището както бяхме планирали. Но понякога това може да изиграе лоша шега при лошо изработен план и не отчитане на някои подробности. Както и да мислех нямах друг вариант за трите дена и това беше най удачното но с малко риск накрая когато магистралите се сливаха в едно и виждаш 8-10 ленти с коли всяка забързана да си търси мястото тръпката от това преживяване не можеш да сравниш с пътуването с влакове или от средата на автобуса. Все едно не си бил там. Все едно гледаш нещо по телевизията и му се радваш но не участваш в него. Но в крайна сметка едно пътешествие е хубаво когато всичко свършва и се прибереш в къщи по план и всичко е минало както трябва. И да има хубавите моменти за които да си спомняш

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте не зная дали е удачно мястото но ще споделя моите преживявания с кола под наем в лондон както пре ди обещах като се върна от там.

По план колата ми беше повече заради трансфера от летище Лутон до хотела ми в централен Лондон но от южната му страна. И разстоянието се получи към 85 км. Беше удобно колата под наем заради по ниската цена. Само трансфера на човек в двете посоки до метро станция в града е 15 паунда. За 4 човека вече нямаше спор как да се придвижим. Първоначалния шок е безспорно неизбежен първо заради десния волан и ръчното превключване на скоростите и след това с лявото движение. За първи път ми беше да обръщам движението въпреки моя доста солиден стаж по пътищата имаше няколко интересни ситуации на объркване без последици което беше наистина предизвикателство. Там без навигация просто си изгубен в пространството и огромните завързани магистрални и обикновени пътища със огромен трафик. И с навигацията при задаване на крайна точка хубаво е да се отметне най кратък най бърз маршрут или избягване на платени пътища за да не се окажете в неудобна ситуация. Както аз на отиване преминах през централен Лондон до хотела което беше с 30 км по бърз маршрут но с час и половина повече от колкото бях планирал. Но това ме обигра в трафика и многото кръгови с разклонения което до като пристигнахме вече свикнах със лявото движение и беше по лесно.

По план само третия ден бях с колата при напускане на хотела се отправихме към стоунхендж което е на 160 км от лондон и нямаше платени магистрали. Нито на отиване нито на връщане. На обратно останахме 4 часа в уиндзор което е на 35 км от летището. И плана беше да тръгнем от там 4 часа преди полета за да има време да заредим и оставим колата. Шока беше когато вечерта в 6 тръгнахме към летището. Огромен трафик и запушвания на магистралите с по пет ленти. Намираш се на 20-30 км от летището но нищо не можеш да направиш. Гледаш само как колите стоя на място и времето минава и тръпнеш в очакване да се отпуши. Навигацията започна да предупреждава че иска да мине в пешеходен режим. Това беше така на местата в които се вливаха от една в друга магистралите или когато излизаш от нея. Всичко това ме забави 30 мин. И със зареждането и връщането на колата заедно летищния автобус от паркинга ние бяхме 2.30 часа преди полета на летището както бяхме планирали. Но понякога това може да изиграе лоша шега при лошо изработен план и не отчитане на някои подробности. Както и да мислех нямах друг вариант за трите дена и това беше най удачното но с малко риск накрая когато магистралите се сливаха в едно и виждаш 8-10 ленти с коли всяка забързана да си търси мястото тръпката от това преживяване не можеш да сравниш с пътуването с влакове или от средата на автобуса. Все едно не си бил там. Все едно гледаш нещо по телевизията и му се радваш но не участваш в него. Но в крайна сметка едно пътешествие е хубаво когато всичко свършва и се прибереш в къщи по план и всичко е минало както трябва. И да има хубавите моменти за които да си спомняш

То това май е за другата тема за ЖП триковете, обаче нека Георги прецени дали да го мести там. Като разказваш за трансфера до Лондон, та се сетих, че First Capital Connect предлагат групов билет за ненатоварените часове, който позволява, при два закупени билета, още един или двама човека да пътуват безплатно на съществуващите билети, правейки малка група. Този вариант е перфектен при трансферите от Luton или Gatwick с влак поне в едната от двете посоки, тъй-като полета на Easy от София каца на Gatwick на обяд, а полета от Luton за София на Wizz тръгва късно вечерта. Ето повече инфо за билета: http://www.firstcapitalconnect.co.uk/tickets-and-fares/off-peak-tickets/groupsave/

Редактирано от djgeorgie
Връзка към коментар

Преди време имаше един "трик" за избягване на словенска винетка в случай, че пътуваш в посока Грац, но доколкото знам вече не работи и така или иначе се качваш на платена магистрала. Да ви кажа честно подобни "трикове" никога не са ми били понятни, защото спестяването на някое и друго евро при положение, че си тръгнал да си правиш кефа в Европа, е равносилно на оставане вкъщи. 

 

Ползването на "трика" си беше съвсем на място с оглед на тоталната глупост да плащаш половингодишна винетка за няма и двучасов транзит през Словения. После въведоха винетки за по-малки периоди и стана по-поносимо. Сега не знам как е. 

Връзка към коментар

Ами в общи линии Meidj, Duke  и другите колеги са описали нещата. Аз само искам да добавя един полезен сайт който аз ползвам - там има информация за пътни такси, такси за преминаване, мостове и т.н. Можеш да избираш няколко маршрута, както и сам да създаваш междинни точки и получаваш накрая относително вярна информация за цената на горивото, винетки, такси и прочие. Линк тук

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами в общи линии Meidj, Duke  и другите колеги са описали нещата. Аз само искам да добавя един полезен сайт който аз ползвам - там има информация за пътни такси, такси за преминаване, мостове и т.н. Можеш да избираш няколко маршрута, както и сам да създаваш междинни точки и получаваш накрая относително вярна информация за цената на горивото, винетки, такси и прочие. Линк тук

 

Конфигурирах маршут София - Серес и ми дава Road tax 10 € .  За какво се плаща тази такса, за винетка струваща 10лв. ли?

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Конфигурирах маршут София - Серес и ми дава Road tax 10 € .  За какво се плаща тази такса, за винетка струваща 10лв. ли?

10 EUR за КАТ ако те спрат по пътя ;)

 

Под картата има упътване и информация за такси и т.н. е малко са закръглени, но да предобиеш представа

The Bulgarian motorway road tax is included in the cost calculation (price for 7 days).

Редактирано от Бисер
Връзка към коментар

10 EUR за КАТ ако те спрат по пътя ;)

 

Под картата има упътване и информация за такси и т.н. е малко са закръглени, но да предобиеш представа

 

Бая закръглена. :)  

Като карах кола за винетки и такси из Европа ползвах информация от:

http://www.vinetki.eu/index.html

http://patepis.com/?page_id=565&mobile_switch=mobile

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Ами това му е хубавото на интернет и съвремменият свят - има повече от 1 източник на информация.

Аз лично ползвам горният по следните причини:

- имаш няколко маршрута - препоръчан, най-бърз, най-кратък, с избягване на такси, винетки, фериботи и т.н. опции

- според това от къде минаваш лесно можеш да си промениш лееееко маршрута за да видиш някоя забележителност

- имаш ориентировъчна информация за времето което ще ти отнеме пътуването и можеш да прецениш дали ти трябва междинна нощувка или не

- имаш ориентировъчни цени за гориво и такси и не се налага ръчно да ги смяташ държава по държава, мост по мост и т.н.

И да, цените и времето за пътуване са ориентировъчни, но по презумция когато тръгваш с кола нещата са ти ориентировъчни - няма как да сметнеш до стотинка всичко. Когато пътувам с кола аз се ориентирам по този сайт и ако остане някое евро - супер.

Георги в поста си пита за това как примерно можеш да вземеш дистанцията до Лондон, а до там маршрутите са доста. Вземеш ли да ги смяташ един по един, държава по държава, мост по мост - май не е приятно. Колегите по-горе са дали примерни спирки и дни, аз давам друго предложение с което относително лесно можеш да си направиш маршрут. Аз примерно в този случай бих избрал Discovery route и Tourism. В този случай примерно можеш да разгледаш националната галерия в Любляна ако си фен на изкуството и да спиш някъде в региона, че е по-ефтино. След това Hauptplatz в Лайпц и нощувка там. На следващият ден Nymphenburg Castle и нощувка някъде наоколо в Германия. На следващият ден Люксенбург и Белгия като и там има какво да се гледа и съответно бих останал да се разходя и огледам или бих хванал ферибота за Англия. Съответно ако съм нощувал в Белгия, на следващият ден може да се разгледат разни абатства в Англия и успешно да пристигнеш в Лондон. Това е с минимални отклонения от маршрута. Това без нощувките и входните такси на атракционите би ми струвало около 335 € (Toll 27.53 € | Petrol 273.46 €  | Road tax 34.56 € ) и 37 ч. пътуване

Варианта на Duke също е много добър и живописен.

Това разбира се ако съм тръгнал на разходка и не бързам. Ако гоня време ще избера най-бързият маршрут което ще ми спести около 10ч. пътуване и при нормално шофиране и 1 нощувка, на вторият ден съм в Лондон :) Цената е около 394 € (Toll 82.43 € | Petrol 268.62 €  | Road tax 42.86 € ) и 25ч. пътуване

Редактирано от Бисер
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В Словения едноседмичната винетка през 2013 е 15 EUR, а месечната 30 EUR.

http://www.dars.si/ е тяхното пътно управление, където има информация и на английски

Винетките заместиха магистралните такси, т.е. има маршрути, чрез които можете да ги заобиколите, ако желаете.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз също винаги ползвам http://www.viamichelin.com/ за предварително планиране на пътуването. Никога обаче не разчитам на дадените там ориентировъчни разходи, защото в повечето случаи същите не са съвсем точни. На първо място твърдо мога да кажа, че когато задам крайна точка в GPS-а за конкретен ден от пътуването, шансът да пътувам по маршрут предложен от http://www.viamichelin.com/ в никакъв случай не е равен на 100%. В Западна Европа, а особено в Германия, вариантите за пътуване са толкова много, че винаги оставям GPS-а да решава вместо мен. Също така не винаги тол таксите дадени в http://www.viamichelin.com/ са точни, да не говорим, че на места въобще липсва информация за подобни. За предварителен ориентир относно тол такси и винетки ползвам други сайтове, някои от тях вече бяха споменати в темата. Най-относителна е информацията относно времетраене на пътуването, която предлага http://www.viamichelin.com/ Едно задръстване и всичко отива на кино. Така че от гледна точка на човек, който пътува всяка година поне по веднъж с кола в Европа, бих препоръчал да се ползват различни източници на информация и винаги да се предвижда повече време за придвижване от една точка до друга...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз да опиша последното пътуване, което направихме. Ама питането на Георги малко ме озадачи. София Лондон ако ще и бизнес класа от днес за утре да купиш, пак ще е по изгодно отколкото с кола. Евентуално ако колата е седем местна и би могло да се получи някаква икономия. Сега с тия полети и цени... по - далеч от Австрия, Германия, Италия и то поне 4 човека не си заслужава цифрата.

Ние минахме 3728 км. за 488 евро - тотал цена. 

София - Мюнхен - цел октобър феста. Мюнхен - Лаго ди Гарда и От Гарда до Геноа. Геноа - София прибиране у дома.

От лятото имам един Пикасо на газ. Поради тази причина ползвам един сайт  http://www.mylpg.eu/stations/ задавам страната и оттам може да се вземат POI точки на газостанциите. Газаджийте ще ме разберат.

Сайта на ВиаМишелин е много добър за сравнения аз лично винаги се консултирам с него. Например София Мюнхен има два маршрута - през Хърватска и Словения или през Унгария. Първият е по-бърз (а това е важно когато искаш да стане за ден), по къс и по-скъп, което е основан причина да се избере унгарската алтернатива. 

Хърватия е рай за каране, прави равни магистрали много слабо натоварени. Пускаш автопилота на 139 и може да си гледаш филм в колата. Проблема е да не заспиш от скука. Словения отлични пътища, по-натоварени, скъпа винетка. Може да се избягва, защото тя важи само за магистралната мрежа. Ако човек разполага с време обаче. На отиване минахме през Унгария увеличава пътя с 90 км или два часа и въпреки това се спестяват 30 евро от такси и винетки. Пътят през Румъния наистина е интересен и се изкушавах да опитам, но все пак трябваше да стигнем за един ден до Мюнхен. Въпреки това да направя лирично отклонение. Ние платихме 150 евро такси за сметка на 330 за гориво. Правилно е да предполага че 50% отгоре ще ви вземат по магистралите. А Европа по магистралите е скучна. Красиво и интересно става когато излезеш от тях. И Австрия и Германия и Тоскана са прекрасни по малките пътища. Само един проблем има. Времето. Не може да го планираш, не може големи разстояния да вземеш.

Препоръчвам на всеки при такова пътуване да планира по-кратки маршрути, за кеф става дума, ако е по работа то няма избор. Да се използват маршрутите "Дискавъри " на GPS или Мишелин.

Мога да добавя една таблица на разходите които направихме

Сърбия през Нови Сад:

330 RSD 5.64 лв   toll 730 RSD 12.48 лв   toll 240 RSD 4.10 лв   toll

аз плащам винаги с карта за да не се влиза във филми с трънския курс.

Хърватия

15.96 KN 4.15 лв   toll 121 KN 31.43 лв   toll

Унгария:

2975 HUF 19.56 лв   винетка

 Австрия 8.30 EUR винетка

Германия всичко е безплатно освен бирата.

Италия здраво бръсне за магистрални такси около 70-80% от цената на газта се получи при нас.
Горивото близо като цени до нашето. 

Пътуването приключи преди 15 дни така, че инфото е още прясно

Поздрави на всички

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Бай Кольо, гледам на хърватите все още не им е дошъл акъла и продължават да щавят яко за магистрални такси, но ЕС ще ги оправи тях...

 

Радвам се да те видя и тук, щото от твоите пътеписи в блога на Стойчо съм черпил бая инфо за автомобилните си пътувания през годините...

Връзка към коментар

Благодаря,

за съжаление мързела надви и много от тях чакат написване.

А за хърватите, не са страшни ако видиш италианци и франсета как бръснат и то с 50 и повече годишни магистрали. А такова е движението че 6 очи трябват, ама поне не задремваш.

 

Все повече се убеждавам, че трябва полека и бавно. Като файтон извън магистралите, без зор и напрежение. Свят виждаш, приятно, красиво.  Ако бързаш взимай самолета

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това последното най-вече за Италия важи. Аз след като години наред обикалях страната по магистралите, реших да сляза от тях и миналата година най-после "видях" Италия...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дано най-после да стане факт, защото от години сръбските участъци са "замразени" или само се симулира дейност по тях:

 

http://www.dnes.bg/politika/2013/11/04/magistralata-sofiia-nish-gotova-do-kraia-na-2016-g.204976

Връзка към коментар

Всъщност не съм се засилил да пътувам с кола до Лондон, просто ми беше интересно защо хората предпочитат Сърбия вместо Румъния при пътуване до Западна Европа, където се спестяват гранични формалности и получих отговора, че е заради тъпите румънски пътища. Друго, все пак да се споделят сайтове, които да са полезни на всички, както и малко практически опит :)

Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

Всъщност не съм се засилил да пътувам с кола до Лондон, просто ми беше интересно защо хората предпочитат Сърбия вместо Румъния при пътуване до Западна Европа, където се спестяват гранични формалности и получих отговора, че е заради тъпите румънски пътища. Друго, все пак да се споделят сайтове, които да са полезни на всички, както и малко практически опит :)

 

Наистина, споделете повече защо Сърбия е за предпочитане пред Румъния. На мен ми предстои връщане от Будапеща и още обмисляме откъде да минем навръщане за Пловдив. 

Връзка към коментар

Най-точен отговор ти дава

http://www.viamichelin.com/web/Routes?strStartLocid=31MzU1djEwY05ETXVPVGt6TnpFPWNNakl1T0RjMk5ERT0=&strDestLocid=31NDFkY2sxMGNORGN1TkRrNE5ERT1jTVRrdU1EUXdOelk9&intItineraryType=undefined&caravaneHidden=false&vh=CAR&strVehicle=0&itineraryCarType=0&itineraryFuelType=1&isFavoriseAutoroute=true&isAvoidPeage=false&isAvoidVignette=false&isAvoidLNR=false&isAvoidFrontiers=true&dtmDeparture=29%2F03%2F2014&distance=km&devise=1.0|EUR&indemnite=&carbCost=1.6&autoConso=5.1&villeConso=4.5&routeConso=4.2

 

Щом от Видин до Будапеща сайта те праща да пътувате през Сърбия!!:-)

Ако не си фен на Граф Дракула Цепеш,ако не си фен на циганските каруци,шофьорите камикадзета,опашките по фериботите,на изненадващите ровове по първокласните пътища ,то тогава нямате път през Румъния.

Не е за пренебрегване как човек би се разбрал при нужда в едно румънско село и в едно сръбско или хърватско!!

И последно София-Белград-Будапеща са 85% магистрала и е около 9ч път.

София-Видин-Арад-Будапеща са 15% магистрала и е около 12-13ч път.

Но всеки сам си прави избор.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Лятото на 2013, с приятели, направихме едно пътуване до Чехия с кола, като на отиване минахме през Румъния(Видин-Сегед), честно казано, никъде не видях цигански каруци по пътя, нито ровове или шофьори камикадзета. Пътя, макар и да не е магистрала е първокласен и в идеално състояние. Естествено, вече не е уместно да се говори и за опашки за фериботи, малко преди да тръгнем, бяха открили втория мост. Този маршрут има един голям минус, който го прави нежелателен(поне за мен) и това е, че макар и международен, пътя не заобикаля населемите места, което прави шофирането по-напрегнато и доста бавно. Между видин и Сегед минахме през около 40 населени места, като повечето са села. На много места имаше полиция, следи се стриктно за спазване на ограниченията на скоростта в селищата, през които минава пътя. Иначе, има доста живописни места по маршрута и определено е интересно да се мине веднъж по него. Лично аз не бих повторил, еединствено, заради многото села през, които се минава.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.