FlyTraveler Публикувано: 17 февруари, 2020 Публикувано: 17 февруари, 2020 На 17.02.2020 г. в 12:42, neuromancer каза: Полет BA2167 на 13 февруари е кацнал аварийно в Бермуда заради пушек в кабината. Пътник в бизнес класата си е изпуснал телефона някъде под седалката и в опитите да го извади е задействал механизма на седалката и го е смачкал. Полета е закъснял с около 2:30 часа, за да бъде разглобена седалката и телефона изваден. http://avherald.com/h?article=4d35197c&opt=0 Разшири Не случайно Turkish предупреждават ако си изпуснеш телефона между седалките да не пипаш никакви механизми и да извикаш член на екипажа. 1 1
Гост Публикувано: 17 февруари, 2020 Публикувано: 17 февруари, 2020 На 17.02.2020 г. в 13:08, FlyTraveler каза: Не случайно Turkish предупреждават ако си изпуснеш телефона между седалките да не пипаш никакви механизми и да извикаш член на екипажа. Разшири То да е само Търкиш... Бритиш го натъртват милион пъти в инструкциите си, ама... В такива моменти се вижда защо го натъртват.
chandni Публикувано: 17 февруари, 2020 Публикувано: 17 февруари, 2020 Те и при аварийна ситуация натъртват да се слиза без багажите, но... всички знаем колко пъти е коментирано само тук, че след инцидент, пътниците скачат по пързалката с куфарите. 1
Zaro Публикувано: 17 февруари, 2020 Публикувано: 17 февруари, 2020 На 17.02.2020 г. в 13:08, FlyTraveler каза: Не случайно Turkish предупреждават ако си изпуснеш телефона между седалките да не пипаш никакви механизми и да извикаш член на екипажа. Разшири То в някои турски обекти не е хубаво нищо да се изпуска, че сте на късо съединение 😂 1 1 7
FlyTraveler Публикувано: 17 февруари, 2020 Публикувано: 17 февруари, 2020 На 17.02.2020 г. в 16:27, Zaro каза: То в някои турски обекти не е хубаво нищо да се изпуска, че сте на късо съединение 😂 Разшири И дръжките в градския транспорт в Истанбул са на пода 😉 1 3
master_of_germs Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 https://dnes.dir.bg/svyat/dva-samoleta-se-sblaskaha-v-nebeto-kray-melbarn-4-ma-zaginaha-video
Lyubina Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 8:45, master_of_germs каза: https://dnes.dir.bg/svyat/dva-samoleta-se-sblaskaha-v-nebeto-kray-melbarn-4-ma-zaginaha-video Разшири Това ми напомня на един инцидент от преди много години (2002), когато в небето над Германия се сблъскаха руски пътнически самолет и карго - паднаха в Бодензее. Беше потресаващо, загинаха много деца, тръгнали на летен лагер.
chandni Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 (редактирано) На 19.02.2020 г. в 10:13, Lyubina каза: загинаха много деца, тръгнали на летен лагер. Разшири А по-късно бащата на едно от децата уби диспечера, допуснал грешката при фаталната катастрофа. Цитат Vitaly Konstantinovich Kaloyev (Russian: Виталий Константинович Калоев; Ossetian: Калоты Къостайы фырт Витали, born 15 January 1956) is a Russian former architect who was convicted of the premeditated killing of an air traffic controller after his family died aboard Bashkirian Airlines Flight 2937, which collided with DHL Flight 611 over Überlingen, Germany, on 1 July 2002. Kaloyev, who was also former deputy minister of construction of North Ossetia-Alania, held Peter Nielsen, the sole air traffic controller in Switzerland who was handling traffic the night of the collision, responsible. In 2004, Kaloyev travelled to the Swiss town of Kloten, where he killed Nielsen, who had since retired from air traffic work. Разшири Редактирано 19 февруари, 2020 от chandni 1 2
П.Кръстев Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 За този случай преди време гледах епизод на Air Crash Investigation. Ето го: 1
Topfly Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 Проблемите с боинг 737 max стават безкрайни... 737 Max: Debris found in new planes' fuel tanks https://www.bbc.com/news/business-51499777 1
Zaro Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 11:55, Topfly каза: Проблемите с боинг 737 max стават безкрайни... 737 Max: Debris found in new planes' fuel tanks https://www.bbc.com/news/business-51499777 Разшири Тоя самолет по-добре да го отпишат вече. Толкова черни точки му се събраха, че едва ли ще могат да го подкарат пак.
Фил Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 11:59, Zaro каза: Тоя самолет по-добре да го отпишат вече. Разшири Те ако не го подкарат, дали ще могат да се спасят от фалит? 3
Климент Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 Ако беше само цивилния авиационен бизнес да фалират, ама боинг имат много сериозен военен и космически бизнес 4
Topfly Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:01, Фичо каза: Те ако не го подкарат, дали ще могат да се спасят от фалит? Разшири Проблемът не е само за Боинг, а и за всичките им клиенти, които са поръчали около 5000 бройки от този модел. Някои авиокомпании също могат да фалират или радикално да им се объркат бизнес плановете, ако трябва да се отказат от самолета. В тази индустрия няма произведени бройки на склад с които могат да се заменят поръчаните самолети... Ryanair например са заложили много на този модел, а Airbus няма как да отговори на такова търсене, дори и авикомпаниите изведнъж да решат, че се отказват от 737 max. 2
Гост Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:01, Фичо каза: Те ако не го подкарат, дали ще могат да се спасят от фалит? Разшири Единствено с помощта на правителството. Ефектът от потенциален фалит на Боинг би се съизмерил с едно икономическо домино...
Георги Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:40, Topfly каза: Проблемът не е само за Боинг, а и за всичките им клиенти, които са поръчали около 5000 бройки от този модел. Някои авиокомпании също могат да фалират или радикално да им се объркат бизнес плановете, ако трябва да се отказат от самолета. В тази индустрия няма произведени бройки на склад с които могат да се заменят поръчаните самолети... Разшири Ефектът може да се намали, ако се поддържат по-дълго по-старите самолети, които при наличие на нов и ефективен биха били икономически неоправдани. В тези 5000 голяма част включва замяна на стари, в момента летящи самолети, а не само всички за нови линии. В Мохаве също почти винаги има самолети чакащи по-светли времена. Друг е въпросът дали капацитетът и логистиката за доставяне на резервни части биха били достатъчни, ако изведнъж се окаже, че хиляди самолети трябва да летят по-дълго от първоначално планираното, но може би контракторите, които имат договори за части за Макс и в момента си броят палците биха били достатъчно гъвкави да се адаптират бързо. 4 1
Topfly Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:52, Георги каза: Ефектът може да се намали, ако се поддържат по-дълго по-старите самолети, които при наличие на нов и ефективен биха били икономически неоправдани. В тези 5000 голяма част включва замяна на стари, в момента летящи самолети, а не само всички за нови линии. В Мохаве също почти винаги има самолети чакащи по-светли времена. Разшири Освeн обслужването на сегашните пътници трябва да се осъществи и обслужването на ръста на пътниците, а ако една авиокомпания не може да обслужи потенциалните нови пътници плюс самолетите и стават все по неефективни спрямо тези на конкуренцията, скоро може да срещне и сериозни финансови проблеми... Wizz air например в момента има много повече възможности за маневриране и ценова битка от Ryanair. Тази година е доста вероятно ръстът на Уиз да е значително по голям от този на Ryanair... 2
Фил Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:21, Климент каза: ама боинг имат много сериозен военен и космически бизнес Разшири То и в космическият бизнес последно време положението им не е най-цветущо: Boeing’s Starliner spacecraft fails to reach ISS due to a broken clock Boeing’s passenger spacecraft actually suffered a second unknown software glitch during debut flight 1
Topfly Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 Разледването в Иран на сваления украински боинг е стигнало до под кривата круша. Иранците не искат да дадат черните кутии на чужди държави, но видимо и те не могат да се справят със задачата да разчетат информацията... Iran won't hand over 'damaged' black box of Ukraine plane-ministers https://uk.reuters.com/article/uk-iran-crash-black-box/iran-wont-hand-over-damaged-black-box-of-ukraine-plane-ministers-idUKKBN20D14I 2
stanimir Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 Ако 737 Max отиде в историята, АК ще трябва да намерят алтернатива. След заплахата за 15% наказателни мита за Airbus интересно как това ще се отрази на американските авиокомпании. Всъщност лоу костовете Frontier, Spirit, Jetblue и в момента залагат изцяло на флот от Airbus.
tch Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 12:42, Rainy каза: Единствено с помощта на правителството. Ефектът от потенциален фалит на Боинг би се съизмерил с едно икономическо домино... Разшири Може голяма част от пазарния им дял с течение на годините да намалее, но от днес за утре да преустанови дейност е абсурд.
boogy83 Публикувано: 19 февруари, 2020 Публикувано: 19 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 18:51, Topfly каза: Разледването в Иран на сваления украински боинг е стигнало до под кривата круша. Иранците не искат да дадат черните кутии на чужди държави, но видимо и те не могат да се справят със задачата да разчетат информацията... Iran won't hand over 'damaged' black box of Ukraine plane-ministers https://uk.reuters.com/article/uk-iran-crash-black-box/iran-wont-hand-over-damaged-black-box-of-ukraine-plane-ministers-idUKKBN20D14I Разшири Там нали Иран признаха, че са го свалили по погрешка? Разследването какво повече може да покаже? 2
Topfly Публикувано: 20 февруари, 2020 Публикувано: 20 февруари, 2020 На 19.02.2020 г. в 20:45, boogy83 каза: Там нали Иран признаха, че са го свалили по погрешка? Разследването какво повече може да покаже? Разшири Може да е малка грешка, голяма грешка, престъпна грешка и т.н.... Явно имат още нещо да крият, щом се дърпат от международно разследване на инцидента. 1
Георги Публикувано: 20 февруари, 2020 Публикувано: 20 февруари, 2020 В черните кутии информацията е: 1. Записи от разговори в кабината. Едва ли са релевантни имайки предвид, че те въобще не са очаквали нещо такова. 2. Записи от сензорите и разни полетни параметри. Разговорите с кулата мисля, че бяха оповестени публично, а параметрите не мисля, че имат нещо общо с разкриване на причините на инцидента. Това са данни от типа на секунди по хоризонталата и височина по вертикалата. Данните, които биха дали черните кутии по-скоро могат да разкрият как реагира самолет на обстрел с такава ракета, под такъв ъгъл, изстреляна от еди къде си, което пък може да доведе до откриване на слаби страни на въпросните ракети, които после да дадат предимство на тези, които искат да използват тези слаби страни при евентуална въздушна атака над Иран...примерно. Мисълта ми е, че инцидентът е ужасен, Иран трябва да си понесе последствията, но не бива и да очакваме да свалят гащите на цялото си ПВО и то пред държави, с които определено са в обтегнати отношения в момента - имам предвид Боинг и САЩ като производители на самолета. А причините за инцидента са на земята - по каква верига точно е минало решението за изстрелване на въпросните ракети, но едва ли и това ще стане също публично достояние, защото е още по-чувствителна информация. 8
Topfly Публикувано: 20 февруари, 2020 Публикувано: 20 февруари, 2020 На 20.02.2020 г. в 5:30, Георги каза: Мисълта ми е, че инцидентът е ужасен, Иран трябва да си понесе последствията, но не бива и да очакваме да свалят гащите на цялото си ПВО и то пред държави, с които определено са в обтегнати отношения в момента - имам предвид Боинг и САЩ като производители на самолета. Разшири Уж имаше политическо решение да изпратят черните кутии във Франция, но явно и това не е ок сега за тях... Иран изпраща черните кутии на сваления "Боинг" във Франция https://nova.bg/news/view/2020/01/14/274714/иран-изпраща-черните-кутии-на-сваления-боинг-във-франция Що се отнася до черните кутии, много важен въпрос е отклонил ли се е самолетът от маршрута, който му е бил позволен от кулата? Има ли ли са пилотите някакви притеснения или информация оносно обстановката? След като самолетът е бил поразен от ракетата, възможно ли било да е спасен или катастрофата е била неизбежна? Добре би било независими експерти да разследват и инцидента със самолета на Qatar, който може би също е бил обстрелван. Много въпроси чакат за изяснение и един независим доклад би могъл да даде отговор на тези въпроси, но за съжаление явно няма да се стигне дори и до прослушване на разговорите на пилотите 😞 Иран направи една важна крачка напред, но сега почна яко да се връща назад 😞 Във връзка с този инцидент бях, чел че ЕС ще продължи с още около 6 месеца забрана на полетите до Иран... 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега