Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Публикувано:

Машината иначе, е Boeing 737-800, ако има някакво значение. Факт е иначе, че на Boeing много често почна да им се случва.

  • Харесвам 1
Публикувано:

А с такива летим постоянно, с Раянеър например. И като се има предвид претоварените и недоспали пилоти, не всички опитни… и още куп неща, които правят лоукостовете, направо да ти се изправят косите.

Публикувано:
преди 45 минути , Hakkâri Spor каза:

А с такива летим постоянно, с Раянеър например. И като се има предвид претоварените и недоспали пилоти, не всички опитни… и още куп неща, които правят лоукостовете, направо да ти се изправят косите.

Статистиката показва съвсем друго нещо!От както се разпространиха лоукостовете, а трафика скочи с пъти, а сигурността в европейското въздушно пространство се увеличи също с пъти. Няма недоспали и неопитни пилоти, защото изискванията и регулацииите към лоукостовете са същите. Що се отнася до Ryanair за последните 38 години са превозили над 2 милиарда пътници без нито един фатален инцидент. Такава сигурност няма в нито един друг сектор в света!

aaa.png.68d4432d0431fba6bcfa31591801f90a.png

 

 

  • Харесвам 18
  • Браво 2
Публикувано:
На 27.12.2024 г. в 12:18, Zaro каза:

 

Като гледам колко чисто е крилото, т.е. не са пуснати предкрилки, задкрилки, интерцептори, започвам да си мисля за проблеми с хидравликата. 

 

преди 35 минути , Hakkâri Spor каза:

с такива летим постоянно,

Факт. Някъде срещнах една статистика, че много малко от служителите на Боинг приемат на драго сърце да летят с произведените в Сиатъл самолети. Независимо какви. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, Hakkâri Spor каза:

А с такива летим постоянно, с Раянеър например.

 Тоя самолет е служил точно в Ryanair до 2017. Ама са го опазили 😉

 

https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737ng-37541.htm

  • Харесвам 4
Публикувано:

На видеото се вижда, че каца по корем. До колкото съм гледал научни филми по дизайн колесника пада гравитачно - т.е и да откаже хидравликата все се отваря. Защо в тоя случай няма колесник?

Публикувано:

Не е ясно, във видеото горе пилота казва, че има ръчка за механично отключване на колесника, тоест той не пада просто така... Изглежда не е активирана. Абе изгледай го. Но има странни неща. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 27 минути , era123 каза:

На видеото се вижда, че каца по корем. До колкото съм гледал научни филми по дизайн колесника пада гравитачно - т.е и да откаже хидравликата все се отваря. Защо в тоя случай няма колесник?

Може и съзнателно да не го е отворил. Ако е очаквал, че пистата къса и не може да спре, по безопасно е да кацне по корем.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 38 минути , era123 каза:

колесника пада гравитачно

КолесникЪт може и да падне гравитачно, Но.. до някъде. . В карайно положение - спуснат и прибран колесникът е заключен. Най-често с хидроключалки, от които идва и сигнала в кабината за положението на стойките. Аварийно може и да се отключат хидроключалки, но няма сила, па била и Ггравитацията, кочто да спусне колесника и го фиксира в долно положение. Като гледам колко неща от механизацията не са спуснати все повече и повече си мисля за отказ на хидравликата, или по-точно на хидравликите, защото без да съм изучавал и летял на В-737, съм повече от сигурен, че има Две хидросистеми. Най-малко.  А те в някои от аварийните ситуации взаимно се допълват и заменят. 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Доста последователно обяснява пилота във видеото. Според него роля изиграва масивна бетонна стена, в която се удря самолета, ама аз не успях да я видя като чак толкова масивна от споделените кадри. Доста странно развитие на това кацане на пръв поглед. Надявам се да се разнищят причините и да се извлекат поуки.

Интересен е анализа и на предния инцидент заради който заключиха темата. Който има желание да го изгледа.

 

Публикувано:
преди 5 минути , Topfly каза:

Може и съзнателно да не го е отворил. Ако е очаквал, че пистата къса и не може да спре, по безопасно е да кацне по корем.

Това не е вярно. Никой подготвен и обучен пилот няма да кацне по корем, защото полосата пред него е къса.  Като отиваш да кацаш някъде си напълно наясно какво те чака - дължина и състояние на полосата, оборудване, МТО. И си правиш сметка там ли отиваш, или търсиш запасно, или каквото и да е летище, на което да кацнеш и благополучно разтовариш пътниците. За да се изпълнява заход и кацане без колесник трябва да има сериозен проблем. Най-вече с хидравличната (хидравличните) системи. Ако теоретично допуснем, че има проблем с механизацията - колесник, предкрилки, задкрилки, интерцептори, има  аварийна карта, която се изпълнява при отказ. Но при спуснат аварийно колесник без да работи останалата механизация скачаш на спирачките и спираш самолета в границата на полосата, или на крайната полоса за безопасност след бетона. Това се тренира на всеки симулатор, който пилотите минават два пъти в годината. Но flapless landing ( кацане без задкрилки) е по-тегаво, защото влизаш в полосата със скорост доста по-голяма от нормалната за кацане. И тогава спирането е критично. Особено ако и полосата е мокра, и вятърът не е с теб. Май за някакви подобни откази и МТО условия иде реч в този случай. Жалко за загиналите!   

  • Харесвам 10
  • Замислям се 2
Публикувано:

Доста странни обстоятелства. Няма пожарни на пистата. Някъде прочетох, че при такова кацане се облива пистата. Не личи да е кофти времето.

Пилота в горния клип ясно казва, че колесниците се спускат с три лоста при проблем в хидравликата( тя самата е на три кръга)- няма и наченки за проба на спускане на колесник, поне капак. Единият двигател с отворена обратна тяга дригият не. Ще видим.

Отделно е имало още два инцидента тази сутрин, за щастие без пострадали. Доста куц завършек на годината.

 

Шефе не заключвай тази тема повече 😉

  • Харесвам 3
Публикувано:

То трябва време да се съберат пожарните, да се подготви пистата... Все си мисля, че няма как да е било фатално кацането да стане веднага на момента, ако има проблем може да направи няколко обиколки, но кой знае... Ще се разбере.

Тая година беше зле откъм катастрофи.

Публикувано:
3 hours ago, дядо Пепи said:

КолесникЪт може и да падне гравитачно, Но.. до някъде. . В карайно положение - спуснат и прибран колесникът е заключен. Най-често с хидроключалки, от които идва и сигнала в кабината за положението на стойките. Аварийно може и да се отключат хидроключалки, но няма сила, па била и Ггравитацията, кочто да спусне колесника и го фиксира в долно положение. Като гледам колко неща от механизацията не са спуснати все повече и повече си мисля за отказ на хидравликата, или по-точно на хидравликите, защото без да съм изучавал и летял на В-737, съм повече от сигурен, че има Две хидросистеми. Най-малко.  А те в някои от аварийните ситуации взаимно се допълват и заменят. 

Не споря. Сигурен съм обаче, че една доста стара документалка за иконичния Б 747, точно това показваше. Спомням си как тестваха колесниците да падат сами, без хидравлика, и да се заключват. И точно това ставаше - на стенда с трясък се суркаха надолу и се заключваха.

За мен без да съм инж няма логика колесника да се отвори гравитачно без да се заключи както му е реда - щото мандахерцащ се колесник май не си е работа, нали?

 

Публикувано:

Да и украинеца го казва това, дори точно за този самолет показа анимации. Сега като изгледах и Марио Бакалов какво обясни за кацането по корем, може и да е пилотска грешка.

Публикувано:

След съобщение за хидравлична повреда, самолет на нидерландската авиокомпания KLM, изпълняващ полет по маршрут от Oslo Gardemoen за Amsterdam, предприел аварийно кацане на летище Торп, на 110 км от Осло,  в резултат на което е излязъл от пистата. Полет KL1204 се е осъществил с над един час закъснение, заради този технически проблем. Инцидентът се случва малко след 20:30ч местно време на 28 декември.

 

Никой от 182-мата души на борда не е пострадал.   Самолетът е излязъл от пистата при кацане и е на тревата до нея.

Според запис от радиото на самолета, получен от сайта LiveATC.net, пилотите са загубили контрол.

"След кацането не успяхме да овладеем самолета, той се завъртя надясно и не успяхме да го спрем", каза един от пилотите по радиото на самолета

 

image.png.e1aeab78fcdd2def275f2698892a5fc9.png

 

https://www.vg.no/nyheter/i/B0vgQE/fly-fra-oslo-til-amsterdam-har-noedlandet-paa-torp

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Публикувано:

Малък самолет на Jazirah Aviation се е разбил в морето край брега на емирство Рас ал Хайма в ОАЕ на 29 декември. Загинали са пилотът и ко-пилотът.

https://www.wam.ae/article/b6xpjh2-jazirah-aviation-club-light-plane-crashes-killing

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Публикувано:

Заради сваления самолет на Azal, туркменската национална авиокомпания Turkmenistan airlines спира полетите си до Русия до края на януари.
А руската авиокомпания “Азимут” спира полетите си от Сочи и Минеральные Воды до Азербайджан. 
 

 

53436A7D-38E9-428E-B843-9219B848F9EC.jpeg

 

DAED58FE-1C07-4D1C-9B06-3D10A2D5D2D5.jpeg

  • Харесвам 1
Публикувано:

Още един Boeing 737-800 (HL8090) на Jeju Air днес е имал проблем с колесника и/или системите около него. След излитане от Сеул е станало ясно и е кацнал обратно в Сеул.

 

След това 21 пътника пожелали да не се качват на алтернативен полет заради притеснения за сигурност.

 

Източник: https://www.msn.com/en-us/public-safety-and-emergencies/traffic-and-transportation-incidents/jeju-air-flight-reports-landing-gear-problem-after-south-korea-s-worst-ever-plane-crash/ar-AA1wHzGQ

  • Харесвам 2
  • Шок 2
  • Замислям се 1
Публикувано:

Добре, три 737-800 едновременно имат проблеми с колесника /хидравличната система. Какъв е шанса това да е случайно ? Да няма някакъв компютърен ъпдейт, който да е отказал, нещо по електрониката ново??? Аз за себе си отдавна съм скептична към Боинг, DIE няма място в авиацията, обаче всичко в момента е адски странно и плашещо. 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Чакаме следващите дни/седмици да излезе по-подробна информация за причини.

Засега има някои анализи и догадки, които бяха публикувани и в други видеа нагоре в темата.
 

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 44 минути , luba_rizova каза:

Добре, три 737-800 едновременно имат проблеми с колесника /хидравличната система. Какъв е шанса това да е случайно ? Да няма някакъв компютърен ъпдейт, който да е отказал, нещо по електрониката ново??? Аз за себе си отдавна съм скептична към Боинг, DIE няма място в авиацията, обаче всичко в момента е адски странно и плашещо. 

Това са ежедневни проблеми и в повечето случаи до масовата публика достигат единствено под форма на закъснение на полетите! Проблемите с колесника конкретно са най-често срещаните повреди при самолетите.

 

The 43% of all maintenance component failures involved the aircraft landing gears (directly to landing gear – 36% or tires – 7%), 32% failures involved by the engines and 25% by other technical parts (fuselage, wings etc.) failures. During that, a maintenance is plays an important role in the aviation industry. https://journals.vilniustech.lt/index.php/Aviation/article/download/17751/11373

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.