Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

А тоя бях абслолютно сигурен, че накрая Мустафа ще излезе...

Били му чували дишането само, а нещо Алах Акбар под нос няма ли на записите, така да се обозначи защо го прави, те обичат такива реклами, после поемат отговорност и т.н., но тук малко не се връзва по тази линия, но може ли човек да ги разбере...

Връзка към коментар

Да, подобни катастрофи си имат медиен живот. И понеже нещо като никога разследващите много бързо прекъснаха кранчето преди медийния живот на новината да е изтекъл, почваме да пълним страниците със всякакви теории и измислици...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Източникът изглежда доста съмнителен и това го няма в серизоните медии.

Въпрос на време беше да го изкарат ислямист или путлерист.Така диктува модата , дори се забавиха :)

Редактирано от stenk
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз съм лаик в областта на авиацията, но логично ми възникват следните въпроси, които някакси противоречат на изнесената хипотеза за лудия пилот:

- как за няма и един ден успяха да възстановят записите в черната кутия /която според експерти на всичкото отгоре била в много лошо състояние/, да преслушат разговорите и да излязат с категорично становище, без даже да изчакат намирането и прегледа на втората черна кутия?? За други катастрофи това трае обикновено поне седмица.

- при челен сблъсък на падащ с голяма скорост самолет в планина не трябва ли да се образува нещо като кратер и да има много, но ГОЛЕМИ отломки на малка площ? В случая нямаме кратер и много МАЛКИ отломки на площ от три кв. километра.

- каква е тая брадва, с която капитанът се е мъчил да разбие вратата? В ръчния багаж ли си я носи, или просто някой дърводелец я е забравил на борда?

- вярно ли е, че ако причината за катастрофата е самоубийство на пилота, не се дължи обезщетение на близките на загиналите, за разлика от катастрофа по технически причини?

Това са ми въпросите на първо четене, без да съм специалист.

Редактирано от Hayasko
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Със сигурност обезщетение на близките на загиналите ще се дължи, въпросът обаче е кой ще го плати - застрахователя или авиокомпанията. Така както се развиват нещата май ударът ще бъде поет от компанията. Нищо обаче не може да се каже със сигурност, докато не приключи разследването с окончателен доклад.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Вероятно си има подобна клауза какво при застраховките с МПС, ако шофьора е пиян не изплащат нищо.

Относно отломките не виждам какво страно има, че нямало кратер.

Ако някой е докарал малко отпадъци и ги е нахвърлил от хеликоптер,за да симулира нещо, можеше да хвърли и една бомбичка за да има кратер..

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Вероятно си има подобна клауза какво при застраховките с МПС, ако шофьора е пиян не изплащат нищо.

Относно отломките не виждам какво страно има, че нямало кратер.

Ако някой е докарал малко отпадъци и ги е нахвърлил от хеликоптер,за да симулира нещо, можеше да хвърли и една бомбичка за да има кратер..

Не става въпрос някой да симулира нещо. Идеята ми е, че видът на отломките, голямата площ, на която са паднали и липсата на кратер говорят повече за експлозия или нещо подобно във въздуха, отколкото за сблъсък със земята.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

За мен е точно обратното, ако има експлозия, все ще има едри отломки и всичко щеше да е разпиляно на километри, но при удар в скали с огромна скорост, всичко е станало на дребни парченца и е концентрирано  на едно място, както е видно.

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

- CVR-а (cockpit voice recorder) няма проблем да се прочете веднага. Въпроса е колко време отнема за да се анализира правилно информацията. Прослушват се всякакви нюанси в интонация на дискусиите, прослушват се аларми, ако е имало такива, слагат се времеви маркери, които да послужат евентуално за засечка с другата черна кутия и така. Аз също се изненадах от бързата констатация, но явно са преценили в случая, че доказателствата са достатъчно сериозни, за да не се налага по-внимателен преглед. Нищо и нямаше на черната кутия, самата скоба, която я държи може да е много ожулена, но ако носителя е ок, всичко си е наред. Поредната медийна дезинформация беше това с лошото състояния на кутията. 

 

- Ми зависи как точно стане катастрофата. Ако е челно, предполагам трябва да има кратер. Но дали е било челно, може да е странично, първо с крилата и т.н. Нищо странно няма тогава да се разпрострат на 3км, но не съм експерт по взривове и катастрофи. Ако отломките предполагаха взрив, можеш да си сигурен, че експертите щяха да го държат като възможен вариант, освне ако това не е поредната конспирация включваща стотици замесени. 

 

- нормална брадвичка. Служи по време на инцидент, ако има нещо заклещено, да се проправи път. Ето един линк, мързи ме да търся други: http://www.risingup.com/fars/info/part91-513-FAR.shtml

(e) Each airplane accommodating more than 19 passengers must be equipped with a crash axe.

Ако искаш може да си купиш такава: http://cabincrewsafety.com/stock/cabin/127/Aircraft-Crash-Axe.html

 

 

- Не знам как е, но по какъв начин това противоречи на хипотезата за лудия пилот? В смисъл, дори да допуснем, че наистина е така, това автоматично означава, че никога не може да има луд пилот, защото винаги ще се намери някой да се съмнява като допусне това, че не се дължи компенсация?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Обезщетението за всеки загинал пътник е 113100 SDR (около 160000 долара).

Гарантирано е от Монтреалската конвенция, и това е минимумът, като според спецификата на инцидента, може да стигне много повече.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Срещам разкази, как някои хора били чули разни гърмежи и подобни и затова някои се съмняват в екслозия.

 

Ще дам личен пример, когато падна самолета на Spanair  на излитане от Мадрид през 2008 година, имаше ексползия, понеже си беше пълен с гориво до горе. Аз бях в чертите на летището в хангара за ревизии и не чух нищо, както и другите колеги! Всичко научихме от новините след работа..Та тези взривове, които все чуват този и онзи са много съмнителни.. явно не винаги се чуват на голямо разстояние

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Точно щях да пиша за конвенцията. От плащане на минимума няма как да се измъкне компанията, иначе близките могат да предявят иск в съда за по-големи обезщетения, но тогава вече е доста по-сложно с оглед на доказателства, защита и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Поредната непотвърдена информация от последните часове е за скъсан болничен лист. И какво излиза? Ние чакаме осъдените рецидивисти доброволно да влязат в затвора, а немците чакат лудите сами да влязат в болница. Накъде  е тръгнала тази Европа?

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Във Великобритания около 1 от всеки 5 души страда от депресия. Сигурно сред тях има пилоти, машинисти, шофьори...малко повече информация за психичното здраве. Нека те стигматизираме хората.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Туко-що казаха, че ако лекарите са видяли някаква опасност, е трябвало да предупредят работодателя. При специални професии лекарите имат право да издават определена информация. Но явно пилотът и там добре си е изиграл ролята, за да ги заблуди добре...Или лекарите са проспали :huh: .

Но вече е ясно, че е бил в психиатрична клиника в Дюселдорф :unsure:

Връзка към коментар

Въпросният пост беше събрал 500хил харесвания за 24 часа. 

Колко малко му трябва на човек?! Респект пред този човек!

Връзка към коментар

Обезщетението за всеки загинал пътник е 113100 SDR (около 160000 долара).

Гарантирано е от Монтреалската конвенция, и това е минимумът, като според спецификата на инцидента, може да стигне много повече.

 

Туко-що беше казано(немските медии), ако е техническа грешка и т.н.., на пострадал ще се изплати 150000 евро, но ако остане версията, че пилотът нарочно е предизвикал катастрофата, близките на пострадалите трябват самостоятелно да повдигнат иск към Луфтханза и нейният застраховател "Алианц". Сумата се определя от това загиналия колко получава, колко човека е издържал и така нататък. Заключението беше, че близките на един мениджър  например могат да изискват милиони, а на едно дете-почти нищо.... Това с детето направо ме срина :wacko: .

Връзка към коментар

Това звучи по-добре :wacko: . Не, че парите могат да оправят нещо, казвам го от личен опит. Но според мен става въпрос за отговорност.

Но просто в медиите го представиха "или-или"-вариант и много се замислих...

Връзка към коментар

Написахме го ясно по-горе, ако някой иска да прочете самата конвенция, чл. 17 и чл. 21, а именно: превозвачът е отговорен при смъртта на пътник на борда, единственото условие е инцидентът, причинил смъртта, да е настъпил на борда или при качване/слизане. Превозвачът не може да пледира ограничена отговорност за компенсацията до посочената сума (100 000 SDR, слециални права на тираж).

Връзка към коментар

Ако всичко изнесено е вярно мисля , че авиокомпанията има огромна вина. Колко повече им е трябвало за да го преценят като рисков ???


Разбиват на пух и прах  детските ми илюзии за германския перфекционизъм и педантичност.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако всичко изнесено е вярно мисля , че авиокомпанията има огромна вина. Колко повече им е трябвало за да го преценят като рисков ???

Разбиват на пух и прах  детските ми илюзии за германския перфекционизъм и педантичност.

Ами това е само една илюзия,този мит за германците, нещата не са толкова перфектни, колкото си мислят хората по света. Просто хората знаят как добре да се прикриват и да демонстрират, че уж нещо правят, но има и достатъчно хора, които им вярват. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.