Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

  • 3 седмици по-късно ...

За съжаление поредната катастрофа, този път паднал военен самолет върху къщи и хотел в Индонезия, гр. Медан.

До момента загиналите са над 30. 

 

http://news.sky.com/story/1510656/dozens-die-as-plane-crashes-in-indonesian-city

 

http://www.theguardian.com/world/2015/jun/30/indonesian-military-plane-crash-sumatra-medan

Редактирано от Polina
Връзка към коментар
Пилотът е виновен за катастрофата на TransAsia през февруари

 

Капитанът на самолета ATR на TransAsia е виновен за катастрофата през февруари, която отне живота на 43-ма души. Самолетът падна в река в Тайванската столица Тайпе в началото на февруари. На борда му пътуваха 58 души, от които пет са членове на екипажа, а останалите - туристи, 31 от които - китайци.

Един от двата двигателя на самолета се е повредил при излитането. Неизвестно беше защо и вторият двигател е отказал. Според доклада за катастрофата капитана по грешка е намалил газта към работещия двигател и така го е изключил, без да иска.

Проверката показва и че Ляо Дзиян-Зонг, който е управлявал самолета в момента на катастрофата, се е провалил на тренировка със симулатор през май 2014 година, отчасти, защото знанията му как да се справи с отказ на двигател при излитане са били недостатъчни.

На записите от черната кутия се чува как 41-годишния пилот казва секунди преди падането, че е натиснал грешния педал.

Изглежда е имало объркване в пилотската кабина, докато двамата пилоти са се борили да овладеят самолета, след като и вторият двигател е отказал. Ляо е намалил газта на работещия двигател, но е осъзнал грешката си твърде късно.

От TransAsia не реагираха веднага на новината и обещаха по-късно да направят брифинг, на който да дадат повече информация.

Връзка към коментар

Серия от трагични пилотски грешки са довели до катастрофата на полета на Ер Алжери - Суифт Ер над Мали миналата година, при който загинаха 116 души, от които 54 французи. Испанският екипаж на Суифт Ер е нямал никакъв опит с полети над Африка и не е познавал климатичните особености на региона. Не са активирали анти-заледяващата система, а това е довело до аварии в някои сензори. Полетният симулатор, използван от компанията за тренировки на екипажа не е бил същия като истинския самолет, добавя още съдебното разследване. 

От своя страна, близки на загиналите се оплакват от липсата на кооперация от властите в Мадрид и Алжир. 
https://www.youtube.com/watch?v=Pz4c8NCK-X4

Редактирано от Kaloyan89
Връзка към коментар

Ох, мале, колкото повече ги чета толкова по параноична ставам по време на полет, а преди въобще не бях така, нямах търпение да се кача. Онзи ден за краткият полет само от 1 час така се панирах, незнам какво точно стана, но чувството което изпитах беше все едно свободно падане надолу, шумът на двигателите намаля и рязко завихме, при което изтръпнах и се чудехме с мъжът ми какво става, но като се огледахме  май само ние го усетихме, всички други си бяха спокойни.

Редактирано от Лидия
Връзка към коментар

Скоро случайно се озовах в компанията на един пилот от Уиз, известно име е, със сигурност всеки се е качвал при него поне един път :)

Е какво ли не опитах само и само да изкопча от какво истински би се панирал един пилот. Ами не можах. Далеч по-прозаини причини ми бяха споделени отколкото очаквах, от тогава някак си доста по-спокйно ми изглежда летенето :)

Връзка към коментар

"Журналистически" раздувки http://flagman.bg/article/82850

Някой да знае повече?

Сега погледнах разписанието, наистина за този полет все още изписва регистрация....http://www.bourgas-airport.com/Flights/Departures/tabid/106/language/bg-BG/Default.aspx

Връзка към коментар

Това с броя на пътниците ме подсеща за една друга ситуация с уизеар..Летях от Лисабон - Барселона с изиджет, а  Б-на - София с уиз.На полета на изиджет ,едната стюардеса мина през салона старателно щракайки с машинката за броене на пасажери.Явно не и излезе бройката и помоли друга стюардеса да преброи успоредно с нея още веднъж.Отделиха доста време за да уточнят бройката.

Докато ситуацията на борда на уиз беше като във стар виц.Екипажа беше  изцяло в мъжки състав.Минава стюарда с машинката.Не му излиза бройката и пита колегата:

-А бе,(не си спомням 'пич' или 'брато' беше обръщението :) )излизат 159,не трябваше ли да са 160?

-Е-ло си е майката,не знам,дай да тръгваме.

 

Та щом за екипажа не е важна бройката,какво да очакваме от журналистите :)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това с броя на пътниците ме подсеща за една друга ситуация с уизеар..Летях от Лисабон - Барселона с изиджет, а  Б-на - София с уиз.На полета на изиджет ,едната стюардеса мина през салона старателно щракайки с машинката за броене на пасажери.Явно не и излезе бройката и помоли друга стюардеса да преброи успоредно с нея още веднъж.Отделиха доста време за да уточнят бройката.

Докато ситуацията на борда на уиз беше като във стар виц.Екипажа беше  изцяло в мъжки състав.Минава стюарда с машинката.Не му излиза бройката и пита колегата:

-А бе,(не си спомням 'пич' или 'брато' беше обръщението :) )излизат 159,не трябваше ли да са 160?

-Е-ло си е майката,не знам,дай да тръгваме.

 

Та щом за екипажа не е важна бройката,какво да очакваме от журналистите :)

Което ми припомни как в Бразилия на едни полет с GOL излитането се забави (около час) а ние започнахме леко да се изнервяме, щото имахме втори полет с прекачване за около 2 часа по разписание (на път от Рио през Сао Пауло за Игуасу) и можеше да увиснем.  А стюардеските осъществяваха операцията преброяване на пътниците и това се повтори сигурно поне 5 пъти :banghead: , със и без щракалките. На петия път  :mad:  вече  мислех сериозно да им предложа да мина аз да преброя пътниците :spiteful: - все пак - не беше като да трябва да се брои публиката на рок-концерт, а стотина закопчани с колани за седалките пътници! 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

А, недей така, нас ни свалиха от самолета на Виена една вечер, защото някакъв нашенец се затри по терминала. ... така и не се появи, викаха го, викаха го - не. И накрая - всички вън, багажа - вън, и отново цялата процедура. Весело си беше, но като знам, че всичките ми пътувания се превръщат в приключения (слава богу, в мека форма), този случай наистина беше безобиден.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"Самолет със стотици пътници беше блокиран три часа на летище София."

 

http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/samolet-beshe-blokiran-tri-chasa-na-letishte-sofiia-6039164

 

Според информацията самолета в момента лети.

Нека всичко да е наред!

 

П.П. Колко ли "стотици пътници" може да има в самолета ... Журналистическа работа...

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.