Гост Публикувано: 29 октомври, 2015 Публикувано: 29 октомври, 2015 Уф, тази тема като я видя, подскачам! Слава Богу, че няма жертви. И аз като теб...
Еминко Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Тази сутрин руски чартър с 220 пътници на борда е изчезнал от радарите над Синайския полуостров.Съмолета е превозвал руски туристи почиващи в курортите на Червено море.Самолета е модел А-321....Египетският президент е наредил да се извърши операция по издирването му,така че не е розово положението.!!
Еmilia Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Ужас!!! Редактирано 31 октомври, 2015 от Еmilia
Еминко Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 http://www.gazeta.ru/social/2015/10/31/7863983.shtml Ето какво пишат руските медии в момента.
Mary Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 И аз го прочетох сега... За съжаление обстановката в този район е много нестабилна.
Topfly Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Всички руски авиокомпании с изключение на Аерофлот е добре да се избягват. Ако извадим от руската статистика Аерофлот, останалите авиокомпании ще са на нивото на повечето африкански авиокомпании по сигурност.. 6
tom777 Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Доста ужасна новина.. Утре имам полет от Нургхада. Редактирано 31 октомври, 2015 от tom777
Mary Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 http://www.manager.bg/mobile/single.php?nid=79632 Започват с различните версии..
tom777 Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ei-etj/#7d986d3история на полета 1
Еминко Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Всички руски авиокомпании с изключение на Аерофлот е добре да се избягват. Ако извадим от руската статистика Аерофлот, останалите авиокомпании ще са на нивото на повечето африкански авиокомпании по сигурност.. Сега се поразрових и видях ,че компанията Когалъiмавиа за 5 годни има 3 много сериозни произшествия с 5 загинали и около 75 ранени.Едното произшествие е през 2010 в Машад,Иран(ТУ-154,ранени около 40 пасажера),другото в град Сургут(ТУ-154,за 3 загинали ,32 сериозно ранени.) и третото в Иркутск-2 загинали пилоти на ТУ-134. Друг е въпроса защото тази компания съществува още,защо лети извън пределите на Русия. 2
logist13 Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 голяма трагедия, имало е на борда и доста дечица... явно е било нещо много сериозно щом е имало такава бърза загуба на височина...
naTpuoT Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Дано само не е украински сценарий 2. Ако не се лъжа топфлай преди време изразяваше подобни опасения.
Георги Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Моля да намалим до минимум цитати от случайни сайтове и конспирации без никаква основа, поне докато има повече информация. Благодаря. 2
Topfly Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Това пише в Дневник За РИА "Новости" представител на летищните власти в Шарм ел Шейх казва, че египетските специалисти не са правили оглед на самолета преди полета, защото "тази авиокомпания си има свои инженери, които летят със самолетите и самостоятелно правят огледа им". Явно самолетите им са много зле що се налага на борда да им постоянно техни инженери. Сигурно са си имали някакви “руски“ методи за ремонт, които не могат да ги извършват чужди специалисти... Дано само не е украински сценарий 2. Ако не се лъжа топфлай преди време изразяваше подобни опасения. Не вярвам да става дума за нещо подобно, защото пилотът е съобщил, че има проблем и иска да кацне в Кайро. По скоро е технически проблем. голяма трагедия, имало е на борда и доста дечица... явно е било нещо много сериозно щом е имало такава бърза загуба на височина... Не мисля, че е по голяма трагедия от която и да е автомобилна катастрофа в която загиват малки деца! Годишно над 1 милион души загиват в автомобилни катастрофи в света, но за тези жертви се пише с пъти по малко от колкото за около 1000-та жертви годишно на самолетни катастрофи. Редактирано 31 октомври, 2015 от Topfly 4
akair Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Как те са свалили самолета, като капитанът е подал сигнал за принудително кацане? Малко не ми се връзва.... То теоретично може и да може, но не е много вероятно - ако на лошите не им е много точен мерника, може да са нанесли по-малки повреди по самолета и пилотът да е решил, че просто машината има технически проблем... Но нека специалистите кажат какво оръжие може да стигне височина от 30к фита.... Ето и една графика на скоростта (в лилаво) и височината (в зелено): Източник: https://mobile.twitter.com/planefinder/status/660374283529691136 3
macf1an Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Гледах я тази графика и аз .. само стабилизирането на височината в последната отсечка не можах да си обясня. Рязко вдигнат нос, stall, падане .. възможно .. ама защо точно след стабилизирането, макар и с ниска скорост, изчезва ..ще трябва да чакаме доста. Редактирано 31 октомври, 2015 от macf1an 2
stanimir Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Вече са открили и двете черни кутии на руския самолет, който се разби на Синайския полуостров. http://dnes.dir.bg/news/katastrofa-samolet-sini-20445200?nt=4 E , значи съвсем скоро причините ще са ясни.
neuromancer Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 Махнах някои мнения, за да не се политизира темата. Моля не прекалявайте, за да не заключвам. Благодаря 1
Георги Публикувано: 31 октомври, 2015 Публикувано: 31 октомври, 2015 (редактирано) Аз пък я заключвам за известно време. Модераторски решения не се коментират публично. Редакция: темата отново е отключена Редактирано 7 ноември, 2015 от Георги
Palio Публикувано: 14 ноември, 2015 Публикувано: 14 ноември, 2015 http://cont.ws/post/144054 Ето едно много обосновано /според мен/ мнение за евентуалните причини за катастрофата. Накратко - предполагаемо откъсване на опашната част на самолета. Машината е имала tail strike през 2001 г. и последващ ремонт, след който е закупена от руснаците. Авторът предполага, че основните причини са набързо "скалъпен" ремонт на пострадалата област /евтиното излиза скъпо!/ и недостатъчно внимание към нея по време на периодичното обслужване и прегледи на машината. В резултат - незабелязани или бързо развили се зони с деформации и пукнатини вследствие инцидента и натрупания брой цикли на самолета. Споменава се, че последният преглед на "болното" място е направен преди година и половина и за това време нещата може да са се влошили доста бързо. Версията обяснява и профила на полета от момента на началото на предполагаемото откъсване до удара в земята. Според мен /като неспециалист/ - напълно обосновано и логично мнение. Аналогични примери - катастрофите на първите DH-106 Comet, руските Ан-10, както и случаят Aloha-243 през 1988 г. - Boeing 737-200. И никаква, ама никаква политика. 5
ACM Публикувано: 14 ноември, 2015 Публикувано: 14 ноември, 2015 За мен лично най-ужасният пример е от 2002 г. с тайванския 747, който се разбива заради неправилно извършен ремонт преди 22 години. А всичко е започнало с едно престъргване при излитане... 6
Palio Публикувано: 15 ноември, 2015 Публикувано: 15 ноември, 2015 Мда... Понеже днес ми е почивен ден и съм все още на тези вълни, се загледах в това: https://youtu.be/RihbC0BhDI4 JAL-123 - катастрофата на единичен самолет с най-много жертви в историята. Причината е гореспоменатата - набързо претупан ремонт преди години, след остъргана опашка. Според направените изчисления при експертизата на катастрофата, тази слаба "кръпка" би могла да издържи не повече от 10 000 цикъла. Тя обаче се е оказала герой, за разлика от този, дето я е правил и геройски е издържала натоварванията на 12 318 полета, за да се предаде на 12 319-тия, с цената на 520 човешки живота /Boeing 747SR/. Следва загуба на част от опашната секция и вертикалното оперение, и преъсване на хидравличната система за командването на управляващите плоскости, и последваща пълна загуба върху контрола им. Екипажът е успял да овладее машината само чрез промяна в тягата и режимите на двигателите, но само за около двадесет минути - време, достатъчно за пунктуалните японци да успеят да напишат предсмъртните си писма... Финалът настъпва върху склоновете на вулкана Фуджи... Излиза, че няколко реда нитове и някой и друг тон железария и алуминий се запллащат прекалено скъпо - и тогава, и сега. Явно А321 няма да е последният подобен случай - кой знае колко още машини летят с такива неподозирани проблеми... Отново над всичко тежи човешкия фактор. Излиза, че човекът е най-големия враг на човека... Мир на праха на загиналите и поредна тежка поука за останалите... 1
ACM Публикувано: 15 ноември, 2015 Публикувано: 15 ноември, 2015 Именно заради този случай от Боинг бяха казали, че не препоръчват да се използват големи самолети (777/747) по кратките азиатски маршрути като ХК - Тайпе/Сеул - Токио, поради голямото натоварване на материалите при излизате и кацане. А един 747 не е създаден да излита по 4 пъти на ден. За съжаление, глас в пустиня. За мен най-големият абсурд са вътрешните японски полети по 45-50 минути, които се изпълняват именно със 747. 3
Topfly Публикувано: 15 ноември, 2015 Публикувано: 15 ноември, 2015 Излиза, че няколко реда нитове и някой и друг тон железария и алуминий се запллащат прекалено скъпо - и тогава, и сега. Явно А321 няма да е последният подобен случай - кой знае колко още машини летят с такива неподозирани проблеми... Отново над всичко тежи човешкия фактор. Излиза, че човекът е най-големия враг на човека... Проблемът ще се реши, когато роботи почнат да правят, ремонтират и управляват самолетите. Тогава надежността може да се увеличи до 99.9999999% 2
Duke Публикувано: 15 ноември, 2015 Публикувано: 15 ноември, 2015 Проблемът ще се реши, когато роботи почнат да правят, ремонтират и управляват самолетите. Тогава надежността може да се увеличи до 99.9999999% Това твърдение сякаш звучи напълно логично. Аз не мога да си обясня как е възможно в ХХI-ви век все още да говорим за технически причини при катастрофа на толкова високотехнологично устройство, каквото представлява съвременния самолет. Да приемем, че самата авиокомпания има занижени критерии за проверка и не спазва установените международни процедури. Добре, но убеден съм, че нещата не са оставени единствено в ръцете на вътрешния контрол, а по всяка вероятност независима институция извършва периодични проверки на техническата безопасност. На практика всяка една държава би следвало да настоява за подобна независима техническа експертиза, защото на борда се намират граждани на различни страни. Не съм запознат по темата, но не съществува ли независима международна организация, която да одитира периодично различните авиокомпании? Нима сме оставени единствено в ръцете на вътрешния контрол на самата компания и евентуално контролен орган на територията на седалището на съответната авиокомпания, който по една или друга причина е възможно да бъде компрометиран от самата компания. Ако това е така, не е ли време за драстична промяна в правилата? 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега