captain_oveur Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 (редактирано) Британците спряха своите авиокомпании да летят до Синай (не до Египет), след това и холандците. Поне за вторите има достатъчно смислено обяснение защо са решили така. А британците, от своя страна, поради исторически причини (най-вероятно) разполагат с може би най-развитата мрежа от информатори в Египет, тоест може да се приеме, че са малко по-информирани от всички останали. Във всеки случай Синай не от вчера е проблематичен. Относно сигурността 99.999999, спомената по-горе... Добре е да се има предвид, че всяка следваща деветка струва толкова, колкото тия пред нея, взети заедно. Няма да се впускам в обяснения защо е така. Ако не ме лъже паметта, конструкциите на АЕЦ са със степен на осигуреност „четири деветки“ (99.99%). Редактирано 17 ноември, 2015 от captain_oveur 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 Абе кой (кои) всъщност я разследват тази катастрофа? - Египтяните катo страна, където е станал инцидента - Французите като страна производител на самолета - Германците като страна конструктор на самолета - Ирландците като страна, където е регистриран самолета - За руснаците не съм сигурен дали имат официален представител. Но като цяло да ти кажа, ако тръгнеш с нагласата, че всеки има какво да крие, няма да получиш задоволителен отговор на въпросите си. Разследването на инциденти като цяло бих казал, че е от най-прозрачните дейности с оглед на огромния залог. При военните, дроновете не са някакво далечно бъдеще, а ежедневие. Технологията е на разположение и може да изпълнява с пъти по сложни задачи от това да прелети сигурно от точка А в Б. Единственият въпрос е, кога военните ще споделят технологиите си за гражданцки цели, кога регулацията ще позволи ползването на технологията и кога ще се намери производител който да направи подобен дрон и за граждански цели. Да, съгласен съм с теб, че това е бъдещето. Просто не съм съгласен донякъде със сроковете, повярвай ми гледах темата в другия форум преди да ми надуете главата, не искам да влизам в същото 5 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 Относно сигурността 99.999999, спомената по-горе... Добре е да се има предвид, че всяка следваща деветка струва толкова, колкото тия пред нея, взети заедно. Няма да се впускам в обяснения защо е така. Ако не ме лъже паметта, конструкциите на АЕЦ са със степен на осигуреност „четири деветки“ (99.99%). На теория не знам как е, но практиката показва съвсем друга статистика. В момента има 437 реактора в света и от тях в три тежки катастрофи гръмнаха 0,7% от реакторите за последните 40 години. Ако предположим, че средният брой на реакторите през тези години е бил с 50% по малък, тежки катастрофи са станали при повече от 1% от реакторите. В най-добрият случай сигурността на АЕЦ е 99%, а не 99,99%. Като добавим към това, че защитеността от тероризим на реакторите е доста спорна, реалният процент да има проблем, може да е още по голям. 1 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 (редактирано) На теория не знам как е, но практиката показва съвсем друга статистика. В момента има 437 реактора в света и от тях в три тежки катастрофи гръмнаха 0,7% от реакторите за последните 40 години. Ако предположим, че средният брой на реакторите през тези години е бил с 50% по малък, тежки катастрофи са станали при повече от 1% от реакторите. В най-добрият случай сигурността на АЕЦ е 99%, а не 99,99%. Като добавим към това, че защитеността от тероризим на реакторите е доста спорна, реалният процент да има проблем, може да е още по голям. А известно ли ти е колко събития са се случили във всеки от тези 437 реактора по време на тяхната експлоатация? Щото това е единственият начин да получиш коректен статистически резултат. А не да разделиш 3 на 437 и да умножиш по 100 (за проценти). Редактирано 17 ноември, 2015 от captain_oveur Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 А известно ли ти е колко събития са се случили във всеки от тези 437 реактора по време на тяхната експлоатация? Щото това е единственият начин да получиш коректен статистически резултат. А не да разделиш 3 на 437 и да умножиш по 100 (за проценти). Говоря за събития, които тотално са излезли извън контрол и са предизвикали значително замърсяване на околната среда. Останалите също са важни, но те поради някаква причина не са предизвикали толкова тежки последствия. Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 Какво да ти кажа... Няма смисъл да продължаваме тоя разговор. Връзка към коментар
randi Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 Вече официално казаха, че е било бомба. По корпуса на самолета са открили следи от взривни вещества. Видях, че на предната страница е писано, че вече има информация, но някак все едно не сте го прочели..... Topfly е много прав, че авиокомпаниите имат връзки със специалните служби и поддържат контакти с тях. Нали не си представяте как ще чакат официалния доклад, който ще излезе след месеци или години. 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 17 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 17 ноември, 2015 (редактирано) Малка, човешка грешка Qantas 737 “tailstrike” was caused by iPad data entry fail Copilot fat-fingered "6" instead of "7" on iPad app used to calculate takeoff speed. http://arstechnica.com/gadgets/2015/11/qantas-737-tailstrike-was-caused-by-ipad-data-entry-fail/ Редактирано 17 ноември, 2015 от Topfly 1 Връзка към коментар
Zelen Burgas Публикувано: 19 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 19 ноември, 2015 (редактирано) Аварирал самолет на летище Бургас или? В началото на пистата видях току що самолет, няколко пожарни автомобила, автобус и други коли, но не знам къде да потърся информация за случая. http://burgasnews.com/novini-burgas/94472-signal-za-bomba-v-samolet-ottzepi-letishte-burgas Сигнал за бомба.. Редактирано 19 ноември, 2015 от Zelen Burgas Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 19 ноември, 2015 Сподели Публикувано: 19 ноември, 2015 (редактирано) Полският бомбаджия: Шегувах се, няма бомба! Доста скъпичко ще му излезе тази шега... Редактирано 19 ноември, 2015 от Ilian359 Връзка към коментар
Двуцветко Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/12/01/2660148_defektna_chast_e_prichinila_katastrofata_na_poleta_na/ Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/12/01/2660148_defektna_chast_e_prichinila_katastrofata_na_poleta_na/ Бордовият компютър на самолета, който контролира полета, е имал неизправна спойка, която редовно е предизвиквала повреди - четири пъти по време на самия полет и 23 пъти през цялата предишна година. Това вече е сериозно обвинение срещу Air Asia или фирмата която им извършва техническото обслужване Връзка към коментар
Георги Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Естествено, доста повърхностно е представено от дневник. Аз също не съм се разровил в детайли, но ситуацията общо взето е следната: - повреда на ограничителя на вертикалния стабилизатор, която се появява няколко дни преди полета на същия капитан и същия самолет. Техниците на земята я оправят чрез ресетване на бушоните. Процедурата по време на полет изисква рестартиране с копче обаче - по време на фаталния полет, 3 пъти се появява тази грешка и три пъти системата се рестартира чрез ползване на точната процедура. На 4-ия път изглежда е правен опит да се рестартира чрез вадене и слагане на бушоните, което е процедура само за земята и това, което е правил капитана заедно с механика няколко дни по-рано. - ваденето и слагането на бушоните прекъсват електрически вериги, които изключват автопилота и самолета минава в директен режим на управление с много рязка маневра. Пилотите така и не успяват да го укротят, като има някакъв хаос в кабината, въпреки предупрежеденията за срив, контролния стик е държан дръпнат назад. Капитана така и не е поискал и взел контрола от първия офицер, макар че май е имал повече идея какво се случва. Ще попрочета после още... 8 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 1 декември, 2015 Сподели Публикувано: 1 декември, 2015 Естествено, доста повърхностно е представено от дневник. Аз също не съм се разровил в детайли, но ситуацията общо взето е следната: - повреда на ограничителя на вертикалния стабилизатор, която се появява няколко дни преди полета на същия капитан и същия самолет. Техниците на земята я оправят чрез ресетване на бушоните. Процедурата по време на полет изисква рестартиране с копче обаче - по време на фаталния полет, 3 пъти се появява тази грешка и три пъти системата се рестартира чрез ползване на точната процедура. На 4-ия път изглежда е правен опит да се рестартира чрез вадене и слагане на бушоните, което е процедура само за земята и това, което е правил капитана заедно с механика няколко дни по-рано. - ваденето и слагането на бушоните прекъсват електрически вериги, които изключват автопилота и самолета минава в директен режим на управление с много рязка маневра. Пилотите така и не успяват да го укротят, като има някакъв хаос в кабината, въпреки предупрежеденията за срив, контролния стик е държан дръпнат назад. Капитана така и не е поискал и взел контрола от първия офицер, макар че май е имал повече идея какво се случва. Ще попрочета после още... Това означава, че подготовката на пилотите не е била достатъчно добра... Последно време в повечето катастрофи с азиатски авиокомпании, като основна причина за катастрофите се сочи точно по слабата подготовка на пилотите. Голям бум на авиацията и много пилоти с малък опит и слаба подготовка. 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 7 януари, 2016 Сподели Публикувано: 7 януари, 2016 Самолет на Blue air е излязъл 10 метра извън пистата на летището в Клуж при снеговалеж. https://www.youtube.com/watch?v=U7kx2QomeRs 2 Връзка към коментар
dealni Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 не знам къде да постна въпроса, та реших тук - някой знае ли нещо за вчерашния инцидент със самолета над София? Очевидци казват , че бил опасно близо до земята и доста наклонен..някой случайно да го е видял ? Интересно ми е какво точно се е случило Връзка към коментар
Hollywood Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 (редактирано) не знам къде да постна въпроса, та реших тук - някой знае ли нещо за вчерашния инцидент със самолета над София? Очевидци казват , че бил опасно близо до земята и доста наклонен..някой случайно да го е видял ? Интересно ми е какво точно се е случило Сутринта мернах подобно, ако е това. Никога повече с Турк-иш ! ! ! Самолет едва не падна над София Крият информация за авария в машина на „Търкиш Еърлайнс"? София се размина със страшна трагедия във вторник сутринта. Малко след 11 часа самолет едва не се разби над столицата, като свидетели на ужаса станаха няколкостотин души. Точно в 11,18 часа машината, която току-що бе излетяла от летище София или се опитваше да прави нов заход за кацане на аерогарата, застрашително се наклони и загуби голяма част от скоростта си. Столичани, които имаха видимост към машината, бяха ужасени от гледката, защото както първоначално носът й бе изправен застрашително нагоре, после след очевидната загуба на скорост тя се наклони опасно. Пътували по ключовите булеварди в София и забелязали потенциално опасната ситуация набиха спирачки и на мокрото време се появиха и предпоставки за тежки верижни катастрофи. „Имахме усещането, че всеки момент машината ще падне. Виждала съм хиляди самолети, но толкова близко до земята - никога", свидетелства 39-годишната софиянка Хрисимира Пенкова. За щастие пилотите на самолета успяха да овладеят аероплана и след секунди се видя, че той вече се издига над облаците. По наша информация сутринта на летище София е имало силен страничен вятър, който обаче би попречил много повече на кацащите самолети, отколкото на излитащите, разясниха експерти. „Всеки ден" получи категорична информация от аерогарата, че проблеми с техническото състояние на машините или данни за аварийни ситуации не са получавани. Факт е обаче, че полет от София за Истанбул закъсня значително. С цели 45 минути по-късно самолетът на авиокомпания „Търкиш Еърлайнс" е успял да се вдигне във въздуха. От летището нямаха информация на какво се дължи закъснението и пренасочиха всички въпроси към телефоните на частната компания. Оттам обаче цял ден не вдигаха слушалката. „Поради технически проблем в момента не можете да се свържете", се чуваше в нея след дълго звънене на подадените телефонни номера. Възможно е именно този самолет да е бил застрашен от особено динамичното време над столицата вчера сутринта, когато през 5 минути се сменяха ярко слънце и пороен дъжд, придружени от много силен вятър. „Разминахме се с голяма катастрофа", категорични обаче бяха свидетелите на смразяващата случка над центъра на града. Редактирано 13 януари, 2016 от Hollywood Връзка към коментар
dealni Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 да де, но пак не се разбира какво точно се е случило... Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 да де, но пак не се разбира какво точно се е случило... ами турците си знаят, повече няма и да се разбере; в случая няма авиационно произшествие, т.е. няма и как да излезе допълнителна информация... ако реално е имало по-сериозна авария най-вероятно турците биха се върнали в София, ама знае ли човек; поради горивото и ограниченията за кацане може да са си летяли с авария и до Истанбул, близко е; това за аварията са си чисти журналистически спекулации, само турците знаят реално какво е станало, може да не е имало абсолютно нищо и полета да си е бил напълно нормален... 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 (редактирано) Източникът на информацията е повече от съмнителен! Измислен сайт без информация за издателя цитира случайна минувачка, която е решила, че самолета лети ниско, застрашително се накланял и т.н. Това ми прилича на историята на един приятел в гимназията, който се хвалеше, че на един купон за малко не е успял да прави секс с най-готината ни съученичка. Демек, тя му отказала, но той го представи като почти пълен успех Редактирано 13 януари, 2016 от Topfly 8 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 Не знам за турците, но преди половин час докато си вървях по ул. "Ангел Кънчев" в посока ул. "Солунска" точно над мен, в същата посока на движение, прелетя ПВФ, a.k.a Правителствения "Вечнодефектиращ" Фалкон. Честно казано първо ми се стори, че машината е Фокър, но после се усетих, че далеч по-правдоподобно е да става дума за правителствения самолет. При тази скорост и посока на движение не успях да видя нито отличителни знаци, нито да се убедя, че действително става дума за Фалкон, но почти на 100% съм сигурен, че това е така. За първи път виждам подобно нещо, а именно самолет да прелита ниско над София с посока на движение от Витоша към Стара планина... 2 Връзка към коментар
randi Публикувано: 13 януари, 2016 Сподели Публикувано: 13 януари, 2016 Правят тестове на ILS на 09,и да лети ниско, по странни трасета и прави go around, но няма нищо извънредно и т.н.... 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 14 януари, 2016 Сподели Публикувано: 14 януари, 2016 Airplane Safety System https://www.facebook.com/ScienceNaturePage/videos/761924050606522/ 1 Връзка към коментар
akair Публикувано: 26 януари, 2016 Сподели Публикувано: 26 януари, 2016 Полет на BA от Лондон към Бейрут е кацнал в София, защото пътници са се сбили: http://offnews.bg/news/Intcidenti_6/Samolet-katcna-avarijno-v-Sofiia-zaradi-sbivane-mezhdu-patnitci_623075.html Връзка към коментар
Фил Публикувано: 27 януари, 2016 Сподели Публикувано: 27 януари, 2016 Като се отчетат и предишни подобни случаи, ако не друго - летище София може да се утвърди като хъб за аварийно сваляне на пияни и буйстващи пасажери от всякакви транзитно прелитащи самолети 8 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега