Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Британците спряха своите авиокомпании да летят до Синай (не до Египет), след това и холандците. Поне за вторите има достатъчно смислено обяснение защо са решили така. А британците, от своя страна, поради исторически причини (най-вероятно) разполагат с може би най-развитата мрежа от информатори в Египет, тоест може да се приеме, че са малко по-информирани от всички останали. Във всеки случай Синай не от вчера е проблематичен.

 

Относно сигурността 99.999999, спомената по-горе... Добре е да се има предвид, че всяка следваща деветка струва толкова, колкото тия пред нея, взети заедно. Няма да се впускам в обяснения защо е така. Ако не ме лъже паметта, конструкциите на АЕЦ са със степен на осигуреност „четири деветки“ (99.99%).

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Абе кой (кои) всъщност я разследват тази катастрофа?

 

- Египтяните катo страна, където е станал инцидента

- Французите като страна производител на самолета

- Германците като страна конструктор на самолета

- Ирландците като страна, където е регистриран самолета

- За руснаците не съм сигурен дали имат официален представител. 

 

Но като цяло да ти кажа, ако тръгнеш с нагласата, че всеки има какво да крие, няма да получиш задоволителен отговор на въпросите си. Разследването на инциденти като цяло бих казал, че е от най-прозрачните дейности с оглед на огромния залог. 

 

При военните, дроновете не са някакво далечно бъдеще, а ежедневие. Технологията е на разположение и може да изпълнява с пъти по сложни задачи от това да прелети сигурно от точка А в Б. Единственият въпрос е, кога военните ще споделят технологиите си за гражданцки цели, кога регулацията ще позволи ползването на технологията и кога ще се намери производител който да направи подобен дрон и за граждански цели.

 

 

 

 

Да, съгласен съм с теб, че това е бъдещето. Просто не съм съгласен донякъде със сроковете, повярвай ми гледах темата в другия форум преди да ми надуете главата, не искам да влизам в същото :)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Относно сигурността 99.999999, спомената по-горе... Добре е да се има предвид, че всяка следваща деветка струва толкова, колкото тия пред нея, взети заедно. Няма да се впускам в обяснения защо е така. Ако не ме лъже паметта, конструкциите на АЕЦ са със степен на осигуреност „четири деветки“ (99.99%).

 

На теория не знам как е, но практиката показва съвсем друга статистика. В момента има 437 реактора в света и от тях в три тежки катастрофи гръмнаха 0,7% от реакторите за последните 40 години. Ако предположим, че средният брой на реакторите през тези години е бил с 50% по малък, тежки катастрофи са станали при повече от 1% от реакторите. В най-добрият случай сигурността на АЕЦ е 99%, а не 99,99%. Като добавим към това, че защитеността от тероризим на реакторите е доста спорна, реалният процент да има проблем, може да е още по голям.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На теория не знам как е, но практиката показва съвсем друга статистика. В момента има 437 реактора в света и от тях в три тежки катастрофи гръмнаха 0,7% от реакторите за последните 40 години. Ако предположим, че средният брой на реакторите през тези години е бил с 50% по малък, тежки катастрофи са станали при повече от 1% от реакторите. В най-добрият случай сигурността на АЕЦ е 99%, а не 99,99%. Като добавим към това, че защитеността от тероризим на реакторите е доста спорна, реалният процент да има проблем, може да е още по голям.

 

А известно ли ти е колко събития са се случили във всеки от тези 437 реактора по време на тяхната експлоатация? Щото това е единственият начин да получиш коректен статистически резултат. А не да разделиш 3 на 437 и да умножиш по 100 (за проценти).

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

А известно ли ти е колко събития са се случили във всеки от тези 437 реактора по време на тяхната експлоатация? Щото това е единственият начин да получиш коректен статистически резултат. А не да разделиш 3 на 437 и да умножиш по 100 (за проценти).

 

Говоря за събития, които тотално са излезли извън контрол и са предизвикали значително замърсяване на околната среда. Останалите също са важни, но те поради някаква причина не са предизвикали толкова тежки последствия.

Връзка към коментар

Вече официално казаха, че е било бомба. По корпуса на самолета са открили следи от взривни вещества. Видях, че на предната страница е писано, че вече има информация, но някак все едно не сте го прочели..... Topfly е много прав, че авиокомпаниите имат връзки със специалните служби и поддържат контакти с тях. Нали не си представяте как ще чакат официалния доклад, който ще излезе след месеци или години.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Малка, човешка грешка :)

Qantas 737 “tailstrike” was caused by iPad data entry fail

Copilot fat-fingered "6" instead of "7" on iPad app used to calculate takeoff speed.

http://arstechnica.com/gadgets/2015/11/qantas-737-tailstrike-was-caused-by-ipad-data-entry-fail/

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аварирал самолет на летище Бургас или? В началото на пистата видях току що самолет, няколко пожарни автомобила, автобус и други коли, но не знам къде да потърся информация за случая.

 

http://burgasnews.com/novini-burgas/94472-signal-za-bomba-v-samolet-ottzepi-letishte-burgas

Сигнал за бомба..

Редактирано от Zelen Burgas
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море

 

http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/12/01/2660148_defektna_chast_e_prichinila_katastrofata_na_poleta_na/

Връзка към коментар

Дефектна част е причинила катастрофата на полета на AirAsia в Яванско море

 

http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/12/01/2660148_defektna_chast_e_prichinila_katastrofata_na_poleta_na/

 

 

Бордовият компютър на самолета, който контролира полета, е имал неизправна спойка, която редовно е предизвиквала повреди - четири пъти по време на самия полет и 23 пъти през цялата предишна година.

 

Това вече е сериозно обвинение срещу Air Asia или фирмата която им извършва техническото обслужване :(

Връзка към коментар

Естествено, доста повърхностно е представено от дневник. Аз също не съм се разровил в детайли, но ситуацията общо взето е следната:

 

- повреда на ограничителя на вертикалния стабилизатор, която се появява няколко дни преди полета на същия капитан и същия самолет. Техниците на земята я оправят чрез ресетване на бушоните. Процедурата по време на полет изисква рестартиране с копче обаче

 

- по време на фаталния полет, 3 пъти се появява тази грешка и три пъти системата се рестартира чрез ползване на точната процедура. На 4-ия път изглежда е правен опит да се рестартира чрез вадене и слагане на бушоните, което е процедура само за земята и това, което е правил капитана заедно с механика няколко дни по-рано. 

 

- ваденето и слагането на бушоните прекъсват електрически вериги, които изключват автопилота и самолета минава в директен режим на управление с много рязка маневра. Пилотите така и не успяват да го укротят, като има някакъв хаос в кабината, въпреки предупрежеденията за срив, контролния стик е държан дръпнат назад. Капитана така и не е поискал и взел контрола от първия офицер, макар че май е имал повече идея какво се случва. 

 

Ще попрочета после още...

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Естествено, доста повърхностно е представено от дневник. Аз също не съм се разровил в детайли, но ситуацията общо взето е следната:

 

- повреда на ограничителя на вертикалния стабилизатор, която се появява няколко дни преди полета на същия капитан и същия самолет. Техниците на земята я оправят чрез ресетване на бушоните. Процедурата по време на полет изисква рестартиране с копче обаче

 

- по време на фаталния полет, 3 пъти се появява тази грешка и три пъти системата се рестартира чрез ползване на точната процедура. На 4-ия път изглежда е правен опит да се рестартира чрез вадене и слагане на бушоните, което е процедура само за земята и това, което е правил капитана заедно с механика няколко дни по-рано. 

 

- ваденето и слагането на бушоните прекъсват електрически вериги, които изключват автопилота и самолета минава в директен режим на управление с много рязка маневра. Пилотите така и не успяват да го укротят, като има някакъв хаос в кабината, въпреки предупрежеденията за срив, контролния стик е държан дръпнат назад. Капитана така и не е поискал и взел контрола от първия офицер, макар че май е имал повече идея какво се случва. 

 

Ще попрочета после още...

 

Това означава, че подготовката на пилотите не е била достатъчно добра... Последно време в повечето катастрофи с азиатски авиокомпании, като основна причина за катастрофите се сочи точно по слабата подготовка на пилотите. Голям бум на авиацията и много пилоти с малък опит и слаба подготовка.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

не знам къде да постна въпроса, та реших тук - някой знае ли нещо за вчерашния инцидент със самолета над София? Очевидци казват , че бил опасно близо до земята и доста наклонен..някой случайно да го е видял ? Интересно ми е какво точно се е случило

Връзка към коментар

не знам къде да постна въпроса, та реших тук - някой знае ли нещо за вчерашния инцидент със самолета над София? Очевидци казват , че бил опасно близо до земята и доста наклонен..някой случайно да го е видял ? Интересно ми е какво точно се е случило

 

Сутринта мернах подобно, ако е това.  Никога повече с Турк-иш ! ! !

 

Самолет едва не падна над София

Крият информация за авария в машина на „Търкиш Еърлайнс"?

 

София се размина със страшна трагедия във вторник сутринта. Малко след 11 часа самолет едва не се разби над столицата, като свидетели на ужаса станаха няколкостотин души. Точно в 11,18 часа машината, която току-що бе излетяла от летище София или се опитваше да прави нов заход за кацане на аерогарата, застрашително се наклони и загуби голяма част от скоростта си.

Столичани, които имаха видимост към машината, бяха ужасени от гледката, защото както първоначално носът й бе изправен застрашително нагоре, после след очевидната загуба на скорост тя се наклони опасно. Пътували по ключовите булеварди в София и забелязали потенциално опасната ситуация набиха спирачки и на мокрото време се появиха и предпоставки за тежки верижни катастрофи.

„Имахме усещането, че всеки момент машината ще падне. Виждала съм хиляди самолети, но толкова близко до земята - никога", свидетелства 39-годишната софиянка Хрисимира Пенкова. За щастие пилотите на самолета успяха да овладеят аероплана и след секунди се видя, че той вече се издига над облаците.

По наша информация сутринта на летище София е имало силен страничен вятър, който обаче би попречил много повече на кацащите самолети, отколкото на излитащите, разясниха експерти. „Всеки ден" получи категорична информация от аерогарата, че проблеми с техническото състояние на машините или данни за аварийни ситуации не са получавани. Факт е обаче, че полет от София за Истанбул закъсня значително. С цели 45 минути по-късно самолетът на авиокомпания „Търкиш Еърлайнс" е успял да се вдигне във въздуха. От летището нямаха информация на какво се дължи закъснението и пренасочиха всички въпроси към телефоните на частната компания. Оттам обаче цял ден не вдигаха слушалката.

„Поради технически проблем в момента не можете да се свържете", се чуваше в нея след дълго звънене на подадените телефонни номера. Възможно е именно този самолет да е бил застрашен от особено динамичното време над столицата вчера сутринта, когато през 5 минути се сменяха ярко слънце и пороен дъжд, придружени от много силен вятър. „Разминахме се с голяма катастрофа", категорични обаче бяха свидетелите на смразяващата случка над центъра на града.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

да де, но пак не се разбира какво точно се е случило...

 

ами турците си знаят, повече няма и да се разбере; в случая няма авиационно произшествие, т.е. няма и как да излезе допълнителна информация... ако реално е имало по-сериозна авария най-вероятно турците биха се върнали в София, ама знае ли човек; поради горивото и ограниченията за кацане може да са си летяли с авария и до Истанбул, близко е; това за аварията са си чисти журналистически спекулации, само турците знаят реално какво е станало, може да не е имало абсолютно нищо и полета да си е бил напълно нормален... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Източникът на информацията е повече от съмнителен! Измислен сайт без информация за издателя цитира случайна минувачка, която е решила, че самолета лети ниско, застрашително се накланял и т.н. :)

 

Това ми прилича на историята на един приятел в гимназията, който се хвалеше, че на един купон за малко не е успял да прави секс с най-готината ни съученичка. Демек, тя му отказала, но той го представи като почти пълен успех :)

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Не знам за турците, но преди половин час докато си вървях по ул. "Ангел Кънчев" в посока ул. "Солунска" точно над мен, в същата посока на движение, прелетя ПВФ, a.k.a Правителствения "Вечнодефектиращ" Фалкон. Честно казано първо ми се стори, че машината е Фокър, но после се усетих, че далеч по-правдоподобно е да става дума за правителствения самолет. При тази скорост и посока на движение не успях да видя нито отличителни знаци, нито да се убедя, че действително става дума за Фалкон, но почти на 100% съм сигурен, че това е така. За първи път виждам подобно нещо, а именно самолет да прелита ниско над София с посока на движение от Витоша към Стара планина... :O

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Полет на  BA от Лондон към Бейрут е кацнал в София, защото пътници са се сбили:

http://offnews.bg/news/Intcidenti_6/Samolet-katcna-avarijno-v-Sofiia-zaradi-sbivane-mezhdu-patnitci_623075.html

Връзка към коментар

Като се отчетат и предишни подобни случаи, ако не друго - летище София може да се утвърди като хъб за аварийно сваляне на пияни и буйстващи пасажери от всякакви транзитно прелитащи самолети  :biggrin:

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.