seagull_29 Публикувано: 3 май, 2016 Публикувано: 3 май, 2016 Пистата в Катания е затвонена. Самолет е кацнал със затворен колесник. http://palermo.repubblica.it/cronaca/2016/04/30/news/atterraggio_d_emergenza_a_catania_paura_a_fontanarossa-138778168/ Сестра ми е била на полета от София до Катания, който е закъснял 6 часа заради този инцидент. Каза, че всички там на място в Сицилия говорели за това. Добре, че се е разминало..
Двуцветко Публикувано: 9 май, 2016 Публикувано: 9 май, 2016 Потресаващи гледки от последния полет на дирижабъла Хинденбург На 6 май 1937 г., след повече от тридесет успешни трансатлантическите пътувания, германският дирижабъл "Хинденбург" на "Цепелин" избухва в пламъци при кацането си над Лейкхърст, Ню Джърси. Този ден, комбинация от злополучни събития (буря, която зарежда кораба със статично електричество и механична повреда, която води до водороден теч), причиняват катастрофата, която слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли. http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2015/05/06/2527535_kraiat_na_dirijablite_katastrofata_hindenburg/ 5
chandni Публикувано: 11 май, 2016 Публикувано: 11 май, 2016 Два самолета се удариха на летище „Роаси – Шарл де Гол” Опашката на единия е пострадала значително, имало е гъста мъгла при инцидента
tolysgg Публикувано: 12 май, 2016 Публикувано: 12 май, 2016 Ако някой е запознат ми е интересно какви са нормите за минимални разстояния при движение в една посока или при разминаване на самолети във въздуха? Преди няколко дни летях Цюрих - София със SWISS и се разминахме с един самолет, който определено беше на близко разстояние, каквото никога не бях виждал до момента. Абсолютно съм сигурен, че всичко е било по правилата и по никакъв начин не се съмнявам, че е имало опасност, просто съм любопитен какви са минималните допустими разстояния
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Египетски самолет с 69 души на борда изчезна от радаритеЛайнерът Еърбъс А320 изпълнявал полет от Париж до КайроПрочети още на: http://www.dnes.bg/world/2016/05/19/egipetski-samolet-s-69-dushi-na-borda-izchezna-ot-radarite.302923 1
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 A320 на Egypt air има 145 седалки, което означава, че при 59 пътници самолетът е бил запълнен едва на 40%...
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Има сведения, че екипажът е съобщил за дим, излизащ изпод пилотската кабина, преди да бъде загубена връзката. "Иджипт еър" уточни, че самолетът е изчезнал, когато вече е бил на 10 мили (16 км) в египетското въздушно пространство. Властите вече са предприели издирвателна операция, който се координира с Гърция. Си Ен Ен предаде, че по неофициална информация екипажът се е състоял от 2 пилоти, 5 стюарди и стюардеси и 3-ма охранители. Присъствието на трима служители на сигурността на борда не е обичайно за рутинен полет според авиационни експерти, които коментират инцидента в ефир. Експертите намират също за изключително странно защо всички данни от автоматичната апаратура на самолета прекъсват на тази височина. Би трябвало респондерите да са предавали как пада например, но няма нищо - просто права линия на 37 000 фута и край. http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/05/19/2762662_egipetski_putnicheski_samolet_v_polet_ot_parij_do/
Мрън Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 В сайта на BBC има новини на живо, можете да следите и там. 1
Фил Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 (редактирано) Някой от запознатите може ли да сподели на какъв принцип действа това нещо ELT (emergency locator transmitter) ? Редактирано 19 май, 2016 от Фичо
Георги Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Някой от запознатите може ли да сподели на какъв принцип действа това нещо ELT (emergency locator transmitter) ? Не съм чел конкретния контекст, но това е излъчвател, който се активира при потапяне, при силни G сили и т.н. Мисля, че и пилота може да го активира. Целта му е да се намери бързо самолета след инцидент. Сигналите от тези трансмитери се търсеха с изчезналия малайзийски самолет, също и на този в Атлантика. Даже не съм сигурен дали там не намериха самолета в последствие точно след повторно анализиране на хванатите от сонарите сигнали. 2
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 (редактирано) Аз не бих изключил напълно версия за отвличане подобна на Малайзийския самолет. И тогава уж имаше информация, че някой е видял взрив, а в последствие се оказа, че просто транспондера е бил изключен и самолета е насочен към Индийския океан. В района уж има много военни радари, но това не е гаранция за нищо, защото и при малайзиския самолет мина повече от седмица докато се разбра какво са “видяли“ радарите. Нека си спомним и случая на Матиас Руст, който мина необезпокояван през цялата територия на Русия и кацна на Червения площад Редактирано 19 май, 2016 от Topfly
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Египетските военни опровергаха информацията, че два часа след изчезването на самолета от радарите бил уловен автоматично подаван от апаратурата на самолета сигнал за бедствие.Прочети още на: http://www.dnes.bg/world/2016/05/19/egipetskiiat-samolet-se-e-razbil-krai-ostrov-karpatos.302981
Фил Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 (редактирано) Нека си спомним и случая на Матиас Руст, който мина необезпокояван през цялата територия на Русия и кацна на Червения площад Е, едно е нисколятеща Чесничка, съвсем друго - A320 на крейсерска височина... Редактирано 19 май, 2016 от Фичо
Topfly Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Е, едно е нисколятеща Чесничка, съвсем друго - A320 на крейсерска височина... От къде знаеш на каква височина е летял след като е спрял да предава транспондера? Малайзийкият самолет също беше много голям и пак след доста време се оказа, че са са засекли нещо. Военните радари явно не са толкова надеждни, колкото ги мислят всички.
randi Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Днес и Ка - 26 е катастрофирал близо до Несебър, загинал е пилота.
Asterisk Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 (редактирано) Някой знае ли за случаи, при които е използван газ в самолета при терористични актове или е само във филмите? Хрумна ми този въпрос (и други разни). Редактирано 19 май, 2016 от Asterisk
randi Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Вече са намерили отломки от 320 - ката. Да видим този път какво се е случило... 1
Гост Публикувано: 19 май, 2016 Публикувано: 19 май, 2016 Ако е тероризъм и самолетът е излетял от Париж, много въпроси трябва да се зададат...
Topfly Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 Ако е тероризъм и самолетът е излетял от Париж, много въпроси трябва да се зададат... Преди да е излетял от Париж, самолетът е излетял от Египет. Ако предположим, че сигурността на египетските летища продължава да е слаба, нищо не пречи, някой да се е качил на самолета в Египет и да е оставил бомба под седалката, която се е взривила в обратна посока към Египет. Възможностите са доста, но случаят все по малко прилича на технически проблем. 2
akair Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 Ако изпаднем в такава хипотеза, това отваря въпроси относно персонала на летищния оператор и/или на а/к. Все пак някой трябва да почисти самолета, друг да нареди коланите и да приведе салона в приличен вид за обратния полет. Според мен добре тренираните служители следва да забележат подобно нещо... 1
Topfly Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 Ако изпаднем в такава хипотеза, това отваря въпроси относно персонала на летищния оператор и/или на а/к. Все пак някой трябва да почисти самолета, друг да нареди коланите и да приведе салона в приличен вид за обратния полет. Според мен добре тренираните служители следва да забележат подобно нещо... Не вярвам че при чистене на самолета поглеждат под всяка седалка, там където е закрепена спасителната жилетка. Времето за чистене на самолета между два полета не е повече от 10-15 минути, което означава че при самолет от 145 седалки за чистене и преглеждане на една седалка има между 4 и 6 секунди, ако работата се върши от един човек. Системата все пак е изградена на доверието, че секюритито на летищата работят добре и на самолета не може да се качи бомба. Аз лично съм се качвал на самолет, който видимо не е бил почистван от предишния полет. Ако добре съм запознат Уиз ер например не ползват чистачки, а стюардесите чистят самолета между два полета. При 40 минутно или по кратко кацане, вероятно имат само минути за да съберат боклуците от 180-те седалки. 2
Asterisk Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 На мен ми е интересно защо в новинарските емисии наблягат предимно на думата "терорист" и произхождащото от нея, а не например върху това кой търси, къде търси, как търси,в по-големи подробности и доколкото им позволяват ограниченията в секретността.
Мрън Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 На мен ми е интересно защо в новинарските емисии наблягат предимно на думата "терорист" и произхождащото от нея, а не например върху това кой търси, къде търси, как търси,в по-големи подробности и доколкото им позволяват ограниченията в секретността. Ето тук, днес ББС пак имат новини в реално време има много подробности.
Георги Публикувано: 20 май, 2016 Публикувано: 20 май, 2016 На мен ми е интересно защо в новинарските емисии наблягат предимно на думата "терорист" и произхождащото от нея, а не например върху това кой търси, къде търси, как търси,в по-големи подробности и доколкото им позволяват ограниченията в секретността. Защото второто е много по-тежка информация за преглъщане и не носи зрителския интерес на ключовата дума "терорист". http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега