Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Данните от системата ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) показва, че най вероятно египетският самолет е паднал поради технически проблем с дясното стъкло до пилота.

 

Последните съобщения от системата са

 

 

00:26Z 3044 ANTI ICE R WINDOW
0:26Z 561200 R SLIDING WINDOW SENSOR
00:26Z 2600 SMOKE LAVATORY SMOKE
00:27Z 2600 AVIONICS SMOKE
00:28Z 561100 R FIXED WINDOW SENSOR
00:29Z 2200 AUTO FLT FCU 2 FAULT
00:29Z 2700 F/CTL SEC 3 FAULT

 

http://ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System)

 

Подобен инцидент, но без фатални последици е станал през 2010 година на полет на Луфтханза от София до Мюнхен. Поради разваляне системата за обезледяване, предното стъкло на самолета се пука и той е принуден да кацне аварийно на летището в Будапеща.

 

lh_a319_d-aily_budapest_091206_1.jpg

 

http://avherald.com/h?article=423cb088&opt=0

 

От тогава пилотите се обучават при подобни случаи да изключат системата за обезледяване, но в египетския самолет е възможно пилотите да не са забелязали спуканото стъкло, защото е било нощ без външно осветление, а в пилотската кабина е било светло.

 

 

Въпрос към специалистите: Ако данните от системата ACARS са били на разположение от първия момент, защо официални лица, авиокомпанията и т.н. се опитват да комуникират случая в посока тероризъм и изключват технически проблем?

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

ББС също цитира това, но се набляга повече на smoke alert. Също така:

 

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down, so you know, that's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board.

 

"Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know," he added.

Връзка към коментар

ACARS съобщенията са супер специфична и техническа информация, от която много трудно се правят изводи. Представете си ги като точките, които трябва да се свържат за да се получи картината, но без да имаш химикалка да ги свържеш.

 

Със самолета на Ер Франс, който падна в Атлантика също имаше изпратени ACARS съобщения и теорията първоначално водеше съвсем в друга посока от това, което се оказа накрая. 

 

Въпрос към специалистите: Ако данните от системата ACARS са били на разположение от първия момент, защо официални лица, авиокомпанията и т.н. се опитват да комуникират случая в посока тероризъм и изключват технически проблем?

 

Не, нито едно официално лице не съм видял да клони в посока тероризъм. Единственото, което са казали, е че не изключват нито една теория, включително тероризъм...на медиите това им трябва за да захапят. Някакъв от руското контраразузнаване се изказал, че е атентат, ама той е точно толкова официално лице, колкото и баба ми, да е жива и здрава. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Не, нито едно официално лице не съм видял да клони в посока тероризъм. Единственото, което са казали, е че не изключват нито една теория, включително тероризъм...на медиите това им трябва за да захапят. Някакъв от руското контраразузнаване се изказал, че е атентат, ама той е точно толкова официално лице, колкото и баба ми, да е жива и здрава. 

 

 

По-вероятно е катастрофата на египетския самолет да е причинена от терористи, отколкото от повреда, каза египетски министър, цитиран от Ройтерс и БТА.

http://dnes.dir.bg/news/egipet-prokuror-teroristi-samolet-22684896?nt=9

 

 

Шефът на руската Федерална служба за сигурност Александър Бортников смята, че египетският самолет е паднал в следствие на терористична атака, цитиран от РИА „Новости”.

https://news.bg/world/rusiya-i-egipet-smyatat-che-terorizam-e-prichinata-za-padnaliya-samolet.html

 

 

Хилари Клинтън заяви вчера, че катастрофата на самолета на EgyptAir в Средиземно море вероятно е резултат от терористичен акт.

http://www.vsekiden.com/198029

 

 

Заслужилият пилот на Русия Юрий Ситник е убеден, че зад изчезването на египетския пътнически самолет А320, стоят терористи. „На борда му е имало взривно устройство”, коментира пред ren.tv пилотът с дългогодишен стаж.

http://frognews.bg/news_112262/Ruski-pilot-V-izcheznaliia-egipetskiia-samolet-e-imalo-bomba/

 

 

'Looks like yet another terrorist attack. Airplane departed from Paris. When will we get tough, smart and vigilant? Great hate and sickness!' wrote Trump.

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3598699/When-tough-smart-vigilant-Donald-Trump-responds-EgyptAir-crash-calling-incident-terrorist-attack.html

Връзка към коментар

Тръмп и Клинтън не могат в сегашните си позиции да са официални източници. Руски експерти доколкото знам не са включени в разследващите екипи. Французите са и засега казват, че не изключват никакви теории. 

 

Египетските военни пуснаха снимки от отломките:

 

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36349882

Редактирано от Мрън
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тръмп и Килнтън не могат в сегашните си позиции да са официални източници. Руски експерти доколкото знам не са включени в разследващите екипи. Французите са и засега казват, че не изключват никакви теории. 

 

Египетските военни пуснаха снимки от отломките:

 

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-36349882

 

Мнението на Тръмп и Клинтон са интересни, защото САЩ имат едни от най-сериозните тайни служби в света и човек би предположил, че хора в тяхната позиция може би има достъп до някаква инсайдерска информация. Да не говори, че доста свалят реномето на САЩ ако говорят непроверени глупости!

 

Може обаче да са се хванали на приказките на Египет, които не може да се отрекат, че са от официален източник

 

 

На пресконференция египетският министър на гражданската авиация Шериф Фатхи каза, че вероятността за терористичен акт като причина за изчезването на машината е по-голяма от тази за технически проблем.

Връзка към коментар

 

Всичките ти линкове са много кристален пример какво не е наред с обществената дискусия покрай самолетните инциденти. Сульо и пульо се изказва неподготвен и бива цитиран от най-долнопробни медии. Какви са Клинтън и Тръмп, какво им е официалното в случая, че трябва да имаме мнението им за меродавно? Кутиите на самолета дори не са намерени още! Като изберат някой от тях, ако има катастрофа в САЩ ще ги слушаме, до тогава трябва да прекарваме всичко казано от тях през призмата на кампанията им. Повярвай ми, грам не ги интересува египетския самолет, интересува ги ключовата дума тероризъм, която е много важна в щатите. И двамата не се интересуват от истинската причина за падането на самолета. 

 

Единствено може да коментираме изказването на египетския министър, който е казал, че изглежда "по-вероятно" да е терористичен акт, ама "по-вероятно" не е "със сигурност". От всичките ти линкове е единствения човек, който има някаква позиция и авторитет в случая. Същия е добавил, че говорим само за "спекулации и предположения". Нещо, което цитиращите медии пропускат. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Интересни - да, но не официални източници. На Тръмп според мен реномето на САЩ не му е основна грижа (да не навлизаме в политика обаче).

 

Засега на доста места се отбелязва, че никоя групировка не е поела отговорност, няма данни и за типичния chatter, който предхожда подобни атаки. Да не спекулираме, аз предпочитам да се осланям на данни от държави, които пряко участват в разследването. 

 

За египетския министър е ясно, че е официален източник.

Връзка към коментар

мен пък много ме кефат такъв тип изказвания

"Самолетът, пътувал по маршрут Париж-Кайро, изчезна от екраните на радарите на около 280 километра от египетския бряг. Машината рязко изгуби височина, направи няколко завоя, после падна във водата."

 

все едно са го наблюдавали на живо как точно е паднал

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

мен пък много ме кефат такъв тип изказвания

"Самолетът, пътувал по маршрут Париж-Кайро, изчезна от екраните на радарите на около 280 километра от египетския бряг. Машината рязко изгуби височина, направи няколко завоя, после падна във водата."

 

все едно са го наблюдавали на живо как точно е паднал

 

По транспондера, военните радари и сигналите от системата ACARS теоритично може да се “наблюдава“ какво става със самолета. Лошото е, че транспондерът е изключил още в началото на катастрофата и е изчезнал от радарите на гражданската авиация. MH370 на малайзийските авиолинии обаче го проследиха и без транспондер, как е завил и се е насочил към Индийския океан.

Връзка към коментар

Много странно как темата се коментира непрестанно, докато все още не се знае нищо и се пишат всякакви предположения и конспирации. И след като се разбере реалната причина изведнъж интереса е изгубен тотално..... А точно тогава вече говорим за авиация и за точни и конкретни данни. Fly dubai не е интересен вече.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Много странно как темата се коментира непрестанно, докато все още не се знае нищо и се пишат всякакви предположения и конспирации. И след като се разбере реалната причина изведнъж интереса е изгубен тотално..... 

Не че ми харесва, но въобще не е странно, такава е човешката психика ...  ;)

Иначе нямаше да има криминални романи и филми.  ;) 

Ако на десетата страница/минута стане известен убиецът, кой ще чете/гледа докрая за подробностите?   :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много странно как темата се коментира непрестанно, докато все още не се знае нищо и се пишат всякакви предположения и конспирации. И след като се разбере реалната причина изведнъж интереса е изгубен тотално..... А точно тогава вече говорим за авиация и за точни и конкретни данни. Fly dubai не е интересен вече.

 

Има доста хора, които гледат всички серии на Разследване на Самолетни катастрофи по National Geographic ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не че ми харесва, но въобще не е странно, такава е човешката психика ...  ;)

Иначе нямаше да има криминални романи и филми.  ;) 

Ако на десетата страница/минута стане известен убиецът, кой ще чете/гледа докрая за подробностите?   :rolleyes:

Значи интересите на читателите са доста повърхностни, щом не се интересуват от това, защо убиецът го е направил, какво си е мислел докато го е правил, как точно го е извършил и как е използвал оръжието.

Вече се разбра, че е било пожар на борда и изстинахме. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Значи интересите на читателите са доста повърхностни, щом не се интересуват от това, защо убиецът го е направил, какво си е мислел докато го е правил, как точно го е извършил и как е използвал оръжието.

Вече се разбра, че е било пожар на борда и изстинахме. :)

 

...и BBC започна да дава опции за причини за пожара - на първо място литиевите батерии на лаптопите и на мобилните телефони (слушано тази сутрин). 

 

Това, на което ме научи този форум, е да не изпадам в телешка детективски възторг от спряганите възможности. Обаче за мен тези дискусии тук са с много по-човешки ракурс, тоест да не ми е нужен превод, ако прочета специализирана информация. 

 

В момента се опитват да извадят черните кутии...

Връзка към коментар

Мнението на Тръмп и Клинтон са интересни, защото САЩ имат едни от най-сериозните тайни служби в света и човек би предположил, че хора в тяхната позиция може би има достъп до някаква инсайдерска информация. Да не говори, че доста свалят реномето на САЩ ако говорят непроверени глупости!

 

 

Още търсят химическите оръжия на Садам , дето уж ги бяха и заснимали в камионите , та ...;)

Нали са намерени черните кутии , значи ще има по-точна информация тия дни

Връзка към коментар

Още търсят химическите оръжия на Садам , дето уж ги бяха и заснимали в камионите , та ... ;)

Нали са намерени черните кутии , значи ще има по-точна информация тия дни

 

Там беше съзнателна лъжа. Не мога да си представя, че ЦРУ са такива аматьори, но може и аз да съм малко наивен ;)

 

На корпуса на египетския самолет А320 е имало закана, изписана от служители на международното летище в Кайро, които са подкрепяли терористичната организация "Мюсюлмански братя", пише вестник "Ню Йорк таймс", цитиран от БГНЕС.

 

Египетският самолет А320 с общо 66 души на борда се разби в Средиземно море на 19 май.

Арабският надпис бил поставен преди две години и гласял: "Ние ще свалим този самолет".

 

http://www.dnevnik.bg/sviat/2016/05/22/2764529_oshte_predi_2_godini_e_imalo_nadpis_sus_zaplaha_na/

Връзка към коментар

Защото второто е много по-тежка информация за преглъщане и не носи зрителския интерес на ключовата дума "терорист".

 

http://avherald.com/h?article=4987fb09&opt=0

Е, като няма друго като предлагане освен "терорист" как да се знае какъв е зрителския интерес. Има ли още линкове, наблягащи на фактологията, чрез които да се следи какво се случва във времето, а не чрез едни или други медии?  

Редактирано от Asterisk
Връзка към коментар

Е, като няма друго като предлагане освен "терорист" как да се знае какъв е зрителския интерес. Има ли още линкове, наблягащи на фактологията, чрез които да се следи какво се случва във времето, а не чрез едни или други медии?  

 

avherald може да е доста сухо, да. Преведено на нормален език, но без журналистическите сензации може да следиш темите в airlirners.net. Но растат доста бързо, в момента са на тема номер 4: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6701324/

 

Но в началото винаги има кратко резюме от предишните теми. Това, което правя аз е да следя определени потребители, които обикновено предоставят точна информация: mandala499, spacecadet, Pihero са някои от тях. Ако следиш само техните мнения от целите теми ще придобиеш достатъчно фактологическа информация.

 

Първият е индонезиец, има си и блог: http://www.gerryairways.com/index.php/welcome-english/

Има няколко поста от началото на инцидента:

http://www.gerryairways.com/index.php/en/safety/ms804-it-doesnt-have-to-be-terrorism/

http://www.gerryairways.com/index.php/en/safety/ms804-synopsis-21may2016-0001z/

http://www.gerryairways.com/index.php/alerts/latest/update-ms804-turns-and-descent-maybe-due-to-smoke-removal-attempts/

 

Третият е дългогодишен пилот на Ер Франс, но със сигурност има и инженерно образование. Ако няма значи е много сериозен любител :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

avherald може да е доста сухо, да. Преведено на нормален език, но без журналистическите сензации може да следиш темите в airlirners.net. Но растат доста бързо, в момента са на тема номер 4: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6701324/

 

Но в началото винаги има кратко резюме от предишните теми. Това, което правя аз е да следя определени потребители, които обикновено предоставят точна информация: mandala499, spacecadet, Pihero са някои от тях. Ако следиш само техните мнения от целите теми ще придобиеш достатъчно фактологическа информация.

 

Първият е индонезиец, има си и блог: http://www.gerryairways.com/index.php/welcome-english/

Има няколко поста от началото на инцидента:

http://www.gerryairways.com/index.php/en/safety/ms804-it-doesnt-have-to-be-terrorism/

http://www.gerryairways.com/index.php/en/safety/ms804-synopsis-21may2016-0001z/

http://www.gerryairways.com/index.php/alerts/latest/update-ms804-turns-and-descent-maybe-due-to-smoke-removal-attempts/

 

Третият е дългогодишен пилот на Ер Франс, но със сигурност има и инженерно образование. Ако няма значи е много сериозен любител :)

 

Благодаря :)           Този инцидент ми е по-интригуващ.

Редактирано от Asterisk
Връзка към коментар

A Delta Airlines Boeing 767-400 on behalf of US Transportation Command, registration N836MH performing flight DL-8957 (Callsign CMB-542) from Frankfurt Hahn (Germany) to Kuwait (Kuwait), was enroute at FL330 about 70nm southsoutheast of Tirana (Albania) about to enter Greek Airspace at 19:10L (16:10Z) when the crew did not establish contact with Greek Air Traffic Control. As result two Greek F-16 fighter aircraft were scrambled and departed their airbase at 19:28L intercepting the Boeing about 20 minutes later about 25nm southeast of Santorini (Greece), the crew of the Boeing finally reacted and communication was restored at about 19:50L. The Boeing 767 continued their flight to Kuwait for a safe landing, the F-16s returned to their base without incident.

The airline reported that while transiting through Greek Airspace flight DL-8957 on a charter flight from Frankfurt Hahn to Kuwait was unable to establish radio contact with Greek ATC for a short period of time following a hand off to Greek ATC.


Източник: http://avherald.com/h?article=4989d25b

 

И това само няколко часа след инцидента с египетския самолет. Гърците са извадили олимпийско спокойствие в този случай, респект за което. При подобни ситуации в миналото са сваляни самолети...

Нека всеки сам прецени за себе си какви може да са били причините, но 40 минути не са малко време...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Причината е, че пилотите са били заспали... След като пътници са видели изтребителите са уведомили стюардесите и така. Някъде май мернах, че са пратили сметката за горивото на Ф 16 на Delta.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.