Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Причината е, че пилотите са били заспали... След като пътници са видели изтребителите са уведомили стюардесите и така. Някъде май мернах, че са пратили сметката за горивото на Ф 16 на Delta.

Преди време имаше подобен случай, но не помня нито авиокомпанията, нито дестинацията... Пилотите бяха пропуснали крайната дестинация с повече от час. В същото време от наземен контрол се побъркали от опити да се свържат с тях. В крайна сметка пилотите се събудили и се върнали, после разказваха приказки от 1001 нощ, че уж не били чули повикванията от НК, ровели си лаптопите, обсъждали графици... Естествено бяха моментално уволнени.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Причината е, че пилотите са били заспали... След като пътници са видели изтребителите са уведомили стюардесите и така. Някъде май мернах, че са пратили сметката за горивото на Ф 16 на Delta.

 

Винаги се изненадвам в такива случаи, новата техника колко бавно навлиза в авиацията. Вероятно с минимална инвестиция би могло да се сложат 3-4 камери в самолета, които автоматично да излъчват картина на живо през спътник. Ако пилот е заспал, терорист превзел самолета, има видим технически проблем и т.н., за секунди би могло от земята да се види каква е ситуацията и да се вземат адекватни мерки! Пълен абсурд е да трябва да се праща изтребител и ако пътниците го видят, да се вземат някакви мерки. Картината от камерите би могла да се записва и от черните кутии, като така улесни с пъти раследването на причините за евентуална катастрофа на самолета.

Другото нещо на което му е дошло времето е на всеки всеки самолет да се инсталира GSM оборудване и при нужда просто някой да може да звънне на стюардесата, пилота или някой друг.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Мнение на пилот по темата за камерите (ясно, че той има определен интерес, но на мен ми беше полезно и убедително)

 

This again. David Soucie was on CNN this afternoon asking why we don’t have live streaming video from the cockpit of all commercial flights — something that CNN regular Miles O’Brien often advocates as well. Let me get this straight: you want to install live video feed, in real time, from each of the thirty thousand or so commercial airline flights that operate every day of the week. This data would be banked where, and by whom? And in the aftermath of a disaster, what would it show us? We’d see grainy footage of pilots dealing with something that the voice and data recorders (CVR and FDR) will tell us about in much greater detail later on. Even most serious malfunctions wouldn’t appear particularly dramatic, revealing themselves through system failures and whatnot depicted on the various cockpit screens and dials — data that would be difficult for cameras to record, and that, in any case, is already being recorded by the FDR. And in the event of something catastrophic, like a bomb, all you’re likely to see is the screen instantly going black. Or, if soemthing nefarious is going on, like a hijacking or other intentional act, the cameras could easily be disabled or covered over. To the media it’s a fantastic idea, because the cable channels would quickly have more pictures to tantalize us with. From an investigative point, however, this would be a gigantically expensive and complex investment for something that’d be of marginal help, and only in those exceptionally rare instances when the black boxes can’t be recovered.

 

От тук

Редактирано от Мрън
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Както пише в Avherald, Делта твърдят, че пилотите са имали проблем да установят връзка с гръцкото РВД.  И да са виновни, надали ще пуснат официално съобщение, че са виновни...

То не е лошо да инсталират GSM, но той няма да работи, защото антените гледат към земята, за да има покритие на земята. Може би някакъв сателите телефон би бил по-успешен....

Връзка към коментар

Мнение на пилот по темата за камерите (ясно, че той има определен интерес, но на мен ми беше полезно и убедително)

 

На мен обаче изобщо не ми звучи убедително ;) В градския транспорт, моловете, админстративните сгради, летищата не е огромна инвестиция да се направи система за живо видеонаблюдение, но за самолетите е такава? :) В изброените места може да се реши проблема със съхраняването на данните и да се направят важни записи на терористи и т.н., но в самолетите не може? :)

 

Ако някой гледа редовно поредицата раследване на самолетни катастрофи, може лесно да си спомни колко пъти разследващите има проблем да идентифицират даден звук от къде идва. Ако имаше и видеозапис, вероятно щеше да е с пъти по лесно да се види какво е станало, а не само да се предполага какво точно е направил екипажа в дадена критична ситуация или какво точно се е развалило.

Един самолет струва 100-200 милиона долара. Не вярвам, че система за видеонаблюдение ще промени осезаемо тази цена, при положение, че и една квартална бакалия може да си позволи подобна система.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Както пише в Avherald, Делта твърдят, че пилотите са имали проблем да установят връзка с гръцкото РВД.  И да са виновни, надали ще пуснат официално съобщение, че са виновни...

То не е лошо да инсталират GSM, но той няма да работи, защото антените гледат към земята, за да има покритие на земята. Може би някакъв сателите телефон би бил по-успешен....

 

Вече има авиокомпании и круизни кораби които са въвели GSM роуминг на борда. Скоро бях на круиз на Канарските острови с компанията AIDA и когато бяхме в открито море на борда пускаха локална GSM мрежа свързана към спътников оператор, към която телефонът ми се включи автоматино. Единственият проблем е,че тарифите са доста солени (около 3-4 евро на минута, ако добре си спомням)

Връзка към коментар

За градския транспорт знам как стоят нещата само за Великобритания - има камери и записи, но не и излъчване на живо в реално време, както ти си предложил по-горе. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен обаче изобщо не ми звучи убедително ;) В градския транспорт, моловете, админстративните сгради, летищата не е огромна инвестиция да се направи система за живо видеонаблюдение, но за самолетите е такава? :) В изброените места може да се реши проблема със съхраняването на данните и да се направят важни записи на терористи и т.н., но в самолетите не може? :)

 

Ако някой гледа редовно поредицата раследване на самолетни катастрофи, може лесно да си спомни колко пъти разследващите има проблем да идентифицират даден звук от къде идва. Ако имаше и видеозапис, вероятно щеше да е с пъти по лесно да се види какво е станало, а не само да се предполага какво точно е направил екипажа в дадена критична ситуация или какво точно се е развалило.

Един самолет струва 100-200 милиона долара. Не вярвам, че система за видеонаблюдение ще промени осезаемо тази цена, при положение, че и една квартална бакалия може да си позволи подобна система.

 

Очевидно има други причини, които не позволяват инсталиране на камери в кокпита. Предполагам са свързани с нарушаване на човешки права. Сигурно има и други регулации, които не позволяват подобни неща. Дори не ми се мисли за моралната гледна точка...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За градския транспорт знам как стоят нещата само за Великобритания - има камери и записи, но не и излъчване на живо в реално време, както ти си предложил по-горе. 

 

Излъчването на живо не е чак толкова голям проблем и разход при наличието на спътникова връзка. Колко телевизионни канала и други неща се излъчват на живо по спътник? При голям обем, разходът за един полет ще е минимален. На някои самолети пътниците от доста време могат да ползват интернет. След като тази услуга може да върви, какво пречи успоредно с нея да върви и един видео стрийминг от борда?

Връзка към коментар

Очевидно има други причини, които не позволяват инсталиране на камери в кокпита. Предполагам са свързани с нарушаване на човешки права. Сигурно има и други регулации, които не позволяват подобни неща. Дори не ми се мисли за моралната гледна точка...

 

Касиерките в супермаркета, банковите служители и т.н., които постоянно са наблюдавани с камери нямат ли човешки права?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Излъчването на живо не е чак толкова голям проблем и разход при наличието на спътникова връзка. Колко телевизионни канала и други неща се излъчват на живо по спътник? При голям обем, разходът за един полет ще е минимален. На някои самолети пътниците от доста време могат да ползват интернет. След като тази услуга може да върви, какво пречи успоредно с нея да върви и един видео стрийминг от борда?

Въпросът не е в това, че е скъпо самото излъчване, а в това, че някой трябва да го следи в реално време и да реагира.

 

Точно визираното човешко право - right to privacy - може да бъде ограничено в определени случаи (виж  напр. ЕКПЧОС и съдебната практика), да не се разпростирам тук по въпроса. 

 

Георги много пъти е обяснявал за ефекта на внедряване на всяка нова система в самолета и съответните критерии за оценка дали това е желателно, дано се включи пак :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Въпросът не е в това, че е скъпо самото излъчване, а в това, че някой трябва да го следи в реално време и да реагира.

 

 

Кой следи камерите в моловете или летищата в реално време? Има си стаички, където пред служител се въртят кадрите на живо от целия обект. Важното е обаче, че когато пристигне сигнал за нередност, служителят веднага може да погледне на живо какво става на дадено място и да реагира адекватно.

 

В Европа на месеца по няколко пъти се вдигат по тревога изтребители, заради нетговаряне от страна на екипажа на самолет. Да не мислиш, че подобни операции са евтини?

Връзка към коментар

Интересувал съм се за дискусията за видео наблюдение в кокпита и посоченото по-горе от Мрън е добро резюме. Видеонаблюдението в кокпита не би помогнало особено, освен за сеирджийски ефект, и когато черните кутии не могат да се намерят. Не съм сигурен дали има инцидент, който е останал необяснен с намерени черни кутии, но точно там се виждат параметрите в най-големи детайли, само че неразбираеми за широката публика, която иска да гледа видео, че иначе Биг Брадъра не е на ниво. 

 

Чел съм мнения на пилоти и инженери, които макар и естествено да си пазят личното пространство бяха доста добре аргументирани защо това видео няма да помогне въобще. Разбира се, ако се случи някой инцидент, който да налага наличие на видео в кокпита е възможно нещата да се променят. Едва ли ще предпазят преуморен екипаж от заспиване (ако допуснем, че това е истинската причина), едва ли са заспали само защото никой не ги гледа. 


В Европа на месеца по няколко пъти се вдигат по тревога изтребители, заради нетговаряне от страна на екипажа на самолет. Да не мислиш, че подобни операции са евтини?

 

Няколко пъти на месец? Я дай примери. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Едва ли ще предпазят преуморен екипаж от заспиване (ако допуснем, че това е истинската причина), едва ли са заспали само защото никой не ги гледа.

 

Ако има предписание, че трябва да има поне един буден в пилотската кабина и знаят, че се прави запис едва ли ще заспят. Както виждаш случват се случки, когато е критично пилотът да е буден, защото от това може да зависи животът на пътниците. Нормално би било да уволнят пилот за който се докаже, че е заспал на работното си място.

 

Камерата може да спаси и живота на много хора при отвличане на самолет. Спец службите ще знаят точно как изглеждат терористите и колко са на брой.

Няколко пъти на месец? Я дай примери. 

 

Само в Унгария последните месеци имаше два случая, но освен в унгарската преса не видях друг да е писал. Повечето такива случаи вероятно дори не стигат до пресата, когато проблемът се реши бързо, но изтребителят вече се е вдигнал по тевога. От това предполагам, че на европейско ниво не би трябвало да са толкова редки подобни случаи.

Връзка към коментар

Ако има предписание, че трябва да има поне един буден в пилотската кабина и знаят, че се прави запис едва ли ще заспят. Както виждаш случват се случки, когато е критично пилотът да е буден, защото от това може да зависи животът на пътниците. Нормално би било да уволнят пилот за който се докаже, че е заспал на работното си място.

 

Камерата може да спаси и живота на много хора при отвличане на самолет. Спец службите ще знаят точно как изглеждат терористите и колко са на брой.

 

То такова предписание със сигурност има, ама как камерата ще ги предпази да го спазят? Ако тези наистина са заспали със сигурност не е било "хайде да си дремнем, че никой не ни гледа", по-скоро единия сигурно е задрямал (мисля, че е позволено по процедура), а другия не е успял да се задържи буден, което с камера без камера е щял да бъде същия ефект. Компанията ще си ги разследва и със сигурност има средставата да разбере какво се е случило и без видеозапис. 

 

А въпросните терористи, първата им работа ще е да неутрализират камерите. Въобще, дискусията е доста несериозна. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

. Едва ли ще предпазят преуморен екипаж от заспиване (ако допуснем, че това е истинската причина), едва ли са заспали само защото никой не ги гледа. 

Специално за заспиването - нали вече и в немалко автомобили има системи против заспиване? 

Връзка към коментар

Специално за заспиването - нали вече и в немалко автомобили има системи против заспиване? 

 

Абе май има разлика. В колата тези системи работят май като засичат поведение на шофьора спрямо начина, по който върти волана, натиска педалите и т.н. Имаше май някакви, които ти следят скоростта на примигване, но не мисля, че беше нещо, на което може да се разчита на 100%. В самолета съвсем спокойно може да не цъкаш нищо за доста продължителен период от време и не знам как системата ще те засече, че спиш. Пък и спането в кокпита не е забранено, особено по дълги полети, номера е да не заспиват и двамата. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Миналата година при полет от София за Берлин с лилавите малко след хоризонтирането на самолета капитанът се появи пред първия ред седалки в салона и с широка усмивка приветства двойка, с която явно се познаваха. Това не беше поява за 2-3 мин., а между тях се водеше разговор поне 10-15 мин.., като през цялото време той хвърляше безгрижни погледи към пътниците. Чудех се дали трябва да се чувствам по-спокойна, че капитанът ни е оставил в ръцете на добър втори пилот(или в божиите такива) или да се притеснявам. Без да съм се интересувала от правила и разпоредби повече от сигурна съм, че капитанът няма работа в салона при пасажерите. Интересно ми е какво ще кажат специалистите сред вас.

 

Извинявам се ако написаното от мен няма много общо с темата тук, но това, с камерите, ме подсети за случая.

Връзка към коментар

То такова предписание със сигурност има, ама как камерата ще ги предпази да го спазят? Ако тези наистина са заспали със сигурност не е било "хайде да си дремнем, че никой не ни гледа", по-скоро единия сигурно е задрямал (мисля, че е позволено по процедура), а другия не е успял да се задържи буден, което с камера без камера е щял да бъде същия ефект. Компанията ще си ги разследва и със сигурност има средставата да разбере какво се е случило и без видеозапис. 

 

А въпросните терористи, първата им работа ще е да неутрализират камерите. Въобще, дискусията е доста несериозна. 

 

Предпазването ще става като уволняват пилотите, които заспиват на работното си място! Сега само като излети един изтребител и пилотите не отговарят 40 минути се разбира, че се е случило нещо подобно! Ако има камери и записите редовно преглеждат, ще се види ако някой спи на работното си място!

 

Аргуметът за неутрализирането на камерите може да го използваш при всички камери! За какаво са им на банките охранителни камери след като работата на всеки нормален крадец е първо да неутрализира камерите? ;)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 В самолета съвсем спокойно може да не цъкаш нищо за доста продължителен период от време и не знам как системата ще те засече, че спиш. 

E, доколкото съм чувал - има прости системи базирани точно на това, че не правиш нищо продължително време - например през някакъв интервал от време почва да мига някакво копче и трябва да го натиснеш, ако не реагираш и не го натиснеш примерно до 1 минута след като е почнало да мига, се включва някаква аларма и така. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Предпазването ще става като уволняват пилотите, които заспиват на работното си място!

 

Аплодирам на крака! Така се прави! Първо натоварваш твоите служители с повечко работа (цък, цък, цък, цък, цък, цък), след това безмилостно ги уволняваш, ако вземат, че задремят на работното си място!!!

Накрая, разбира се, фалираш. Алчността и чиновническата тъпота водят до това.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аплодирам на крака! Така се прави! Първо натоварваш твоите служители с повечко работа (цък, цък, цък, цък, цък, цък), след това безмилосто ги уволняваш, ако вземат, че задремят на работното си място!!!

Накрая, разбира се, фалираш. Алчността и чиновническата тъпота водят до това.

 

Извинявай, но двете неща нямат нищо общо едно с друго! Ти били наел шофьор на автобус, който от време на време си подремва докато кара автобуса по магистралата и може ли да бъде извинение това, че той бил много преуморен от работа?

 

За това колко часа може да се работи от една страна има регулации на държавата а от друга страна договорка между служителя и работодателя. Аз никога не бих се наел да работя нещо, което е непосилно за силите ми и с това застрашавам собствения си живот и живота на пътниците. Професията пилот е достатъчно високо платена за да не е няква безалтернативна принуда.

Връзка към коментар

Извинявай, но двете неща нямат нищо общо едно с друго!

 

Нямат ли?!

 

 

Ти били наел шофьор на автобус, който от време на време си подремва докато кара автобуса по магистралата и може ли да бъде извинение това, че той бил много преуморен от работа?

 

Да, ако автобусът е разработен от "Uber" :)

 

 

За това колко часа може да се работи от една страна има регулации на държавата

 

По-горе съм писал за чиновническата тъпота...

 

 

...а от друга страна договорка между служителя и работодателя.

 

...и за алчността (на CEO-тата на авиокомпаниите, ако не е ясно). А други са писали за многобройните пилотски стачки (не са склонни на договорка), както и за зачестилите инциденти със заспали ненавременно пилоти (склонни са на договорка, но не издаянват).

 

 

Професията пилот е достатъчно високо платена за да не е няква безалтернативна принуда.

 

Тук, с уговорката, че не съм 100% сигурен, мога да кажа, че това като че ли все повече се превръща в градска легенда и/или архаизъм. Както пътуването със самолет престана да бъде елитарно занимание за пътниците - така и с пилотирането. Те двете неща са свързани.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.