Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Ми те двигателите са столнали така или иначе. Най-много някой пожар да стане от горящото пилешко в двигателите.

За колесниците е интересно - в лайнърса коментират, че по процедура е следвало да бъдат пуснати.

Връзка към коментар

Майка и дъщеря от Румъния били свалени от полет на Ер Канада за "disruptive behaviour". Те си букнали нови билети с Ер Канада и на чек-ин установили, че са попаднали в списъка на компанията за пътници, които не се допускат на борда на нейните самолети. Така изобщо не ги качили на новия полет.

Quote

CBC News asked Air Canada why it allowed Constantin and Paun to book themselves on another Air Canada flight after it had banned them from flying.

The airline responded that anybody can book a ticket and that it's only when passengers check in and show ID that Air Canada can verify if they're prohibited from boarding.

The airline also said that it sent Constantin and Paun information about their ban shortly after they were ordered off the Bucharest flight. However, that information — in the form of a letter — was sent by regular mail and, according to Constantin, hasn't arrived yet. The two women did receive an emailed version of the letter one day after CBC News inquired about the case with Air Canada.

https://www.cbc.ca/news/business/air-canada-ban-flight-bucharest-frankfurt-1.5247640

  • Харесвам 2
  • Шок 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Самолет 757-251 на а/к Делта, регистрация N543US e направил твърдо кацане на летището в Пунта Делгада, на Азорите. Самолетът е доставен през 1996-та и най-вероятно ще бъде отписан. Не се съобщава за жертви и/или ранени

image.png.6ab0dd478e4d3f8ea41c7b8ada3b6d10.png

 

image.png.655297f9949fea0a6f1ee6057fd1a062.png

 

image.png.37e79fb9bc16f264bc9e3f81819f3f18.png

 

image.png.41663063eb3bad9f23af7cf851a86748.png

 

image.png.faa7d3e9bdc450265f301877eaf61b7e.png

  • Шок 2
Връзка към коментар

Федералната Авиационна Администрация на САЩ (ФАА) е издала airworthiness directive(АД) за двигателите на част от самолетите А380. АД-то изисква независима инспекция за пукнатини на турбината за високо налягане (HPC) и не само. Очаква се прегледите да струват между 1200 и 700 000 долара на двигател. АД-то идва след приключване на случая с разпадналия се двигател на А380 на Ер Франс:

image.png.72a6cebe01f53f800a589e912627d5f2.png

 

Въпросните двигатели са монтирани на 60% от произведените А380. Оператори са Ер Франс, Емирейтс, Катар, Етихад и други

https://samchui.com/2019/08/17/faa-issues-airworthiness-directive-for-a380/#.XVj2PdDTU0O

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Самолет А320-212 на Делта, регистрация N335NW е изпълнявал редовен полет  DL651 от The Turks and Caicos до Атланта, Джодрджия на 17 август 2019. Единият двигател е отказал по време на полета и машината е кацнала в Насау, Бахамите. За щастие няма жертви и/или ранени. Видео от кацането:

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А321 на Hawaiian, изпълняващ редовен полет от Окланд, Калифорния до Хонолулу е кацнал аварийно в Хонолулу в 11:30 местно време. 20 минути преди кацане пилотите са докладвали дим в салона. Маските за кислород са били спуснати, но екипажът е предпочел да не нагнетява допълнително количество кислород при възможен пожар на борда. Пътниците са евакуирани за между 30 и 45 секунди по пързалките. 5 възрастни и 2 деца са откарани в болзниа с респираторни проблеми. Останалите над 170 пасажери са били извозени до терминала. ЕКипите на а/к не са намерили следи и/или източника на дима

image.png.1c07e42ee92d964ccd049db482977711.png

  • Замислям се 3
Връзка към коментар

Обикновено все се коментира как пътниците се бавят за да си вземат багажа... тук явно не се е случило, след като са успели за по-малко от минута да ги евакуират.... И се замислих както става все пак с багажа в такива ситуации? Все пак в ръчния багаж остават всички документи, пари, карти ... 

Връзка към коментар
преди 2 часа, savagejo каза:

 И се замислих както става все пак с багажа в такива ситуации? Все пак в ръчния багаж остават всички документи, пари, карти ... 

И аз съм си задавал този въпрос - предполагам, че в определен момент някакви служебни лица (например пожарникари, ако самолетът е претърпял пожар или се е "счупил" при кацането, или хамали от летището, ако самолетът е без повреди) изнасят ръчният багаж от самолета.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ма тия маски за кислород въобще не трябва да се ползват при дим/пожар. Аз не знам каква е тая масова заблуда, да не кажа много по тежка дума, че маските се ползват при подобни обстоятелства.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, savagejo каза:

Обикновено все се коментира как пътниците се бавят за да си вземат багажа... тук явно не се е случило, след като са успели за по-малко от минута да ги евакуират.... И се замислих както става все пак с багажа в такива ситуации? Все пак в ръчния багаж остават всички документи, пари, карти ... 

При положение, че самолета е на летището, там е охранявана зона и не могат да влизат Сульо и Пульо.

Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

При положение, че самолета е на летището, там е охранявана зона и не могат да влизат Сульо и Пульо.

То това е ясно, ама как след това ще си вземеш ръчния багаж? Надали ги свалят и номерират над кое място са били, а това не е гаранция на кого е. 🤔

Връзка към коментар
преди 15 минути , savagejo каза:

То това е ясно, ама как след това ще си вземеш ръчния багаж? Надали ги свалят и номерират над кое място са били, а това не е гаранция на кого е. 🤔

E, а чекирания багаж на лентата как си го взимаш? :wink:

Връзка към коментар
преди 7 минути , Фичо каза:

E, а чекирания багаж на лентата как си го взимаш? :wink:

Чекираният има етикети и лесно се доказва собственост с другия отрязък на етикета. Ръчният багаж няма и всеки може да предяви претенции към твоя багаж в навалицата - волно или неволно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
50 minutes ago, tch said:

И какво се прави в такъв случай?

Според мен NTSB ще огледат самолета след а/к и техните служители ще установят източника на проблема.

Връзка към коментар
преди 9 минути , chandni каза:

Чекираният има етикети и лесно се доказва собственост с другия отрязък на етикета. Ръчният багаж няма и всеки може да предяви претенции към твоя багаж в навалицата - волно или неволно.

Така е, но то ако ако приемем че някой е решил да краде, едва ли точно етикетчето на багажа ще го спре, а примери за (най-вероятно) неволни грешки с чекиран багаж има не един и два. :wink:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 31 минути , chandni каза:

Чекираният има етикети и лесно се доказва собственост с другия отрязък на етикета. Ръчният багаж няма и всеки може да предяви претенции към твоя багаж в навалицата - волно или неволно.

доказва се ако го имаш пред теб, ако някой го е отнесъл 10 минути преди теб и вече е в колата на път за неизвестно къде нищо не можеш да докажеш 😀😀

Спомням си тук във форума някой беше взел чужд багаж неволно и питаше какво да го прави.

Преди 1 час, savagejo каза:

То това е ясно, ама как след това ще си вземеш ръчния багаж? Надали ги свалят и номерират над кое място са били, а това не е гаранция на кого е. 🤔

Ами не ми се е случвало и се надявам да не ми се случва, ама предпочитам да съм жив без документи, отколкото изгорял но с документите и багажа в мен....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, neuromancer каза:

доказва се ако го имаш пред теб, ако някой го е отнесъл 10 минути преди теб и вече е в колата на път за неизвестно къде нищо не можеш да докажеш 😀😀

Спомням си тук във форума някой беше взел чужд багаж неволно и питаше какво да го прави.

Ами не ми се е случвало и се надявам да не ми се случва, ама предпочитам да съм жив без документи, отколкото изгорял но с документите и багажа в мен....

О за това изобщо не говоря... И аз се надявам никога да не ми се случи, но със сигурност не бих тръгнала да си свалям багажа ако попадна в такава ситуация. 

Просто за замислих какво става с багажа след това 

Връзка към коментар

Причината е установена - лоша изолация/уплътнение на единия двигателя:

https://www.hawaiinewsnow.com/2019/08/22/first-responders-meet-hawaiian-airlines-plane-after-smoke-reported-cargo-pit/

 

За чекирания багаж в този случай има допълнителни предизвикателства - пилотите са задействали противопожарната система в товарното отделение - бутилка със сгъстен газ, който да потуши огъня, ограничавайки достъпа до кислород. На английски този газ се казвa halon. Това ще изисква допълнителна проверка на багажите.

Производител на двигателите е Прат и Уитни. Те са знаели за проблема с определена серия и са започнали работа по подмяна на изолацията/уплътненията.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.