Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Летял си един 767 между Кочабамба и Санта Крус де ла Сиера в Боливия, и ако това не ви звучи достатъчно екзотично, пътници се оплакали, че чуват повтарящ се звук като от "падане на капак на тоалетна чиния", самолета, разбира се, си кацнал спокойно, за "капака" нищо не се съобщава.

 

 

 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар

Самолет на Smartwings от Самос до Прага е летял 2 часа и 20 минути с един двигател без да кацне извънредно на най-близкото летище и без да уведоми за проблема РВД на държавите през чието въздушно пространство е прелитал...Пилотът е съобщил единствено за технически проблем, като е летял на 7300 метра височина. Според един служител на РВД Унгария, които отговярят и зад въздушното пространство над Косово пилотът е обявил единствено “технически проблем“ и е искал да лети по ниско, но това е стандартна процедура при по дребни проблеми, като проблем с климатизиращата система.

 

smartwings-boeing-737-800-ifsd-radar.jpg

 

Incident: Smartwings B738 over Aegean Sea on Aug 22nd 2019, engine shut down in flight, aircraft continued to Prague

https://avherald.com/h?article=4cbe8434&opt=0

 

Engine of a SmartWings Boeing 737-800 shuts down in-flight, crew continues to Prague for another 2 hours and 20 minutes on remaining engine

https://www.aviation24.be/airlines/smartwings/engine-of-a-smartwings-boeing-737-800-shuts-down-in-flight-crew-continues-to-prague-for-another-2-hours-and-20-minutes-on-remaining-engine/

 

 

 

 

  • Шок 2
Връзка към коментар
51 minutes ago, Ilian359 said:

Това забранено ли е нормативно или зависи от преценката на пилота и вътрешните правила на АК?

От това което чета според правилата в такива случаи е задължително да се кацне на най-близкото летище и да се информира за това РВД. От друга страна ако бяха над океана летенето на толкова дълго разстояние щеше да е по правилата и е в сертификацията ETOPS на самолета.

 

Smartwings имат сериозни проблеми с приземяването на 737 max и вероятно пилотите са подложени на натиск да не нарушават графика...В един форум четох, че пилот на Lion air е глобен от авиокомпанията за извънредно кацане по същите причини. В Индонезия обаче е възможно регулацията да е по хлабава...

 

An In Flight Shut Down (IFSD) event is defined (by EASA and the FAA) as follows.

When an engine ceases to function in flight and is shutdown, whether self-induced, crew initiated or caused by some other external influence (i.e. In Flight Shutdown / IFSD for all causes; for example: due to flameout, internal failure, crew-initiated shutoff, foreign object ingestion, icing, inability to obtain and / or control desired thrust).

In the event of an IFSD the Boeing QRH instruction is ‘Plan to land at the nearest suitable airport’.
Връзка към коментар

Случая на чехите от SmartWings има по-дълга история. 737 си има максимално разрешено тегло за кацане. Ако трябва да се върти 2 часа на едно и също място, за да изгори достатъчно гориво, че да може да кацне и още 1/2 час полетно време за кацане, то е същото като да си стигне в домашната база, където ще има и механици, които да го ремонтират. Отделно има и процедура за повторно стартиране на двигателя в полет, която отнема още  около 1/2 час. Затова и от а/к са казали, че:

Quote

The crew proceeded in accordance with the safety and operational procedures for these cases and the aircraft landed safely. The commander is one of the most experienced in the company, the crew was in control of the situation and certainly would not underestimate anything.

(в лайнърса имаше напоителна дискусия по темата)

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Частен С-130 е направил аварийно кацане, което се е превърнало в катастрофа и се е запалил на летището в Санта Барбара, Калифорния (близо до ЛА). Инцидентът е станал към 10:30 вечерта местно време в неделя. Всички 7 души на борда са успели да се евакуират без наранявания. Полет на Юнайтед е пренасочен към друго летище заради инцидента

 

Връзка към коментар
преди 1 час, akair каза:

737 си има максимално разрешено тегло за кацане. Ако трябва да се върти 2 часа на едно и също място, за да изгори достатъчно гориво, че да може да кацне и още 1/2 час полетно време за кацане, то е същото като да си стигне в домашната база, където ще има и механици, които да го ремонтират.

Това обяснява всичко. Да кръжиш 2 часа над Косово, за да кацнеш в Прищина едва ли би било разумно.

Аз се сещам за мой познат пилот, който казваше, че летенето над Европа е детска игра в сравнение с останалия свят, защото "каквото и да се случи, през 100 километра има летище, на което да кацнеш".

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
4 hours ago, akair said:

Случая на чехите от SmartWings има по-дълга история. 737 си има максимално разрешено тегло за кацане. Ако трябва да се върти 2 часа на едно и също място, за да изгори достатъчно гориво, че да може да кацне и още 1/2 час полетно време за кацане, то е същото като да си стигне в домашната база, където ще има и механици, които да го ремонтират. Отделно има и процедура за повторно стартиране на двигателя в полет, която отнема още  около 1/2 час. Затова и от а/к са казали, че:

(в лайнърса имаше напоителна дискусия по темата)

Този модел самолети не може ли да изпуска гориво във въздуха? Дори това да звучи като убедителен аргумент пак не обяснява защо са спестили информация от няколко поредни РВД и чак в Прага са разкрили реалната ситуация? Тези които управляват въздушния трафик е добре да знаят че става дума за критична ситуция и да отделят по голямо внимание на самолета...

Връзка към коментар
34 minutes ago, Topfly said:

Този модел самолети не може ли да изпуска гориво във въздуха? Дори това да звучи като убедителен аргумент пак не обяснява защо са спестили информация от няколко поредни РВД и чак в Прага са разкрили реалната ситуация? Тези които управляват въздушния трафик е добре да знаят че става дума за критична ситуция и да отделят по голямо внимание на самолета...

Доколкото знам 737 не може да изхвърля гориво. Реално самолетите, които имат такава система, хич не са много и (почти) всичките са широкофюзелажни.

Подозирам, че това е по преценка на капитана. Реално, ако нещо чак толкова лошо стане, той ще обяви мейдей и бързо ще му разчистят писта за кацане, някъде по трасето. В тази част на Европа летищата наистина са доста често - явно е преценил ситуацията. Не забравяй, че Бритиш над Атлантика бяха летели без един двигател (от 4) - уест коуст (май СФО) до Лондон.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 15.08.2019 г. в 12:03, randi каза:

Урал с А321 са паднали след излитане в поле с царевица.

Злощастният самолет са го нарязали и извозили на части от полето: https://www.avianews.com/incidents/2019/08/27/a321_ural_scrapping_video/

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

За 82 страници е вероятно много хора да се чудят дали полетите стават по-малко сигурни от преди - няколко път сме го дискутирали в темата. Но ето и малко (частична) статистика: http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/company/about_bca/pdf/statsum.pdf

За мен една от по-интересните графики е тази:

image.png.e93f77c75cafefdaa4a4fc563d3fc78d.png

По две от метриките - all accident rate и fatal accident rate имаме намаление от един order of magnitude. Притеснително е, че при жертвите на борда по-скоро няма тренд надолу.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Powebank се е запалил на борда на А320NEO на а/к China Eastern. Самолетът е изпълнявал редовен полет от NKG до XMN. Пожарът е загасен и самолетът се е върнал обратно в изходното летище:

image.png.b7cb40a9deb746d106680407760b4d89.png

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

В момента A380 на Emirates е на летище София. Кацнал е аварийно на път от Хюстън за Дубай. Според медиите кацането е заради болен пътник. Дано всичко е наред.

 

https://www.flightradar24.com/data/flights/ek212#21f60b4e

 

П.П сега видях, че е кометирано вече тук: https://magelanci.com/forums/topic/236-за-спотери/page/30/?tab=comments#comment-386843

Връзка към коментар

Пилоти се самоубиват със самолети, механици развалят съзнателно самолети, какво да очакваме още?

 

American Airlines mechanic charged with sabotaging a plane

https://www.cnbc.com/2019/09/05/american-airlines-mechanic-charged-with-sabotaging-an-aircraft.html

Връзка към коментар
2 hours ago, Topfly said:

Пилоти се самоубиват със самолети, механици развалят съзнателно самолети, какво да очакваме още?

 

American Airlines mechanic charged with sabotaging a plane

https://www.cnbc.com/2019/09/05/american-airlines-mechanic-charged-with-sabotaging-an-aircraft.html

gamechangе има не само при самолетите явно, цялата игра се променя

Връзка към коментар
2 hours ago, Topfly said:

Пилоти се самоубиват със самолети, механици развалят съзнателно самолети, какво да очакваме още?

 

American Airlines mechanic charged with sabotaging a plane

https://www.cnbc.com/2019/09/05/american-airlines-mechanic-charged-with-sabotaging-an-aircraft.html

Това в темата за АА го коментирахме...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Самолет 747-400, регистрация 5N-DBK, на а/к Max Air, изпълянващ полет с поклоници, е претърпял повреда на двигателя на кацане на летища Минна в Нигерия. Самолетът е направил твърдо кацане и се е подхлъзнал на пистата. За щастие всички 550+ пътници са живи и здрави

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/minna-nigeria-plane-crash-boeing-19826141

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Товарен  Convair CV-440 е катастрофирал на кацане в летище Толедо, Охайо. Машината е построена през 1957-ма. Не е имало сигнали за авария от екипажа

https://samchui.com/2019/09/11/convair-cv-440-freighter-crashes-in-ohio/#.XXjlgigzaUk

 

 

Връзка към коментар
1 hour ago, ACM said:

Само аз ли смятам, че не е нормално 60 годишни самолети да са във въздуха... 

Поне 60 годишни пътнически в редовна експлоатация май няма ....

Ама ето на този тук не му пука и все още ...вози https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ep-shb

Връзка към коментар
преди 2 часа, georgebg каза:

Поне 60 годишни пътнически в редовна експлоатация май няма ....

Ама ето на този тук не му пука и все още ...вози https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ep-shb

И товарни да са пак не е нормално според мен. Все пак се излита/каца на летища в близост до градове. Абсолютно възможно е при някое неуспешно кацане/излитане да има огромен брой жертви на земята. Не, че няма същия риск при нови самолети, но поне за мен наистина звучи абсурдно да има 60 годишни самолети все още на служба. И то на всичкото отгоре в САЩ, където поне на хартия има сериозен контрол.

Връзка към коментар

Контролът си го има. Самолетите не са стари и нови, а добре и зле мейнтейнвани. Луфти имат/ха един Юнкерс, който си летеше. КЛМ имат/ха ДЦ3. Самолетите имат брой цикли и летателни часове, за които са изчислени да издържат в  периода на експлоатация.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сутринта гледах някакво предаване по Natuonal Geographic. Представяха най-големият товарен самолет в света, който е в експлоатация от 33 години и нямат намерение да го спират скоро от експлоатация. Машината е Антонов Ан-124 Руслан. Аз лично останах супер впечатлен от въпросната машина и гледах с голям интерес предаването, въпреки своите 33 години във въздуха.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.