akair Публикувано: 27 октомври, 2019 Публикувано: 27 октомври, 2019 Самолет 767-300, изпълянващ редове полет UA42 от летище Дълес във федералната столица до Рим, Италия, е обърнал посоката на движение над остров Нантъкет и се е върнал обратно в ДЦ. Причината е "повреда в една от флуидните системи". Според някои се касае за повреда на помпа за гориво 2
georgiev Публикувано: 31 октомври, 2019 Публикувано: 31 октомври, 2019 На 25.10 е излязъл окончателния доклад за катастрофата на Lion Air. Държавна агенция - Indonesia's KNKT (also known as NTSC) потвърждава подозренията, че МАХ е със сериозни проблеми в проектирането, което кореспондира с факта, че все още не лети. Потвъждава и мнението на общността, че нормални, интуитивни реакации на пилотите всъщност предизвикват проблема, вместо да го решат: Цитат - During the design and certification of the Boeing 737-8 (MAX), assumptions were made about flight crew response to malfunctions which, even though consistent with current industry guidelines, turned out to be incorrect. - Based on the incorrect assumptions about flight crew response and an incomplete review of associated multiple flight deck effects, MCAS’s reliance on a single sensor was deemed appropriate and met all certification requirements. - MCAS was designed to rely on a single AOA sensor, making it vulnerable to erroneous input from that sensor. - The absence of guidance on MCAS or more detailed use of trim in the flight manuals and in flight crew training, made it more difficult for flight crews to properly respond to uncommanded MCAS. - The AOA DISAGREE alert was not correctly enabled during Boeing 737-8 (MAX) development. As a result, it did not appear during flight with the mis-calibrated AOA sensor, could not be documented by the flight crew and was therefore not available to help maintenance identify the mis-calibrated AOA sensor. In the event of an MCAS activation with manual electric trim inputs by the flight crew, the MCAS function will reset which can lead to subsequent MCAS activations. With an MCAS command due to an erroneous high AOA signal, and flight crew inputs that do not fully return the aircraft to a trimmed state, subsequent MCAS commands can result in the aircraft becoming significantly miss-trimmed. The KNKT concluded: "The aircraft design should not have allowed this situation." Причината за катастрофата разбира се е в струпването на допълнителни фактори (обучение на пилотите, поддръжка на самолета), но те са отбелязани като допълнителни. Източник 1 1
akair Публикувано: 2 ноември, 2019 Публикувано: 2 ноември, 2019 Еквивалентът на ГВА в Индия - DGCA (Directorate General of Civil Aviation) е издал предписание на IndiGo да подменят двигателите на 97 А320нео до края на януари. За други 23 А320нео на същата а/к има предписание да модифицират поне един от 2-та двигателя до 19 ноември. В седмицата на 23 до 26 октомври компанията е имала 4 случая на изгаснал двигател по време на полет на самолети А320нео. Това е предизвикало проверка на DGCA в а/к, от която проверка са издадени тези предписания. Всички А320нео машини на а/к са с двигатели от PW. https://www.ndtv.com/india-news/indigo-plane-turns-back-after-engine-stalls-mid-air-4th-incident-this-week-2125022 https://www.indiatoday.in/india/story/indigo-dgca-airbus-a320neo-pw-engines-replace-deadline-1614802-2019-11-01 1
akair Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 Материал на ВВС за начина на строене на самолети 787: https://www.bbc.co.uk/news/business-50293927 1 1
Niceday Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 Извънредна ситуация на летище "Схипхол" В момента и дано се окаже, че журналята нещо не са доразбрали... ПП Е, фалшива тревога, направиха си тренировката спасителните служби.
akair Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 Ситуация в развитие на летището в Амстердам. Евакуирали са конкорс D. Извикали са DSI (еквивалент на SWAT тима). Оскъдната информация е, че пилот на Air Europa е натиснал бутона за отвличане на самолет по време на бординг. https://www.cnn.com/2019/11/06/europe/schipol-airport-intl/index.html Пасажерите и екипажа са евакуирани успешно. Разследването продължава. 1
yordanov Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 преди 1 минута , akair каза: Ситуация в развитие на летището в Амстердам. Евакуирали са конкорс D. Извикали са DSI (еквивалент на SWAT тима). Оскъдната информация е, че пилот на Air Europa е натиснал бутона за отвличане на самолет по време на бординг. https://www.cnn.com/2019/11/06/europe/schipol-airport-intl/index.html Грешка и фалшива тревога според Air Europa: 1
akair Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 1 minute ago, yordanov said: Грешка и фалшива тревога според Air Europa: Дано наистина да се окаже грешка и фалшива тревога. Окуражителното е, че властите доста бързо са реагирали. 3
Topfly Публикувано: 6 ноември, 2019 Публикувано: 6 ноември, 2019 Грешка, ама фейк нюз агенциите знаят вече, че са трима мюсюлмани с ножове... BREAKING! Possible airplane hijacking in Amsterdam – 3 (Muslim?) men with knives https://barenakedislam.com/2019/11/06/breaking-possible-airplane-hijacking-in-amsterdam-3-muslim-men-with-knives/ Най-лошото е, че доста сериозни новинарски сайтове също се подведоха по фалшивите новини... 1 2
akair Публикувано: 11 ноември, 2019 Публикувано: 11 ноември, 2019 На 9 ноември 2019 самолет А350-900 на а/к Asiana, регистрация HL-7579, e изпълнявал редовен полет OZ715 от Сеул до Сингапур. На борда е имало 310 души. Недалеч от Манила екипажът е трябвало да изключи втори двигател (десен по посока на движението) поради проблем с горивната система. Екипажът е декларирал emergency и 80 минути по-късно машината е кацнала безопасно по писта 6. Няма жертви и ранени. Всички пътници са били настанени в хотели. След над 18 часа е пристигнала резервна машина, която да превози пътниците до крайната им дестинация. Машината все още е в Манила (повече от 30 часа след кацането). ЕАСА е издала ЕТОПС сертификат на модела А350, който позволява машината да лети до 370 минути само с 1 двигател - това би стигнало за дистанция от 2500 морски мили (4630 км). https://www.avherald.com/h?article=4cf14f72&opt=0 4
akair Публикувано: 11 ноември, 2019 Публикувано: 11 ноември, 2019 Регионален самолет Embraer 145 на American Airlines (Envoy Air) е изпълнявал полет от Greensboro (GSO) до Чикаго (ORD) и е излезнал от пистата по време на кацане днес. Пистата е била заледена: 1
AlexandraKo Публикувано: 12 ноември, 2019 Публикувано: 12 ноември, 2019 преди 4 часа, akair каза: Регионален самолет Embraer 145 на American Airlines (Envoy Air) е изпълнявал полет от Greensboro (GSO) до Чикаго (ORD) и е излезнал от пистата по време на кацане днес. Пистата е била заледена: Викаш, хързулнал се:))))) 1
akair Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 Фалконът на Авиоотряд 28 е имал проблеми при кацането в София днес: https://offnews.bg/112/pravitelstveniat-falkon-otnovo-pokaza-defekt-infarktno-katcane-na-pre-715555.html 1
AlexandraKo Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 6 минути , akair каза: Фалконът на Авиоотряд 28 е имал проблеми при кацането в София днес: https://offnews.bg/112/pravitelstveniat-falkon-otnovo-pokaza-defekt-infarktno-katcane-na-pre-715555.html Голяма излагация, за кой ли пъъъът?
Adventurer Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 40 минути , AlexandraKo каза: Голяма излагация, за кой ли пъъъът? И според мен @akair трябва да се засрами и да не излага като ни "свежда" подобни сърцераздирателни псевдоновини в тежък комунистически стил. Иначе нищо кой знае какво не е станало, освен ако някой не мисли, че пилотите са само фън шуй акцент от интериора на самолета. 2
AlexandraKo Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 2 минути , Adventurer каза: И според мен @akair трябва да се засрами и да не излага като ни "свежда" подобни сърцераздирателни псевдоновини в тежък комунистически стил. Иначе нищо кой знае какво не е станало, освен ако някой не мисли, че пилотите са само фън шуй акцент от интериора на самолета. Хайде сега, какво е виновен @akair, че ние сме си кьопави. И ти, наместо да се притеснииииш, прехвърляш вина 2
akair Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 Не стреляйте по вестоносеца - той не произвежда новини. И според мен нищо кой знае какво не е станало - пилотите са приземили самолета в ръчен режим - нещо, за което са тренирани, редовено проверявани дали го могат и минават допълнително обучение, когато е необходимо. Фактологията е, че самолетът е кацнал в ръчен режим, без част от подпомагащите пилотите системи. Проблеми имало ли е - имало е - част от системите не са работили. Стилът и сърцераздирателният наратив са на списалите съобщението - най-вероятно ПР-ите на МС. А оценките са на четящите. 5
Adventurer Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 Споко бе, ние сме миролюбиви тука... по принцип... нали знаеш... 2 1
AlexandraKo Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 24 минути , akair каза: Не стреляйте по вестоносеца - той не произвежда новини. И според мен нищо кой знае какво не е станало - пилотите са приземили самолета в ръчен режим - нещо, за което са тренирани, редовено проверявани дали го могат и минават допълнително обучение, когато е необходимо. Фактологията е, че самолетът е кацнал в ръчен режим, без част от подпомагащите пилотите системи. Проблеми имало ли е - имало е - част от системите не са работили. Стилът и сърцераздирателният наратив са на списалите съобщението - най-вероятно ПР-ите на МС. А оценките са на четящите. преди 18 минути , Adventurer каза: Споко бе, ние сме миролюбиви тука... по принцип... нали знаеш... Абе, не измествайте въпроса, ще вземе да остане племето без вожд и ще ви питам послИИИИИИ!🤣🤣🤣🤣 А истината е, че с такива новини, наистина се измества фокуса от други, по-важни. 1
traveler Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 14 минути , AlexandraKo каза: Абе, не измествайте въпроса, ще вземе да остане племето без вожд и ще ви питам послИИИИИИ!🤣🤣🤣🤣 А истината е, че с такива новини, наистина се измества фокуса от други, по-важни. Аз подозирам,че Той се е справил с кризисната ситуация,нали кара джипки по къра. 1
Polina Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 1 час, AlexandraKo каза: Абе, не измествайте въпроса, ще вземе да остане племето без вожд и ще ви питам послИИИИИИ!🤣🤣🤣🤣 А истината е, че с такива новини, наистина се измества фокуса от други, по-важни. Или да го използват като предтекст , за да си купят нов... Този е стар, двадесет годишен. 1
Lyubina Публикувано: 15 ноември, 2019 Публикувано: 15 ноември, 2019 преди 2 часа, Polina каза: Или да го използват като предтекст , за да си купят нов... Този е стар, двадесет годишен. Точно!
Goal & Boss Публикувано: 22 ноември, 2019 Публикувано: 22 ноември, 2019 Вчера двигателят на филипински 777 се е запалил на път от ЛА за Манила. Върнал се е обратно и май няма пострадали. 1
SK79 Публикувано: 22 ноември, 2019 Публикувано: 22 ноември, 2019 Според РИА Новости няма пострадали : https://radiosputnik.ria.ru/20191122/1561465257.html Колкото до по - горните публикации, не съм 100% сигурен, но в авиацията самолетите май не се деляха на стари и нови, а се отчитаха заложените километри преди пускане в експлоатация. Тоест, един самолет може да е отпреди 15 години, но да е прелетял сравнително малко километри и съответно все още да си е съвсем пригоден за летене. Системи отказват често, тогава влизат в употреба пилотските умения. Другото е "модерни" или "морално поостарели" машини. 1
Фил Публикувано: 22 ноември, 2019 Публикувано: 22 ноември, 2019 преди 2 часа, SK79 каза: не съм 100% сигурен, но в авиацията самолетите май не се деляха на стари и нови, а се отчитаха заложените километри преди пускане в експлоатация. Тоест, един самолет може да е отпреди 15 години, но да е прелетял сравнително малко километри и съответно все още да си е съвсем пригоден за летене. Всъщност, даже и километрите не са най-същественото, а циклите, т.е. - броя полети.
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега