Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Няма най-съществено. Цикли, километри и възраст на самолета - всичко оказва влияние и е най-съществено за различни компоненти. 

 

Цикли - особено за компонентите натоварени главно при излитане и кацане (например колесник), но и цялата структура и обшивка заради стареенето на метала. 

Прелетени километри и по-конкретно времето прекарано в полет (дистанцията не е толкова важна) - логично, системите натоварени по време на полет, най-вече двигателите, но и климатичната система. 

Възраст - всички места податливи на корозия. За това и като трябва временно да се приземи самолет го пращат на съхранение в пустинята. 

 

И като отказват системи влизат в сила не толкова пилотските умения, а по-скоро пилотския професионализъм. Да не се паникьосат, да следват точно това, което трябва да се направи и да го направят 🙂 Защото под пилотски умения, малко и заради Холивуд повече се разбира главно топ-гън стил каскади 🙂

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

 

Чилийски военен самолет с 38 души на борда изчезна от радарите. Машината е изпълнявала полет към Антарктика. 

 

https://www.bgonair.bg/a/4-world/182304-chiliyski-voenen-s-38-dushi-na-borda-izchezna-ot-radarite

Връзка към коментар
Преди 1 час, stanimir каза:

 

Чилийски военен самолет с 38 души на борда изчезна от радарите. Машината е изпълнявала полет към Антарктика. 

 

https://www.bgonair.bg/a/4-world/182304-chiliyski-voenen-s-38-dushi-na-borda-izchezna-ot-radarite

 

Тъкмо това щях да пусна. Шокирах се като прочетох новината в CNN. :shok::shok::shok:

 

Точно преди 3 дни се засякох с този самолет в Пунта Аренас. Гейтът им беше съседния до нашия, борднаха 1 час преди нас (пътувахме обратно към Сантяго). Дори много внимателно оглеждах пътниците от експедицията защото бяха с доста интересни дрехи за Антарктида. 

 

Всъщност самолетите, които заминаха бяха 2 и ги снимах, но т.к. вчера стъпих в София още не съм качвал снимка от фотоапарата... 

 

https://edition.cnn.com/2019/12/10/americas/chile-air-force-plane-missing-intl-hnk/index.html 

 

П.С. Как мога да видя кой е изчезналия самолет? В flightradar24 на playback не го откривам нещо.

  • Шок 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
преди 2 часа, traveler каза:

Катастрофа в Казахстан

Собственикът на Bek Air преди години се опита да лицензира авиокомпания Bek Air и в България, но не успя.  В Западна Европа също имаше някакви скандали с неговото име. Ако не се лъжа, става въпрос за холандски гражданин.

Връзка към коментар
преди 32 минути , epetkov каза:

Собственикът на Bek Air преди години се опита да лицензира авиокомпания Bek Air и в България, но не успя.  В Западна Европа също имаше някакви скандали с неговото име. Ако не се лъжа, става въпрос за холандски гражданин.

Може би го бъркаш с Бекс Еър, зад които седеше някакъв германец.

Връзка към коментар
преди 14 минути , mitkobiker каза:

зад които седеше някакъв германец.

Да, именно германец, а не холандец. Този същият германец е акционер в казахстанската Бек Еър.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
18 minutes ago, epetkov said:

Да, именно германец, а не холандец. Този същият германец е акционер в казахстанската Бек Еър.

Да не става дума за Матиас Рене Филип Поранске, който имаше превъплащенията Easyfly и Fly Mondo в България? цък цък

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Наскоро даваха абсолютно същия самолет по Нат Джиографик при студено време се бе обледенил и падна, защото не можа да набере височина - едно към едно катастрофа със същия модел.

Връзка към коментар
15 minutes ago, vinidj said:

Наскоро даваха абсолютно същия самолет по Нат Джиографик при студено време се бе обледенил и падна, защото не можа да набере височина - едно към едно катастрофа със същия модел.

Ако добре съм запознат проблемът с леда в повечето случаи не е свързан с модела на самолета, а с процедурите по обезледяване преди излитане...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , Topfly каза:

Ако добре съм запознат проблемът с леда в повечето случаи не е свързан с модела на самолета, а с процедурите по обезледяване преди излитане...

Точно и при този полет пилотите бяха извън ЕС страна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Самолет на Уиз ер от Дебрецен до Париж е евакуиран на летището в Дебрецен поради пожар в помощния двигател. За щастие няма пострадали. По “традиция“ много пътници са се спускали по пързалката с ръчния си багаж 😞

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

На евакуираният самолет на Уиз ер в Дебрецен се е оказало, че му няма нищо и е напълно ок. На борда на самолета не е имало пожар, а само персонала на летището е объркал парите на обезледяващата течност с пушек. Aвиокомпанията се е извинила на пътниците и им е предложила обезщетение от 250 евро на човек.

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Има спекулации, че падането на самолета може да има връзка с ракетните атаки от тази нощ, но официално телевизията на Иран говори за технически проблем. Повечето медии се въздържат от коментар относно причините за катастрофата...

 

Украински самолет се разби в Техеран (ВИДЕО+СНИМКИ)

https://nova.bg/news/view/2020/01/08/274090/украински-самолет-се-разби-в-техеран-видеоснимки/

  • Шок 1
Връзка към коментар

Al Hadath: украинский самолет случайно сбили силы ПВО Ирана

Украинский самолет Boeing-737, потерпевший крушение утром 8 января недалеко от Тегерана, по ошибке сбили силы ПВО Ирана, пишет издание Al Hadath

https://snob.ru/news/187244/

  • Шок 1
Връзка към коментар

Явно е стреляно по самолета...

 

#PS752 CRASH / These photos show some holes in the fuselage and a wing section (via twitter.com/jacdecnew). They could come from projectiles, but also from debris caused by a technical problem.

UPDATE / Engine failure caused the crash of a Ukrainian airliner in Iran, rather than a missile attack or act of terrorism, the Ukrainian embassy to Iran said on Wednesday. One of the black boxes has been recovered, Iran’s state broadcaster IRIB reported.

 

82455166_2679483702127713_49131416812152

81792763_2679483705461046_36495044581124

 

81776066_2679483765461040_65851837195422

  • Шок 2
Връзка към коментар

Украинците официално за сега отричат да е имало нападение и подкрепят версията за технически проблем, но в същото авиокомпанията казва, че самолетът е бил нов (3 годишен) и в идеално техническо състояние, а екипажа опитен. Катастрофата е стана на 2400 метра височина, където по принцип рядко стват извънредни събития. Екипажът не е имал време да подаде сигнал за помощ...

Иран за сега отказва да предаде черните кутии на Боинг и не се знае кой ще разследва катастрофата... Ситуацията много почва да прилича с тази на сваления малайзийски самолет над Украйна...Странното е, че близо 1/3 от пътниците са били канадци...

 

 

Връзка към коментар
1 hour ago, Topfly said:

Иран за сега отказва да предаде черните кутии на Боинг и не се знае кой ще разследва катастрофата...

Що за простотии са това? Има разписани международни правила за разследване на такива инциденти - и разследването не се води от компанията-производител на самолета! Да сте чували за конфликт на интереси?! Боинг може да бъде включен само като наблюдаваща страна в разследването.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
9 minutes ago, pr284 said:

Що за простотии са това? Има разписани международни правила за разследване на такива инциденти - и разследването не се води от компанията-производител на самолета! Да сте чували за конфликт на интереси?! Боинг може да бъде включен само като наблюдаваща страна в разследването.

Въпросът е не кой да води разследването, а кой да разчете информацията от черните кутии. По понятни причини Боинг имат най-добрата технология за това, а Иран няма такава технология. До колкото знам обаче във Франция, а може би и в още няколко държави имат технологията за разчитане на информацията в черните кутии на Боинг.

 

Дано има нормално разледване и както кава Георги времето да покаже истината, но тук за съжаление шансовете за нормално разследване не са много големи....По вероятно е, въпреки евентуалните резултати на разследването да си останат сериозни съмнения за това какво се е случило...

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Катастрофата е стана на 2400 метра височина

Да уточним мерните единици! ФУТА!!! Не метри. По един начин се действа, когато откаже двигател на 2500фута и всичко е т.н. memory items ( знаеш го наизуст и действаш в дефицит от време) и съвсем друго е да кюфне на 2500м. Имаш достатъчно време.   

преди 2 часа, Topfly каза:

Иран за сега отказва да предаде черните кутии на Боинг

Няма задължение да ги дава. Ако преценят CAA на Иран може да потърсят помощ от Боинг, но само при добро желание от тяхна страна.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.