Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

2 minutes ago, дядо Пепи said:

Да уточним мерните единици! ФУТА!!! Не метри. По един начин се действа, когато откаже двигател на 2500фута и всичко е т.н. memory items ( знаеш го наизуст и действаш в дефицит от време) и съвсем друго е да кюфне на 2500м. Имаш достатъчно време. 

Според информацията която четох инцидентът е станал на височина 7900 фута или около 2400 метра. При нормален инцидент би трябвало да имат време да се обадят на кулата и да съобщат за проблема...

 

5 minutes ago, дядо Пепи said:

Няма задължение да ги дава. Ако преценят CAA на Иран може да потърсят помощ от Боинг, но само при добро желание от тяхна страна.

Задължение нямат, но нямат и техническа възможност да разчетат информацията в черните кутии. Ако искат да има нормално разследване би трябвало да предадат черните кутии на някои който може да разчете информацията.

Връзка към коментар

Аз не бих спорил с професионален пилот в условията на дефицит на факти и тежък пропаганден контекст. 

Бих помолил  @ дядо Пепи  да изгледа видеото от инцидента, което е публично и да каже, дали вижда това, което ми се струва, че видам и аз:

самолетът е в набор на височина с пламъци, излизащи от или около двигател 1. следва като че ли срив на потока и разбиване на земята. 

Ако повредета е само в един от двигателите, това не би трябвало да попречи на самолета да набере височина, това е общоизвестно, дизайнът на самолетите отчита загуба на двигател, при която наборът на височина може, а и трябва, да продължи.  Ако вледствие на взрив и отломки са повредени управляващите повърхности, това е друга тема и потенциална причина катастрофа. Снимките по-горе не изглеждат никак убедително доказателство, за това, че самолетът е обстрелван. 

За 2 минути няма как да си на ешалон 7900 фута.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не съм много наясно, ама тая черна кутия нали съдържа информация за полета и връзката на пилотите с наземните "екипи"? Каква е тая дяволия, само Боинг да могат да си я разчетат? Това да не е военен самолет, та да се "кодира" всичко? Не е ли логично това разчитане на черната кутия наистина да се прави от безпристрастен разследващ орган?

Пък какви съмнения ще има за Иран...то е ясно, съмненията идват от медиите и пропагандата, а не от нещо друго.

Странното наистина за мен е, че на видеото се вижда колко време самолета пада и няма опит за връзка с кулата. Възможно ли е от повредата да прекъсне и радиовръзката (идеята ми е, къде се намират радиопредавателите и захранването за тях)? 

Връзка към коментар
55 minutes ago, boogy83 said:

Не съм много наясно, ама тая черна кутия нали съдържа информация за полета и връзката на пилотите с наземните "екипи"? Каква е тая дяволия, само Боинг да могат да си я разчетат? Това да не е военен самолет, та да се "кодира" всичко? Не е ли логично това разчитане на черната кутия наистина да се прави от безпристрастен разследващ орган?

 

Проблемът вероятно не е в това, че информацията е кодирана, а в това, че изисква специални знания да се разчете един носител на информация, който е паднал от няколко хиляди метра и до него се е взривил самолет. Един приятел веднъж си изпусна от метър и половина лаптопа и му струваше близо 5000 евро да му спасят около 80% от информацията съхраняваха на хард диска...

 

Миналато година при инцидента с етиопския боинг, черните кутии бяха занесени във Франция за разчитане...При няколко десетки инцидента годишно, които трябва да се разследват едва ли има много специалисти в цял свят които да са наясно с всички специфики на една такава задача.

 

Ethiopian Airlines black boxes flown to Paris for investigation

https://www.dw.com/en/ethiopian-airlines-black-boxes-flown-to-paris-for-investigation/a-47904180

 

 

Връзка към коментар

7925 фута над морското равнище в сайта Фалйт радар е около 2415 метра. Техеран се намира на 1190 метра над морското равнище. Самолетът се е издигнал следователно само на 1225 метра, а както се вижда и на видеото не лети на голяма височина.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Един приятел веднъж си изпусна от метър и половина лаптопа и му струваше близо 5000 евро да му спасят около 80% от информацията съхраняваха на хард диска...

Да се беше обадил да му я извадим за 500 лв. Остатъка щеше да послужи за някое околосветско...

  • Харесвам 2
  • Смея се 7
Връзка към коментар
4 minutes ago, pr284 said:

7925 фута над морското равнище в сайта Фалйт радар е около 2415 метра. Техеран се намира на 1190 метра над морското равнище. Самолетът се е издигнал следователно само на 1225 метра, а както се вижда и на видеото не лети на голяма височина.

Според Уикипедия височината на летището е точно 1007 метъра, така че реално самолета е бил 1400 метра над земята. Каквото и да се е случило, трябва да е станало много бързо, за да нямат време пилотите да се обадят на кулата...На такава височина самолетът вече стабилно лети и проблем с единия от двигателите не би трябвало да доведе до катастрофа...

Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

Въпросът е не кой да води разследването, а кой да разчете информацията от черните кутии. По понятни причини Боинг имат най-добрата технология за това, а Иран няма такава технология. До колкото знам обаче във Франция, а може би и в още няколко държави имат технологията за разчитане на информацията в черните кутии на Боинг.

 

Дано има нормално разледване и както кава Георги времето да покаже истината, но тук за съжаление шансовете за нормално разследване не са много големи....По вероятно е, въпреки евентуалните резултати на разследването да си останат сериозни съмнения за това какво се е случило...

Боинг нямат най-добрата технология за разчитане на FDR/CVR, тъй като не те са му производител.

Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

Височината на която самолета е изчезнал от Flighradar е била точно 7925 фута

 

PS752.jpg

Как става така, че изчезва от радара, докато е във въздуха? Доколкото имам спомени от други инциденти, FR отчита и показва и падането, а самолетът изчезва от радара при съприкосновение със земята.

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , neuromancer каза:

може да се е разпаднал във въздуха например

Именно. Някакво такова заключение идва на ум, но пък то си противоречи с видеото.

Връзка към коментар
8 minutes ago, neuromancer said:

може да се е разпаднал във въздуха например

Достатъчно е поради някаква причина да спре захранването на транспондера. Взрив във въздуха може да е такава причина, но може и да е нещо доста по безобидно. Причината пилотите да не комуникират с кулата също може да е срив в захранването. Ако добре съм запознат тези системи в самолета по принцип са дублирани и трябва много сериозна причина за да откажат едновременно.

 

Връзка към коментар

Въпреки това според експерти от сектора, малко държави са в състояние да анализират "черните кутии". Сред тях са Германия, САЩ, Франция и Великобритания. “

 

Иран отказва да предаде "черната кутия" от разбилия се украински "Боинг"

https://www.webcafe.bg/newscafe/svyat/id_1635414901_Iran_otkazva_da_predade_chernata_kutiya_ot_razbiliya_se_ukrainski_Boing

Връзка към коментар
преди 21 минути , Topfly каза:

 

Иран отказва да предаде "черната кутия" от разбилия се украински "Боинг"

Предполагам неволно си пропуснал уточнението "на производителя и американците"  

В настоящата ситуация и аз бих им отказал 😉

"Боинг" имат многомилиардни контракти с Пентагона и ще възникнат обосновани съмнения в обективността на разследването. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Всички засегнати страни са поканени да участват, включително NTSB като представител на производителя. Четете avherald, хора, по-точна информация толкова рано и публично достъпна няма къде другаде да намерите: http://avherald.com/h?article=4d1aea51&opt=0

 

Цитат

The AIB sent initial notifications of the accident to Ukraine as country of registration and operation of the aircraft, to the USA as manufacturer, Sweden and Canada as applicants whose nationals were involved in the accident. The AIB requested the Ukraine to participate in the investigation. In accordance with the Chicago Convention the Iranian AIB invites all states, that are recognized as participants into the accident investigation by this document, to accredit representatives. A team of Ukrainian experts are already being dispatched to Iran.

 

Цитат

All wreckage parts were transferred to the special hanger in order to investigate with cooperation of NTSB, Ukraine NBAI and other interest parties which has been invited officially.

 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
7 hours ago, Георги said:

Всички засегнати страни са поканени да участват, включително NTSB като представител на производителя. Четете avherald, хора, по-точна информация толкова рано и публично достъпна няма къде другаде да намерите: http://avherald.com/h?article=4d1aea51&opt=0

В тази статия обаче също цитират и това:

 

"In the late evening the chairman of Iran's CAO reported the black boxes have been located. Iran will not send the black boxes to the USA (NTSB or Boeing) for read out and will not permit the participation of US authorities in the investigation. Investigators from the Ukraine are welcomed however. It is not yet clear where the black boxes will be sent to for read out and analysis."

 

Общо взето горното изглежда така, че може да поканим, но може и да не поканим всички, но ние ще определим кой и точно какво ще може да проучва...От една страна Иран имат това право, но от друга страна постава под съмнение обективността на една подобна процедура...Ще ми е интересно NTSB ще приемат ли да проучват само подбрани неща, ако наистина ги поканят...

 

Интересна е версията в долната статия за евентуален сблъсък с дрон. Украинците доста радикално си промениха позицията спрямо вчера...

 

Разбилият се украински самолет улучен от ракета руско производство?

https://www.dnes.bg/world/2020/01/09/razbiliiat-se-ukrainski-samolet-uluchen-ot-raketa-rusko-proizvodstvo.435369

 

От това което съм виждал до сега като катастрофи ми е много трудно да си представя двигател на самолет да се взриви по технически причини и да предизвика падане на самолета...Пожар в двигателя по принцип е предвидена и обработена процедура при която самолети продължават да летят и кацат успешно с един двигател...Единственият случай, който наподобява подобно нещо е катастрофата с Конкорд в Париж, когато пострада резервоара за гориво, но и там комуникацията с екипажа остана до последно...

 

Дано се окажа лош пророк, но този случай вероятно ще си остане на ниво спекулации, независимо от заключенията на официалния доклад...

 

EASA днес е препоръчала на европейските авиокомпании да заобикалят въздушното пространство на Ирак:

 

Update — 8 January | 18:55 UTC On 8 January, the European Aviation Safety Agency issued a recommendation to European airlines to avoid overflight of Iraqi airspace. This is not a formal prohibition like the US FAA. Prior to EASA’s recommendation, nearly all flights by European airlines had already begun avoiding Iraqi airspace.

 

Турските авиокомпании обаче възобновяват спрените полети до Ирак и Иран цък

 

 

Връзка към коментар

Дрон или ракета  ще е причината, в реалният живот такова невероятно съвпадение не се случва - самолета да се разпадне във въздуха необяснимо по абсолютно същото време , когато е ракетната атака на иранците към двете американски бази..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 44 минути , Topfly каза:

Пожар в двигателя по принцип е предвидена и обработена процедура при която самолети продължават да летят и кацат успешно с един двигател...Единственият случай, който наподобява подобно нещо е катастрофата с Конкорд в Париж, когато пострада резервоара за гориво, но и там комуникацията с екипажа остана до последно...

 

Дано се окажа лош пророк, но този случай вероятно ще си остане на ниво спекулации, независимо от заключенията на официалния доклад...

 

Процедурата при запалил се двигател обикновено изисква да се загаси проблемния двигател и да се спре достъпът му до гориво. Само, че историята познава случаи, в които пилотите в такава ситуация гасят здравия двигател.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kegworth_air_disaster

https://en.wikipedia.org/wiki/TransAsia_Airways_Flight_235

 

А иначе, ако човек си има собствена теория още на първия час от катастрофата няма официален доклад на света, който да му промени мнението. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Днешният полет на Луфтханза Франкфурт-Техеран обърна и се връща към базата, а австрийските авиолинии за Техеран кацнаха в София и сигурно ще ги върнат по-късно в базата. Очевидно е, че рискът за полети към Иран се пресмята като твърде висок. Да видим какво ще направят други авиолинии от ОАЕ, Катар, Турция

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Гасенето на здравия двигател може да е вариант, но той не обяснява, защо не е имало комуникация с кулата и самолетът е изчезнал във въздуха от Flightradar. Само някаква внезапна и катастрофална повреда може да предизвика тези събития...

 

Докладите са много хубаво нещо, но само когато има шанс да са обективни. В случая има официална комуникация все повече изключва шанса за нормално разследване 😞 От една страна властите в Иран още преди да са почнали разследване бързаха да отрекат възможността за терористичен акт, нападение и т.н. и твърдяха, че причината единствено може да е технически проблем. От друга страна американците съвсем открито вече говорят за нападение с ракета ...

 

CBS News quoted US intelligence sources as saying a satellite detected infrared "blips" of two missile launches, followed by another blip of an explosion.

Meanwhile, Newsweek quoted a Pentagon and senior US intelligence officials, as well as an Iraqi intelligence official, as saying they believed the Ukrainian plane was hit by a Russian-made Tor missile.“

 

US President Donald Trump said on Thursday that "I have my suspicions" over the plane. "Somebody could have made a mistake," he said. “

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51055219

 

Независимо от конкретния случай последните години отново зачестиха фаталните инциденти предизвикани от тероризъм, военни действия и т.н. Чисто процентно все  по голям дял от жертвите в авиацията са не са поради техническа или човешка грешка, а поради причини извън авиокомпаниите и производителите на самолети.

 

 

Връзка към коментар
преди 6 минути , pr284 каза:

Днешният полет на Луфтханза Франкфурт-Техеран обърна и се връща към базата, а австрийските авиолинии за Техеран кацнаха в София и сигурно ще ги върнат по-късно в базата. Очевидно е, че рискът за полети към Иран се пресмята като твърде висок. Да видим какво ще направят други авиолинии от ОАЕ, Катар, Турция

 

Търкиш и Пегасус са възобновили полети до Техеран , едва ли е изненада за някого . Все пак именно Търкиш са а/к с най-много инциденти ( от мейджърите)  през годините , и сигурно си има резон за това.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

and will not permit the participation of US authorities in the investigation. Investigators from the Ukraine are welcomed however

Хайде! Десетина експерти от САЩ току-що получиха украинско гражданство!

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар

NY Times извадиха видео, за което твърдят, че показва как ракета удря самолета. Преди малко пък канадският премиер излезе с изявление, че Канада разполага с информация според която самолетът е свален от иранска ракета, най-вероятно неволно... Отвратителна история... 😞

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.