Topfly Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 Ситуацията явно се променя и изостря всеки момент щом връщат полети, които са почнали да изпълняват... 1
CarpeDiem Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 Сигурно ще се изкажа лаишки, но това, което се питам колко статистически е шансът да случи технически проблем при самолет, точно в Иран и точно в този период? 1
Goal & Boss Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 С риск да разлая кучетата (wag the dog) ще кажа, че не е без значение и кой е пътувал в самолета. Има хора по света, които повече се харесват на околните (или на част от тях, високопоставени) мъртви и заради които някой е готов да свали пълен самолет. Някой ден може да четем книга или да гледаме филм по тази спекулация, но едва ли някога истината ще излезе наяве. Не и в епохата на post-truth.
cybersimo Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 Като ви чета тук и се чудя вдругиден дали изобщо да се качвам на полета Доха-София или да си направя няколко дни престой в Доха, че май само Катар продължават да си летят от там 1
CarpeDiem Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 преди 4 минути , Goal & Boss каза: С риск да разлая кучетата (wag the dog) ще кажа, че не е без значение и кой е пътувал в самолета. Има хора по света, които повече се харесват на околните (или на част от тях, високопоставени) мъртви и заради които някой е готов да свали пълен самолет. Някой ден може да четем книга или да гледаме филм по тази спекулация, но едва ли някога истината ще излезе наяве. Не и в епохата на post-truth. Кой визираш, прочел си някаква версия някъде?
Goal & Boss Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 преди 11 минути , cybersimo каза: Като ви чета тук и се чудя вдругиден дали изобщо да се качвам на полета Доха-София или да си направя няколко дни престой в Доха, че май само Катар продължават да си летят от там Катарците са гъсти с Иран заради блокадата (на Катар от Саудитска Арабия и Co.), така че лети си спокойно! 🙂 Впрочем те май нямат откъде другаде да летят, защото саудитите и останалите затвориха въздушното си пространство за тях. Ти защо мислиш, че валяха промоции от катарците цяла година и накрая отчетоха половин милард загуба? преди 10 минути , CarpeDiem каза: Кой визираш, прочел си някаква версия някъде? Никого не визирам, нямам представа кои са били на борда и какви са били. Не съм чел нищо никъде. Просто ми хрумна това вчера, докато слушах за случая. Всъщност препратката е към една взривена гара на една нова година, когато сред загиналите се оказаха едни ракетостроители, военни. Тогава властите твърдяха едно, а хората - друго. А и мафията има подобен подход - направи го да изглежда като нещастен случай. Както казах, не храня илюзии, че някога ще науча истината. 1
Topfly Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 5 minutes ago, Goal & Boss said: Катарците са гъсти с Иран заради блокадата (на Катар от Саудитска Арабия и Co.), така че лети си спокойно! Не вярвам да има някой, който да вярва, че иранците съзнателно са искали да свалят украинския самолет или някой съзнателно се е целел в малайзиския самолет над Украйна. При военни действия за съжаление такива “грешки“ е “нормално“ да стават... Самолет на Луфтханза за Техеран също е завил над Румъния и се е върнал към Германия..
Goal & Boss Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 преди 12 минути , Topfly каза: Не вярвам да има някой, който да вярва, че иранците съзнателно са искали да свалят украинския самолет или някой съзнателно се е целел в малайзиския самолет над Украйна. Историята помни такива случаи. Израелският самолет над Петрич* и корейският над Сахалин. И двата разстреляни умишлено и хладнокръвно. TWA800 - може би също. Всички те - без военни действия наоколо. ------------------------- *България отказва достъп на сформираната шестчленна израелска разследваща комисия, която на 28 и 29 юли прави два опита да влезе от Гърция. Въпреки това комисията успява да обследва самолетните останки с бинокъл от височините на Истимбей в Беласица. Когато три дни след инцидента България все пак допуска трима от следователите на своя територия, те имат само еднодневна виза и установяват, че повечето останки от самолета вече са премахнати. Иранците ако си мислят, че откриват топлата вода - имат много поздрави. Ние сме първите. През 1955. 1
cybersimo Публикувано: 9 януари, 2020 Публикувано: 9 януари, 2020 преди 56 минути , Goal & Boss каза: Катарците са гъсти с Иран заради блокадата (на Катар от Саудитска Арабия и Co.), така че лети си спокойно! 🙂 Впрочем те май нямат откъде другаде да летят, защото саудитите и останалите затвориха въздушното си пространство за тях. Ти защо мислиш, че валяха промоции от катарците цяла година и накрая отчетоха половин милард загуба? Като гледам София-Доха лети над Ливан, Сирия и Ирак, а Доха-София над Иран и Турция https://www.flightradar24.com/data/flights/qr228#2376c7f1 https://www.flightradar24.com/data/flights/qr227#237634ed
Julian999 Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51055219
Goal & Boss Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 преди 6 часа, cybersimo каза: Като гледам София-Доха лети над Ливан, Сирия и Ирак, а Доха-София над Иран и Турция https://www.flightradar24.com/data/flights/qr228#2376c7f1 https://www.flightradar24.com/data/flights/qr227#237634ed Именно. А преди блокадата маршрутът им беше друг. Само за Ливан не мога да кажа със сигурност, но всички останали държави от изброените от теб в момента се водят приятелски на Иран. Катар гравитира към същата групичка. Както казват колхозниците: Восток - дело тонкое. 2
stanimir Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Ливан са близки с Иран. "Хизбула" е водеща политическа сила и парламентарно представена съвсем законна партия. Ако ще даваме примери нека не е избирателно. Монетата винаги има две страни : http://old.segabg.com/article.php?id=198042 https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Инцидент_с_ирански_Еърбъс_(1988) 2
boogy83 Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Не ми се щеше да го пиша в този форум, ама ако погледнем цялата ситуация около тази катастрофа няма да е трудно да стигнем до извода, че може това да е наистина свален от Иран самолет, но погрешка. В смисъл как се развиват нещата: Иран изстрелват ракети срещу американски бази - което автоматично означава, че очакват ответен удар и че цялата страна е приведена в бойна готовност (което най-вероятно означава, че имат предварително разрешение за директно сваляне на нарушители над въздушното им пространство). Няколко часа по-късно самолет се разбива в близост до столицата. Ами нормално е да има напрежение, особено в базите до столицата на Иран и нищо чудно някой по-нервен военен да е натиснал "копчето в бързината". Не мисля, че това има общо с тероризъм и едва ли трябва да се влияем от медиите, които сравняват Иран с дявола....Всяка държава в подобна ситуация може да направи грешка (ако изобщо е такъв случая), но както каза Георги едва ли всичко е много лесно за доказване и разследване. 3
stanimir Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 (редактирано) Американците и канадците са приели поканата да участват в разследването, украинците вече са там. Истината ще излезе каквато и да е тя. Редактирано 10 януари, 2020 от Георги 1
Георги Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Целта на темата е да е с предимно техническа насоченост. Ако самолетът е свален, уточняването на този факт е това, до което спираме. Кой го е свалил, по какви подбуди и съответните политически пристрастия нямат място тук. 3
Topfly Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 The state-run IRNA news agency quoted a Foreign Ministry spokesman as saying Iran “has invited both Ukraine and the Boeing company to participate in the investigations.” The spokesman, Abbas Mousavi, said it will also welcome experts from other countries’ whose citizens died in the crash. Iran had initially said it would not allow Boeing to take part in the probe, going against prevailing international norms on crash investigations. It later invited the U.S. accident-investigating agency to take part in the investigation. The National Transportation Safety Board said late Thursday that it would “evaluate its level of participation,” but its role could be limited by U.S. sanctions on Iran. U.S. officials have also expressed concern about sending employees to Iran because of the heightened tensions. Under rules set by a United Nations aviation organization, the NTSB is entitled to participate because the crash involved a Boeing 737-800 jet that was designed and built in the U.S. There was no immediate comment from Boeing. https://apnews.com/379c8159af4bdd7b5504fecc202d5398
iMari Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Снощи коментираха по CNN,че авио експерти и то американски са дали мнение,че ако самолета е улучен от ракета ще падне веднага свободно,докато на кадрите се вижда,че той лети,обхванат от пламъците и постепенно губи височина.Поредна брутална трагедия.Светла им памет на загиналите! 1
pr284 Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 11 hours ago, CarpeDiem said: Сигурно ще се изкажа лаишки, но това, което се питам колко статистически е шансът да случи технически проблем при самолет, точно в Иран и точно в този период? Предвид броя самолетни катастрофи в тази държава (и то със жертви и на земята!), според мен техническите проблеми и международната обстановка не са свързани събития за Иран. Първото е по-скоро даденост. 11 minutes ago, Мари Николова said: Снощи коментираха по CNN,че авио експерти и то американски са дали мнение,че ако самолета е улучен от ракета ще падне веднага свободно,докато на кадрите се вижда,че той лети,обхванат от пламъците и постепенно губи височина.Поредна брутална трагедия.Светла им памет на загиналите! Това е абсолютно невъзможно. Физика за 10 клас. Скоростта на летене е твърде висока. 1
pr284 Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 11 hours ago, Goal & Boss said: Историята помни такива случаи. Израелският самолет над Петрич* и корейският над Сахалин. И двата разстреляни умишлено и хладнокръвно. TWA800 - може би също. Всички те - без военни действия наоколо. ------------------------- *България отказва достъп на сформираната шестчленна израелска разследваща комисия, която на 28 и 29 юли прави два опита да влезе от Гърция. Въпреки това комисията успява да обследва самолетните останки с бинокъл от височините на Истимбей в Беласица. Когато три дни след инцидента България все пак допуска трима от следователите на своя територия, те имат само еднодневна виза и установяват, че повечето останки от самолета вече са премахнати. Иранците ако си мислят, че откриват топлата вода - имат много поздрави. Ние сме първите. През 1955. И вероятно ТУ154 на Малев през 1975 г. (свален от Израел или Сирия в Средиземно море?), разследване май никога не е имало. Италианският ДЦ9 през 1980 (свелн от италианските или френските ВВС?), няма окончателни резултати по случая? 1
Oldkozel Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 https://hotair.com/archives/john-s-2/2020/01/09/video-shows-moment-missile-hit-ukrainian-jet/ Гледайте на голям екран
neuromancer Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 преди 39 минути , Мари Николова каза: Снощи коментираха по CNN,че авио експерти и то американски са дали мнение,че ако самолета е улучен от ракета ще падне веднага свободно,докато на кадрите се вижда,че той лети,обхванат от пламъците и постепенно губи височина.Поредна брутална трагедия.Светла им памет на загиналите! Не е така. Ракетите рядко поразяват с директно попадение, обикновено се взривяват на някакво разстояние и поразяват с отломки. По-горе имаше транскрипт от корейския боинг, има разговори с пилотите няколко минути след като е ударен, контролирано спускане, задействани кислородните маски при разхерметизация... 2
Topfly Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Не познавам конкретно ракетите тор, но подобни ракети по принцип се насочват автоматично към целта следвайки топлината на двигателите. При военните самолети двигателите и фюселажа са в едно и там поразяването на двигателя, означава поразяването на целия самолет. При големите граждански самолети обаче двигателите са изнесени доста извън фюселажа и там поразяването на двигателя не би трябвало да доведе непременно до разпадане на целия самолет. Може би това обяснява, защо самолета е продължил да лети...
Topfly Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 “Разследване“ инцидента с украинския самолет с булдозери..... Iran is using bulldozers at the Ukrainian plane crash site, which could make it impossible to prove what happened https://www.businessinsider.com/iran-bulldozers-ukrainian-jet-crash-site-complicate-investigation-2020-1 3
Happy_Traveler Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 Мани, то на всички вече им е ясно какво се е случило. Щом и отказват да пратят черната кутия. Такава некомпетентност и то за полет, излетял от Техеран! Толкова са зле, утре може и собствен самолет да си свалят. В подобна ситуация повечето държави затварят въздушното си пространство. Честно, смятах иранците за доста по-умни от това, което показаха... 3 2
stanislavpp Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 https://dnes.dir.bg/svyat/vse-poveche-strani-smyatat-che-ukrainskiyat-samolet-e-svalen-s-iranska-raketa 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега