ДиянаВ Публикувано: 10 януари, 2020 Публикувано: 10 януари, 2020 26 minutes ago, stanislavpp said: https://dnes.dir.bg/svyat/vse-poveche-strani-smyatat-che-ukrainskiyat-samolet-e-svalen-s-iranska-raketa И в БГ новините по телевизията почнаха да анонсират тази вероятност, за която си мислех и след случилото се. В размирна територия и по размирно време не е ли възможно да се случи това? Нямало сигнал до кулата, а на чия територия и под чие управление е кулата, и кой казва това? Аз не съм почитател на конспиративните теории, обаче имам в тази ситуация предразсъдъци. Колкото грешката може да е техническа, толкова може да бъде и в мишената. 1
Topfly Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 Иран официално са признали, че “човешка грешка“ на противовъздушната охрана е довела до свалянето украинския самолет. Виновните ще бъдат изправени пред съд... Iran plane crash: Ukrainian jet was 'unintentionally' shot down https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51073621 1 1
stanislavpp Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 Едва ли изобщо някой се е съмнявал за това, но пък за мен е изненада толкова бързо признание... 3 1
Topfly Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 Ако си поеиграем малко със статистиката можем да направим следните заключения. От 2014 година до сега в самолетни катастрофи са загинали 2218 души, като от обстрел с ракети в (в Украйна и Иран) загинаха общо 474 души или 21% от загиналите. Данните в този сайт се различават малко от данните на други източници, но порядъка не се променя много. Общо взето всеки пети човек е загинал в самолет от обстрел с ракети. Ако към тези случаи добавим вривения руски самолет в Египет и "терористът“ Андреас Лубиц свалил самолет на Germanwings още 374 са загинали от фактори независими от авиокомпаниите и производителите на самолети. Близо 40% са загиналите поради тероризъм и военни действия... https://www.airfleets.net/crash/fatalities_year.htm Year 2019 201 Fatalities Year 2018 422 Fatalities Year 2017 12 Fatalities Year 2016 249 Fatalities Year 2015 471 Fatalities Year 2014 863 Fatalities 2
stanislavpp Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 Може ли да покажеш статистика колко от фаталните авиоинциденти са дело на пилотска грешка и колко се дължат на equipment failure ?
Георги Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 преди 12 минути , stanislavpp каза: Може ли да покажеш статистика колко от фаталните авиоинциденти са дело на пилотска грешка и колко се дължат на equipment failure ? Това ще е много трудно да се направи рентабилно по причина, че човешка грешка е много трудно да се дефинира, а и винаги в нормалните катастрофи няма една единствена причина. В посочените по-горе случаи спирането на здравия двигател, а не на повредения си е пилотска грешка, но отказването на първия двигател също е фактор. А и това е горе-долу черно бял пример. Има много случаи, при които нещата са размити. 6
SK79 Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 Ирански официални лица признават грешката: https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51073621?ns_campaign=bbc_breaking&ns_linkname=news_central&ns_mchannel=social&ns_source=twitter https://mobile.twitter.com/BBCBreaking/status/1215847738178441219
Topfly Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 1 hour ago, stanislavpp said: Може ли да покажеш статистика колко от фаталните авиоинциденти са дело на пилотска грешка и колко се дължат на equipment failure ? Прав е @Георги, че много трудно може да се дефинира точно какво е пилотска грешка, а инцидентите в повечето случаи се причиняват от поредица от проблеми. Само един фактор рядко води до фатални последици. До трудност в дефиницията води и това, че има различни модели самолети. Някои имат способност да коригират определени пилотски грешки, а други нямат. Кой е виновен ако в даденоя самолет няма система за корекция на определена пилотска грешка? Пилотът или производителя на самолета? Аз лично много съм си мислил защо няма камери на ключови места в самолета? Те биха могли да помогнат на пилотите да видят на монитор с кой двигател има проблем, отворен ли е колесника, има ли физическо нарушаване на кострукцията при удар с птица или дрон, какво е положението в пътническия салон (терористи, пушек, проблемни пътници и т.н.). Информация от тези камери би могла да се предава и през спътник до центъра на авиокомпанията, полицията и т.н. След случая с изчезването на малайзийския самолет в Индийския океан Malaysia Airlines стана първата авиокомпания в света, която инсталира система за спътниково следене на самолетите си: Malaysia Airlines to track planes with satellites https://www.bbc.com/news/business-39637974 Най-странно е, че технологии, които са разпространени от десетилетия на земята, толкова трудно навлизат в авиацията...Ако самолетът оборудван със система за проследяване през спътник и излъчва на живо до стрийминг от камерите , много по трудно ще изчезне, а и преди да изчезне ще има картина с това какво е станало (стреляно е с ракета, превзет е от терорист, двигателят гори и т.н.) Докато за сигурността не се мисли много активно да се ползват новите технологии, авиокомпаниите са много по активни по въвеждане на интернет за пътниците, GSM покритие в самолета и т.н. 3
Happy_Traveler Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 преди 2 часа, stanislavpp каза: Едва ли изобщо някой се е съмнявал за това, но пък за мен е изненада толкова бързо признание... Ами няма как да го прикрият просто, твърде очевадно е. 2
stanislavpp Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 @Topfly въпроса ми беше породен от няколко доклада , за които добре си спомням, че са приключили със заключението, че капитанът/вторият пилот е виновен за катастрофата , например катастрофата при която загина целият хокеен отбор на Локомотив Ярославъл и полет 173 на Юнайтед .
Topfly Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 41 minutes ago, stanislavpp said: @Topfly въпроса ми беше породен от няколко доклада , за които добре си спомням, че са приключили със заключението, че капитанът/вторият пилот е виновен за катастрофата , например катастрофата при която загина целият хокеен отбор на Локомотив Ярославъл и полет 173 на Юнайтед . При случая с хокейния отбор, чисто юридически пилотите са виновни, но въпросът е защо трябва да се проектира такъв самолет, който позволява такава елементарна човешка грешка? "Грешка на блондинката" причинила катастрофата на Як-42 край Ярославъл https://dariknews.bg/novini/sviat/greshka-na-blondinkata-prichinila-katastrofata-na-qk-42-kraj-qroslavyl-775506 Същото е и с украинския боинг в Украйна. Кой е виновен, този който физически е стрелял или този който е направил система която не може да разграничи един граждански полет от крилата ракета? Система ПВО Ирана приняла украинский Boeing за крылатую ракету https://ria.ru/20200111/1563284980.html?fbclid=IwAR3jMqSqjAiKAvCXvc1phRTob2MVWyZTSSvAL6VF46OHQf8e6KGvHTsaly0 Хубаво е да се знае, че над всички държави където има подобни руски ПВО, когато летим със самолет може да ни вземат за крилата ракета 🙂 1 1
Гост Гост 23*6 Публикувано: 11 януари, 2020 Публикувано: 11 януари, 2020 5 hours ago, Topfly said: Хубаво е да се знае, че над всички държави където има подобни руски ПВО, когато летим със самолет може да ни вземат за крилата ракета 🙂 И това че знаеш, ще ти помогне ли да оцелееш 😯
neuromancer Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 Ще му помогне да не ходи там, ако са в период с меки спусъци 3
stanimir Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 А Qatar откъде да летят, при положение че саудитите не ги пропускат ? Полетите над Иран ще ги има.
Topfly Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 9 hours ago, georgebg said: И това че знаеш, ще ти помогне ли да оцелееш 😯 Ако имаш възможност за избор да летиш по алтернативен маршрут може и да оцелееш 🙂 Както виждаш чисто статистически този риск става вече сериозен дял от всички катастрофи...По същия начин ако летиш само с авикомпаниите които не са в забранителния списък на ЕС, шансът да ти се случи нещо лошо е значително по малък...Разбира се не винаги имаш възможност за избор... 27 minutes ago, stanimir said: А Qatar откъде да летят при положение, че саудитите не ги пропускат ? Полетите над Иран ще ги има. Със сигурност ще ги има, но след като EASA препоръча за неопределено време да не се лети над Иран, вероятно много от авиокомпаниите ще спазват тази препоръка.
cybersimo Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 преди 45 минути , stanimir каза: А Qatar откъде да летят, при положение че саудитите не ги пропускат ? Полетите над Иран ще ги има. Катар летят и над Ирак
Jorro Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 То, ако става на въпроси и Флай Дубай летят над Иран и то цели 2 часа са във въздушното им пространство....аз се успокоявам, че по своите няма да стрелят....
tch Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 преди 59 минути , Jorro каза: То, ако става на въпроси и Флай Дубай летят над Иран и то цели 2 часа са във въздушното им пространство....аз се успокоявам, че по своите няма да стрелят.... Не и целенасочено.🤯 2
Гост Гост 23*6 Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 5 hours ago, Topfly said: По същия начин ако летиш само с авикомпаниите които не са в забранителния списък на ЕС, шансът да ти се случи нещо лошо е значително по малък.. Чисто статистически точно катастрофите в забранителния списък на ЕС са по-малко от тези извън него ... така че пак не е сигурно.
Topfly Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 4 minutes ago, georgebg said: Чисто статистически точно катастрофите в забранителния списък на ЕС са по-малко от тези извън него ... така че пак не е сигурно. Не номинално, а на пътникокилометър трябва да се гледат катастрофите. 2
Георги Публикувано: 12 януари, 2020 Публикувано: 12 януари, 2020 преди 38 минути , Topfly каза: Не номинално, а на пътникокилометър трябва да се гледат катастрофите. В конкретния случай е така. В общия пътникокилометър е един от показателите, но не е единствен. Брой пътувания също е мярка, по която може да се сравнява. Време прекарано в път също. И всеки един от факторите е най-важен, в зависимост от контекста на сравнението, което искаме да направим. https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety Целият текст под "Transport comparisons" е интересен да се прочете. 2
Topfly Публикувано: 14 януари, 2020 Публикувано: 14 януари, 2020 Според някои самолетите на Катар били по сигурни, но може и просто да са имали късмет до сега...Когато се лети над зона с военни действия, явно никой не е застрахован... Катарски самолет се разминал "на косъм" с иранските ракети В Иран забраниха на семействата на загиналите да говорят с медиите https://www.dnes.bg/notifikacii/2020/01/14/katarski-samolet-se-razminal-na-kosym-s-iranskite-raketi.435859
Георги Публикувано: 14 януари, 2020 Публикувано: 14 януари, 2020 преди 51 минути , Topfly каза: Според някои самолетите на Катар били по сигурни, но може и просто да са имали късмет до сега...Когато се лети над зона с военни действия, явно никой не е застрахован... Катарски самолет се разминал "на косъм" с иранските ракети В Иран забраниха на семействата на загиналите да говорят с медиите https://www.dnes.bg/notifikacii/2020/01/14/katarski-samolet-se-razminal-na-kosym-s-iranskite-raketi.435859 Български сайт, цитира арабски сайт за нещо си. И понеже доработвам си направих труда да намеря статията в арабския сайт и да я пусна през гугъл транслейт: https://www.alarabiya.net/ar/arab-and-world/gulf/2020/01/12/طائرة-ركاب-قطرية-نجت-من-السقوط-بصاروخ-ايراني-خاطيء- Не, че и тя не е кликбейт на 100%, но тезата там за опасността за катарския самолет е, че просто е излетял по подобно време ("само" 2 часа отклонение) и колко му е да бъде свален и той. Източник на информацията - онлайн тракерите за проследяване на полетите, няма официално изказване от авиокомпания, правителствен служител, няма цитиран анонимен източник. Няма изстреляни ракети, няма разминаване на косъм по чудо. "На косъм" за тях, е че катарския самолет е кацнал в Доха 13 минути преди да бъде свален украинския. Може автоматичния превод да е некадърен, но за толкова работи. А и днес.бг със сигурност са трета цедка (минимум) на тая новина, защото се съмнявам да имат служител с арабски да следи новинарския поток от там. Кой знае къде по трасето са се появили ракети и избягване "на косъм". @Topfly, често споделяш интересна информация по много теми и източниците ти трябва да са адекватни, разбери че с пускането на подобни връзки вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. 4
epetkov Публикувано: 14 януари, 2020 Публикувано: 14 януари, 2020 преди 6 минути , Георги каза: вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. Когато човек има достатъчно висок имидж, може понякога да си позволи и известен спад. 🙂 3 6
Topfly Публикувано: 14 януари, 2020 Публикувано: 14 януари, 2020 1 hour ago, Георги said: @Topfly, често споделяш интересна информация по много теми и източниците ти трябва да са адекватни, разбери че с пускането на подобни връзки вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. @Георги много трудно ми е да разбера какво за теб е адекватен източник и адекватна информация? Новините във връзка с атентати, ракетни нападения, военни действия и т.н. не са учебник по механика, а непотвърдени информация в които има поне две антизаинересовани страни. Човек винаги трябва да чете подобни неща с едно на ум, но няма как да не ги чете, когато лично го засягат при полет над подобни райони. Разбирам че срещу подобна несигурна информация вътрешно в теб се съпротивлява инженерът, но реалният живот е много далече от иженерните науки.. По добре ли е според теб да не цитираме йорданския вестник, който пръв писа за ракетното нападение срещу украинския самолет? По добре ли е според теб да не цитираме американците, които обвиниха Иран, че са свалили украинския самолет, защото са вражеска страна? По добре ли е да не цитираме иранците, че са свалили украинския самолет, защото това е информация от медиите, а не официалния доклад за катастрофата? Що се отнася до моят “имидж“ аз никога не си позволявам да цитирам сайтове които са се доказали с разпространение на фалшиви, пропагандни и т.н. новини. Обикновенно цитирам мейнстрийм медии, които рядко рядко пускат фалшиви новини и когато случайно стане това пускат и опровержение. Новината на Днес.бг също твърди, че полетът на Катар QR491 е излетял 2 часа преди да свалят украинския самолет, както ти си проверил в оригинала, но също твърди, че по време на излитане на катарския самолет е имало други ракети с които се е разминал. Подобна тънкост много трудно можеш да хванеш с един Гугъл превод, защото Гугъл превежда много грубо и някой път се губи напълно смисъла на оригинала. Аз лично много повече бих се доверил в преводите които цитира Днес.бг от колкото на Гугъл... Какво предлагаш отново в този случай? Магеланците които планират да пътуват с Катар да не се занимават с това, че мейнстрийм медии, пишат че самолет на Катар също е бил цел на ракетни нападения? Да чакаме евентуалнo американците да обвинят Иран или Иран да си признае? За най-сигурно може би да си чакаме официален доклад и до тогава да си летим спокойно все едно, че нищо не се е случило? Може да се надяваме, че “властите“ ще вземат вместо нас адекватно решение, но примерите от миналото със сваления малайзийски и сега украински самолет показват, че властите далече не са идеални в тази работа и в повечето случаи взимат решения от типа “след дъжд качулка“... 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега