Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

26 minutes ago, stanislavpp said:

И в БГ новините по телевизията почнаха да анонсират тази вероятност, за която си мислех и след случилото се.

В размирна територия и по размирно време не е ли възможно да се случи това?

Нямало сигнал до кулата, а на чия територия и под чие управление е кулата, и кой казва това?

Аз не съм почитател на конспиративните теории, обаче имам в тази ситуация предразсъдъци. Колкото грешката може да е техническа, толкова може да бъде и в мишената.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Иран официално са признали, че “човешка грешка“ на противовъздушната охрана е довела до свалянето украинския самолет. Виновните ще бъдат изправени пред съд...

 

Iran plane crash: Ukrainian jet was 'unintentionally' shot down

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-51073621

 

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ако си поеиграем малко със статистиката можем да направим следните заключения. От 2014 година до сега в самолетни катастрофи са загинали 2218 души, като от обстрел с ракети в (в Украйна и Иран) загинаха общо 474 души или 21% от загиналите. Данните в този сайт се различават малко от данните на други източници, но порядъка не се променя много. Общо взето всеки пети човек е загинал в самолет от обстрел с ракети. Ако към тези случаи добавим вривения руски самолет в Египет и "терористът“ Андреас Лубиц свалил самолет на Germanwings още 374 са загинали от фактори независими от авиокомпаниите и производителите на самолети. Близо 40% са загиналите поради тероризъм и военни действия...

 

https://www.airfleets.net/crash/fatalities_year.htm

Year 2019 201 Fatalities

Year 2018 422 Fatalities

Year 2017 12 Fatalities

Year 2016 249 Fatalities

Year 2015 471 Fatalities

Year 2014 863 Fatalities

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , stanislavpp каза:

Може ли да покажеш статистика колко от фаталните авиоинциденти са дело на пилотска грешка и колко се дължат на equipment failure ?

Това ще е много трудно да се направи рентабилно по причина, че човешка грешка е много трудно да се дефинира, а и винаги в нормалните катастрофи няма една единствена причина. В посочените по-горе случаи спирането на здравия двигател, а не на повредения си е пилотска грешка, но отказването на първия двигател също е фактор. А и това е горе-долу черно бял пример. Има много случаи, при които нещата са размити. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
1 hour ago, stanislavpp said:

Може ли да покажеш статистика колко от фаталните авиоинциденти са дело на пилотска грешка и колко се дължат на equipment failure ?

Прав е @Георги, че много трудно може да се дефинира точно какво е пилотска грешка, а инцидентите в повечето случаи се причиняват от поредица от проблеми. Само един фактор рядко води до фатални последици.

До трудност в дефиницията води и това, че има различни модели самолети. Някои имат способност да коригират определени пилотски грешки, а други нямат. Кой е виновен ако в даденоя самолет няма система за корекция на определена пилотска грешка? Пилотът или производителя на самолета?

 

Аз лично много съм си мислил защо няма камери на ключови места в самолета? Те биха могли да помогнат на пилотите да видят на монитор с кой двигател има проблем, отворен ли е колесника, има ли физическо нарушаване на кострукцията при удар с птица или дрон, какво е положението в пътническия салон (терористи, пушек, проблемни пътници и т.н.). Информация от тези камери би могла да се предава и през спътник до центъра на авиокомпанията, полицията и т.н.

 

След случая с изчезването на малайзийския самолет в Индийския океан Malaysia Airlines стана първата авиокомпания в света, която инсталира система за спътниково следене на самолетите си:

 

Malaysia Airlines to track planes with satellites

https://www.bbc.com/news/business-39637974

 

Най-странно е, че технологии, които са разпространени от десетилетия на земята, толкова трудно навлизат в авиацията...Ако самолетът оборудван със система за проследяване през спътник и излъчва на живо до стрийминг от камерите , много по трудно ще изчезне, а и преди да изчезне ще има картина с това какво е станало (стреляно е с ракета, превзет е от терорист, двигателят гори и т.н.)

 

Докато за сигурността не се мисли много активно да се ползват новите технологии, авиокомпаниите са много по активни по въвеждане на интернет за пътниците, GSM покритие в самолета и т.н.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, stanislavpp каза:

Едва ли изобщо някой се е съмнявал за това, но пък за мен е изненада толкова бързо признание...

Ами няма как да го прикрият просто, твърде очевадно е. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@Topfly въпроса ми беше породен  от няколко доклада , за които добре си спомням, че са приключили със заключението, че капитанът/вторият пилот е виновен за катастрофата , например катастрофата при  която загина целият хокеен отбор на Локомотив Ярославъл и полет 173 на Юнайтед .

Връзка към коментар
41 minutes ago, stanislavpp said:

@Topfly въпроса ми беше породен  от няколко доклада , за които добре си спомням, че са приключили със заключението, че капитанът/вторият пилот е виновен за катастрофата , например катастрофата при  която загина целият хокеен отбор на Локомотив Ярославъл и полет 173 на Юнайтед .

При случая с хокейния отбор, чисто юридически пилотите са виновни, но въпросът е защо трябва да се проектира такъв самолет, който позволява такава елементарна човешка грешка?

 

"Грешка на блондинката" причинила катастрофата на Як-42 край Ярославъл

https://dariknews.bg/novini/sviat/greshka-na-blondinkata-prichinila-katastrofata-na-qk-42-kraj-qroslavyl-775506

 

Същото е и с украинския боинг в Украйна. Кой е виновен, този който физически е стрелял или този който е направил система която не може да разграничи един граждански полет от крилата ракета?

 

Система ПВО Ирана приняла украинский Boeing за крылатую ракету

https://ria.ru/20200111/1563284980.html?fbclid=IwAR3jMqSqjAiKAvCXvc1phRTob2MVWyZTSSvAL6VF46OHQf8e6KGvHTsaly0

 

Хубаво е да се знае, че над всички държави където има подобни руски ПВО, когато летим със самолет може да ни вземат за крилата ракета 🙂

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
5 hours ago, Topfly said:

Хубаво е да се знае, че над всички държави където има подобни руски ПВО, когато летим със самолет може да ни вземат за крилата ракета 🙂

И това че знаеш, ще ти помогне ли да оцелееш 😯

Връзка към коментар
9 hours ago, georgebg said:

И това че знаеш, ще ти помогне ли да оцелееш 😯

Ако имаш възможност за избор да летиш по алтернативен маршрут може и да оцелееш 🙂 Както виждаш чисто статистически този риск става вече сериозен дял от всички катастрофи...По същия начин ако летиш само с авикомпаниите които не са в забранителния списък на ЕС, шансът да ти се случи нещо лошо е значително по малък...Разбира се не винаги имаш възможност за избор...

27 minutes ago, stanimir said:

А Qatar откъде да летят при положение, че саудитите не ги пропускат ? Полетите над Иран ще ги има. 

Със сигурност ще ги има, но след като EASA препоръча за неопределено време да не се лети над Иран, вероятно много от авиокомпаниите ще спазват тази препоръка.

Връзка към коментар
преди 59 минути , Jorro каза:

То, ако става на въпроси и Флай Дубай летят над Иран и то цели 2 часа са във въздушното им пространство....аз се успокоявам, че по своите няма да стрелят....

Не и целенасочено.🤯

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
5 hours ago, Topfly said:

По същия начин ако летиш само с авикомпаниите които не са в забранителния списък на ЕС, шансът да ти се случи нещо лошо е значително по малък..

Чисто статистически точно катастрофите в забранителния списък на ЕС са по-малко от тези извън него ... така че пак не е сигурно.

Връзка към коментар
4 minutes ago, georgebg said:

Чисто статистически точно катастрофите в забранителния списък на ЕС са по-малко от тези извън него ... така че пак не е сигурно.

Не номинално, а на пътникокилометър трябва да се гледат катастрофите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 38 минути , Topfly каза:

Не номинално, а на пътникокилометър трябва да се гледат катастрофите.

В конкретния случай е така.

 

В общия пътникокилометър е един от показателите, но не е единствен. Брой пътувания също е мярка, по която може да се сравнява. Време прекарано в път също. И всеки един от факторите е най-важен, в зависимост от контекста на сравнението, което искаме да направим. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_safety Целият текст под "Transport comparisons" е интересен да се прочете. 

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Според някои самолетите на Катар били по сигурни, но може и просто да са имали късмет до сега...Когато се лети над зона с военни действия, явно никой не е застрахован...

 

Катарски самолет се разминал "на косъм" с иранските ракети
В Иран забраниха на семействата на загиналите да говорят с медиите
https://www.dnes.bg/notifikacii/2020/01/14/katarski-samolet-se-razminal-na-kosym-s-iranskite-raketi.435859
 

Връзка към коментар
преди 51 минути , Topfly каза:

Според някои самолетите на Катар били по сигурни, но може и просто да са имали късмет до сега...Когато се лети над зона с военни действия, явно никой не е застрахован...

 

Катарски самолет се разминал "на косъм" с иранските ракети
В Иран забраниха на семействата на загиналите да говорят с медиите
https://www.dnes.bg/notifikacii/2020/01/14/katarski-samolet-se-razminal-na-kosym-s-iranskite-raketi.435859
 

Български сайт, цитира арабски сайт за нещо си. И понеже доработвам си направих труда да намеря статията в арабския сайт и да я пусна през гугъл транслейт: https://www.alarabiya.net/ar/arab-and-world/gulf/2020/01/12/طائرة-ركاب-قطرية-نجت-من-السقوط-بصاروخ-ايراني-خاطيء- Не, че и тя не е кликбейт на 100%, но тезата там за опасността за катарския самолет е, че просто е излетял по подобно време ("само" 2 часа отклонение) и колко му е да бъде свален и той. Източник на информацията - онлайн тракерите за проследяване на полетите, няма официално изказване от авиокомпания, правителствен служител, няма цитиран анонимен източник. Няма изстреляни ракети, няма разминаване на косъм по чудо. "На косъм" за тях, е че катарския самолет е кацнал в Доха 13 минути преди да бъде свален украинския. Може автоматичния превод да е некадърен, но за толкова работи.

 

А и днес.бг със сигурност са трета цедка (минимум) на тая новина, защото се съмнявам да имат служител с арабски да следи новинарския поток от там. Кой знае къде по трасето са се появили ракети и избягване "на косъм".

 

@Topfly, често споделяш интересна информация по много теми и източниците ти трябва да са адекватни, разбери че с пускането на подобни връзки вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 минути , Георги каза:

вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. 

Когато човек има достатъчно висок имидж,  може понякога  да си позволи и  известен спад. 🙂

  • Харесвам 3
  • Смея се 6
Връзка към коментар
1 hour ago, Георги said:

 

@Topfly, често споделяш интересна информация по много теми и източниците ти трябва да са адекватни, разбери че с пускането на подобни връзки вредиш не само на форума, но и на твоя имидж. 

 

@Георги много трудно ми е да разбера какво за теб е адекватен източник и адекватна информация? Новините във връзка с атентати, ракетни нападения, военни действия и т.н.  не са учебник по механика, а непотвърдени информация в които има поне две антизаинересовани страни. Човек винаги трябва да чете подобни неща с едно на ум, но няма как да не ги чете, когато лично го засягат при полет над подобни райони. Разбирам че срещу подобна несигурна информация вътрешно в теб се съпротивлява инженерът, но реалният живот е много далече от иженерните науки..

 

По добре ли е според теб да не цитираме йорданския вестник, който пръв писа за ракетното нападение срещу украинския самолет? 

По добре ли е според теб да не цитираме американците, които обвиниха Иран, че са свалили украинския самолет, защото са вражеска страна?

По добре ли е да не цитираме иранците, че са свалили украинския самолет, защото това е информация от медиите, а не официалния доклад за катастрофата?

 

Що се отнася до моят “имидж“ аз никога не си позволявам да цитирам сайтове които са се доказали с разпространение на фалшиви, пропагандни и т.н. новини. Обикновенно цитирам мейнстрийм медии, които рядко рядко пускат фалшиви новини и когато случайно стане това пускат и опровержение.

 

Новината на Днес.бг също твърди, че полетът на Катар QR491 е излетял 2 часа преди да свалят украинския самолет, както ти си проверил в оригинала, но също твърди, че по време на излитане на катарския самолет е имало други ракети с които се е разминал. Подобна тънкост много трудно можеш да хванеш с един Гугъл превод, защото Гугъл превежда много грубо и някой път се губи напълно смисъла на оригинала. Аз лично много повече бих се доверил в преводите които цитира Днес.бг от колкото на Гугъл...

 

Какво предлагаш отново в този случай? Магеланците които планират да пътуват с Катар да не се занимават с това, че мейнстрийм медии, пишат че самолет на Катар също е бил цел на ракетни нападения? Да чакаме евентуалнo американците да обвинят Иран или Иран да си признае? За най-сигурно може би да си чакаме официален доклад и до тогава да си летим спокойно все едно, че нищо не се е случило?

 

Може да се надяваме, че “властите“ ще вземат вместо нас адекватно решение, но примерите от миналото със сваления малайзийски и сега украински самолет показват, че властите далече не са идеални в тази работа и в повечето случаи взимат решения от типа “след дъжд качулка“...

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • userkata
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.