Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

4 hours ago, randi said:

Мокра полоса и кацане със силен гръбен вятър, който е бил повече от ограничението за 737.

Това попътен вятър ли трябва да означава, защото гърба на самолета не го разпознавам, и ходилата, лактите също 😉 ...

Връзка към коментар
преди 52 минути , georgebg каза:

Това попътен вятър ли трябва да означава, защото гърба на самолета не го разпознавам,

Приеми го като гърбовете на пилотите...

Иначе на английски терминът май е "опашен вятър"

Връзка към коментар

Вятъра определено е допринесъл повече като значение за катастрофата от мократа писта. Гледал съм самолетни катастрофи от поредицата на NG, които причината е вятъра който причинява тягата на голям лайнер. Дефакто големия самолет издухва по малкия и той катастрофира.

Връзка към коментар
преди 5 часа, Topfly каза:

Общо взето всички инциденти с Pegasus могат да се обобщят, като пилотска грешка, което не говори много добре за нивото на обучение на пилотите...

Най - важното е , че няма жертви . Преди три месеца излетях и кацнах с Пегасус четири пъти и нито една издънка . Всичко е късмет и шанс.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
4 hours ago, Василена said:

Най - важното е , че няма жертви . Преди три месеца излетях и кацнах с Пегасус четири пъти и нито една издънка . Всичко е късмет и шанс.

Последната информация е за трима загинали и 179 ранени 😞 Всичко е въпрос на късмет и шанс, но шансът да ти се случи случка с Pegasus явно е доста по голям от колкото при други авиокомпании. За 2 години 3 много сериозни пилотски грешки е много спрямо стандартите в Европа... Явно при тази авиокомпания има някакъв много сериозен системен проблем.

 

Самолетът е излязъл от пистата със скорост от 63 мили или около 117 км/ч., което е само малко под половината от нормалната скорост за кацане на този тип самолети...Пилотите много лошо са преценили ситуацията 😞

 

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 6 часа, Фичо каза:

Иначе на английски терминът май е "опашен вятър"

tail wind. Всяко нещо по -тежко от въздуха и сертифицирано да лети има летателни ограничения. част от тях са ограниченията за вятър - насрещен, страничен, гръбен. Не знам какви са ограниченията за В-737, но от опита и наученото знам, че най-големите рестрикции са за гръбен вятър. В случая са поне двукратно превишени. По какви причини - активни облаци, команда на диспечера, или пилотско решение ще разберат разследващите. Но е факт, че са кацнали с повишена скорост ( нещо абсолютно сигурно при кацане с гръбен вятър), голямо прелитане и не е стигнала полосата, за да спрат. Още повече става въпрос за кацане на мокра полоса, т.н.  contaminated RW. Нещо, което още повече усложнява ситуацията и налага допълнителни ограничения. Мисля, че екипажът не е имал достатъчно гориво, за да направи нов заход за кацане на другата полоса ( 24 ), или отиде на запасно летище с по-добри МТО условия. Жалко за загиналите!

  • Харесвам 12
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
6 minutes ago, дядо Пепи said:

Мисля, че екипажът не е имал достатъчно гориво, за да направи нов заход за кацане на другата полоса ( 24 ), или отиде на запасно летище с по-добри МТО условия.

Според Flightradar самолетът е летял само 9 минути пoвече от средното по тази линия. Възможно ли е при такива условия да е имал проблем с горивото?

 

PC2193-Full-Flight-Path.jpg

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Засега има обявени 3 жертви.С Pegasus съм летял 45 пъти и преди 3 години пътувах веднъж по тази линия Измир-Сабиха.Летището Сабиха е на върха на хълм и в края му почва голямо дере.Помня,че със самолетите им Боинг като кацат пускат двигателите наобратно за да спрат рязко.При Airbus няма такова нещо.А и турците като гледам как карат колите си в градовете,не спират на пешеходни пътеки,и пилотите им може да са толкова диви.

Цитат
Цитат

 

 

 

Връзка към коментар
преди 14 минути , dimitrov6 каза:

Помня,че със самолетите им Боинг като кацат пускат двигателите наобратно за да спрат рязко.При Airbus няма такова нещо.

Е, не е така, reverse thrust има на всички големи самолети. Просто има някои разлики в механизма.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Според Flightradar самолетът е летял само 9 минути пoвече от средното по тази линия. Възможно ли е при такива условия да е имал проблем с горивото?

 

PC2193-Full-Flight-Path.jpg

 

 

Без да съм корифей по темата, но дори и да е проблем с горивото ( недостатъчно за втори кръг ) според мен пак е пилотска грешка, дължаща се на погрешно изчисление колко гориво е необходимо.

преди 9 часа, BlackArt77 каза:

Вятъра определено е допринесъл повече като значение за катастрофата от мократа писта. Гледал съм самолетни катастрофи от поредицата на NG, които причината е вятъра който причинява тягата на голям лайнер. Дефакто големия самолет издухва по малкия и той катастрофира.

Мисля, че имаш предвид различна ситуация. Това, което си гледала по NG, най - вероятно касае попадането на по - малък самолет във въздушната струя, която лайнера оставя.

Връзка към коментар

Air Via на Варна по същия начин направиха белята. Мокра полоса, гръбен вятър и подценил ситуацията капитан. Днес Bulgaria Air анулираха сутрешния полет до Варна именно заради мокър сняг по полосата, в следствие на което имаше по - лош спирачен ефект и доста силен страничен вятър с пориви до 46 кт. при ограничение на машината 25 кт.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

RWY 10-28 at Reykjavik remains closed following a right main gear collapse on an Icelandair 757 on landing. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tf-fia#23c94540 #FI529

 

Many flights have returned to their origins. https://www.flightradar24.com/…/23c9e1f1,23c9e258,23c9e7fd,…

 

84059427_2799323590107046_96765399719005

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Излезнал е неточно. Тия са кацнали с толкова висока скорост, че колесниците не са издържали. Май не са конфигурирали правилно задкрилките/предкрилки на крилото.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, randi каза:

Излезнал е неточно. Тия са кацнали с толкова висока скорост, че колесниците не са издържали. Май не са конфигурирали правилно задкрилките/предкрилки на крилото

При конфигурация на крилото за кацане първо се спускат предкрилките (slats out), след това на етапи задкрилките ( flaps) . Има и звукова сигнализация, която умрял да си ще те събуди, за да ти подскаже да провериш конфигурацията. Все ми се струва, че задкрилките не са в положение за кацане. Може да има и някакъв технически проблем. Не знам с какви са скоростите на заход и кацане, но като гледам състоянието на полосата - колко е "обработена" от сняг и лед...…... Направо си е спортно щастие, че са се отървали само с това.   

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 8 минути , tch каза:

Не наближава ли момента, в който трябва да им забранят да летят в Европа?

 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8007993/Wheel-Pegasus-passenger-plane-catches-fire-landing-Germany.html

Не мисля. Те не са лоша компания, а в този инцидент не е сигурно, че вината е тяхна. Нека си направят разследванията, тогава ще умуват.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Goal & Boss каза:

Не мисля. Те не са лоша компания, а в този инцидент не е сигурно, че вината е тяхна. Нека си направят разследванията, тогава ще умуват.

Не са лоша, само несигурна 😂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Полет BA2167 на 13 февруари е кацнал аварийно в Бермуда заради пушек в кабината. Пътник в бизнес класата си е изпуснал телефона някъде под седалката и в опитите да го извади е задействал механизма на седалката и го е смачкал.

Полета е закъснял с около 2:30 часа, за да бъде разглобена седалката и телефона изваден.

http://avherald.com/h?article=4d35197c&opt=0

 

  • Шок 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.