Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 47 минути , Topfly каза:

 

След като самолетът е бил поразен от ракетата, възможно ли било да е спасен или катастрофата е била неизбежна?

 

Добре би било независими експерти да разследват и инцидента със самолета на Qatar, който може би също е бил обстрелван.

 

Във връзка с този инцидент бях, чел че ЕС ще продължи с още около 6 месеца забрана на полетите до Иран...

 


Нямало е как пилотите да спасят самолет, поразен от земя-въздух ракета. Тя ракетата (доколкото си спомням комплекса е бил "Панцир", но не съм сигурен) е създадена да сваля силно маневрени изтребители (включително и такива със СТЕЛТ технология), пилотирани от асове, които разбират за изстрелването (най-вече по това, че са облъчени от системите на ПВО комплекса), правят избягващи маневри, пускат пасивни и активни смущения и сума ти други контра-мерки. Какво остава за голям тромав граждански самолет с нормални граждански пилоти. Просто са нямали никакъв шанс, за съжаление.

Иранците поне си признаха за грешката. Украинците никога не са си признали официално за свалянето с ракета земя - въздух на Ту-154 (полет 1812 на Сибирските авиолинии, сега май са S7), на 04.10.2001 над Черно море. По причина, че полета е бил от Тел Авив и с него са пътували и голям брой израелски граждани, в крайна сметка държавата Украйна изплаща обезщетение на близките на пътниците, но официално се обявява, че това било направено по "хуманитарни причини", а не било признание за грешката и свалянето на самолета. Никой не е приел абсолютно никакви санкции срещу Украйна, нито се е раздухвал особено по средствата за масова информация инцидента, нито се е настоявало за открито разследване от независими експерти. Сигурен съм, че малцина от вас изобщо са чували за това.  Та толкова относно санкциите срещу Иран относно сваления украински самолет.

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
12 minutes ago, FlyTraveler said:


Нямало е как пилотите да спасят самолет, поразен от земя-въздух ракета. Тя ракетата (доколкото си спомням комплекса е бил "Панцир", но не съм сигурен) е създадена да сваля силно маневрени изтребители (включително и такива със СТЕЛТ технология), пилотирани от асове, които разбират за изстрелването (най-вече по това, че са облъчени от системите на ПВО комплекса), правят избягващи маневри, пускат пасивни и активни смущения и сума ти други контра-мерки. Какво остава за голям тромав граждански самолет с нормални граждански пилоти. Просто са нямали никакъв шанс, за съжаление.

Вече обсъждахме този казус. Големите граждански самолети освен недостатъци, имат и предимства при нападение с ракета. Ракетите се самонасочват основно по топлината на двигателите, а при гражданските самолети двигателите са изнесени доста далече от фюселажа. Има доста примери, когато самолет продължава да лети, когато единият му двигател гръмне и т.н. В конкретния случай самолетът също не е паднал като круша, а е направил завой и се е разбил доста далече от мястото където е бил загубен сигнала...

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/o_68WtsD0GHdeKWEO3uXKT3A0inbG6_OQ3bQiJk0JlF2QNBdt0JIbAx6NVlWhOkZeEBknLXCxrWVDvekmR1a2efZZrGH8TEz9zCb7etOYyilGwpowgk6lJcA1fmRd1DAmkG2rjHROIyN2IJ-2_o_ZFpp8zoDOoH4fDF6

Връзка към коментар
преди 25 минути , Topfly каза:

Вече обсъждахме този казус. Големите граждански самолети освен недостатъци, имат и предимства при нападение с ракета. Ракетите се самонасочват основно по топлината на двигателите, а при гражданските самолети двигателите са изнесени доста далече от фюселажа. Има доста примери, когато самолет продължава да лети, когато единият му двигател гръмне и т.н. В конкретния случай самолетът също не е паднал като круша, а е направил завой и се е разбил доста далече от мястото където е бил загубен сигнала...

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/o_68WtsD0GHdeKWEO3uXKT3A0inbG6_OQ3bQiJk0JlF2QNBdt0JIbAx6NVlWhOkZeEBknLXCxrWVDvekmR1a2efZZrGH8TEz9zCb7etOYyilGwpowgk6lJcA1fmRd1DAmkG2rjHROIyN2IJ-2_o_ZFpp8zoDOoH4fDF6

Не винаги (даже доста рядко) ракетите земя - въздух са с топлинно насочване. Такива са най-елементарните преносими комплекси тип "Стингър", които се изстрелват от рамо с екип от двама човека, обучени 1-2 часа. Иначе има няколко различни системи за насочване, като често се използват и комбинации от тях.  Ракетата не удря самолета директно, има радио-взривател, който се задейства на предварително определено разстояние. Точно по тази причина изобщо не е нужно да се улучи самолета, ами е достатъчно ракетата да мине на определено разстояние от него. Повярвай ми, две години работата ми е била да насочвам ракети земя - въздух към летящи цели (самолети и крилати ракети) и имам добра представа от тези неща.  Даже и да е била с топлинно насочване ракетата, пак са нямали шанс. Военните и някои правителствени самолети имат така наречените flares, което изстрелват когато са атакувани с ракети с топлинно насочване, те горят силно, развиват много висока темепратура и отклоняват ракетата с топлинно насочване. За да се направи това обаче, първо трябва да знаеш, че ракета лети към теб, второ трябва да имаш такива flares, трето трябва да си трениран как да ги използваш (в момента на изстрелването се прави рязка избягваща маневра). Нормалните граждански самолети и пилоти не отговарят на нито едно от тези условия.

Големите граждански самолети нямат нито едно предимство пред военните, когато са ударени от ракета земя-въздух, може би до някаква степен ако е от преносимите комплекси, които се изстрелват от рамо (имаше един случай на карго А300, който беше уцелен от такава над Багдад и пилотите бяха успели да го приземят). Украинският самолет над Иран не е бил свален от такава ултра-лека система. Бих предположил, че е същото и за ракета въздух-въздух, но тук малко спекулирам, тъй като не съм пилот и не съм работил с такъв тип ракети.

Това, че не е паднал директно надолу самолета, не означава, че е имал някакъв шанс за спасение. Ти да вземеш един автомобил, който да се движи със скороста на самолет и да го пуснеш от такава височина, пак ще измине някакво разстояние преди да падне. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
6 minutes ago, FlyTraveler said:

Това, че не е паднал директно надолу самолета, не означава, че е имал някакъв шанс за спасение. Ти да вземеш един автомобил, който да се движи със скороста на самолет и да го пуснеш от такава височина, пак ще измине някакво разстояние преди да падне. 

От ракети не разбирам, но е факт, че в миналото е имало много оцелели пътници при самолети свалени от ракетно нападение:

 

List of airliner shootdown incidents

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airliner_shootdown_incidents

 

Имаше случай, дори когато самолет поразен от ракета успешно каца на летището в Багдат след пълна загуба на хидравликата.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_Baghdad_DHL_attempted_shootdown_incident

 

Baghdad-Before-Starting_1_2_1_1.jpg

 

Разследванията са за това за да кажат обективно имал ли е или е нямал шанс самолетът, а не проро да предполагаме разни работи...За съжаление в този случай шансовете за обективно разследване не са големи 😞

Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

От ракети не разбирам, но е факт, че в миналото е имало много оцелели пътници при самолети свалени от ракетно нападение:

 

List of airliner shootdown incidents

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_airliner_shootdown_incidents

 

Имаше случай, дори когато самолет поразен от ракета успешно каца на летището в Багдат след пълна загуба на хидравликата.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2003_Baghdad_DHL_attempted_shootdown_incident

 

Baghdad-Before-Starting_1_2_1_1.jpg

 

Разследванията са за това за да кажат обективно имал ли е или е нямал шанс самолетът, а не проро да предполагаме разни работи...За съжаление в този случай шансовете за обективно разследване не са големи 😞

Да де, точно за този инцидент ти писах по-горе. Но там товарният А300 беше ударен от "Стингър" ракета, която се изстрелва от рамо и просто няма силата на заряда да направи целия самолет на решето, както правят по-големите ракети и от които наистина няма спасение (бях ти писал, че е достатъчно да мине на разстояние - примерно на 20-80 метра и самолета да няма шанс). Украинският самолет над Иран не беше ударен от такава "персонална" ракета (която можеш и ти да изстреляш сам, не е много по-различно от РПГ) а от ПВО комплекс, което е съвсем различна бира. 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 57 минути , FlyTraveler каза:

Та толкова относно санкциите срещу Иран относно сваления украински самолет.

Няма санкции срещу Иран във връзка със сваления украински самолет. Има прекратени полети и променени трасета с цел избягване на подобни инциденти докато не се поуспокои напрежението.
 

преди 17 минути , Topfly каза:

 

Разследванията са за това за да кажат обективно имал ли е или е нямал шанс самолетът, а не проро да предполагаме разни работи..😞

Разследванията са по-скоро за три основни неща - да се установят причините за катастрофата, да се открият евентуално виновните и най-вече - за да се направят изводи и да се предпишат мерки за предотвратяване на подобни инциденти в бъдеще.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Имаше наскоро новина как Израелски самолети атакували Сирия са се крили зад пътнически...та точно това е станало и в Иран, американски самолети са се крили зад Иранския с цел провокация и са се объркали местните и са свалили собстевния си. Едва ли повече подробности и срам ще иска да бере някоя от страните.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

И тук е моментът отново да напомним, че макар и инцидента да има в основата си политически конфликт, тук е място предимно за обсъждане на техническата част. Политическите конспирации и дискусии не са за тук. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Вчера полет от Лондон за София на Wizz air/HA-LYR/ обяви MAYDAY над Сърбия поради разхерметизиране на салона, без падане на кислородните маски. Кацна с приоритет нормално на RWY 09. Подробности на www.avherald.com/h?article=4d54c2ae&opt=0

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
На 2.04.2020 г. в 17:55, rahan-le fils каза:

Вчера полет от Лондон за София на Wizz air/HA-LYR/ обяви MAYDAY над Сърбия поради разхерметизиране на салона, без падане на кислородните маски. Кацна с приоритет нормално на RWY 09. Подробности на www.avherald.com/h?article=4d54c2ae&opt=0

Дали вече се чу нещо за това каква може да е била причината за разхерметизацията? :rolleyes:

Бърза справка в  архива  показва, че съм летял веднъж с този самолет, преди две години София-Ница.
-------------------------------

rahan-le filsапропо - Rahan ми беше любим комикс-герой като дете. :yes:  То не че имаше голям избор, де. :wink:

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 8.05.2020 г. в 10:46, Фичо каза:

Дали вече се чу нещо за това каква може да е била причината за разхерметизацията? :rolleyes:

Бърза справка в  архива  показва, че съм летял веднъж с този самолет, преди две години София-Ница.
:wink:

И аз имам един полет  този - миналата година на връщане от Малага.

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Вътрешна информация нямам. Принципно се прави разследване на всеки авиоинцидент от ЗРПВВТЖ към Министерството на транспорта.Ще трябва да почакаме обобщения доклад за 2020 година. Ето един доклад за авиоинцидентите за 2018 година- www.mtitc.government.bg/sites/default/files/doclad-konferencia_2019_vk_17_04_2019.pdf

Връзка към коментар

За съжаление освен жертвите на борда, е много вероятно да има и наземни, тъй като се е разбил в жилищни сгради.

https://www.dnes.bg/index/2020/05/22/samolet-sys-107-dushi-na-borda-se-razbi-v-pakistan-edva-li-ima-oceleli.450704

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 13 часа, SK79 каза:

Нова ТВ съобщиха, че има поне 1 оцелял.

https://www.vesti.bg/sviat/ocelial-v-samoletnata-katastrofa-vsichko-beshe-ogyn-horata-kreshtiaha-6109983

 

Освен това пак по нова даваха видео, в което някакъв човек от мястото на инцидента обясняваше как намерил пилота в останките след катастрофата. Това ме навежда на мисълта, че самата катастрофа е била със сравнително ниска скорост?

Връзка към коментар

@boogy83 доста интересни детайли има покрай катастрофата , те веднъж са допряли пистата и после са направили нов опит за кацане , а двамата оцелели са седели на места 1С и 10С  :

 

“The plane was descending steep during the first approach

Here’s the ATC audio with some useful visualization of what happened during both the first and second landing attempt:

 

 

No emergency was declared during the first landing attempt, though the ATC audio on approach is interesting:

Pilot to ATC: Sir we are comfortable now and we are out of 3,500 for 3,000 established ILS 25L.
ATC to Pilot: Roger. Turn left heading 180.
Pilot to ATC: Sir, we are established in ILS 25L.
ATC to Pilot: You are five miles off? 3,000?
Pilot to ATC: Roger.
ATC to Pilot: Pakistan 8303, cleared to land 25L.

The issue here is that being at an altitude of 3,000 feet five miles out is very high. That means they’d have to descend 3,000 feet over 26,400 feet, which is unusually steep for a standard approach.

ATC tells the pilots to turn left heading 180, as he was intending to have them vector so they can lose altitude and have a more standard approach. But clearly the pilots seemed to think they could descend at such a fast rate.

 

We don’t yet know what caused such a steep descent, and also don’t know why the pilots decided to follow through with it rather than taking the vectors.

For what it’s worth, this was an experienced crew, in particular the captain — the captain had over 15,000 hours, while the first officer had over 3,000 hours.

The landing gear wasn’t lowered during the first approach

A PIA spokesperson has confirmed that the landing gear was not fully lowered prior to the first approach. We don’t know if it was partially lowered or just wasn’t lowered at all, and I’m sure the investigation will determine this. Generally speaking an alarm would go off if you’re at a low altitude without the gear extended (in the ATC audio above we hear some alarms going off, though I’m not sure what they’re for).

The crew didn’t communicate any emergency to air traffic control during the first approach, which would typically be standard if there was a known gear issue.
 

The plane’s engines made contact with the runway

For whatever reason, the plane’s engines made contact with the runway during that first approach (which turned into a go around). We know this because:

  • There are scrape marks on the runway, between 4,500 and 7,000 feet (that’s nearly half a mile)
  • A picture allegedly taken of the plane after the first go around shows dark marks along the bottom of the engines, towards the back
 

Further scrape-mark evidence on runway 25L corroborates to the scenario that both engines contacted the runway during the 1st landing attempt of #PK8303 @official_pcaa

View image on TwitterView image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter
 
 
 
 

 

 

Allegedly #PK8303 final minute images before it crashed in a Karachi suburb. The Ram Air Turbine (RAM) is deployed. White puffs of smoke can be seen coming from the engine as well as dark marks on both engine undersides. @PlaneSpottersPK

View image on TwitterView image on Twitter
 
 
 

Those are the facts we know, but what we don’t know is:

  • What happened that caused the engines to impact the ground? If there was a gear problem, why did the crew get so close to touching down?
  • Was this an actual attempted belly landing, even though that intent wasn’t communicated to air traffic control?
  • How did the plane have enough power to get airborne again after engines scraped the runway for up to 2,500 feet, which would cause a massive amount of friction?
  • Engines were “lost” after the first go around, but what exactly caused that?

There were two survivors on the flight

When you see the wreckage of the crash it’s hard to imagine there would be any survivors, but there were.

The survivors were seated in seat 1C (in the first row, near the exit) and in seat 10C (also an emergency exit row).

 

We’ll have to wait for the full investigation to see what happened, though I do find the above details to be interesting. The most surprising detail is that the plane’s engines both scraped the ground during the first go around attempt.

The big question revolves around why that happened — why did the plane have an unusual approach the first time around, what was going on with the gear etc. “

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Интервю с един от двамата оцелели :

 

https://www.hindustantimes.com/world-news/pakistani-plane-jolted-thrice-crashed-moments-later-survivor/story-oKF1YVCQShEy1UMOgrDaLL.html

 

Неговото място е било 8F , което е разминаване с инфото по-горе ...

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Не знам какво точно гледаме тук.... резултатът е ясен, но вижте как се е стигнало до там и как се спира самолет...

 

RUN-AWAY CCTV footage captures plane collision at Aberdeen Airport as frantic workers try to hold aircraft back
https://www.thescottishsun.co.uk/news/5721670/cctv-aberdeen-airport-plane-collision/ 

 

 

 

 
  • Шок 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, Adventurer каза:

Не знам какво точно гледаме тук.... резултатът е ясен, но вижте как се е стигнало до там и как се спира самолет...

 

RUN-AWAY CCTV footage captures plane collision at Aberdeen Airport as frantic workers try to hold aircraft back
https://www.thescottishsun.co.uk/news/5721670/cctv-aberdeen-airport-plane-collision/ 

 

 

 

 

Нещастни работници , кредиторите на Флайби някакви пари чакат от фалита, те самолетите им блъскат да няма нищо какво да се продаде.

Връзка към коментар

Предварителният доклад за катастрофата в Пакистан сочи за виновници главният пилот и диспечера:

 

https://www.indiatoday.in/world/story/pia-flight-8303-crash-initial-probe-pilot-atc-fault-1691584-2020-06-22

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 22.06.2020 г. в 22:09, stanislavpp каза:

Предварителният доклад за катастрофата в Пакистан сочи за виновници главният пилот и диспечера:

 

https://www.indiatoday.in/world/story/pia-flight-8303-crash-initial-probe-pilot-atc-fault-1691584-2020-06-22

Ето го и самия доклад. Точка 20 обяснява ситуацията, ако на някой не му се чете всичко, но пък е интересно и си заслужава.

https://www.caapakistan.com.pk/Upload/SIBReports/AAIB-431.pdf?fbclid=IwAR2luxqBM646vqxOkmIgZoESYe96cPVZ50BtX3n7zFa11FZlKUf9qcCff-A

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.