Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

30% от всички пилоти в Пакистан са с фалшиви “книжки”:


 

Nearly a third of Pakistani pilots have fake licenses

Yesterday Pakistan’s Minister for Aviation revealed that 262 of 860 pilots in Pakistan have “fake” licenses. Yep, that means about 30% of pilots in Pakistan shouldn’t actually be flying.

What exactly does it mean to have a “fake” license? Well, it’s believed that these pilots didn’t pass exams themselves, but rather paid someone else to take an exam for them. As the Minister explains, “they don’t have flying experience.”

As he describes it, “pilots were also appointed on political basis, unfortunately merit was ignored while appointing pilots.”

While this was revealed during the presentation of the findings of the crash of PK8303, it hasn’t been revealed whether either of the pilots in question had fake licenses.

PIA is grounding 150 pilots

Pakistan International Airlines is the largest airline in Pakistan, though not the only one (there’s also Serene Air and Air Blue). It has been revealed that 150 pilots at PIA are believed to hold fake credentials.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Всъщност се оказва, че е било фалшива тревога:

Цитат

Incident: Malta B738 near Thessaloniki on Jul 3rd 2020, smoke indication

By Simon Hradecky, created Friday, Jul 3rd 2020 21:16Z, last updated Friday, Jul 3rd 2020 21:16Z

A Malta Air Boeing 737-800 on behalf of Ryanair, registration 9H-QDT performing flight FR-170 from Berlin Schoenefeld (Germany) to Athens (Greece) with 158 passengers and 6 crew, was enroute at FL370 about 20nm south of Thessaloniki when a smoke detector activated. The crew declared emergency reporting smoke in the cockpit and diverted to Thessaloniki for a safe landing on runway 16 about 23 minutes later. The smoke indication was determined false.

The aircraft is still on the ground in Thessaloniki about 6.5 hours after landing.

A replacement Ryanair Boeing 737-800 registration EI-DPV reached Athens with a delay of 3.5 hours.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

India Express B738 at Kozhikode on Aug 7th 2020, overran runway and fell into valley
http://avherald.com/h?article=4daf960f&opt=0

 

Индийски самолет с 200 души се разцепи при приземяване
https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/08/07/4100317_indiiski_samolet_se_razcepi_pri_prizemiavane_ima/ 

  • Харесвам 1
  • Шок 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Сериозен инцидент с Boeing 767 на Omni Air в Букурещ.

 

"До инцидента се стига по всяка вероятност заради претоварване при кацането, при което поддава лявата основна стойка на колесника. В резултат на това самолетът се наклонил наляво и опрял левия двигател и лявото полукрило в пистата, където е спрял окончателно."

Има и видео на страницата, към която води линка.

За пръв път виждам да колабира основен колесник на самолет при съвсем нормално кацане. Пишат, че бил претоварен, явно някакво карго е носил, защото на борда имало само 80 човека. 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

за съжаление няма да дадат на румънските митничари да го подушат дори , а е ясно, че неправилно разпределение на товара плюс обезопасяването е причината...

Връзка към коментар
преди 6 часа, FlyTraveler каза:

претоварване при кацането

Казва се грубо кацане. Причините може да са много. Но основно вината е в задщурвалното пространство. Демек пилотът. Говорим за грубо кацане. А за убирането на една от стойките на основния колесник, екипажът е знаел още след пускането на колесника по време на захода за кацане. Сигнализацията е звукова, светлинна, а може би и речева. Не съм летял на това нещо. Може би не е имало индикация за спусната и заключена стойка на колесника. Но са се надявали, че е само липса на индикация. Е да, ама не. Центровката няма да играе толкова голяма роля. Ако тя бе причината, би влияла повече по време на захода, отколкото след кацането.  Друг е въпросът колко и как е бил натоварен самолета. това знаят само носителите на "демокрация" по света.  

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, дядо Пепи каза:

Казва се грубо кацане. Причините може да са много. Но основно вината е в задщурвалното пространство. Демек пилотът. Говорим за грубо кацане. А за убирането на една от стойките на основния колесник, екипажът е знаел още след пускането на колесника по време на захода за кацане. Сигнализацията е звукова, светлинна, а може би и речева. Не съм летял на това нещо. Може би не е имало индикация за спусната и заключена стойка на колесника. Но са се надявали, че е само липса на индикация. Е да, ама не. Центровката няма да играе толкова голяма роля. Ако тя бе причината, би влияла повече по време на захода, отколкото след кацането.  Друг е въпросът колко и как е бил натоварен самолета. това знаят само носителите на "демокрация" по света.  

Да, най-вероятно няма да излезе много информация за този инцидент, тъй като не е граждански полет. Благодаря за предположенията! Като гледах видеото, като на не-пилот ми се стори нормално кацането. Може би наистина да не е била заключена стойката на колесника. Явно и не са знаели или както писа, да са се надявали, че е само липса на индикация, защото в такива случаи май се уведомява кулата и летищните власти напръскват пистата с пяна, а пожарните чакат от двете й страни.

Връзка към коментар
преди 8 часа, FlyTraveler каза:

такива случаи май се уведомява кулата и летищните власти напръскват пистата с пяна, а пожарните чакат от двете й страни.

Уведомяването за аварийна ситуация прави екипажът. А наземните служби следват процедурата за аварийно кацане - пожарни, пено килим, пращане другия трафик в зоната за изчакване, или на резервно летище. Но всичко това се случва, след като екипажът обяви за аварийна ситуация. Нещо, което в случая липсва. А причините не бих коментирал, защото се страхувам, че ще навляза в друга сфера, различна от целите на този форум. Лек и успешен ден на всички!  

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 5 часа, Фичо каза:

на софийското летище, например, няма.

Факт! Говори за "високото" ниво на безопасност, поддържано от наземните служби.  

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Машината в Букурещ е направила меко кацане. Пилотите са имали индикация за спуснат и заключен колесник. Колесника въобще не се е прибрал, а се изместил назад и нагоре, като гумите са ударили задкрилката... Не са подавали сигнал за аварийна ситуация, защото е нямало индикации за такава.

 

omni_b763_n423ax_bucharest_200828_4.jpg.e78240693fe5eac81403f5dbfb61b045.jpg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Ukraine Air Force Antonov An-26 '76 Yellow' has crashed on approach to Chuhuiv Air Base, SE of Kharkiv, Ukraine, killing at least 22 of ~24 on board. The dead are believed to be students from the Ivan Kozhedub National Air Force University.

https://112.international/society/an-26-military-plane-crashed-near-kharkov-killing-22-people-55046.html

  • Шок 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Излезли са резултатите от разследването на инцидент с полет на Уизеър от януари.

https://www.headforpoints.com/2020/10/18/wizz-air-near-miss-luton-airport/

Интересно е колко е важно разпределението на пътниците в салона и как лесно стават грешки.

 

С думи прости (термините не ги знам), самолета не е успял да излети при нормална скорост и се наложило пилота да даде пълна газ и да дръпне щурвала докрай, за да излети. Причината е неравномерно разпределение на пътниците към предната част на самолета. Разпределението е било за за А320, който е сменен с А321, който е по-голям, и поради грешка местата не са разпределени отново, като задната секция е останала празна.

  • Харесвам 4
  • Шок 2
  • Замислям се 8
Връзка към коментар

Т.е. чисто на теория ако 1 пълен ред с хора премине от втори ред на 18-ти ред, може да предизвика ужасни проблеми. Ясно защо стюардесите винаги казват, че можеш да се преместиш след излитане. Не знаех, че това е причината, мислех, че просто не искат да се местиш, за да не се губи време. Интересно как една машина, тежаща над 50 тона може да се повлияе сериозно от дисбаланс на относително малко тегло. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 22 часа, neuromancer каза:

и да дръпне щурвала докрай

Тук си проявил поетично въображение 😉

Нищо, наподобяващо на щурвал, няма по ербусите. 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

И не се дърпа докрай. По принцип екипажа отзад винаги трябва да има едно наум и да следи за разпределението на пътниците и да докладва на капитана за неправилно разпределение. На практика масово екипажите не знаят за какво става на въпрос и/или не обръщат внимание. Трябва си мислене и логика. При полети на Раян ми прави впечатление, че изрично се гледа колко пътника има на последните няколко реда, когато машината не е запълнена изцяло.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 10 минути , randi каза:

На практика масово екипажите не знаят за какво става на въпрос и/или не обръщат внимание.

:ohmy: 
Няма ли си някакви писани правила и регламенти в това отношение? 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ами аз си казах, че не знам как се казва на български 🙂

Мен са ме карали да се преместя, след внезапна смяна на самолета в последния момент, както и в друг случай са ми казвали да не се местя, докато не излетим...

 

Връзка към коментар
преди 11 часа, Фичо каза:

Няма ли си някакви писани правила и регламенти в това отношение? 

Има правили и те би трябвало да се спазват много строго, защото касаят пряко безопасността на полета. Един от основните документи, без който самолетът не може да тръгне да изпълнява поредния си рейс е т.н. Load sheet. В този много важен къс хартия са нанесени по съответния начин теглото на самолета с всичките му масла, гориво и оборудване, всички пътници, екипаж, багаж и карго, ако има такова. Както и ( най-важното, но не на последно място) разпределението на затоварването по багажници, редове, резервоари и т.н. В резултат на това се получава т.н. ATOW - фактическото тегло за излитане. на базата на което екипажът по графици и таблици, а с днешните сечива и с бордните компютри задава скростите за излитане. В същия документ се дава и центровката на самолета, т.е. отношението на центъра на тежестта към фокуса на самолета. Малко сложно стана, но това е нещо, което е много важно. Най-грубо казано от тази данна ( центровката) зависи дали екипажът ще разполага с достатъчно ход на кормилата за управление при излитане и кацане, като най-натоварени и екстремни моменти от полета. В същия този Load sheet е даден и разхода на гориво, от който пък се получават скоростите на снижение и кацане. Естествено те се коригират в зависимост от конкретните МОТ условия. В общи линии това е и причината кабинният състав да не позволява на пътниците да си сменят местата преди излитане.         

  • Харесвам 16
  • Благодаря 4
Връзка към коментар

@дядо Пепи,  а би ли споделил как точно се изчислява 

преди 2 часа, дядо Пепи каза:

теглото на самолета с всичките му масла, гориво и оборудване, всички пътници, екипаж, багаж и карго

За багажа в каргото, масла, горива и т.н. е ясно, но как се изчислява теглото на пътниците и кабинния багаж? Предполагам, че се използват някакви осреднени стойности, които може да се окаже, че не са особено верни. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, chandni каза:

Предполагам, че се използват някакви осреднени стойности, които може да се окаже, че не са особено верни. 

Предполагам флуктуациите са от такъв порядък, че отнесени към общото тегло, едва ли би било от съществено значение. 
(Е, освен ако не се настанят на първите 15 реда състезателите от някой отбор по сумо, а на последните 15 - ансамбли от худ. гимнастика :grin:)  

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
В момента, Фичо каза:

Предполагам флуктуациите ще са от такъв порядък, че отнесени към общото тегло, едва ли би било от съществено значение. 

Ами по принцип всеки това би си помислил, но след като не ти позволяват да се преместиш от 15 на 12 ред (примерно), явно все пак теглото на отделните пасажери и разположението му в самолета, не са без значение. Аз затова и попитах човек, който е наясно със ситуацията, тъй като винаги ми е било любопитно. 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • patrik
    • master_of_germs
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.