tch Публикувано: 20 октомври, 2020 Публикувано: 20 октомври, 2020 преди 24 минути , chandni каза: Ами по принцип всеки това би си помислил, но след като не ти позволяват да се преместиш от 15 на 12 ред (примерно), явно все пак теглото на отделните пасажери и разположението му в самолета, не са без значение. Аз затова и попитах човек, който е наясно със ситуацията, тъй като винаги ми е било любопитно. 🙂 Да де, но никога не знаеш колко ще поискат да се преместят ако позволиш на един. 3
дядо Пепи Публикувано: 20 октомври, 2020 Публикувано: 20 октомври, 2020 преди 7 часа, chandni каза: как се изчислява теглото на пътниците и кабинния багаж? Всяка авиокомпания има FOM. Това е основният документ, които описва работата на целия персонал за изпълнение на полета. Та в този документ мисля, че имаше раздел Mass and Balanse. Там е описано как се подготвя Load sheet и Trim sheet - документите, които изчисляват теглото и центровката. И при тези изчисления и начина на тяхното изпълнение са споменати теглата на пътниците ( осреднени, разбира се), с които АК работи. Последната, за която работех изполваше 85кг за мъж, 75 за жена, 20 за дета и 8 за бебе ( може и да бъркам цифрите). Това е теглото на пътниците с ръчен багаж. 8 2
vinidj Публикувано: 20 октомври, 2020 Публикувано: 20 октомври, 2020 преди 4 часа, дядо Пепи каза: Всяка авиокомпания има FOM. Това е основният документ, които описва работата на целия персонал за изпълнение на полета. Та в този документ мисля, че имаше раздел Mass and Balanse. Там е описано как се подготвя Load sheet и Trim sheet - документите, които изчисляват теглото и центровката. И при тези изчисления и начина на тяхното изпълнение са споменати теглата на пътниците ( осреднени, разбира се), с които АК работи. Последната, за която работех изполваше 85кг за мъж, 75 за жена, 20 за дета и 8 за бебе ( може и да бъркам цифрите). Това е теглото на пътниците с ръчен багаж. Прави ми впечатление, че веднъж един Ембраер излетя върху сняг докато преброя до 20 с по 2 седалки, а други пъти до 40-50 са на пистата секунди по-големите с 3 седалки.
дядо Пепи Публикувано: 21 октомври, 2020 Публикувано: 21 октомври, 2020 преди 9 часа, vinidj каза: излетя върху сняг докато преброя до 20 с по 2 седалки, а други пъти до 40-50 са на пистата секунди по-големите с 3 седалки. С колко гориво беше самолетът? Какъв беше вятърът и въобще каква беше МТО обстановката по време на излитане? Беше ли и колко беше почистена полосата за излитане? На морското ниво ли ставаха нещата, или на друго летища с по-голяма надморска височина? Каква беше подготовката на екипажа, имаше ли обучаем пилот или не? Набързо нахвърлям въпроси, които касаят екипажа преди изпълнение на полет. И тия секунди никой никъде не ги брои. Това не го разбирам и не мога да го обясна като поведение. Във всички случаи съм сигуре, нче екипажът е направил всичко възможно за безопасното изпълнение на полета и всички да стигнат живи и здрави там, където са тръгнали. И по възможност да останат с добри впечатления и спомени от полета. Това е. Малко дълго се получи, ама е вярно. 🙂 4 1
Ovcharski Публикувано: 13 ноември, 2020 Публикувано: 13 ноември, 2020 This Volga Dnepr An-124 suffered an uncontained engine failure shortly after take off from Novosibirsk today and returned to make an emergency landing. On landing the aircraft suffered a runway overrun. 1 4
дядо Пепи Публикувано: 13 ноември, 2020 Публикувано: 13 ноември, 2020 Кофти гледка! Кофти момент! Да не съм на мястото на екипажа. 😟 1 1
chandni Публикувано: 13 ноември, 2020 Публикувано: 13 ноември, 2020 преди 41 минути , дядо Пепи каза: Да не съм на мястото на екипажа. Гулаг...? Шегувам се - важното е, че няма жертви. 2 1
дядо Пепи Публикувано: 13 ноември, 2020 Публикувано: 13 ноември, 2020 (редактирано) Kомандир транспортного самолета Ан-124 «Руслан», совершившего аварийную посадку в Новосибирске, раскрыл детали приземления. По словам пилота, воздушное судно сажали вслепую — из-за перебитого при взрыве двигателя кабеля связи у летчиков не было никакой коммуникации с диспетчерами. «Самолет полностью обесточился. То есть ни на внешнюю, ни на внутреннюю связь — никак. Ни внутрикабинной связи не было. 300 метров набрали только (…) Мы даже не успели закрылки убрать. Только шасси убрали», — сказал он. Ранее сообщалось, что фрагмент двигателя «Руслана» отвалился во время полета и пробил крышу здания. Часть двигателя транспортника рухнула с высоты нескольких сотен метров и повредила склад недалеко от аэропорта «Толмачево». Днес гледах видео на кацането им. Като чели в компресора на втори двигател имаше пера. Демек са имали удар с птица след излитане. Все ми се струва, че са се срещнали с малкия дявол Редактирано 13 ноември, 2020 от дядо Пепи 6
stanislavpp Публикувано: 16 ноември, 2020 Публикувано: 16 ноември, 2020 Alaska Airlines’ bear strike in Yakutat At around 5:40PM on Saturday, November 14, 2020, an Alaska Airlines 737 struck a brown bear at around 60 miles per hour while trying to land at Yakutat Airport. Officials say that the airport staff had cleared the runway 10 minutes before landing. While the pilots didn’t see any wildlife on final approach, two bears started crossing the runway after the plane touched down. The airport has a partially enclosed fence. The plane sustained significant damage, especially to its left engine. All passengers and crew were safe, while one of the bears was unfortunately killed. The other bear that survived was believed to be a two year old cub, and it continued to stay near the runway after the incident. 6
FlyTraveler Публикувано: 16 ноември, 2020 Публикувано: 16 ноември, 2020 преди 50 минути , stanislavpp каза: Alaska Airlines’ bear strike in Yakutat At around 5:40PM on Saturday, November 14, 2020, an Alaska Airlines 737 struck a brown bear at around 60 miles per hour while trying to land at Yakutat Airport. Officials say that the airport staff had cleared the runway 10 minutes before landing. While the pilots didn’t see any wildlife on final approach, two bears started crossing the runway after the plane touched down. The airport has a partially enclosed fence. The plane sustained significant damage, especially to its left engine. All passengers and crew were safe, while one of the bears was unfortunately killed. The other bear that survived was believed to be a two year old cub, and it continued to stay near the runway after the incident. За такъв случай не бях чувал до момента. При един полет кацнахме на третия път, поради зебри на пистата (при втория заход пилота мина над тях с бръснещ полет, за да ги изплаши), но пилота ги видя навреме при първия опит и направи go around. 737 има много ниско разположени двигатели. Предполагам, че ако беше някой друг модел Боинг или Airbus, просто щеше да си мине над мечката. 4
feel_the_rush Публикувано: 16 ноември, 2020 Публикувано: 16 ноември, 2020 То самият самолет е много нисък. Оттам им гила и тая гяволия на Боинг да дръпнат двигателите на MAX-а пред крилата и да създадат самолет, който не е аеродинамичен. Пък ти ходи се вози на него 😉 2
дядо Пепи Публикувано: 17 ноември, 2020 Публикувано: 17 ноември, 2020 Преди много, много години, работейки от Шаржа, изпълнявахме полети Шаржа-Бербера-Аден-Шаржа. Към Бербра карахме бяла техника и телевизори, а на обратно - мъжки шилета. Та като захождахме за кацане на Бербера указанията, които получавахме от диспечера гласяха дословно: " Wind on the direction. Altimeter pressure is norm. Landing on your discretion." Демек да правим, каквото искаме, най-грубо казано. И тъй като летището е на морския бряг, с налягането лесно се оправяхме - просто си го оставяхме на Стандарта - 760мм/1013mb. За посоката на вятъра беше друга бира. Минавахме ниско над полосата, за да видим ръкавът, в каква посока се е издул. Същевременно с това ниско прелитане вършехме и още една много полезна работа - разгонвахме камилите, които си правеха разходки по бетона на полосата. Така и не разбрахме какво толкова ги привличаше там. 6 2 7
Zaro Публикувано: 17 ноември, 2020 Публикувано: 17 ноември, 2020 преди 1 час, дядо Пепи каза: Същевременно с това ниско прелитане вършехме и още една много полезна работа - разгонвахме камилите, които си правеха разходки по бетона на полосата. Така и не разбрахме какво толкова ги привличаше там. Като го разказваш това, се сещам за една моя казармена случка от Чешнегирово. Летището се намира точно до селото, хората си пускаха животните да пасат, които влизаха през дупки в оградата на територията на поделението. А и тревата там беше хубаво да се пасе, щото иначе ставаше висока и в края на лятото ставаха пожари. Та имаше негласно разрешение от военните (а може би и на никой не му се занимаваше) коне и крави да пасат вътре. Обаче веднъж някакви коне се бяха озовали на полосата по време на полети. Уж пасяха отстрани, но при кацането на няколко самолета се плашеха от шума и започваха да тичат в посоката на кацане, бягайки от тях. 3 1
дядо Пепи Публикувано: 17 ноември, 2020 Публикувано: 17 ноември, 2020 преди 9 минути , Zaro каза: А и тревата там беше хубаво да се пасе, А кави зайци имаше в тревата на запасната полоса! 😁 5
Zaro Публикувано: 17 ноември, 2020 Публикувано: 17 ноември, 2020 преди 2 часа, дядо Пепи каза: А кави зайци имаше в тревата на запасната полоса! 😁 Кога си летял там?
дядо Пепи Публикувано: 17 ноември, 2020 Публикувано: 17 ноември, 2020 преди 1 час, Zaro каза: Кога си летял там? Не там. Малко по на изток. 1981-1987. 🙂
Ovcharski Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 Чудех дали са пиша за този случай, тъй като самолета е пенсиониран, но все пак ще споделя малко информация. G-CIVD, which was ferried to Castellon for retirement in mid-August, experienced a fire today. The 26 year old aircraft was retired earlier this year along with all of British Airways’ 747s. Thankfully, it does not appear anyone was injured. Видео има като се отвори линка:
stanislavpp Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 Мислех, че пушенето отдавна е забранено на борда 🙂 , но сериозно - BA вероятно са умрели от яд, че самолета не се е запалил преди да бъде бракуван и да кешират застраховката...
Jorro Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 12 minutes ago, stanislavpp said: Мислех, че пушенето отдавна е забранено на борда 🙂 , но сериозно - BA вероятно са умрели от яд, че самолета не се е запалил преди да бъде бракуван и да кешират застраховката... На мен ми е чудно как се самозапалва самолет, който е вече бракуван и се предполага, че няма нищо активно вътре по системите, което да доведе до искра и т.н? 5
домосед Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 преди 27 минути , Ovcharski каза: G-CIVD С тоя имам записан един полет от Лондон до Кейптаун. 5
stanislavpp Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 @Jorro Чакал е ред за бракуване, тъй че ел. инсталациите не са били все още демонтирани. Иначе вярващите в конспирации смятат ,че има пряка и нерушима връзка между регистрационния номер на самолета “ CIVD” и възможна зараза на инсталацията с COVID-19 от неспазващите мерките - експерти по скраПтЪ! 1 5
chandni Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 преди 3 часа, домосед каза: С тоя имам записан един полет от Лондон до Кейптаун. Ще започна да си водя бележи за самолетите, с които си летял и да отказвам да се кача на такива... Спомням си, че навремето имаше и друг, който катастрофира фатално и ти беше "в портфолиото"... 1 3
домосед Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 преди 1 час, chandni каза: Спомням си, че навремето имаше и друг, който катастрофира фатално и ти беше "в портфолиото"... Имам 5 катастрофирали. На тоя инцидентът му не е валидиращ за "катастрофа" 4
chandni Публикувано: 23 ноември, 2020 Публикувано: 23 ноември, 2020 УжасТ! Моля те, изпрати пълен списък на регистрациите на самолетите, с които си летял. Започвам да ги избягвам като дявола тамян! 5
дядо Пепи Публикувано: 24 ноември, 2020 Публикувано: 24 ноември, 2020 Авиационна катастрофа - събитие, свързано с експлоатацията на въздухоплавателно средство, което се е случило, докато пътниците или членовете на екипажа са били на борда, което е довело до повреда или унищожаване на самолета и е причинило нараняване на хора или не е причинило телесна повреда. Авиационните произшествия се подразделят на полетни и наземни. Полетна катастрофа се разбира като събитие, свързано с изпълнението на полетна мисия от екипажа и влечещо последици от различна тежест за хората на борда на самолета (нараняване или смърт) или самото въздухоплавателно средство (повреда или унищожаване). Наземна катастрофа е авиационна катастрофа, настъпила преди или след полет. Полетните и наземните произшествия се разделят на аварии, аварии и катастрофи, в зависимост от последиците за пътниците, екипажа и самолетите. Чупене- авиационна катастрофа, която не е последвана от смъртта на членовете на екипажа и пътниците, водеща до повреда на въздухоплавателното средство, чийто ремонт е възможен и икономически осъществим. Катастрофа- авиационна катастрофа, която не е довела до смъртта на екипажа и пътниците, но е довела до пълното унищожаване или сериозни повреди на самолета, в резултат на което възстановяването му е технически невъзможно и икономически нецелесъобразно. Катастрофа- авиационна катастрофа, довела до смъртта на членовете на екипажа или пътниците при унищожаването или повреждането на самолета, както и смъртта на хора от наранявания, настъпили в рамките на 30 дни от момента на произшествието. 4
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега