Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

преди 4 часа, stanislavpp каза:

Всички 777 с двигатели Pratt & Whitney 4000-112 са спрени от летене за пълна инспекция на перките на двигателя . Общо са 69 броя и се ползват от Юнайтед , Korean , Japan , Asiana и ANA.

Това са всичките им оператори така ли? Следващата седмица ще летя с Туркиш с 777 и ми стана интересно....

Връзка към коментар
преди 20 минути , Jorro каза:

Това са всичките им оператори така ли? Следващата седмица ще летя с Туркиш с 777 и ми стана интересно....

Споко, на Търкиш са 777-300ER , които са с двигатели на GE, не на P&W. :wink:

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, Jorro каза:

Това са всичките им оператори така ли? Следващата седмица ще летя с Туркиш с 777 и ми стана интересно....

Да, това са всичките оператори, които го използват в момента . Има още 59 броя , но те са на дългосрочно съхранение покрай Ковид.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
преди 53 минути , funny каза:

😥 Самолет се разби при кацане на летището в град Алмати (ВИДЕО)

https://dariknews.bg/novini/sviat/samolet-se-razbi-pri-kacane-na-letishteto-v-grad-almati-video-2263540?fbclid=IwAR0BOQuO2AfZk5zYjiRvTZRtJXaRzEtTZd_k8-Rn3ZmhYWvqUjwAFnJFDKQ


Направо се е обърнал, доколкото видях на едното видео... @дядо Пепи, любимият ти Ан-26. 😢

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, FlyTraveler каза:

любимият ти Ан-26. 

Е, чак пък любим. Това е най-шумният самолет, с който съм работил. Ако сега ми се случва чат-пат да сънувам, че пилотирам, то това става или с Ан-12, или с МД-80. Но определено полетите с първият бяха много по-интересни.   

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, дядо Пепи каза:

Е, чак пък любим. Това е най-шумният самолет, с който съм работил. Ако сега ми се случва чат-пат да сънувам,

сигурно се събуждаш от шума.

 

И един въпрос - кой от Су-25 и МиГ-23 е по-шумен?

В Чешнегирово се бяхме прославили, че веднъж бяхме заспали на рульожката, толкова бяхме привикнали с шума. Дойдоха, сритаха ни и ни питаха как, по -дяволите, сме успели. Но пък Су-25 в Безмер като че ли беше една идея по-шумен.

Връзка към коментар
преди 12 часа, Zaro каза:

И един въпрос - кой от Су-25 и МиГ-23 е по-шумен?

Мисля, че МиГ-23 трудно ще се даде на който и да е друг. Су-25 е с двигатели на МиГ-21, само, че без форсаж. Това го казвам по спомени. Но шумът от двигателите на МиГ-23 наистина е !!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Доколкото шума на Ан-26. Не не се събуждам от шума. В кабината на Ан-26 не можеш да се чуеш с човека до теб, ако не комуникирате през вътрешната  разговорна уредба ( СПУ), или не викате. Докато на Ан-12 и особено МД-80 свободно се говори без помощта на разговорната уредба.    

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

https://www.investor.bg/centralna-i-iztochna-evropa/335/a/sobstvenikyt-na-btv-petr-kelner-e-zaginal-v-helikopterna-katastrofa-v-aliaska-324824/

Собственикът на bTV Петр Келнер е загинал в хеликоптерна катастрофа в Аляска в събота (27 март), съобщава New York Times.

Машината Airbus AS350 B3 е превозвала група скиори, когато се е разбила в близост до ледника Кник, убивайки петима души.Машината Airbus AS350 B3 е превозвала група скиори, когато се е разбила в близост до ледника Кник, убивайки петима души. Има един оцелял, който е в тежко състояние, посочват властите в Аляска.

Националният съвет по безопасност на транспорта ще започне разследване, за да установи причината за катастрофата. Екипите за спешна помощ споделят, че са били уведомени за катастрофата около 22 часа местно време, че хеликоптерът не се е върнал.

Представител на хижата, от която тръгва групата, посочва, че не знае причината за катастрофата. Според местните власти машината принадлежи на компанията за чартърни полети Soloy Helicopters.

Според наличната информация Келнер е бил чест гост в хижата.

 

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Самолет кацна аварийно на летище София минути след като излетя

 

Самолет със 137 пътници и 8 тона гориво се наложи да кацне аварийно на летище София малко след излитането, съобщи Би Ти Ви. Няма пострадали.

 

Чартърният полет до Египет започнал в 7:44 ч., но заради установена повреда се е наложило да се върне на летището.

 

Според правилата на място били изпратени 13 линейки и коли на пожарната, информира телевизията, но до тяхната намеса не се стигнало.

 

Пътниците очакват нов полет в зоната на летището.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2021/05/22/4212543_samolet_kacna_avariino_na_letishte_v_sofiia_minuti/

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 6 часа, dimitrov6 каза:

Самолет кацна аварийно на летище София минути след като излетя

Причината за аварийното кацане тази сутрин на летище "София" е, че е отказал единият от двигателите на самолета. Това сподели журналистът от БНТ Геновева Радева, която е била в самолета.

1621665350.jpg

"Самолетът излетя към 7:30 сутринта. При излитането силно замириса на керосин, но нямаше никакви необичайни шумове. Летяхме около половин час и пилотът съобщи, че трябва да се върнем обратно в София, защото има малък технически проблем. По-късно стана ясно, че е отказал единият от двигателите", разказа Геновева Радева.

 

За повече инфо тук.

 

 

Евала на екипажа!

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Връзка към коментар

Много любопитен “инцидент” на днешният полет на Раян Атина - Вилнюс, типичен пример за хардкор политика на комунистите. Първите анализи са , че Беларуското правителство е изфабрикувало фалшива бомбена заплаха за да принуди самолета да кацне в Минск , вместо във Вилнюс. Изглежда пилотите не са повярвали и са били принудени от боен изтребител да кацнат в Минск, всичко това заради беларуски журналист опозиционер, който е бил на борда и е обявен от Беларус за терорист :

 

7A448796-0A7F-4885-85FC-1D95DFC80207.jpeg.386531f4910be9d9d5efd27f8aa470a1.jpeg


 

 

C0282287-359A-4A41-BBD7-A41D38927BE7.jpeg.fd5ed6cc2a3979480a39a7fe46b6105a.jpeg

 

 

 

AC82D166-92CB-4865-8527-3AE7253A7840.jpeg.f8b3aba04a2d87573d4a4187cb93f122.jpeg

 

  • Харесвам 3
  • Шок 2
Връзка към коментар

Инцидентът е брутален. Ужасява ме, че това може да се случва в гражданската авиация в мирна Европа. Тепърва ще излизат факти, възможно е да има и спекулации. Новината бе съобщена и в темата на Раян, там пък излизат още по-абсурдни детайли.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 минути , Мари Николова каза:

Имам предвид, че във всяка новина е възможно да има медийни измишльотини и изкривяване на фактите. Наистина всичко звучи твърде стряскащо.

 Гледайки диверсията на самолета на радара май няма много материал за спекулации..

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искам само лекинко да отбележа, че въздушното пространство е собственост на държавата, над чиято територия се намира. И в него важат паравилата на полети на съотвеътната страна. Ако тя е член на ICAO тези регулации отговарят или са по -строги от изискванията на международната организация. Друг е въпросът как това се интерпретира. В случая има ( според моето скромно мнение) грубо нарушаване установените правила за гражданско въздухоплаване. Но не съм убеден, че ще постигнат кой знае какво със забрани, ограничения и т.н. Възд. пространство си е тяхно. Спомням си, че преди години Пакистан бяха въвели една регулация, че на всеки летателен апарат с карго люк може да бъде наредено кацане на тяхно летище с цел инспекция на декларираното карго. Правеха го да не би някой да си позволи да лети през тяхна територия и извърши десантиране от въздуха на оръжие и боеприпаси на бунтовниците в Джаму и Кашмир. Даже може още да е в сила. Та и тук така. Използване на международната обстановка ( в случая напрежението в Близкия Изток ) за решаване на вътршно политически проблеми. 

Редактирано от chandni
Премахнати коментари с политическа насоченост.
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Напомням отново, че политическите дискусии не са разрешени във форума. Инцидентът вече е отбелязан в темата и предвид, че на всеки е ясно, че няма нито техничеки проблем, нито декларирания тероризъм, довел до отклоняването на полета, не мисля, че има какво повече да бъде добавено по този конкретен инцидент.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 23.05.2021 г. в 21:15, Мари Николова каза:

Инцидентът е брутален. Ужасява ме, че това може да се случва в гражданската авиация в мирна Европа. Тепърва ще излизат факти, възможно е да има и спекулации. Новината бе съобщена и в темата на Раян, там пък излизат още по-абсурдни детайли.


Никак не е добро това, което се е случило, но далеч не е прецедент. През 2013 г. самолета на президента на Боливия е принуден да кацне в Австрия поради съмнения, че на борда му е Едуард Снодън.

През 2016 г. беларуски пътнически самолет е принуден да кацне в Киев, защото украинските власти са се интересували от някакъв арменец пътник, който бил задържан след кацането.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Какво би направил капитан на граждански самолет, ако му съобщят за бомба на борда, докато прелита над чужда държава, а след това го прехваща и изтребител? Има ли ясни правила за действие в подобна ситуация? А какво казва международното право?

 

Отговорите на тези въпроси помагат да се разсее мъглата около случилото се в небето на Беларус с полета на "Райънер" и арестуването на журналиста и активист Роман Протасевич и руската му приятелка София Сапега. Засега не се знае нищо за гледната точка на екипажа и картината се рисува от съобщенията на Минск и разпространеният във вторник разговор между управлението на полетите и самолета със 133 дши на борда.

Андрей Литвинов, пилот на "Аерофлот" и капитан на А-320 обясни в понеделник в сбита форма как би постъпил:

1. Заемам се със спасяване на самолета и пътниците
2. Решавам да кацна на най-близкото летище, а в случая това е Вилнюс
3. Съобщавам за решението си на авиодиспечера
4. Ако ме принуждават да върша нещо друго, подавам сигнал за бедствие и докладвам на аварийната честота за нападение срещу въздушния кораб
5. Настоsвам да кацна на летището, което съм избрал предвид ситуацията във въздуха, метеопрогнозата, питам пригодно ли то и т.н.
6. Ако възникне реална заплаха, следвам изтребителя, но на земята искам да пристигнат консул и журналисти
7 Отказвам да изпълнявам задачата нататък заради стресовата ситуация и се отправям да си почина в хотела.

Позволявам си да пиша в тази тема отново и да постна горното, защото в най-кратка форма, точно и ясно са формулирани действията на екипажа на ВС, когато е прихванат, или му е заповядано да следва изтребителя, който го съпровожда. Това са неща от А - Б-то на авиацията и всеки начинаещ пилот ги изучава, и трябва да знае, и спазва, ако иска да живее дълги години. 

  • Харесвам 11
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   2 магеланци

    • patrik
    • master_of_germs
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.