feel_the_rush Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 Много странно... "Brace for impact" по-скоро заради очаквано твърдо кацане с висока скорост, ако наистина са загубили двигател. Но на някои от пътниците явно им е дошло в повече. На мен ми е по-интересно защо не са изпратили нов самолет от Истанбул да извърши полета. Все пак говорим за отстояние от 600км, това е 45мин полет. Имат много повече възможности да прерутират пътниците оттам. Имахме доста подобна ситуация в Боливия - два пъти ни товариха на самолет на летището в Салара и два пъти ни разтоварваха. Накрая просто казаха, че този самолет няма да лети и след час дойде нов от Ла Паз, с който се прибрахме. А иначе, като гледам, самолетът на Търкиш се е прибрал на следващия ден като е дублирал вечерния полет (не знам дали с пасажери или не) и даже е извършил Истанбул-Бодрум и след малко излита обратно. Жалко, ако някои хора са си провилал пътуването заради подобен инцидент. 7
agenta Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 Важното е, че всичко е минало добре. Във Flightradar 24 - https://www.flightradar24.com/data/flights/tk1030#2abac47d се вижда, че е летял само на 1500м и е направил едно кръгче и се е върнал. Иначе разговорът между кула София и пилота на самолета може бе да се чуе - ТУК Нека някой вещ в авиотематиката да каже дали се разбира нещо повече от комуникацията 3
feel_the_rush Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 Не казват много - Flight control problems, което може да е всичко. Иначе звучат спокойно и когато ги попитаха дали имат контрол над самолета, казаха, че имат. Обявиха "Mayday mayday mayday", вместо "Pan pan pan", което по принцип е по-високо ниво на опасност, но според мен просто това им дойде на езика първо. Като цяло обаче момчето от РВД ми се стори много притеснено. Явно го изненадаха като поискаха да се върнат обратно в София. Определено изпитваше трудности да ги ръководи, като на два пъти даде грешен номер на писта, въпреки, че веднага се поправи. Също им каза да завият наляво на 250, а те го поправиха, че трябва надясно на 250, при което и той се поправи. Даваше иструкции доста бавно и не за да го разберат по-добре, а просто звучеше несигурен. Иначе бързо и категорично им каза, да не слизат под 5000 заради терена, когато поискаха да се снишат. Какъвто и да е бил проблемът, явно не е сериозен, щом самолетът се е прибрал на следващия ден и е обратно в график. 13 1
Ardent Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 Ами ако им е умрял двигателя, май правилно си ползва лелята May day. Поне според това описание в Quorra: What is the difference when an airline pilot calls in pan-pan-pan versus mayday? In what circumstances is each one used? The key difference between the two relates to whether immediate assistance is required. Reading from the UK’s definition[1], the two states (mayday vs. pan pan) are defined thus: Distress: representing serious and/or imminent danger and requiring immediate assistance. Identified with the prefix 'MAYDAY' Urgency: conditions concerning the safety of an aircraft or other vehicle, or of some person on board or within sight, but which does not require immediate assistance. Prefixed with the word 'PAN' Thus, a rough-running engine may not require immediate assistance (it might be that the condition will clear), whereas a dead/stopped engine does.
feel_the_rush Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 При спрял двигател трябва да изискат и астиненция на земята, а също и да ги чака пожарната. Но нищо от това не поискаха и сами си се придвижиха до гейта, което по принцип се прави на един двигател, за да се пести гориво, ама все пак. Направи ми вречатление, че не ги попитаха за броя пасажери и оставащо гориво, което е по процедурата. Изобщо, ако пропуснеш 3те секунди, в които казват мейдей, може спокойно да се обърка разговора за нормално кацане на самолет. 7
randi Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 преди 5 часа, feel_the_rush каза: "Brace for impact" по-скоро заради очаквано твърдо кацане с висока скорост, Това е команда, при която се очаква катастрофа и/или последваща евакуация. Такива команди за твърдо кацане не се подават. Машината е имала проблем с управлението, загубили са височина. Аз не знам да е имало проблем с отказал двигател. А и при отказал двигател въобще не се случват подобни неща. 6 1 1
feel_the_rush Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 През целия запис не се чува пилотите дори да премислят вероятна възможност за impact и затова ми е странно защо са казали това на пътниците. Или не са имали ясна представа стюардите какво е положението със самолета или са кацнали с висока скорост и са искали да вземат предпазни мерки някой да не се нарани. Така де, може да си спекулираме до утре. 1
randi Публикувано: 8 февруари, 2022 Публикувано: 8 февруари, 2022 преди 10 минути , feel_the_rush каза: са кацнали с висока скорост и са искали да вземат предпазни мерки някой да не се нарани Е това са си спекулации, така е. В авиацията има строго разписани процедури, които се спазват и никой няма да си позволи да прави нещо по собствена преценка(визирам стюардесите), в случая да крещи на пътниците да се приготвят за удар, просто за всеки случай. Иначе са имали загуба на височина и на скорост, ситуацията е била сериозна. Машината след полета Истанбул - Бодрум остава на земя, което говори, че все още има проблем. 10
vinidj Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 https://www.24chasa.bg/novini/article/10848720 Ето още малко информация за полета с Turkish 1 1
дядо Пепи Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 Като чета линка, постнат от vinidj се чудех с кой от емотиконите да изразя това, което си мисля и усещам в момента. Слушах вчера част от радиообмена между екипажа и диспечерите. Чета днес какво е било поведението на кабииния състав. Те са допринесли за създаденото чувство на паника и напрежение в пътниците. Благодарение на необмислените си и неадекватни действия и реакции. 9
Дани Магелани Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 15 минути , дядо Пепи каза: Като чета линка, постнат от vinidj се чудех с кой от емотиконите да изразя това, което си мисля и усещам в момента. Слушах вчера част от радиообмена между екипажа и диспечерите. Чета днес какво е било поведението на кабииния състав. Те са допринесли за създаденото чувство на паника и напрежение в пътниците. Благодарение на необмислените си и неадекватни действия и реакции. Според мен, пилотът трябва да успокои пътниците, а не да слушат и гледат неадекватните действия на стюардите.
Alexander Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 22 минути , дядо Пепи каза: Като чета линка, постнат от vinidj се чудех с кой от емотиконите да изразя това, което си мисля и усещам в момента. Слушах вчера част от радиообмена между екипажа и диспечерите. Чета днес какво е било поведението на кабииния състав. Те са допринесли за създаденото чувство на паника и напрежение в пътниците. Благодарение на необмислените си и неадекватни действия и реакции. в крайна сметка, както точно му е имало на самолета?
IVM Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 32 минути , Alexander каза: в крайна сметка, както точно му е имало на самолета? Ами в крайна сметка ако се вярва на статията май нищо му е нямало,освен паника в главите на екипажа,което за мен е недопустимо за екипаж на авиокомпания,претендираща да бъде от висок ранг.Като нямаш автопилот,за това имаш пилоти с по две ръце,следваш си инструкцииите за такъв отказ и се връщаш или продължаваш. 3
дядо Пепи Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 25 минути , Alexander каза: както точно му е имало на самолета? Каквото и да му е имало екипажът е длъжен да внесе спокоиствие и сигурност сред пътниците. А това най-лесно се постига като сезапази самообладание и най-вече: Действа се по начин, който е отработен по време на сесиите на тренажори и практически тренировки на кабииния състав. Всичко това е описано в т.н. FOM на авиокомпанията. По описаните действия на кабииния състав не личи да спазват кой знае какви процедури. Има т.н. Doc.4444 на ICAO. Описва начина и фразеологоията на радиообмен между диспечерите и абонатите ( екипажите ) през различните етапи на полета, в нормални и аварийни ситуации. От малкото, което чух не видях колежката да се придържа кой знае колко към описаното в посочения документ. А той е задължителен и всеки пилот от гражданска авиация трябва да има отметка RTO в лиценза си. Иначе няма право да ползва радиостанцията във въздуха и на земята. Не съм инспектор о комисията за разскледяване на инциденти. Изказвам само лично мнение след 13 г във военната и 18 г в гражданската авиация. 19 4 1
logist13 Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 Гледам репортаж по темата на БТВ, водеща новина тази вечер. Голяма драма, голямо нещо. Реално нищо кой знае какво не се е случило, но очите на страха са големи. Пък някакъв умник дето много се уплашил, щял да съди А/К. За какво, че са го върнали жив и здрав на летището? Самолета е сложна техника, такива неща се случват, и то не чак толкова рядко. 5
feel_the_rush Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 Има един канал в YouTube, който само с това се занимава - отразява чрез реалните разговори между пилоти и РВД подобни инциденти. При натоварени летища, като в САЩ, подобни връщания след излитане се случват постоянно. Може да си пуснете и да видите колко професионално звучат всички, как се спазват процедурите и даже имаше един много показателен случай, в който джъмбо джет на Луфтханза отказа да обяви дори Пан-пан-пан, тъй като му беше отказал едва един от четирите двигателя. Колкото до самолетът на Търкиш, той престоя вчера на земята, но днес вече отново е в график и даже след малко ще излети от Истанбул до Скопие. Стана много популярно да се водят дела за щяло и нещяло, но всяка една авиокомпания има едно главно задължение и това е след като излети един самолет, също и да кацне. Което го имаме при нашия случай. Защо има коренна разлика между спокойствието на пилотите и паниката при пътниците, представа си нямам. Но не чета никъде самолетът да се е тресял, подскачал, накланял и изобщо да е изглеждало като да пада. Иначе щяха да разберат и без стюардите. 7
Zaro Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 На този етап версията е на софтуерен проблем. Едно пиленце ми каза. преди 2 часа, дядо Пепи каза: Изказвам само лично мнение след 13 г във военната и 18 г в гражданската авиация. След 31 години в авиацията можеш да изкажеш доста повече от лично мнение, то си е направо професионално от кухнята. 9
cybersimo Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 1 минута , Zaro каза: На този етап версията е на софтуерен проблем. Едно пиленце ми каза. Не трябваше ли да напишеш “така ми излезе в гугъл”? 2
Zaro Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 1 минута , cybersimo каза: Не трябваше ли да напишеш “така ми излезе в гугъл”? Не, щото наистина ми го каза едно пиленце, от една сграда с три букви до летището. 3
cybersimo Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 7 минути , Zaro каза: Не, щото наистина ми го каза едно пиленце, от една сграда с три букви до летището. И все пак, хората, които ръководят държавата питат Гугъл, а ти вярваш на някакво си пиленце. Засрами се! 8
vinidj Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 Явно пилотите от толкова автоматизация не са очаквали това да им се случи някога и да трябва да приземяват ръчно. Едва ли е трудно не съм пилот, ама би трябвало да може 🙂 дори и жена да е пилота.
дядо Пепи Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 Лека-полека започва да се изяснява къде е заровено кучето. Самолетът може да се управлява по няколко начина: Най-лесният - настройваш FMS, след излитане включваш автопилота, задаваш височините, които ти дава диспечера и само контролираш дали всичко е ОК. Бордният комютър води самолета по маршрута, който си му задал. Другият начин е след излитане да включиш АР и го управляваш посредством задаване на курсове, височини, скорост и всичко, което ти задават. И третият начин всичко това да го правиш на ръка, т.е. без автопилот. Най-трудният начин. Вярно, трябва тренировки умения, които се добиват с време, желание и старание. Е, да, ама с автопилота е най-лесно ( и безопасно). Но когато сечивото нещо откаже, или даде нещо зян, какво правим. Още повече, ако нямаме нужните умения и възможности. Защо? Защото не си натрениран, или още по-лошото нямаш желание да можеш да пилотираш на ръка. И така стигаме до тук - шаш, паника и писаници по вестници и сайтове с дни. 24
Zaro Публикувано: 10 февруари, 2022 Публикувано: 10 февруари, 2022 преди 35 минути , дядо Пепи каза: Още повече, ако нямаме нужните умения и възможности. Защо? Защото не си натрениран Мисля, че отчасти това се дължи и на бурното развитие в авиационния сектор през последните години. Търсенето за пилоти беше по-голямо от предлагането, което вероятно е довело до някои компромиси в подготовката. А не трябва, защото там горе няма къде да отбиеш и някой да ти помогне, за да си смениш гумата. 11 1
Duke Публикувано: 11 февруари, 2022 Публикувано: 11 февруари, 2022 преди 14 часа, Zaro каза: Не, щото наистина ми го каза едно пиленце, от една сграда с три букви до летището. Боби Михайлов е преместил БФС на летището? 😮 6
randi Публикувано: 11 февруари, 2022 Публикувано: 11 февруари, 2022 преди 22 часа, дядо Пепи каза: Лека-полека започва да се изяснява Имали са проблем с триймването и елеватора. Не е баш да им откаже автопилота. 2
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега