Прескочи до съдържание

50 години Queen of the skies


akair

Препоръчани мнения

На 28 септември 2018 се навършват точно 50 години от производството на първия Боинг 747. "City of Everett" днес е в музея на авиацията в Сиатъл. Този самолет бележи началото на широкофюзелажните самолети. Той е и първият сериен пътнически самолет на 2 етажа. Много от операторите на този модел отдавна не летят, включително и авиокомпанията, заради която от Боинг започват разработката на модела - PanAm. Този 4-моторник надживява всички по-нови 3-моторници, които се ползват за редовни търговски пътнически полети.

image.png.a255dfa8bf3da962f9317c9cc7061b55.png

 

image.png.01e81750b157a918444386a9459cc9f7.png

 

image.png.abaafc8ff47763d99460ab52c5a24ec1.png

  • Харесвам 25
  • Браво 2
Връзка към мнение

Може ли, един кратък образователен курс, според мен, си мноооого наясно със самолетите. И на мен ми е интересно, но се улавям, че неща, дето са ми познати, не зная точно, какво са,:(((

Например -фюзелаж.:(((

Връзка към мнение
преди 4 часа, AlexandraKo каза:

Например -фюзелаж.:(((

Фюзелаж е корпусът на самолета. Най-грубо казано - тръбата, в която са разположение пътниците или товарите. Широкофюзелажен самолет - такъв с голямо фи на тръбата... 🙂 3+4+3 /3+3+3/2+4+2 - 747, 777, 787, А330, А350, А380 и т.н. Теснофюзелажните са single aisle (пътека между седалките) и са в конфигурация 3+3/2+2/2+1... Такива машини са 737, А320, А321, Embraer и т.н.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Няма по-голяма легенда в историята на гражданската авиация, по-важен game changer, нито пък широкофюзелажен самолет, който ще просъществува по-дълго от 747 (освен евентуално някаква модификация на 777, но малко ме съмнява). 

От тяснофюзелажните джетове, рекорда пак е и ще си остане на Боинг - 737, който е вече на 51 години.

 

Не мога да се сдържа да не покажа и няколко лични снимки с Queen of the Sky.

Първи полет с легендата на 30-ти Ноември, 1994 г.  На борда на 747-200 на British Airways от Монреал до Лондон (тогава основното международното летище на града беше още Мирабел, летище Трюдо се казваше Дорвал и беше само за полети от / до Америките, става въпрос за Монреал). Не помня марката на бирата, с която съм вдигнал наздравица. За пръв път виждах и толкова голям екран на самолет (зад ръката ми). Това, разбира се преди ерата на индивидуалните екрани:
 

19264305_10211242652596076_878354286461060410_o.jpg

 

 

Излитане от Рио де Жанейро за Париж. 2-ри Декември, 2013 г. Снимал съм от втория етаж на 747-400 на Air France. Втората снимка е от кабината (франсетата имаха икономична класа на втори етаж, все едно тяснофюзелажен самолет - седалките бяха 3+3:

 

DSC_6053_DxO.jpg

 

 

DSC_6091_DxO.jpg

 

 

747-400 на British Airways на летище Хийтроу в Лондон, 17-ти Май, 2014 г. Следват две снимки от самолета на изгрев над Ангола и машината на летището в Кейп Таун:

 

700_7323_DxO.jpg

 

 

700_7342_DxO.jpg

 

 

700_7375_DxO.jpg

 

 

700_7527_DxO.jpg

 

 

Последният ми (до момента) полет със 747. Кабината на British Airways 747-400 при полет от Йоханесбург до Лондон:

 

700_8327_DxO.jpg

 

 

И без малко да забравя една култова снимка от 1999 г.  747-300 на Air France над Maho Beach, в Сен Мартен, както и още една на 747-200 на Corsair, малко преди излитане. По време на излитането ме превъртя два пъти, въпреки, че се бях хванал за оградата 🙂 

 

747_2_DxO.jpg

 

 

747_DxO.jpg

 

Летял съм няколко пъти на 747-200 и 747-400 на Lufthansa и Air Canada, но нещо не мога да намеря снимки в момента. А, ето един 747-400 на летището във Ванкувър от 1997 г.
 

19441820_10211297823575316_8361494210936241226_o.jpg

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 24
  • Браво 6
Връзка към мнение

Фюзелаж е главното тяло на самолета. При големите търговски самолети е всичко, без крилото, двигателите и "опашката" (т.нар. вертикален стабилизатор). Фюзелажът включва освен корубата, също структурата, която я държи, мястото за екипажа, пътниците и товарите. При едномоторните самолети включва и двигателя, защото той обикновено е във фюзелажа.

Преди 747 всички самолети за пътнически търговски полети са били с една пътека. 747 е първият самолет с 2 пътеки. Така първите се наричат тяснофюзелажни, а вторите (като 747, 767, 777, 787, А300, А310, А330, А340, А350, А380, ДС-10, ДС11, L-1011,...) - широкофюзелажни.

Времето е наистина интересно - в края на 60-те френско-британският проект за свръхзвуков самолет е почти готов, американските авиокомпании летят основно на Боинг 707 ( тяснофюзелажен 4-моторник, който е общо-взето флагшип на американските авиокомпании). Мениджмънтът на Боинг събира екип, който да разработи американски свръхзвуков самолет, който да се конкурира с европейския Конкорд. Най-добрите инж. са събрани в екипа за свръхзвуков самолет. ПанАм е в апогея си. Това е времето след Кенеди.

Легендата разказва, че изпълните директори на Боинг и ПанАм са ходили на риболов заедно. На един такъв излет, СЕО-то на ПанАм разказва как те са много щастливи с техните 707, но искат още по-голям самолет, който да може да вози поне 2 пъти пвоече пътници, на поне 2-но по-дълго разстояние. И обещава да купи 24 бройки, ако Боинг го произведат - за предпочитане на 2 етажа, за да може на горния етаж да са пасажерите от първа и втора класа, а на долния - всички останали - почти като на корабите... Мениджмънтът на Боинг се събира и решава, че ще им трябва голям товарен самолет, който да разнася части за свръхзвуковия модел, та могат да комбинират това с модел за ПанАм. Поверяват проекта на Джо Сътър, който е родом от Сиатъл и който е започнал работа в компанията още на 18.  В началото е работел като чертожник. Дават му каквито инж. са останали и го оствят да работи. Мислят всякакви планове за самолет на 2 етажа, но срещат редица спънки. Накрая някой се сеща, че 2 фюзелажа от 707 могат да ги сложат един до друг, а не един върху друг и това подбутва проекта напред. Но остава изискването на ПанАм за 2-та етажа. Компромисният вариант е малка
гърбица, която да е 2-ри етаж само и единствено за пътниците от първа класа. ПанАм харесват идеята и Боинг започва със строежа на прототип. Оказва се, че ще им трябва изцяло нов завод, в който да поберат този гигант, защото старите им халета са твърде малки. Така се озовават в Еверет, където има военна база. Купуват земя и строят хале. А докато завършват халето, вътре започва и строежа на прототипа. На 28 септември е завършен, на 30 септ събират служителите, мениджмънта, шефове на ПанАм и други клиенти и им показват The Queen of the skies, която почти може и да литне:

image.png.1927549e59265ca2d62dfe7a2b553ea1.png

 

След още малко работа започват и тестовете. Оказва се, че не са сметнали правилно спирачките и на теста с прекратено излитане се запалват, като почти запалват и машината. Това връща екипа на зелената дъска да преправят спирачките...

Първия тест във въздуха е успешен, всички са затаили дъх и следят машината. На кацане екипите на земята се паникьосват, защото виждат машината да се движи доста бавно и решават, че ще падне като тухла... Питат пилотите, които им казват, че според уредите, летят с около 450 км/ч - "ниската скорост" се оказва  визуална измама, породена от размера на самолета. Иначе машината е предвидена да може да лети само на 1 двигател, да може да продължи да лети, дори ако 1 двигател падне и изцяло го загубят физически, ...

Останалото е история... 2 модифицирани 747-200 притежават ВВС на САЩ. На тях возят президента на САЩ. Както е широко известно, когато той е на борда на някой самолет, позивната (уникалният идентификатор, с който пилотите се представят пред контрола на въздушното движение) е Air Force One. (А когато е в хеликоптер - "Marine One").

Към днешна дата е актуално 5-тото поколение на модела (-8, след -100, -200, -300 и -400). Основни клиенти на 747-8 остават Луфтханза и Korean. Има и специална разработка, наречена 747-SP (special performance?), на която фюзелажът е по-къс - криво-ляво колкото е wingspan (размах на крилото?), толкова е и дължината на фюзелажа. Базиран е на 747-100. По-известните клиенти на SP са ПанАм, Кантас, авиолиниите на ЮАР, които го ползват за заобикаляне на страни, поради санкии заради апартейда и авиолиниите на Иран, НАСА и прозиводителите на двигатели Прат-и-Уитни

image.png.fe1ddbf3d45c7f9cbb25c7da54c3ff97.png

 

image.png.40040b130e8fdc5bb84f3fbe163e8233.png

 

image.png.be05ef9778106b0adcad084a22244ed9.png

Друга доработка, базирана на 747 са т.нар Dreamlifters - специално модифицирани машини, които да превозват фюзелажи за самолетите, които Боинг произвежда.

image.png.a916b420543da11f6c0387593a610d6a.png

Редактирано от akair
  • Харесвам 18
  • Браво 7
Връзка към мнение
преди 6 часа, akair каза:

... Той е и първият сериен пътнически самолет на 2 етажа...

image.png.a255dfa8bf3da962f9317c9cc7061b55.png

 

image.png.01e81750b157a918444386a9459cc9f7.png

 

image.png.abaafc8ff47763d99460ab52c5a24ec1.png

Малка поправка само - първият сериен двуетажен пътнически самолет е Boeing 377 Stratocruiser, който влиза в екслплоатация през 1949 г. и от който са произведени общо 56 бройки.

 

 

northwest.jpg

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към мнение
На 29.09.2018 г. в 2:19, FlyTraveler каза:

Малка поправка само - първият сериен двуетажен пътнически самолет е Boeing 377 Stratocruiser, който влиза в екслплоатация през 1949 г. и от който са произведени общо 56 бройки. 

 

 

northwest.jpg

My bad. Аз не съм го написал точно. 747 е първият сериен пътнически самолет за редовни търговски полети, който има турбинни двигатели (не витлови) и е на 2 етажа.

Иначе от снимките ти става ясно, че това Ер Франс да си държат мърляви самолетите не е нещо ново - от 20-ина години си е все така... 🙂

Допълнително, Луфтханза прибра своите футболни шампиони от Бразилия с Боинг 747-8, който носеше специални стикери "Siegerflieger"

image.png.beb223236a8210ac9dc5ef1bd9b263ea.png

 

И до днес новите 747 продължават да се произвеждат в същото хале, в което са произвели и прототипа преди 50 години. Това е най-голямата цивилна сграда по обем в света. Толкова е голяма, че вътре се образуват облаци - има си собствен климат. Но 747-8 е с по-голямо крило, което е наложило wingtip -овете (стърчащите нагоре краища на крилото) да ги монтират след изкарване на самолет от хангара - иначе няма да може да мине през вратите.

Аз имах щастието да видя един от последните модели, докато го сглобяваха. Уви, снимането там не е разрешено по обясними причини...

  • Харесвам 17
Връзка към мнение
преди 17 часа, akair каза:

50 години от производството на първия Боинг 747. 

image.png.a255dfa8bf3da962f9317c9cc7061b55.png

image.png.abaafc8ff47763d99460ab52c5a24ec1.png

Легенда! :smile3: 
...
B747 също се използваше от NASA за транспортиране на космическите совалки, докато летяха.  
Shuttle Carrier Aircraft (SCA) са два модифицарани модела - един 747-100 и един 747-100SR. 

e4-9WDjZQm11uXiFdKX9UDT6GoaYwvCUluFyzRHd

снимка от нета

Ето и едно интересно кратко филмче за SCA

 

 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 15
  • Шок 2
Връзка към мнение
На 29.09.2018 г. в 9:11, akair каза:

И до днес новите 747 продължават да се произвеждат в същото хале, в което са произвели и прототипа преди 50 години. Това е най-голямата цивилна сграда по обем в света. Толкова е голяма, че вътре се образуват облаци - има си собствен климат. Но 747-8 е с по-голямо крило, което е наложило wingtip -овете (стърчащите нагоре краища на крилото) да ги монтират след изкарване на самолет от хангара - иначе няма да може да мине през вратите.

Аз имах щастието да видя един от последните модели, докато го сглобяваха. Уви, снимането там не е разрешено по обясними причини...

Завиждам ти :blush:

 

Иначе не знаех тази богата история. Влюбена съм в дизайна му! Макар че последното ми пътуване с този модел беше мега неудобно... Споменът ми - най-фантастичния - винаги ще е от първото ми пътуване с него, Economy Premium - пак с British, Тайланд, и се чувствах точно като Queen. 

 

P.S. @akair, защо Queen, а не King? 🙂 

Връзка към мнение
Преди 1 час, Гост каза:

защо Queen, а не King? 🙂 

Защото, всички красиви неща са от женски род:))))))))))

  • Харесвам 1
  • Браво 2
  • Смея се 3
Връзка към мнение
3 hours ago, Гост said:

Завиждам ти :blush:

 

Иначе не знаех тази богата история. Влюбена съм в дизайна му! Макар че последното ми пътуване с този модел беше мега неудобно... Споменът ми - най-фантастичния - винаги ще е от първото ми пътуване с него, Economy Premium - пак с British, Тайланд, и се чувствах точно като Queen. 

 

P.S. @akair, защо Queen, а не King? 🙂 

Queen, защото на английски всички (въздухо)плавателни средства са в женски род. Мисля @домосед го беше обяснявал в някоя тема в подробности. Иначе 747 е най-разпознаваемият като дизайн самолет в света - ако някой лаик вики 2 самолета, в повечето случаи разпознава само 747 по вида.

@Гост, разходките в Еверет са съвсем постижими, само трябва да го планирате с твоя "partner in crime".

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Но за съжаление последния модел, а именно версия 8 е доста несполучлива и поръчките са малко, едва 150, от които пътническата версия има по - малък дял(47 машини). Производството беше намалено след предварително разчетеното. Та като цяло съществуванието на 747 приключва. Все повече компании го извеждат от експлоатация и го заместват с по - малки машини или подобни като големина, но двумоторни(новия 777Х). А новия 777Х също се представя твърде зле и поръчките за новата машина са едва 326, за сравнение от А350 има поръчани 890 машини. Boeing ще имат проблеми при широкофюзелажните машини в близките 10 тина години, добре че 787 се оказа доста предпочитан модел от авиокомпаниите и имат поръчани 1390 машини.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Аз не съм сигурен дали версията е несполучлива или просто наистина е започнало да му отминава времето. Факт е, че поточната линия е забавена доста - по около 6 бройки на години, ако помня правилно. За сравнение, един 777 излиза всяка готов всяка седмица, а 787 - по един на 1-2 дни. 767 се произвеждат само за военните - като цистерни за презареждане във въздуха. Там линията също върви бавно. Ето снимка на производствените халета:

IMG_6529.thumb.png.394bffa1f04be00bf8cdbeb847eb0b22.png

 

Големите жълти точки са местата, на които са терасите за разглеждане на завода по време на тур. Сините точки отбелязват поточните линии за производство на всеки модел. Малките жълти точки отбелязват маршрута на автобуса от посетителския център до халетата. Автобусите (и готовите самолети) минават по мост над магистралата - вижда се на снимката. От другата старана на магистралата са халетата за боядисване - композицията от 2 халета едно до друго и едно отделено. Самолетите около тях са прясно боядисани.  (снимката е от пода на потребителския център)

Снимката от представянето на 747 е правена пред входа на халето (от горната страна на снимката).

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

@akair, напомни ми как мечтаех за Сиатъл, и този завод, и пусках CV-та от България като ненормална. Знам, че съм яко глупава 🤔

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
9 minutes ago, Гост said:

@akair, напомни ми как мечтаех за Сиалтъл, и този завод, и пусках CV-та от България като ненормална. Знам, че съм яко глупава 🤔

Може би сега имаш повече шансове да те вземат 😉 Или поне в някой завод на Airbus...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
В момента, akair каза:

Може би сега имаш повече шансове да те вземат 😉 Или поне в някой завод на Airbus...

Имам съвсем сериозни шансове, стига да си го поставя за цел - не в Сиатъл, разбира се, там все още бият през пръстите неамерикански жители :grin: 

 

П.П. Airbus е несравним с Boeing - много е грозен :grin:, както и илюзиите на 25 са по-безболезнени от тези на средна възраст 🙂 

П.П.П. Имам терзания дали и Airbus ще оцелее в "индустриалния оазис на Англия", та съм внимателна :grin:

Връзка към мнение
преди 14 часа, akair каза:

 

Иначе от снимките ти става ясно, че това Ер Франс да си държат мърляви самолетите не е нещо ново - от 20-ина години си е все така... 🙂

 

А, не знам какво виждаш от снимките ми, но от дългогодишният си летателен опит (като пасажер), мога съвсем отговорно да кажа, че самолетите на Air France са все едно на Emirates и Etihad в сравнение с тези на Delta и United на вътрешните им полети в САЩ (American ги намирам да са малко по-добре, от другите американски, не от Air France). Съвсем честно, не мога да се сетя за нищо по-кофти като flight experience, а имам богата база за сравнение, включително разни вътрешни полети из слабо развити африкански и азиатски държави. Air France имат друг, много по-сериозен системен проблем - с подготовката на пилотите. Това го знам от приятел, капитан на А380 на Emirates, което се потвърждава и от safety record на А/К и по-точно подробностите покрай инцидентите. 

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение
преди 8 часа, AlexandraKo каза:

Защото, всички красиви неща са от женски род:))))))))))

На английски всички възможни машини, било то самолет, хеликоптер, кораб, автомобил, комбайн, кафемелачка и пр. са в женски род. Особеност на езика.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 минута , FlyTraveler каза:

На английски всички възможни машини, било то самолет, хеликоптер, кораб, автомобил, комбайн, кафемелачка и пр. са в женски род. Особеност на езика.

Явно не съм в час със родовете в английския език 🤔

Връзка към мнение
преди 3 часа, randi каза:

Но за съжаление последния модел, а именно версия 8 е доста несполучлива и поръчките са малко, едва 150, от които пътническата версия има по - малък дял(47 машини). Производството беше намалено след предварително разчетеното. Та като цяло съществуванието на 747 приключва. Все повече компании го извеждат от експлоатация и го заместват с по - малки машини или подобни като големина, но двумоторни(новия 777Х). А новия 777Х също се представя твърде зле и поръчките за новата машина са едва 326, за сравнение от А350 има поръчани 890 машини. Boeing ще имат проблеми при широкофюзелажните машини в близките 10 тина години, добре че 787 се оказа доста предпочитан модел от авиокомпаниите и имат поръчани 1390 машини.

Не, че модела (версия 8 на 747) е несполучлив, ами е с четири двигателя. В момента всичко, което е с повече от два двигателя дърпа назад поради разходите за поддръжка, а не нещо друго. Ако питаш пилотите, те предпочитат да летят с 4 двигателя вместо с два, но това са двойно повече човекочаса за поддръжка, двойно повече резервни части, повече гориво и пр. А340 отдавна са обречени, май не ги произвеждат изобщо вече (въпреки, че е прекрасен самолет), А380 се държат горе-долу и не са спряни от производство само и единствено заради поръчките на Emirates. Попитай @домосед дали още летят до Йоханесбург. Не много отдавна там вкарвах три А380 на три различни авиолинии в един кадър. За 777 Х, трябва да се изчака, не се знае още. Та, общо взето, не е проблема в 747, ами в четиримоторните самолети като цяло и проблема не е в самият дизайн, ами в стойноста на поддръжката на четири двигателя. 

преди 12 минути , Гост каза:

Явно не съм в час със родовете в английския език 🤔

Ами кажи ми една машина, която да не е в женски род. 🙂  Било то и танк.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 34 минути , FlyTraveler каза:

Ами кажи ми една машина, която да не е в женски род. 🙂  Било то и танк.

Ами... Трябва да те излъжа 🙂 Не знам нито една. Както казах, явно имам проблем с езика. На английски всички са ми ''it'' 🤔 

Връзка към мнение
1 hour ago, FlyTraveler said:

А, не знам какво виждаш от снимките ми, но от дългогодишният си летателен опит (като пасажер), мога съвсем отговорно да кажа, че самолетите на Air France са все едно на Emirates и Etihad в сравнение с тези на Delta и United на вътрешните им полети в САЩ (American ги намирам да са малко по-добре, от другите американски, не от Air France). Съвсем честно, не мога да се сетя за нищо по-кофти като flight experience, а имам богата база за сравнение, включително разни вътрешни полети из слабо развити африкански и азиатски държави. Air France имат друг, много по-сериозен системен проблем - с подготовката на пилотите. Това го знам от приятел, капитан на А380 на Emirates, което се потвърждава и от safety record на А/К и по-точно подробностите покрай инцидентите.  

Аз визирах снимката над махо бийч и мърлявщината отвън. AF имат един мит за "екологичното" миене на техните самолети и как ги забърсвали с мокри кърпи... Ето за тази мърлявщина иде реч:

image.png.4ed879b93df3e567ff46db5d459f8f80.png

 

image.png.03e5f4ec871742a3b96c776adff22a48.png

 

image.png.790ef3bbb348a8819b046cf98cbdc203.png

 

image.thumb.png.3bcf9aceda2a820131d5fe41206199d9.png

 

image.png.b6dfdf86fc11a18319ab175023a8fcc8.png

 

Сигурно вагони литература има изписани по темата с мръсните самолети, увеличеното триене, повишения разход на гориво, необходимото количество вода, хора, препарати и време за измиване на един самолет така, че да бъде чист и cost/benefit анализа на всичко това 🙂 На обратния край са Луфти - вижда се на снимката на зигерфлигер-а по-горе, че крилото се отразява във фюзелажа. Иначе моето впечатление е, че самолетите на Ер Франс вътре са прилично чисти, но аз нямам и много опит с тях - целенасочено и умишлено ги избягвам. TPG скоро беше писал, че в 777 на AF попаднал на 1/2 сандвич в джоба със списанието и трохи по пода (https://thepointsguy.com/reviews/air-france-777-economy-bos-cdg/)... 🙂  От малкото ми полети с AF - услугата на борда (soft product) е много прилична , може би on par с Бритиш (но по-хубава храна) и с Луфти (но по-хубаво вино), но с това се изчерпва всичко. Що се отнася до Юнайтед, Делта и АА - и с Делта не летя (част от същия алианс, в който са AF/KL, SU, ...), но предоминантното мнение в САЩ е, че в момента са водеща а/к по услуга на борда и спазване на разписанието. От АА и UA - не помня да съм попадал на мръсни самолети вътре - последно с Юнайтед беше доста прилично и в малките, и в големите.

А AF са всеизвестни с (проблемите при) тренирането на техните пилоти... Цял самолет народ потъна в Атлантика на път от Бразилия за Париж по тази причина...

 

1 hour ago, FlyTraveler said:

но това са двойно повече човекочаса за поддръжка, двойно повече резервни части, повече гориво и пр.

май не е съвсем линейна зависимостта, но общо взето това е идеята 🙂

 

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
2 hours ago, Гост said:

Имам съвсем сериозни шансове, стига да си го поставя за цел - не в Сиатъл, разбира се, там все още бият през пръстите неамерикански жители :grin: 

 

П.П. Airbus е несравним с Boeing - много е грозен :grin:, както и илюзиите на 25 са по-безболезнени от тези на средна възраст 🙂 

П.П.П. Имам терзания дали и Airbus ще оцелее в "индустриалния оазис на Англия", та съм внимателна :grin:

градската легенда за времето и в Сиатъл, и в Англия е една и съща - лошо и дъждовно - в известна степен няма да е никаква промяна... А aко Airbus се релокира, винаги в калабалъка можеш да минеш за един от освободените служители от Острова, който си търси работа 😃

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 8 часа, FlyTraveler каза:

На английски всички възможни машини, било то самолет, хеликоптер, кораб, автомобил, комбайн, кафемелачка и пр. са в женски род. Особеност на езика.

Всички важни неща, с една дума:))))))))))

Хихи, мъжете сега ще ме погнаааат!

Дамиии, пазете меее!:))))

 

Сега сериозно - страхотна тема, възхитена съм от познанията на @akair @FlyTraveler 

На мен, лично, ми е безкрайно интересно, защото научавам много. Не  е същото, да отвориш Гуглето и да четеш.:(

Бих казала, това е точно “ мъжка” тема.:)))

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
  • Благодаря 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.