Прескочи до съдържание

Луфтханза и случай с пропусната отсечка


Препоръчани мнения

Lufthansa sues passenger for missing the last leg of their flight

 

Май искат да сложат край на някои тарикатлъци 😕 

Редактирано от П.Кръстев
  • Шок 1
Връзка към коментар
47 minutes ago, П.Кръстев said:

Lufthansa sues passenger for missing the last leg of their flight

 

Май искат да сложат край на някои тарикатлъци 😕 

Никакъв таръкатлък не е това да купиш един хляб и да изядеш само половината от него! Време е ЕС да се намеси и да спре некоректната политика на авикомпаниите, че платен билет не може да се ползва само защото си изпуснал първата или някоя отсечки.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 12
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Никакъв таръкатлък не е това да купиш един хляб и да изядеш само половината от него! Време е ЕС да се намеси и да спре некоректната политика на авикомпаниите, че платен билет не може да се ползва само защото си изпуснал първата или някоя отсечки.

И аз да допълня, че това не е тарикатлък, а нормална логика, според която:

По-голямо разстояние = по-скъп билет, и по-къс маршрут = по-евтин билет.
А/К обаче рушат тази логика и правят абсурдни предложения, при които, примерно, Лондон-Ню Йорк е по-скъп от Лондон-Ню Йорк-Лос Анджелис. Каква е тяхната логика и цели, ние като пътници не се интересуваме (субсидиране на губещи маршрути...)
Затова както всеки човек има право да търси законови начини да намали размера на данъците, които плаща, така може да търси легални начини да намали цената на транспорта.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Никакъв таръкатлък не е това да купиш един хляб и да изядеш само половината от него! Време е ЕС да се намеси и да спре некоректната политика на авикомпаниите, че платен билет не може да се ползва само защото си изпуснал първата или някоя отсечки.

Винаги съм смятал за доста глупаво да имам на един билет (примерно - SOF-LHR-LAX-MEX-MIA-LHR-SOF) доста полети и да трябва да ги използвам непременно, за да не отпадне някой. Аз съм си платил за всички полети и следва да имам право да си ги ползвам. Какво значение има, че примерно съм пропуснал една отсечка (например LAX-MEX)? Как това влияе на Бритиш/Луфтханза? Да не би да са загубили пари? Престиж? Аз пък може да цъфна на MEX (стигнал съм по друг начин) и да искам да се прибера към България с този билет. В момента няма как да се случи (знам правилата), но защо? Какво толкова ги бърка? Аз съм си платил и по някаква причина не съм се появил за някой полет по тази резервация (в случая LAX-MEX). Това няма абсолютно нищо общо с евентуалния ми полет - LHR-SOF. Защо на някого на гишетата на летище Хийтроу трябва да му пука, че преди 2 седмици съм пропуснал полет в другия край на света? А пък това да те съдят, понеже си платил за място, което не си използвал е чиста подигравка. Вместо да се радват, че са взели пари за неизползван билет, те завеждат дело...

 

Това, което е описано в статията съм го правил поне 4-5 пъти. Да си търся ли адвокат? 😄

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Ценообразуването на самолетни билети е станало наука само по себе си. Но ако авиокомпаниите минат на лесна за разбиране политика за ценообразуване, която зависи само и единствено от разстоянието и летищните такси, много магеланци ще са първите, които ще бъдат недоволни - ще изчезнат офертите за евтини билети (3-цифрена сума под средата на интервала за полети до друг континент).

Абстрахирайте се от разстоянията и приемете, че а/к определя цена за извършване на услуга: превоз СЕА-ФРА струва 1 лв, превоз СЕА-ОСЛ струва 0.70 лв. От гледна точка на а/к пътникът нарушава договора им като плаща 0.70 лв, а получава услуга за 1 лв.

Пътниците дълго време бяха недоволни от цените на билетите, а/к се вслушаха в клиентите си - намалиха цените, като сложиха повече седалки във всеки самолет, за да им не са на загуба. Сега много пътници са недовлни от малкото място и неудобните седалки...

  • Харесвам 5
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Не вярвам да има някой от този форум, който да е против това да използваш всичките или част от отсечките, които си платил, по свое усмотрение.

От гледна точка обаче на Авиокомпанията това е измама. Защо? Не знам... ценообразуването е прекалено сложно и не съм запознат с детайлите. Със сигурност не зависи само от разстоянието, даже може това да има най-малко значение.  Какво да кажем за полетите между островите в Тихия океан, където за полет от 30-40 минути може да се платят 200 евро? (Само пример, не съм търсил конкретни данни, но цените са може да са много високи). А за полетите на Райън по 5 евро?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , П.Кръстев каза:

Не вярвам да има някой от този форум, който да е против това да използваш всичките или част от отсечките, които си платил, по свое усмотрение.

От гледна точка обаче на Авиокомпанията това е измама. Защо? Не знам... ценообразуването е прекалено сложно и не съм запознат с детайлите. Със сигурност не зависи само от разстоянието, даже може това да има най-малко значение.  Какво да кажем за полетите между островите в Тихия океан, където за полет от 30-40 минути може да се платят 200 евро? (Само пример, не съм търсил конкретни данни, но цените са може да са много високи). А за полетите на Райън по 5 евро?

Да ти кажа, нямам против постоянно да ме мамят по този начин. Да ми дават пари, без да ползват услугите ми. В крайна сметка все едно да влезеш в магазина, да напълниш количката с продукти, да ги платиш и после да ги върнеш по щандовете. Защо някой магазин ще има против?

 

Давам им един вагон пари за нещо, което не използвам. Да им имам проблемите...

Връзка към коментар
преди 28 минути , П.Кръстев каза:

От гледна точка обаче на Авиокомпанията това е измама. Защо? Не знам...

Ами akair е казал по-горе.

Сиатъл - Осло струва 500, ти си платил 500, ама слизаш във Франкфурт. Сиатъл - Франкфурт обаче струва 700.  Значи не си си платил цялата дължима сума. Това авиокомпанията не го харесва.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
26 minutes ago, П.Кръстев said:

Не вярвам да има някой от този форум, който да е против това да използваш всичките или част от отсечките, които си платил, по свое усмотрение.

От гледна точка обаче на Авиокомпанията това е измама. Защо? Не знам... ценообразуването е прекалено сложно и не съм запознат с детайлите. Със сигурност не зависи само от разстоянието, даже може това да има най-малко значение.  Какво да кажем за полетите между островите в Тихия океан, където за полет от 30-40 минути може да се платят 200 евро? (Само пример, не съм търсил конкретни данни, но цените са може да са много високи). А за полетите на Райън по 5 евро?

Вероятно почти всички тук са готови да си ползват отсечките по свое усмотрение, но не всички са готови да си платят себестойността на отсечките 😉. Провери колко струва 30-40 минути полет на самолет, с какъвто изпълняват полетите между островите в Тихия океан и ще си отговориш сам на въпроса за цените. FR предоминантно не предлагат полети с прекачване. А в малкото случаи, в които предлага, цените са с натрупване - плащаш си всяка отсечка + таксата за трансфер.

16 minutes ago, ACM said:

В крайна сметка все едно да влезеш в магазина, да напълниш количката с продукти, да ги платиш и после да ги върнеш по щандовете.

Това би било напълно вярно, ако си си платил (поне) пълната себестойност на продуктите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, neuromancer said:

Ами akair е казал по-горе.

Сиатъл - Осло струва 500, ти си платил 500, ама слизаш във Франкфурт. Сиатъл - Франкфурт обаче струва 700.  Значи не си си платил цялата дължима сума. Това авиокомпанията не го харесва.

При динамичното ценообразуване няма цена на дадена отсечка, а конкретна оферта важаща за даден момент, маршрут и дестинация. Това, че аз купувам билет за 500 лева, а ти след мен купуваш за същата дестинация и дата билет за 700 лева, не означава, че аз съм излъгал авиокомпанията, или че тя те е излъгала теб и има някаква цена за отсечка отсечка по принцип.

 

Авиокомпаниите могат да прилагат всякакви търговски трикове за да продават своите самолетни билети, но след като вече продадат билета не е коректно да имат изискване към теб коя част от билета искаш да ползваш. Още по некоректно е да ти анулират всички отсечки, ако си изпуснал една отсечка! Миналата година двама мои познати си изпуснаха полетите и авиокомпаниите им анулираха отсечки за хиляди евро...Същите отсечки, те свободно можеха да ги продават на други хора, въпреки че моите познати си бяха платили за летенето и искаха да летят. За мен лично това си е един вид незаконно забогатяване.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
10 minutes ago, akair said:

Вероятно почти всички тук са готови да си ползват отсечките по свое усмотрение, но не всички са готови да си платят себестойността на отсечките 😉. Провери колко струва 30-40 минути полет на самолет, с какъвто изпълняват полетите между островите в Тихия океан и ще си отговориш сам на въпроса за цените. FR предоминантно не предлагат полети с прекачване. А в малкото случаи, в които предлага, цените са с натрупване - плащаш си всяка отсечка + таксата за трансфер.

Това би било напълно вярно, ако си си платил (поне) пълната себестойност на продуктите.

 

По тази логика всеки път когато купиш билет за  1 или 10 евро, авиокомпанията може да те съди, защото не си платил пълната себестойност на билета 🙂  При динамично ценообразуване цената на билета няма нищо общо със себестойността на продукта. За авиокомпанията не е важно всеки самолетен билет или полет да генерират печалба или да покриват загубите, а общо на годишна база да излизат на плюс.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не знам, то си е надлъгване. Ако АК успее да осъди човека и правилата на играта се променят, пътниците ще търсят други вратички. Ако не успее и има финансови проблеми заради това, АК ще търси вратички. И така. Гледам как стоят нещата в момента и се съобразявам.

И аз съм много против горивната такса, т.е факта, че за награден полет ми искат 10к точки + $100 горивна такса, но съм съвсем сигурен, че ако примерно ЕК пусне директива и забрани горивната такса, авиокомпаниите ще променят цените и същия полет ще ми струва примерно 20к точки + $0 горивна такса. Засега съм си намерил вратичка и летя от Бразилия, където няма горивна такса, но АК явно мислят, че ще е прекалено сложно да слагат различни цени за билети, издадени в Бразилия...

преди 7 минути , Topfly каза:

При динамичното ценообразуване няма цена на дадена отсечка, а конкретна оферта важаща за даден момент, маршрут и дестинация. Това, че аз купувам билет за 500 лева, а ти след мен купуваш за същата дестинация и дата билет за 700 лева, не означава, че аз съм излъгал авиокомпанията, или че тя те е излъгала теб и има някаква цена за отсечка отсечка по принцип.

Е, приеми, че 500 и 700 са цените в дадения момент (точно когато човека е купувал билета). 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 50 минути , ACM каза:

. В крайна сметка все едно да влезеш в магазина, да напълниш количката с продукти, да ги платиш и после да ги върнеш по щандовете.

Ами не, не е все едно. Както вече стана дума - ценообразуването на самолетните билети е нещо доста комплексно и зависи от много фактори. 

А даже и примерът с магазина също може да не е точен:
Имам малък магазин и някаква стока, която не ми върви, да кажем - вино на цена 10лв. , на всяка бутилка от което печеля 1лв. 
В същото време установявам, че има силно търсене и много се купуват някакви уискита на цена 100лв. , на всяка бутилка от които печеля 10лв.  Свалям цената на виното на 5лв. , ти идваш и купуваш 5 бутилки вино. Аз на опразнените рафтове нареждам уискита.  И след малко ти идваш и искаш да върнеш няколко бутилки от закупеното вино обратно на рафтовете.  Еми сори, не ме устройва! 

Колкото до самолетните билети - ти си купуваш  билет от АК (слючвате доброволно сделка) при определени условия, част от които са да изпълниш всички отсечки.  Ако тези условия не те устройват - не си купуваш този билет.  

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
2 minutes ago, Topfly said:

 

По тази логика всеки път когато купиш билет за  1 или 10 евро, авиокомпанията може да те съди, защото не си платил пълната себестойност на билета 🙂 

Не може да те съди, че не си платил пълната себестойност на билета, защото тя ти е преложила договр за услуга на цена, определена от нея и ти си приел и си спазваш договора - летиш си всички отсечки в посочения по договор ред. Ако обаче ти нарушиш договора, а/к може да ти търси отогворност за нарушаване на договора. 😉

7 minutes ago, Topfly said:

При динамично ценообразуване цената на билета няма нищо общо със себестойността на продукта.

Така е. Затова и аналогията с магазина е неточна.

8 minutes ago, Topfly said:

За авиокомпанията не е важно всеки самолетен билет или полет да генерират печалба или да покриват загубите, а общо на годишна база да излизат на плюс.

Напълно съгласен. И Луфтханза (и Юнайтед)  са на печалба, използвайки модела на ценообразуване, към който някои пасажери имат забележки... Също така, Луфтханза и Юнайтед съдат пасажери, които не си спазват договора...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А аз нещо не ми е ясно цялата врътка?! Човека има билет Осло-Франкфурд-Сиатъл и слиза във Франкфурд и си взема билет за Берлин т.с. е искал да лети Осло-Берлин така излиза и според статията нарочно си изпуска полета до Сиатъл. Каква е идеята на тези маневри не мога да схвана аз го разбирам, като да билета Осло-Берлин е бил по-скъп от билета Осло-Франкфурд-Сиатъл + билета Франкфурд-Берлин 😂☺️ или аз съм лекичко прост.

Връзка към коментар
преди 8 минути , Ivko каза:

А аз нещо не ми е ясно цялата врътка?! Човека има билет Осло-Франкфурд-Сиатъл и слиза във Франкфурд и си взема билет за Берлин т.с. е искал да лети Осло-Берлин така излиза и според статията нарочно си изпуска полета до Сиатъл. Каква е идеята на тези маневри не мога да схвана аз го разбирам, като да билета Осло-Берлин е бил по-скъп от билета Осло-Франкфурд-Сиатъл + билета Франкфурд-Берлин 😂☺️ или аз съм лекичко прост.

Осло - Франкфурт струва 500 евро. Той оттам ще лети за Берлин.

Осло-Фр- Сиатъл - 300 евро.

Човекът купува втория билет, спестява 200 евро и си лети, накъдето е тръгнал.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Точно така, и Луфтханза ги е хванало яд, въпреки че човекът си е купил и последната отсечка от тях ( Франкфурт- Берлин). В САЩ е доста срещан случай на изпускане на последната отсечка, голямата конкуренция между А/К рефлектира почти винаги в доста по-ниска цена с прекачване.

Връзка към коментар

Луфтханза може да ги яд само на тях.  Билета Франкфурт Берлин е продаден от тях на клиента. Те са имали цялата информация и са могли да не му го продават, след като са го продали значи са ок с това.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
52 minutes ago, Фичо said:

Колкото до самолетните билети - ти си купуваш  билет от АК (слючвате доброволно сделка) при определени условия, част от които са да изпълниш всички отсечки.  Ако тези условия не те устройват - не си купуваш този билет.  

“Доброволното“ сключване на сделка е приемане без възможност на промяна, на стотици страници общи условия на авиокомпанията. Това не е равнопоставено сключване на сделка, където двете страни доброволно се договарят в условията! Не е случайно, че в подобни случаи Законите за защита на потребителите поставят определени законови рамки на тези общи условия и не позволяват на компаниите да поставят всякакви безумни, нереални, изнудващи и т.н. условия.

 

На теория можеш и да не купиш билет от дадената авиокомпания, но в повечето случаи в дадения ден или част на денонощието, няма конкурентна авиокомпания, която да изпълнява полети при други условия...Да не говорим, че конкуренция по повече от 2-3 условия реално не работи на пазара. Ако няма законови ограничения за слагане на безумни условия за частни случаи авиокомпаниите ще предпочетат да направят олигопол и да цакат пътниците в тези частни случаи от колкото да се конкурират.

 

 

Политиката на традиционните авиокомпаниите много прилича на един ресторант, който предлага в меню първо, второ и трето ястие, но ако не си изядете супата, отказва да ви сервира основното ястие и десерта, а ако се откажете от десерта ви заплащава, че ще ви съди 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Разликата е, че в общия случай клиентът си плаща поне себестойността на няколкостепенното меню, което често не е случая със самолетните билети. Сигурно можем да намерим още доста неточни примери за сравнение, но това няма да обогати дискусията с нищо... 🙂

  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Topfly каза:

Политиката на традиционните авиокомпаниите много прилича на един ресторант🙂

Не, не прилича :wink3::no:, стана дума вече защо. 
 

Цитат

На теория можеш и да не купиш билет от дадената авиокомпания, но в повечето случаи в дадения ден или част на денонощието, няма конкурентна авиокомпания, която да изпълнява полети при други условия..

А защо някой е длъжен да осигури точно на теб, точно в удобния за теб ден и час полет точно при условията, които на теб ти харесват? :rolleyes: 

Дадена авиокомпания предлага оферта за полет Осло - Франфурт за 500€ .  Също така, авикомпанията е преценила, че може да предложи оферта за полет Осло-Франкфурт-Сиатъл за 300€, при условие, че пътникът изпълни всички отсечки.  И идваш ти и искаш да летиш Осло - Франкфурнт, ама за 300€, каквато оферта авиокомпанията не предлага. 

Само че всяка сделка има (поне) две страни.  И както ти преценяваш дали можеш да дадеш х пари за конкретна услуга, при конкретни условия (продължителност на полета, количество багаж, кетъринг и пр.), така и другата страна преценява какъв полет и при какви условия може да ти предложи за съответните пари. 
А ти искаш да държавата (ЕК или който там) да задължи АК да ти продаде билета Осло - Франфурт за 300€.  
 

Цитат

Ако няма законови ограничения за слагане на безумни условия 

Да теб може да са "безумни", но за онези, които правят маркетинга и ценообразуването на съответната АК явно не са и си има причина да съществуват. (впрочем тези причини също са обсъждани във форума). 
Ако бяха толкова "безумни", конкуретните авиокомпании сигурно нямаше да ги поставят и така биха спечелили повече клиенти. 



 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 47 минути , Topfly каза:

Не е случайно, че в подобни случаи Законите за защита на потребителите поставят определени законови рамки на тези общи условия и не позволяват на компаниите да поставят всякакви безумни, нереални, изнудващи и т.н. условия.

Ако някой реши, че има безумни, нереални и изнудващи условия може да сезира компетентните органи, ама така си говорим наизуст...

Никой не е длъжен да ти осигурява максимално удобни условия. И аз искам директни полети Бело Оризонте - София, ама няма и няма и да има. Ако много държа на моето удобство, мога да си наема частен самолет, естествено на съответната цена...

Който предоставя услугите осигурява условия, удобни на него, пък ако клиентите не ги харесват, ще фалира.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И някак си щом се съгласяваме с условия неизгодни за нас, изведнъж те се превръщат в ненужни стотици страници. Когато обаче трябва ние да си търсим правата се чете всяка запетайка и буквичка и се гледа къде може да се заведе дело срещу авиокомпанията и да вземем обезщетение.

 

Щом си се съгласил с условията да летиш по всички отсечки - трябва да летиш по всички отсечки. Ако не ти харесва, търсиш друга компания или си взимаш билет до дестинацията която ти трябва. В противен случай подлежиш на санкции по сделката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, Фичо said:

НА защо някой е длъжен да осигури точно на теб, точно в удобния за теб ден и час полет точно при условията, които на теб ти харесват?

Няма нужда никой да осигурява 10 конкуриращи се авиокомпании във всеки момент към всяка дестинация, но ако няма такава конкуренция възниква въпроса има ли реално конкурентен пазар и не става ли дума за естествен монопол или олигопол от определена гледна точка? Когато има монопол или олигопол и няма условия за конкуренция е добре да се намеси държавата и да защити потребителите от този моноппол или олигопол.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , Topfly каза:

о ако няма такава конкуренция възниква въпроса има ли реално конкурентен пазар и не става ли дума за естествен монопол или олигопол 

Точно пък последните години, особено след споразуменията за открити небеса, които редуцираха в голяма степен възможността на държавите да поставят ограничения за свободното осъществяване на търговски полети, конкуренцията значително се увеличи, да не кажем даже и ожесточи.  
А и ако някой има съмнения за монопол, то е логично да пледира за премахване на ограничения, които спъват конкуренцията, а не за това държавата или  ЕК да се меси в ценообразуването на някакви услуги.  Почне ли държавата много да се меси в ценообразуването, това води до изкривяването на пазара и най-често до дефицит и/или повишени цени.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.