Прескочи до съдържание

Луфтханза и случай с пропусната отсечка


Препоръчани мнения

20 minutes ago, mitkobiker said:

Мисля, че най-точната аналогия, от гледна точна на авиокомпаниите е следната:
Отивате на басейн (дестинация ААА-ВВВ), на входа казвате на пазача, че всъщност ще отскочите само до барчето за едно кафенце (маршрут ААА-ВВВ-ССС). Пазачът ви пуска и след два часа ви хваща с коктеил, по мокри бански, на шезлонг край басейна. Сигурно ще има някакви последствия... поне финансови 🙂

Напротив не е така - в този пример ти ползваш нещо, за което не си платил, а в оригиналния си платил нещо допълнително, което не ползваш.

Или перефразирано - плащаш си за вход в басейна, след 2 часа те хващат, че си сух с коктейл в ръка, и твърдят, че входа само за бар без басейн е по-скъп и трябва да си доплатиш ... 😉 

Връзка към коментар

Искам да обърна внимание на няколко много важни момента:

1. Ценообразуването/тарифирането/условията на самолетните билети са изключително сложна и динамична материя. Опитите ни да сравняваме тази услуга с хлябове, торти, басейни само от километри биха могли да докоснат същността на тази тема.

2. "Врътки" за "отливане" от цените на самолетните билети е имало, сега ги има и ще продължи да ги има. От една страна, защото тарифната политика и revenue mаnagement-a на авиокомпаниите ще продължи да се усложнява... и от друга страна, защото ще продължи стремежа на пътниците към по-ниски цени.

Има десетки "практики", които си съществуват и се използват в хиляди билети всеки ден БЕЗ това да е водило или да води до последствия за пътниците или издателите на билетите- защото доказването на умисъл в нарушението е почти невъзможно! Това не значи, че авиокомпаниите не си дават сметка или не желаят да "подобрят" приходите си.

Нека да се върнем на конкретната случка- повод за тази тема.

Луфтханза е получила заявка от конкретния пътник, че иска да пътува ААА-ВВВ-ССС. Авиокомпанията е определила цена за този маршрут от 1000 единици, защото за пътниците по трасето ААА-ССС Луфтханза е в пряка конкуренция с още 11 авиокомпании.

За трасето ААА-ВВВ Луфтханза, обаче иска 1500 единици, защото е единствен директен превозвач и таксува с горница удобството на директния полет.

Абсолютно логична и стандартна практика (моля приемете го! Без нея Светът на самолетните превози, какъвто го знаем, ще се срине 🙂 ).

Та Луфтханза В ТОЗИ КОНКРЕТЕН случай успява да намери/докаже някаква умисъл и да си поиска разликата от 500 единици между заявения маршрут ААА-ВВВ-ССС и реално пролетяния ААА-ВВВ.

Точно така би се случило, ако този пътник иде в офис на авиокомпанията ден преди полета и ДОБРОВОЛНО заяви въпросната промяна по маршрута... или ако коректно бе заявил маршрута, който всъщност има намерение да пропътува.

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , georgebg каза:

Напротив не е така - в този пример ти ползваш нещо, за което не си платил, а в оригиналния си платил нещо допълнително, което не ползваш.

Или перефразирано - плащаш си за вход в басейна, след 2 часа те хващат, че си сух с коктейл в ръка, и твърдят, че входа само за бар без басейн е по-скъп и трябва да си доплатиш ... 😉 

Добре, хайде пак тогава:

 

Отиваш на плувен комплекс, където на входа има голям и точен ценоразпис с 10 лева вход за басейна (маршрут ААА-ВВВ-ССС) и 40 лева вход за комплекса с ползване на басейна, безплатна консумация на бара, шезлонг и т.н. (маршрут ААА-ВВВ).

Избираш да платиш 10те лева за по-евтината услуга с ясното съзнание, че изобщо нямаш намерение да ползваш именно нея 😉

... и на втория час те хващат на бара с коктеил и по мокър бански.

Прикючвам с преливането от пусто в празно. Надявам се да съм бил полезен на тези, които се опитват да разберат логиката на случката.

  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
9 minutes ago, mitkobiker said:

Добре, хайде пак тогава:

 

Отиваш на плувен комплекс, където на входа има голям и точен ценоразпис с 10 лева вход за басейна (маршрут ААА-ВВВ-ССС) и 40 лева вход за комплекса с ползване на басейна, безплатна консумация на бара, шезлонг и т.н. (маршрут ААА-ВВВ).

Избираш да платиш 10те лева за по-евтината услуга с ясното съзнание, че изобщо нямаш намерение да ползваш именно нея 😉

... и на втория час те хващат на бара с коктеил и по мокър бански.

Прикючвам с преливането от пусто в празно. Надявам се да съм бил полезен на тези, които се опитват да разберат логиката на случката.

Всичките ти аналогии не са коректни - винаги даваш пример с плащане на нещо и ползване на нещо ПОвече. Случая е точно обратен - плащаш за нещо, след което не се възползваш от него в ПЪлния му размер. И не си длъжен да носиш отговорност, след като никой не те е предупредил конкретно, че ще носиш такава, а фигурира някъде в някакви общи условия и т.н. и в този смисъл е и решението на съда доколкото го разбрах...

Връзка към коментар
преди 31 минути , mitkobiker каза:

1. Ценообразуването/тарифирането/условията на самолетните билети са изключително сложна и динамична материя. Опитите ни да сравняваме тази услуга с хлябове, торти, басейни само от километри биха могли да докоснат същността на тази тема.

 

Това е една от легендите за авиацията, които се разнасят, само дето не е вярна. Всъщност нищо чак толкова изключително или сложно няма. Само е динамично.

  • Харесвам 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар

сега им чета Общите условия на Луфтханза и безспорно са си го написали съвсем ясно /друг е въпросът доколко и как пътникът е приел тези Условия, купувайки си билет не през техния сайт, което е важно обстоятелство, доказващо, че е бил запознат с тях/

 

но по-интересното е, че има отделна клауза за същите обстоятелства конкретно за граждани на Австрия, сигурно там също е имало някакво дело или съдебна практика, с която са се съобразили, щом за австрийците е допустимо да докажат, че са имали форс-мажор, болест или друго като причина да не ползват всички отсечки, за да се освободят от преизчисление на цената, докато другите националности нямат такава възможност

 

Цитат

Changes Requested by Passenger
3.3
3.3.3. If you have chosen a tariff that requires observance of a fixed ticket sequence, please note: if carriage is not used on all individual legs or not used in the sequence specified on the ticket with otherwise unchanged travel data, we will recalculate the airfare according to your altered routing. The airfare will thereby be determined in accordance with the fare you would have had to pay for your actual routing in your price group on the day of your booking. This fare may be higher or lower than the fare you originally paid.
If the price group you originally booked was not available for the altered routing on the day of the booking, the cheapest available former price group for your altered routing will be taken as the basis for the recalculation.

If on the day of the booking for your altered routing, a higher fare would have been determined, we will subsequently recover the difference taking into account the fare already paid. Please note that we can make carriage dependent on whether you have paid this difference in price.

If you have a refundable ticket, as defined by the fare conditions, and have still not flown a single segment of it, you may ask for a refund of the price of the ticket in accordance with fare conditions. This means that you will forfeit your entitlement to carriage.

This Article 3.3.3. does not apply to the carriage of passengers resident in Austria.

3.3.4. The following applies to the carriage of passengers resident in Austria:
If you have chosen a tariff that requires observance of a fixed ticket sequence, please note: if carriage is not used on all individual legs or not used in the sequence specified on the ticket with otherwise unchanged travel data, we will recalculate the airfare according to your altered routing. This does not apply if you are prevented by force majeure, illness or other reasons beyond your control from flying all of the individual flight segments or flying them in the sequence specified on the ticket as long as you inform us of these reasons as soon as you are aware of them and are able to offer proof. In the event of a recalculation, said recalculation will be based on the fare you would have had to pay for your actual routing in your price group on the day of your booking. This fare may be higher or lower than the fare you originally paid.
If the price group you originally booked was not available for the altered routing on the day of the booking, the cheapest available former price group for your altered routing will be taken as the basis for the recalculation.
If on the day of the booking for your altered routing, a higher fare would have been determined, we will subsequently recover the difference taking into account the fare already paid. Please note that we can make carriage dependent on whether you have paid this difference in price.

 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, mitkobiker каза:

Точно така би се случило, ако този пътник иде в офис на авиокомпанията ден преди полета и ДОБРОВОЛНО заяви въпросната промяна по маршрута... или ако коректно бе заявил маршрута, който всъщност има намерение да пропътува.

Точно това не е вярно!

Единствената константа в уравнението са 1000 пари, платени за билет до CCC.

Билет то BBB може да се е продавал за 1500 пари в момента на плащането на 1000-те пари.

Може да се е продавал за 900 пари на следващия ден, за 1800 пари в деня на "доброволно заявената промяна" и за 2000 пари в деня на полета. Да не говорим, че на различни пазари в един и същи момент може да се предлага за различни пари.

Това са стойности на променлива без никакво отношение към поведението на пътника, който не е длъжен нито да е информиран за тях, нито да се съобразява.

Въз основа на какво авикомпанията ще го преследва за стойност на променливата по неин вкус.

Единственият вариант би бил, слизането в BBB да му е включено като платена екстра с точно определена цена в билета. Също като есктра багаж или място до прозореца. И той е цъкнал "да".

 

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
4 minutes ago, antea said:

сега им чета Общите условия на Луфтханза и безспорно са си го написали съвсем ясно /друг е въпросът доколко и как пътникът е приел тези Условия, купувайки си билет не през техния сайт, което е важно обстоятелство, доказващо, че е бил запознат с тях/

 

но по-интересното е, че има отделна клауза за същите обстоятелства конкретно за граждани на Австрия, сигурно там също е имало някакво дело или съдебна практика, с която са се съобразили, щом за австрийците е допустимо да докажат, че са имали форс-мажор, болест или друго като причина да не ползват всички отсечки, за да се освободят от преизчисление на цената, докато другите националности нямат такава възможност

 

От това се вижда колко съмнителни са от юридическа гледна точка подобни условия! Пълен абсурд е всички пътници освен австрийците да ги карат да се съгласяват, че дори и да са смъртно болни и т.н. ще подлежат на санкции ако си прекъснат полета.

Сега намерих една американска статия според която ако има извънредно кацане по медицински причини, авиокомпанията трябва да поеме разходите цък

Вероятно регулацията в Европа е подобна, но ако е така, това противоречи на общите условия на Луфтханза, която забранява дори на смъртно болни да си прекъснат полета...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , Topfly каза:

От това се вижда колко съмнителни са от юридическа гледна точка подобни условия! 

Именно.  Тепърва ще страдат по съдилищата за потребителски права. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Когато е умишлено изпускане на отсечка, НЯМА забавяне на самолета за сваляне на багаж ( никой пътник няма да чекира багаж ,като знае че няма да ползва последната отсечка), аналогично и за чекинга , няма да има забавяне. Тези аргументи на А/К са голи и без покритие, когато има умишлено пропускане на отсечка от пътник.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, stanislavpp said:

Когато е умишлено изпускане на отсечка, НЯМА забавяне на самолета за сваляне на багаж ( никой пътник няма да чекира багаж ,като знае че няма да ползва последната отсечка), аналогично и за чекинга , няма да има забавяне. Тези аргументи на А/К са голи и без покритие, когато има умишлено пропускане на отсечка от пътник.

Ако си много нахален можеш да го направиш, защото след атентата над Локърби всички авиокомпании са задължени да свалят багажа на пътниците, които поради някаква причина не са се качили в самолета. В този случай обаче създаваш реални разходи за авиокомпанията.

Връзка към коментар
8 hours ago, logist13 said:

 

Само дето А/К ми анулира отсечката BBB-CCC ако по някаква причина съм изпуснал отсечката AAA-BBB, въпреки, че съм си платил и съм навреме в пункт BBB. И по същата логика аз се чувствам в пълното си право да не летя BBB-CCC по моя преценка. Неколкократно се споменава за себестойността на полетите като аргумент в полза на А/К, което ми се струва крайно нерелевантно в случая. Първо, тази себестойност клиента не го засяга и не той определя цените. Второ, напълно очевидно е, че себестойността на директния полет е по-ниска от тази на полета с прекачване. И ако по търговски съображения А/К е решила да продава примерно 5'000 км. полет с прекачване по-евтино отколкото 1'000 км. директен полет проблема е в ценообразуването на А/К, не в пътника. Въглеродния отпечатък при нелетял пътник също е по-нисък, той се определя от изгоряното гориво, което е по-малко при по-ниско излетно тегло.

Разликата е в това, че а/к е сметнала цената на услугата от ААА до ССС през ВВВ. Цената за ВВВ до ССС е съвсем нормално да е различна, което обяснява и защо а/к анулират такива билети. Как Вие се чувствате, какви са правилата, както и какви може да бъдат правилата са 3 различни теми. Що се отнася до цените, съвсем не е задължително директният полет да е по-евтин от полетите с прекачване - напр. директни полети с ниска затовареност и/или нисък RASM могат да струват повече за опериране (а/к да губи пари) от полети с прекачване в хъб на а/к, където 2-та лега са със затоварване и RASM, които водят до икономически смисъл от оперирането им (компанията да печели пари). Много добър пример даде @neuromancer за директните полети между Бело Оризонте и София, които надали ще се случат в обозримо бъдеще...

Не е задължително клиентът да го интересува себестойността, но както и @mitkobiker писа, билетът е говор за точен маршрут, точна дата и добре дефинирани други условия. Когато клиентът го наруши, очаквано е а/к да търси компенсации. Както и когато а/к го наруши, пътникът търси компенсации, за които любимите на @Topfly институции са се погрижили.

Въглеродният отпечатък е още по-комплексна тема. Но поне основните неща, над които има нужда да помислим са две:

  • фиксираното тегло (на самолета), което трябва да лети, независимо от броя пътници вътре;
  • пропорцията на това тегло към теглото на пасажерите.

Ето как изглеждат тези числа за един стандартен самолет като А320: OEW: 42.6 тона (това е теглото на самия самолет празен). Max payload: 19.9 тона (това е теглото на пътници, багаж, екипаж, карго, поща,...). MTOW: 78 тона (OEW + payload + fuel). За всеки килограм на пасажер има повече от 2 кг "самолет", които произвеждат въглеродни емисии, за да летят. Пропорцията е от 2.14 до 2.96 (без до пълно гориво). С други думи, намалението на произведените въглеродни емисии за 1 липсващ пасажер е неглижимо към цялостното количество поризведени въглеродни емисии.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Материал по темата. Спряга се версията, че проблемът е ескалиран, защото: According to airline industry analyst Robert Mann, the issue of hidden city ticketing has always been out there but it was only when websites including the US-based Skiplagged began to commercialize the system that the industry took notice. 

 

https://www.theguardian.com/world/2019/feb/16/hidden-city-travel-discount-loophole-airlines-crack-down-lawsuit-skiplagged?CMP=fb_gu&fbclid=IwAR1U2aQadxgHHszIDV8hHxLYyFPth9uawq4UX0GUYxdQTYayCs44MJqn1_w

 

 

Връзка към коментар

И отново Луфтханза бяха осъдили авторите на уебсайт за публикуване на “error fares”. Немска му настойчивост...

https://thepointsguy.com/news/lufthansa-wins-lawsuit-against-travel-site-for-publishing-error-fares/

  • Шок 2
Връзка към коментар
7 hours ago, cck said:

И отново Луфтханза бяха осъдили авторите на уебсайт за публикуване на “error fares”. Немска му настойчивост...

https://thepointsguy.com/news/lufthansa-wins-lawsuit-against-travel-site-for-publishing-error-fares/

Сега ще вкараш в размисли 1/2-та магеланци 🙂

  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
4 minutes ago, naTpuoT said:

Малко размишления на български по темата.

Скоро четох конкретен случай за това:

 

"Има случаи, в които авиокомпаниите дори посрещат пътниците при кацането им и ги ескортират до следващата част от пътуването им. "

 

Пътник си е взел подобен билет, като последната отсечка е била Будапеща-Загреб с Qatar airways. Предварително е попитал авиокомпанията може ли да слезе от самолета в Будапеща, но те естествено са му казали, че не може. Той все пак се е опитал да слезе от самолета, като са го пресрешнали всички служители на Qatar в Будапеща и са го заплашили, че ще го съдят. В крайна сметка се е принудил да пътува до Загреб и от там да се прибере в Будапеща.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, домосед said:

Ако връзката е със същия самолет, става по-трудно 🤨

Едва ли могат да ди ограничат свободата на движение и да те задържат физически. Дали има прекчаване в друг самолет или само част от пътниците слизат, изисква добра организация да те хванат, че точно ти не си за Будапеща. Или трябва да проверяват бордните карти на всички слизащи пътници или предварително да имат информация конкретно кой пътник се готви да им наруши правилата.

Връзка към коментар
преди 30 минути , Topfly каза:

...  са го пресрешнали всички служители на Qatar в Будапеща и са го заплашили, че ще го съдят. В крайна сметка се е принудил да пътува до Загреб и от там да се прибере в Будапеща.

 

 

 

Виждал съм го нагледно,  докато катарците летяха през Букурещ.  На връщане машината оставяше пътниците за Букурещ и продължаваше към София.  Проверяваха бордните карти на всички, които слизат на междинното летище. 

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , Topfly каза:

Едва ли могат да ди ограничат свободата на движение и да те задържат физически. 

Не могат да те задържат, разбира се. Но могат да ти връчат сметката и ти сам да се задържиш... 😀

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , Topfly каза:

Или трябва да проверяват бордните карти на всички слизащи пътници или предварително да имат информация конкретно кой пътник се готви да им наруши правилата.

Писала съм и преди... При пристигането ни в Тайланд с полет на Royal Jordanian, който след това продължаваше към Хонг Конг, на летище Suvarnabhumi гейтът, на който слязохме от самолета беше буквално преграден от 4 служителки, които проверяваха бордните карти на всички слизащи и нямаше как да слезеш ако не си до Банкок.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
1 hour ago, neuromancer said:

Не могат да те задържат, разбира се. Но могат да ти връчат сметката и ти сам да се задържиш... 😀

Ако оспориш сметката, могат единствено да те съдят, а както се вижда шансовете на авиокомпаниите в съда не са чак толкова добри. Чудя се обаче могат ли да ти забранят да пътуваш с тях за в бъдеще за неспазване на общите условия? Това би било доста по голямо наказание за редовните пътници...

Връзка към коментар
преди 7 часа, chandni каза:

Писала съм и преди... При пристигането ни в Тайланд с полет на Royal Jordanian, който след това продължаваше към Хонг Конг, на летище Suvarnabhumi гейтът, на който слязохме от самолета беше буквално преграден от 4 служителки, които проверяваха бордните карти на всички слизащи и нямаше как да слезеш ако не си до Банкок.

Мисля, че по-стриктните мерки са необходими и заради визовите изисквания. Загреб/Будапеща, все е ЕС, иди дойди, но ако оставят някой да слезе в Тайланд, който няма нужната виза се превръща в проблем за авиокомпанията. 

преди 5 часа, Topfly каза:

Ако оспориш сметката, могат единствено да те съдят, а както се вижда шансовете на авиокомпаниите в съда не са чак толкова добри. Чудя се обаче могат ли да ти забранят да пътуваш с тях за в бъдеще за неспазване на общите условия? Това би било доста по голямо наказание за редовните пътници...

Чувал съм, че авиокомпаниите си имат черни списъци с пътници, които не са добре дошли, така да го кажем. Такива списъци са малко митологизирани, защото информацията за тях не е публична, но ето един куриозен случай с азерите: https://thepointsguy.com/2017/08/are-you-on-banned-passenger-list/

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.