stanislavpp Публикувано: 9 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 9 октомври, 2019 Все още няма инфо , кой ще е собственика на най-скъпият автомобил в историята - новото лимитирано до един екземпляр - Bugatti на цена 19$ милиона , но след спекулациите за Роналдо, на дневен ред е Ф.Пиех (екс шефа на Фолксваген Груп): https://www.cnbc.com/2019/08/13/bugattis-18point7m-la-voiture-noire-makes-us-debut-at-pebble-beach.html Любопитно е , че според Бугати, всеки собственик на техен автомобил има средно по : 42 автомобила 5 къщи 3 частни самолета 3 хеликоптера 1 яхта 1 Връзка към коментар
Carburettor Публикувано: 9 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 9 октомври, 2019 3 minutes ago, stanislavpp said: Все още няма инфо , кой ще е собственика на най-скъпият автомобил в историята - новото лимитирано до един екземпляр - Bugatti на цена 19$ милиона , но след спекулациите за Роналдо, сега дневен ред е Ф.Пиех (екс шефа на Фолксваген Груп): https://www.cnbc.com/2019/08/13/bugattis-18point7m-la-voiture-noire-makes-us-debut-at-pebble-beach.html Любопитно е , че според Бугати, всеки собственик на техен автомобил има средно по : 42 автомобила 5 къщи 3 частни самолета 3 хеликоптера 1 яхта Фердинанд Пиех почина на 25 август. 1 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 октомври, 2019 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 Из въртележката, на която се завърташ като собственик на нов автомобил. Искаш да се подготвиш за зимния сезон? Страхотно. Можеш или да си купиш зимни гуми за сегашните джанти, или да си купиш нови джанти. Второто е за предпочитане, защото сегашните ти джанти са хубави (нали си купи нов, модерен и красив автомобил), а пък химията през зимата малко им прецаква външния вид. Освен това са твърде големи, през зимата е много по-добре да се карат по-малки джанти, с по-високопрофилни гуми. Супер, значи нови джанти. Ама понеже, както казахме, колата ти е нова и модерна, има тука едни сензорчета за налягане в гумите, които също трябва да се купят. 100лв единия. В разните али-та ги има ментета по 50лв, ама няма гаранция че работят и сигурно ще ги чакаш до пролет. Чудиш се дали не можеш да минеш без тях, след като цял живот си карал без сензори в гумите и само да проверяваш 1-2 пъти на сезон дали гумите са ок? Ми може, ама ще ти свети лампа на таблото нонстоп и чат-пат и ще пищи. Искаш да изключиш лампата и алармата? Ми има разни хакерски изпълнения, ама най-много гаранцията на електрониката да ти отпадне. Та или купувай сензорчетата, или слагай по един пернишки тунинг на таблото с изолирбанд, там където светят алармите, хех. А пък от джантите имаме ей тия по 200лв едната, които не са оригинални, имаме и от 300лв оригинални. Искаш сам да си потърсиш неоригинални джанти? ОК, ама няма гаранция, че посочените по-горе сензорчета ще паснат в тях. Ааа, въобще почна да се замисляш дали да купуваш нови джанти и сензори, че те заболя главата? Разбираемо е. Можеш да си останеш с тия джанти, ама нали почнахме с това, че са големи и модерни, за това и гумите за тях за по 120лв по-скъпи на парче. Ако искаш! 2 8 1 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 6 minutes ago, Георги said: Из въртележката, на която се завърташ като собственик на нов автомобил. Искаш да се подготвиш за зимния сезон? Страхотно. Можеш или да си купиш зимни гуми за сегашните джанти, или да си купиш нови джанти. Второто е за предпочитане, защото сегашните ти джанти са хубави (нали си купи нов, модерен и красив автомобил), а пък химията през зимата малко им прецаква външния вид. Освен това са твърде големи, през зимата е много по-добре да се карат по-малки джанти, с по-високопрофилни гуми. Супер, значи нови джанти. Ама понеже, както казахме, колата ти е нова и модерна, има тука едни сензорчета за налягане в гумите, които също трябва да се купят. 100лв единия. В разните али-та ги има ментета по 50лв, ама няма гаранция че работят и сигурно ще ги чакаш до пролет. Чудиш се дали не можеш да минеш без тях, след като цял живот си карал без сензори в гумите и само да проверяваш 1-2 пъти на сезон дали гумите са ок? Ми може, ама ще ти свети лампа на таблото нонстоп и чат-пат и ще пищи. Искаш да изключиш лампата и алармата? Ми има разни хакерски изпълнения, ама най-много гаранцията на електрониката да ти отпадне. Та или купувай сензорчетата, или слагай по един пернишки тунинг на таблото с изолирбанд, там където светят алармите, хех. А пък от джантите имаме ей тия по 200лв едната, които не са оригинални, имаме и от 300лв оригинални. Искаш сам да си потърсиш неоригинални джанти? ОК, ама няма гаранция, че посочените по-горе сензорчета ще паснат в тях. Ааа, въобще почна да се замисляш дали да купуваш нови джанти и сензори, че те заболя главата? Разбираемо е. Можеш да си останеш с тия джанти, ама нали почнахме с това, че са големи и модерни, за това и гумите за тях за по 120лв по-скъпи на парче. Ако искаш! На BMW-тата при ниско налягане на гумите отказва да включи на спортен режим, не ми се мисли ако ги няма изобщо "сензорчетата" какви заплахи ще изпише на табото 😉 ... Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 Е, по-горе пък друго пишеше за автоматиките, ама за да работят нещата си трябват и сензори... Общо взето като имаш брада ще си купиш и гребенче 3 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 По този повод Човек свиква с улесненията и после без тях е много зле. Тук съм се абонирал за система, с която минавам автоматично по платените пътища без да чакам на опашка със стотинки в ръката И транспондера тая седмица спря да работи, вероятно батерията е умряла. Ще ми пратят нов безплатно, ама ще дойде след няколко дена, а аз утре ще пътувам до село и ще мина 6 тол пункта в посока. И сега се чудя, ако пробвам да мина така, бариерата не реагира, идва човек, по номера на колата ме регистрира ръчно... уж ще стане, случвало ми се е, ама 12 пъти??? Човека от съпорта изрично ми каза да не го правя това, ама то това си е стандартен отговор сигурно (аз имам навика да питам и ако отговора не ми харесва да си правя каквото съм си наумил). Другия вариант е да го разкостя и да пробвам да сменя батерията, вкъщи имам десетина вида батерии, все някоя ще стане 😀. Имало мерки за сигурност - ако се отвори спира да работи, ама все ще пробвам да ги излъжа, то е някакъв прекъсвач 😀. В крайна сметка ако не успея да го хакна винаги мога да се запася със стотинки 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 На 26.09.2019 г. в 21:25, Георги каза: Малко ревю на километър 9000 от мен 🙂 С две думи: мега доволен съм. Браво! Това е едно най-важните неща - да те кефи колицата и да ти доставя удоволствие! Цитат но искам да обърна специално внимание на асистиращите системи. ACC - Адаптивен круиз контрол ........................ Засичане на обекти в сляпото петно ............... Асистент за напускане на лентата ..... Жоро, все пак имай едно на ум, защото колкото и да са удобни и полезни всички тия системи и колкото и да не го усещаш - постоянното им използване и привикването с тях води до закърняване на някои умения и малко или много намаляване на вниманието и на способността за реакция в по-нестандартни или критични ситуации. Също така когато се наложи да управляваш друг автомобил, който няма такива системи, или пък има подобни , но са направени или настроени по по-друг начин - това също може да предизвика известен дискомфорт, в най-добрия случай. Виж също и при колегите - (ака "шофьори на самолети" по МОЛ ) също се появиха някои доклади с известни притеснения: Long hours flying under computer control may have dulled the skills of airline flight crews, according to a U.S. advisory board that recommends more manual flight time for pilots. "They're becoming very dependent upon using the autopilot, the auto-throttles, the auto flight system, the computers, to actually operate the entire flight," said Kevin Hiatt, a former airline pilot who sat on that board. "What happens is, you don't actually hand-fly or manipulate the controls, whether it's a control yoke or a sidestick controller," Hiatt said. "Therefore, your computer skills get greatly enhanced, but your flying skills start to get rusty." Autopilots may dull skills of pilots, committee saysPilots Don't Know Enough About Flying Manually, Says DOT Report 2 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 2 часа, Георги каза: Искаш да се подготвиш за зимния сезон? Страхотно. Можеш или да си купиш зимни гуми за сегашните джанти, или да си купиш нови джанти. Второто е за предпочитане, защото сегашните ти джанти са хубави (нали си купи нов, модерен и красив автомобил), а пък химията през зимата малко им прецаква външния вид. Освен това са твърде големи, през зимата е много по-добре да се карат по-малки джанти, с по-високопрофилни гуми. Супер, значи нови джанти. Ама понеже, както казахме, колата ти е нова и модерна, има тука едни сензорчета за налягане в гумите, които също трябва да се купят. 100лв единия. В разните али-та ги има ментета по 50лв, ама няма гаранция че работят и сигурно ще ги чакаш до пролет. Чудиш се дали не можеш да минеш без тях, след като цял живот си карал без сензори в гумите и само да проверяваш 1-2 пъти на сезон дали гумите са ок? Ми може, ама ще ти свети лампа на таблото нонстоп и чат-пат и ще пищи. Искаш да изключиш лампата и алармата? Ми има разни хакерски изпълнения, ама най-много гаранцията на електрониката да ти отпадне. Та или купувай сензорчетата, или слагай по един пернишки тунинг на таблото с изолирбанд, там където светят алармите, хех. А пък от джантите имаме ей тия по 200лв едната, които не са оригинални, имаме и от 300лв оригинални. Искаш сам да си потърсиш неоригинални джанти? ОК, ама няма гаранция, че посочените по-горе сензорчета ще паснат в тях. Ааа, въобще почна да се замисляш дали да купуваш нови джанти и сензори, че те заболя главата? Разбираемо е. Можеш да си останеш с тия джанти, ама нали почнахме с това, че са големи и модерни, за това и гумите за тях за по 120лв по-скъпи на парче. Ако искаш! Аз в началото, когато още избираше марка и модел, като ти казвах да не наблягаш толкова на разните електроники и съвместимости с Андроид , а да обърнеш внимание на неща като: На 19.02.2019 г. в 12:19, Фичо каза: какви са препоръчителните размери джанти/гуми и каква е приблизителната им цена на пазара, (почти) всички ми се смеехте 1 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 2 часа, Георги каза: Из въртележката, на която се завърташ като собственик на нов автомобил. Искаш да се подготвиш за зимния сезон? Страхотно. Можеш или да си купиш зимни гуми за сегашните джанти, или да си купиш нови джанти. Второто е за предпочитане, защото сегашните ти джанти са хубави (нали си купи нов, модерен и красив автомобил), а пък химията през зимата малко им прецаква външния вид. Освен това са твърде големи, през зимата е много по-добре да се карат по-малки джанти, с по-високопрофилни гуми. Супер, значи нови джанти. Ама понеже, както казахме, колата ти е нова и модерна, има тука едни сензорчета за налягане в гумите, които също трябва да се купят. 100лв единия. В разните али-та ги има ментета по 50лв, ама няма гаранция че работят и сигурно ще ги чакаш до пролет. Чудиш се дали не можеш да минеш без тях, след като цял живот си карал без сензори в гумите и само да проверяваш 1-2 пъти на сезон дали гумите са ок? Ми може, ама ще ти свети лампа на таблото нонстоп и чат-пат и ще пищи. Искаш да изключиш лампата и алармата? Ми има разни хакерски изпълнения, ама най-много гаранцията на електрониката да ти отпадне. Та или купувай сензорчетата, или слагай по един пернишки тунинг на таблото с изолирбанд, там където светят алармите, хех. А пък от джантите имаме ей тия по 200лв едната, които не са оригинални, имаме и от 300лв оригинални. Искаш сам да си потърсиш неоригинални джанти? ОК, ама няма гаранция, че посочените по-горе сензорчета ще паснат в тях. Ааа, въобще почна да се замисляш дали да купуваш нови джанти и сензори, че те заболя главата? Разбираемо е. Можеш да си останеш с тия джанти, ама нали почнахме с това, че са големи и модерни, за това и гумите за тях за по 120лв по-скъпи на парче. Ако искаш! Ние бяхме пред същата дилема, когато купихме колата. В Toyota TPMS датчиците бяха по 120 лв / брой. Мъжът ми поръча китайски датчици и програматор, който клонира оригиналните, за да не се налага при смяната на сезон и гуми да се ходи до дилъра за пренастройка и на компютъра, следящ сензорите... Както и ти спомена, ни сензорите, ни програматорът дойдоха, но мъжът ми намери и купи 4 чисто нови оригинални Toyota датчика от английския ebay (по спомен за 60 паунда комплекта или иначе казано 4 на цената на 1). След като доста чете по форумите пък се оказа, че колата има памет за два комплекта датчици и с натискане на бутон в жабката се сменял активния комплект, та не се налага ходене до Toyota след първото ходене, при което записаха и новите сензори. Сега сам си сменя зимния и летния комплект гуми/джанти без да се реди на безобразните опашки по гумаджийниците или пък да ги сменя прекалено рано/късно, за да ги избегне. 2 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 Ами все пак 2 комплекта с гуми и джанти е по-добрия вариант. На фона на всичките разходи си струва да се отделят още малко пари за приличен крик, стойка/и, динамометричен ключ и евентуално гайковерт, и после да си сменяш гумите сам. Парите бързо ще се избият, а спестяването на гумаджийниците е безценно... 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 3 минути , logist13 каза: а спестяването на гумаджийниците е безценно Само в случай че не ти се налага ново балансиране. Балансирани веднъж, не изтрайват целия живот на гумите за съжаление. 4 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 октомври, 2019 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 (редактирано) преди 34 минути , Фичо каза: Аз в началото, когато още избираше марка и модел, като ти казвах да не наблягаш толкова на разните електроники и съвместимости с Андроид , а да обърнеш внимание на неща като: На 19.02.2019 г. в 12:19, Фичо каза: какви са препоръчителните размери джанти/гуми и каква е приблизителната им цена на пазара, (почти) всички ми се смеехте Я кажи кой ти се е смеел и защо? 🙂 Препоръчителните размери са абсолютно стандартни: Единствената неочаквана изненада са тези сензори за 400лв, които не можеш да прескочиш. Купувайки я с големи летни джанти бях наясно, че зимата ще ми се налага да купувам по-малки и по-тъпи зимни. Ама живи и здрави, да си бях купил кола за 5000 повече за да спестя от сензори ли, каквато беше алтернативата? 🙂 А иначе философията ти относно компютризацията си я споменавал и друг път. Но абсолютно не я споделям и ми се ще да пробваш някой път София до Бургас с адаптивен круиз контрол и после да си кажеш мнението. Това относно философията. Иначе практическите данни еднозначно показват, че намаляването на човешкия фактор е от полза. Има няколко високо популярни инциденти причинени от прекалено осланяне на технологиите, но никой няма да ти напише колко такива са предотвратени благодарение на същите тези технологии. Имаше едно проучване, където 90% от отговорилите бяха казали, че са по-добри шофьори от 50% от останалите. Или нещо такова, цифрите интерпретирам наизуст. Такова самочувствие е плашещо. Колкото повече от некадърността ни по пътищата се замени с адекватни технологии и автоматики, толкова по-добре. Естествено, това не означава да караш теслата с вестника разперен пред волана, и този момент ще дойде, но и не означава да се осланяш само на жила и физическа сила, защото уж било безпроблемно. @chandni, на този етап, може би защото е още що-годе нов модела, вторичния пазар не може да ги замени тези сензори. От Али-то прекосили ще дойдат за 300лв без никакви гаранции ("уж" оригинални) кога и дали ще работят и хич не е икономично. Редактирано 11 октомври, 2019 от Георги 2 Връзка към коментар
chandni Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 28 минути , Фичо каза: Аз в началото, когато още избираше марка и модел, като ти казвах да не наблягаш толкова на разните електроники и съвместимости с Андроид , а да обърнеш внимание на неща като: Това с датчиците е европейска директива и са задължителни за всички автомобили, произведени след 2012-та. 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 В момента, chandni каза: Това с датчиците е европейска директива и са задължителни за всички автомобили, произведени след 2012-та. И също така по моя директива ще го изключа софтуерно при първа възможност, щото е голяма тъпотия. Имат твърде голям диапазон на следене на налягането и всъщност може и да караш с налягане под нужното, но няма да се обади докато не стане критично, а критичното е състояние "мекица". Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 октомври, 2019 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 2 минути , chandni каза: Това с датчиците е европейска директива и са задължителни за всички автомобили, произведени след 2012-та. Има обаче два вида датчици - такива, които са на гума и са по-модерните и такива, които интерпретират чрез данните на ABS-а. Вторите също са легални според директивата, но при тях няма нужда от нови датчици за всеки комплект джанти. Връзка към коментар
chandni Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 8 часа, Георги каза: @chandni, на този етап, може би защото е още що-годе нов модела, вторичния пазар не може да ги замени тези сензори. От Али-то прекосили ще дойдат за 300лв без никакви гаранции ("уж" оригинални) кога и дали ще работят и хич не е икономично. Нашата също беше нов модел (харесахме я при показването ѝ на изложението в Женева и то на снимки без дори да я бяхме виждали още на живо), но както се казва, който търси намира... 😉 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 17 минути , Георги каза: философията ти относно компютризацията си я споменавал и друг път. Но абсолютно не я споделям и ми се ще да пробваш някой път София до Бургас с адаптивен круиз контрол и после да си кажеш мнението. Знам, знам , не си само ти. И не е като да съм против компютрите, има си хас. Цитат Колкото повече от некадърността ни по пътищата се замени с адекватни технологии и автоматики, Технологиите не са панацея за справяне с некадърността и малоумието, което проявяват доста водачи. Примери от ежедневния трафик колкото искаш - на подобни персони, нищо че са се качили на последен модел висок клас автомобили, оборудвани с най-модерните технологии и автоматики. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 октомври, 2019 Автор Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 1 минута , Фичо каза: Технологиите не са панацея за справяне с некадърността и малоумието, което проявяват доста водачи. Примери от ежедневния трафик колкото искаш - на подобни персони, нищо че са се качили на последен модел висок клас автомобили, оборудвани с най-модерните технологии и автоматики. Напротив. Единственото решение са. За съжаление в момента не са достатъчно напреднали, за да се отскубне джигитлъка тотално от ръцете им и да не им се дава възможност за иацепки. Но и това ще стане идните години. За момента технологиите могат да помагат само на тези, които искат да им се олекоти шофирането. Дискусията автоматични с/у ръчни скорости е може би най-кристалния пример за това. 2 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 15 минути , Георги каза: За съжаление в момента не са достатъчно напреднали, за да се отскубне джигитлъка тотално от ръцете им и да не им се дава възможност за иацепки. Да, безспорно, когато се стигне до там джигитът да няма достъп до управлението или както е при излитането на ракетите - астронавтите/космонавтите само се возят - да. Ама засега при движението по пътищата още не дошло това време, особено пък в България. Цитат Напротив. Единственото решение са. Не съвсем , технологиите са средство. И зависи кой как го използва това средство. Ядрените технологии може да ги ползваш да направиш бомба и да изтрепеш няколкостотин хиляди или няколко милиона хора, може и да направиш електроцентрала и да произвеждаш ток, но пък от друга страна и централата може да гръмне. Но спирам, за да не отклоняваме много темата в друга посока. Приятно и безаварийно каране с новата колица и да ти върши работа и да ти доставя удоволствие, независимо какви са джантите и датчиците. 1 Връзка към коментар
Брани Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 преди 20 минути , Георги каза: За съжаление в момента не са достатъчно напреднали, за да се отскубне джигитлъка тотално от ръцете им и да не им се дава възможност за иацепки. Но и това ще стане идните години. 1 2 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 На 10.10.2019 г. в 0:24, stanislavpp каза: Все още няма инфо , кой ще е собственика на най-скъпият автомобил в историята - новото лимитирано до един екземпляр - Bugatti на цена 19$ милиона , но след спекулациите за Роналдо, на дневен ред е Ф.Пиех (екс шефа на Фолксваген Груп): https://www.cnbc.com/2019/08/13/bugattis-18point7m-la-voiture-noire-makes-us-debut-at-pebble-beach.html Любопитно е , че според Бугати, всеки собственик на техен автомобил има средно по : 42 автомобила 5 къщи 3 частни самолета 3 хеликоптера 1 яхта Аз залагам на Неймар, той си пада малко комплексар и гъзар😀😀 1 Връзка към коментар
Гост Гост 23*6 Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 12 minutes ago, Фичо said: Не съвсем , технологиите са средство. И средство и решение са, защото има някой от тях които си вършат работата, независимо от твоето противопоставяне. Например моя автомобил досега 3 пъти ме е спирал ей така изведнъж и докрай 🙂 , докато крака ми е бил на газта .... И адаптивния круиз контрол не ти позволява да се забиеш в бронята на предния, в готовност за изпреварване, а си има съвсем логични настройки за време (не разстояние) до предния автомобил. Един път ми се е наложило принудително да го изключа, след около 20 мин. каране зад кола на НСО, която прилично ми "пробиваше" път с много неразрешена скорост, но нещо започнаха да се изнерват от "близостта ми", та тогава реших да се оттегля доброволно 😉 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 Георги, а тези по-големи джанти като екстра ли ги поръча, или си вървяха с колата? Питам, защото по принцип има определен размер джанти и гуми, с които се окомплектова колата и общо взето в белите страни е твърде непрепоръчително да се отклоняваш от тези размери. Даже знам за един приятел, който живее в Германия, че се го глобявали за гуми с размер, различен от този в талона на колата. Мисълта ми е, че ако колата върви оригинално със сегашните джанти, най-добре е зимните ти гуми да са със същия размер, както са предписанията. Сегашните 16-ки ли са? Ака са 16, не мисля, че трябва да падаш на 15. 16-ките ще ти вършат идеална работа и зимата, само нови гуми ще си вземеш, тогава отпада и необходимостта от нови датчици. Така или иначе в нашите бантустански условия джантите ще се прецакат до няколко години, ще си купиш нови. Друг е въпросът, че зимата е по-добре със стоманени джанти, а не лети, особено в София, където има и сняг. В Бургас примерно масово се кара със всесезонни гуми, но тук сняг и студ почти няма. 1 Връзка към коментар
Victoria Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 14 minutes ago, Hayasko said: Георги, а тези по-големи джанти като екстра ли ги поръча, или си вървяха с колата? Питам, защото по принцип има определен размер джанти и гуми, с които се окомплектова колата и общо взето в белите страни е твърде непрепоръчително да се отклоняваш от тези размери. Даже знам за един приятел, който живее в Германия, че се го глобявали за гуми с размер, различен от този в талона на колата. Мисълта ми е, че ако колата върви оригинално със сегашните джанти, най-добре е зимните ти гуми да са със същия размер, както са предписанията. Сегашните 16-ки ли са? Ака са 16, не мисля, че трябва да падаш на 15. 16-ките ще ти вършат идеална работа и зимата, само нови гуми ще си вземеш, тогава отпада и необходимостта от нови датчици. Така или иначе в нашите бантустански условия джантите ще се прецакат до няколко години, ще си купиш нови. Друг е въпросът, че зимата е по-добре със стоманени джанти, а не лети, особено в София, където има и сняг. В Бургас примерно масово се кара със всесезонни гуми, но тук сняг и студ почти няма. Ти пък ме уби. В талона на колата пише ли въобще нещо за джанти? Поне в малкия не виждам. Моята кола идва с 16-ки, 17-ки или 18-ки в зависимост от оборудването на колата. Би било безумно някъде в талона да ти го налагат. Летните са ми 17-ки, зимните - 16-ки. 1 Връзка към коментар
Hayasko Публикувано: 11 октомври, 2019 Сподели Публикувано: 11 октомври, 2019 В момента, Victoria каза: Ти пък ме уби. В талона на колата пише ли въобще нещо за джанти? Поне в малкия не виждам. Моята кола идва с 16-ки, 17-ки или 18-ки в зависимост от оборудването на колата. Би било безумно някъде в талона да ти го налагат. Летните са ми 17-ки, зимните - 16-ки. За Германия говоря. Колата може да бъде примерно само с 3 или 2 размера гуми, както е предписал производителят. Иначе може да не минеш и тюф. В България няма такова нещо. 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега