Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:

По-горе я пуснах таблицата, колата поддържа 17, 16 и 15. Понеже моята е от по-високото ниво е със 17-ки, които искам зимата да сменя със 16-ки. 15-ките не стават, пак заради по-високото ниво, защото не са съвместими с електронна ръчна спирачка. 

 

А стоманени нови излизат почти колкото алуминиеви, втора ръка не ми се купуват, а и пак ще се вкарам в тоя филм със сензорите.

 

И наистина и аз срещнах истории, не за глоби ,а за непризнати застрахователни полици при слагане на гуми/джанти, които не са според предписанията на производителя. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 31 минути , Hayasko каза:

За Германия говоря. Колата може да бъде примерно само с 3 или 2 размера гуми, както е предписал производителят. Иначе може да не минеш и тюф. В България няма такова нещо.

 

преди 20 минути , Георги каза:

И наистина и аз срещнах истории, не за глоби ,а за непризнати застрахователни полици при слагане на гуми/джанти, които не са според предписанията на производителя. 

Скоро бях на курс за непослушни шофьори (в UK) - предлагат го като опция вместо глоба и точки. За протокола нарушението ми беше 8 мили 😞 

 

Там точно този въпрос беше засегнат (аз нямах идея от тези детайли): ако се сменят джантите (гумите) извън фабричната настройка, колата трябва да мине калибровка и да има издаден сертификат, защото цифрите, отразени в скоростомера, ще бъдат изчислени на погрешна база с новите джанти и представляваш опасност за движението. 

Публикувано:
преди 19 минути , Георги каза:

По-горе я пуснах таблицата, колата поддържа 17, 16 и 15. Понеже моята е от по-високото ниво е със 17-ки, които искам зимата да сменя със 16-ки. 15-ките не стават, пак заради по-високото ниво, защото не са съвместими с електронна ръчна спирачка. 

 

А стоманени нови излизат почти колкото алуминиеви, втора ръка не ми се купуват, а и пак ще се вкарам в тоя филм със сензорите.

 

И наистина и аз срещнах истории, не за глоби ,а за непризнати застрахователни полици при слагане на гуми/джанти, които не са според предписанията на производителя. 

Не става въпрос толкова за парите, а за здравината на джантата в условията на сняг, невидими дупки при дъжд, коловози и т.н. Класиката е лятото с лети, зимата със стоманени. Ако зимата няма да обикаляш по разни села и паланки със съмнителни пътища, аз бих сменил само гумите със зимни. Но пък от друга страна тия сензори веднъж се купуват, няма всяка зима да ги купуваш😀😀

Публикувано:
10 minutes ago, Rainy said:

отразени в скоростомера, ще бъдат изчислени на погрешна база с новите джанти и представляваш опасност за движението. 

Затова, когато размера на джантата расте, профила на гумата която и се поставя намалява, така че общия диаметър, съответно обиколка на гумите да остава в определени граници (+/- 20 мм доколкото си спомням).  Те и грайферите като си заминават също диаметъра "мърда" до -15 мм.

7 minutes ago, Hayasko said:

Не става въпрос толкова за парите, а за здравината на джантата в условията на сняг, невидими дупки при дъжд, коловози и т.н. Класиката е лятото с лети, зимата със стоманени. Ако зимата няма да обикаляш по разни села и паланки със съмнителни пътища, аз бих сменил само гумите със зимни. Но пък от друга страна тия сензори веднъж се купуват, няма всяка зима да ги купуваш😀😀

Не помня откога на съвременен , нов  автомобил не съм виждал стоманена джанта. За мен съществуват само алуминиеви джанти, които се делят на здрави и имитации. Затова е достатъчно да се сложи хубава здрава джанта с цол по-малък размер от лятната.

 

А за глоби и застрахователни откази - такива неща е възможно да се случват (май не и бг) при драстично разминаване на параметрите - ако сложиш гума с 3-4 см. по-широка от производствено заложените, тогава физиката на сцеплението и и се разказва играта 😉  

Публикувано:
3 hours ago, Георги said:

Има обаче два вида датчици - такива, които са на гума и са по-модерните и такива, които интерпретират чрез данните на ABS-а. Вторите също са легални според директивата, но при тях няма нужда от нови датчици за всеки комплект джанти. 

Волвото (ХС90) има система за следене на налягането (TPMS /Tire Pressure Monitoring System), но не е с датчици във всяка гума. Просто ползва данните от сензорите на АБС (сравнява оборотите на всяко колело, когато спадне налягането, обиколката намалява). В допълнение към летните 20-ки купих някакви 18-ки O.Z. (по-малки не се събират заради спирачните дискове) от Маргел (4 чисто нови джанти и 4 чисто нови зимни гуми 235/60/18 = 2400 лева). 

 

Когато смениш летните със зимните, просто калибрираш системата (отнема около 20 километра, просто си караш, тя си прави каквото трябва да прави там) и всичко е ток и жица. Много е гадно с тия датчици, факт ... но има и варианти без тях.

20190318_132354.jpg

20190502_142036 (1).jpg

  • Харесвам 1
Публикувано:

Нали знаете за това събитие, някой нещо, ако иска да се помотае и "пипне" някой друг "таралясник"...  

 

„Международният автомобилен салон София 2019” ще се проведе от 12-ти до 20-ти октомври в Интер Експо Център.
https://sofiamotorshow.bg/

  • Харесвам 1
Публикувано:

Така, едни приятели ме навиха (трябваше, защото не се ходи със самолет до там) да отидем на въпросното събитие, на каквото у нас не бях ходил от няколко години и като че ли  е станало малко по-безинтересно, но става за няколко часа мотаене и детайлен анализ на тенденции в автомобилостроенето.  Освен това доста хора явно го използват за "излет с пикник" в по-широк семеен кръг, което е доста забавно на моменти...

 

Иначе това "кабрио" беше горе-долу най-интересното нещо там...

 

subaro1.thumb.jpg.d0f9b2cb16d5afd47f99f25d319827b7.jpg

 

subaro2.jpg.8ecc524639c7abaf6cdd0fc99452b456.jpg

  • Харесвам 1
Публикувано:

И аз се колебая, но много различни конфликтни точки се сблъскват в главата ми. Хем ми е любопитно малко, хем не искам да гледам каква кола е могло да си купя 🙂 Имаше ли щандове на производители на гуми със съответните промота, че тая чисто практична гледна точка ми е най-важна в момента. 

Публикувано:
33 minutes ago, Георги said:

И аз се колебая, но много различни конфликтни точки се сблъскват в главата ми. Хем ми е любопитно малко, хем не искам да гледам каква кола е могло да си купя 🙂 Имаше ли щандове на производители на гуми със съответните промота, че тая чисто практична гледна точка ми е най-важна в момента. 

А може да идеш и да заключиш, че твоята е най-готина. 😄 При мен се получи нещо такова. 🙂

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Публикувано:

Ами аз производители на гуми там не видях, единствено в така наречената зала 6 (на сайта има схема) имаше няколко гуми и джанти, SOS-JANTI пишеше май :scratch_one-s_head:, но нямам идея за цени и промоции, не сме се интересували, а и много бързо минахме от там точно. 

 

Иначе иди, действа разсейващо, ако не друго поне това, едва ли чак толкова навътре ги приемеш нещата, та по-скоро ще е приятна разходка.

Публикувано:

Снимка на новото Х6 в най-черното черно, което човек е виждал, но ще е само един шоу -екземпляр. Супер черното е толкова черно, че ще е опасно , ако е на улицата.

 

https://www.bmw.com/en/design/the-bmw-X6-vantablack-car.html

C048EAED-B78E-47C4-BFC2-5F2141442BDB.jpeg

  • Харесвам 2
  • Шок 1
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:
Преди 1 час, Брани каза:

Електрически мустанг хетчбек ахахахаха ... Не отива на добре тоя свят ..

 

Елекрически СУВ Мустанг са показали , а иначе и актуалният Мустанг , както и първите няколко поколения са хетчбек (купе версиите).

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, stanislavpp каза:

Елекрически СУВ Мустанг са показали , а иначе и актуалният Мустанг , както и първите няколко поколения са хетчбек (купе версиите).

A да, вярно че е малко повдигнат и влиза в СУВ категорията. Ама не съм съгласен за хечбека и купетата - две отделни неща са. Купето си е обикновено скосена плавно задница, с две врати (ама не задължително). Хечбекът си е едно малко по-скъсено комби - с не чак толкова вертикална линия на задницата и обикновено с отваряща се задна "врата" (капак барабар с прозореца) нагоре.

Публикувано:

Все още съм шокиран как могат да използват точно името на Мустанг за първия си електрически модел и то SUV.
Да, разбирам че новият модел е много важен за бъдещето на компанията, но точно пък да използват бранда Mustang, който се свързва основно с динамика, тръпка, емоции... и да го туриш на това, което изглежда като някой пореден корейски SUV (не че корейците са лоши, Кона-та е супер).

 

На VW електричките им са серия ID (ID.1 ще е компактен модел, ID.3 хечбек, ID.2 и ID.4 кросоувъри). BWM имат i3, очакват се i4, i5, i7, iX5. Mercedes имат EQ клас и т.н.

 

Конкурентният модел Telsa Model Y е по-евтин, по-бърз и има по-голям пробег спрямо Mustang Mach-E.

 

А това светещо лого отпред.... също не ми изглежда особено приятно.

 

 

 

2021-Fors-Mustang-Mach-e-5.jpg

  • Харесвам 1
Публикувано:
17 minutes ago, Ovcharski said:

Все още съм шокиран как могат да използват точно името на Мустанг за първия си електрически модел и то SUV.
Да, разбирам че новият модел е много важен за бъдещето на компанията, но точно пък да използват бранда Mustang, който се свързва основно с динамика, тръпка, емоции... и да го туриш на това, което изглежда като някой пореден корейски SUV (не че корейците са лоши, Кона-та е супер).

 

На VW електричките им са серия ID (ID.1 ще е компактен модел, ID.3 хечбек, ID.2 и ID.4 кросоувъри). BWM имат i3, очакват се i4, i5, i7, iX5. Mercedes имат EQ клас и т.н.

 

Конкурентният модел Telsa Model Y е по-евтин, по-бърз и има по-голям пробег спрямо Mustang Mach-E.

 

А това светещо лого отпред.... също не ми изглежда особено приятно.

 

 

 

2021-Fors-Mustang-Mach-e-5.jpg

Шокиран си и може би ще си останеш шокиран, и това е нормално.

Но в този бизнес,, а и не само,  решенията се вземат на база много подробни проучвания, анализи и т.н.

Ако си от хората, които са склонни да дадат парите си за актуалния модел на mustang, който нито е уникално бърз, нито се вписва в стандартните виждания за дизайн на средния европеец, но със сигурност е извън всякакви нормални норми на екологично поведение 😉, то е много вероятно да "хлътнеш" по новия електрически, който ще е по-скъп и по-бавен от конкурентите, но ще е Mustang ... поне така са проучили тези, които са се осмелили да анонсират това "чудо".

А ние "зяпачите" 😉 отстрани, тепърва ще гледаме необясними решения ...

 

Аз лично, като заинтересован от по-логично "финансово" ориентирани електрически модели, пък недоумявам, как непрекъснато се говори  за превишените в пъти норми за замърсяване в България, и то на места, със засилено автомобилно присъствие, как предизборно всеки си "чеше екологията", но държавата упорито отказва да даде финансова преференция за закупуване на електрически автомобили.

Публикувано:
преди 3 минути , georgebg каза:

то е много вероятно да "хлътнеш" по новия електрически, който ще е по-скъп и по-бавен от конкурентите, но ще е Mustang ...

Е как да хлътнеш, като няма нищо "мустангско" в него? :scratch_one-s_head:

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:
2 minutes ago, Фичо said:

Е как да хлътнеш, като няма нищо "мустангско" в него? :scratch_one-s_head:

Да, няма да върти задница по завоите, за което го купуват сегашния основно 😉 

Нищо друго няма в него и то ... отдавна вече 😑

Публикувано:
преди 9 часа, georgebg каза:

Но в този бизнес,, а и не само,  решенията се вземат на база много подробни проучвания, анализи и т.н.

Именно 🙂 Някъде в някаква заседателна заала едни хора в костюми са решили, че по-голямата част от основното ядро фенове на оригиналната мустанг идея няма да се разсърдят много на това ново чудо, но пък това ново чудо ще привлече периферията като клиенти. И пари 🙂

Публикувано:
преди 9 часа, georgebg каза:

Да, няма да върти задница по завоите, за което го купуват сегашния основно 😉 

Нищо друго няма в него и то ... отдавна вече 😑

Сигурен ли си?

 

Не съм фен на електричките, но при еднаква мощност те вървят повече спрямо ДВГ-тата, справка едни и същи марки автомобили с ДВГ и ел.мотор.

Примерно марките и моделите автомобили от Спарк.

 

Публикувано: (редактирано)

Аз проблем не виждам, очевидно това е начин да се държи марката свежа и в крак с времето. В противен случай е обречена на архаизъм и в даден момент ще може да се види само по ретрошоута, не мисля че това е за предпочитане. Защото в днешно време определено няма място за огромни, шумни, цапащи двигатели и асоциацията с тях е по-скоро нещо ей такова (South park цитат):

 

image.png

 

вместо онова чувство за свобода, безкраен роуд трип по Road 66 (който също вече го няма...) и т.н. А и всяка електричка от стартовата линия е много по-динамична от всеки ДВГ, ако мислите че няма емоция, гледайте клипчетата с ludicrous mode реакциите в youtube. 

 

 

Да, някои американски шейсетарски мечти вече ги няма, но това не е задължително да е за лошо. Marlboro mаn например хич не ми лиспва, а маркетинговото му послание е подобно. 

 

А и самия оригинален Мустанг май е станал легенда едва след филм с някой от мачовците, Дийн ли беше, Макуин ли беше. Малко както Мая бей стана звезда след Лео...

 

Иначе поляризираните мнения, когато се направи подобен рязък завой от оригиналната концепция винаги ще ги има. При музикалните групи е най-изразено - ако променят стила за да са релевантни и защото се развиват една камара верни фенове ги псуват. Ако дрънчат едно и също нещо с десетилетия, друга част пък ги псува. 

 

Редактирано от Георги
Публикувано:
преди 34 минути , Георги каза:

Аз проблем не виждам

Въпрос на гледна точка. На мен това ми изглежда като ... търся подходящо сравнение ... като например да слушам "Бохемска рапсодия" в midi-формат :wacko:  ... или като мадам Ожие да открие втори хотел с марка Негреско, ей такъв, за да е "в крак с времето"


image.png.697ae3357e94a7b588c306a1d1a6ee39.png

 

 

преди 16 минути , Oshko каза:

Mustang електричка - ок, има посление, ама SUV....

Това стана като Jaguar дизел комби


Да чакаме ли Ферари да пуснат пикап? :grin:

  • Смея се 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.