Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 6 часа, Capitan Morgan каза:

Та карам си аз по магистрала и ми се втвърдява волана от време на време и аз не мога да зацепя какво се случва. Накрая все пак се усетих че има некви датчици за маркировката и компютъра те връща в лентата, ако пристъпиш😁 То го има и на таблото, ама кой ти гледа такива модерни работи. Оттам се почнаха едни експерименти за целене на линиите с или без ръце докато не се развика жената и не спря веселбата.

 

Една от по-инвазивните модерни екстри за безопасност, с която свикването е най-продължително 🙂 Помага много, ако даваш мигач за всяка маневра, датчика тогава не играе.  Има и аудиосигнали, които пък бучат дори само да наближиш лентата и могат да са доста досадни на път с много завои. Но пък ако тръгнеш да заспиваш без да искаш може да е това, което ще спаси живота ти и този на другите пътуващи. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Щях да се оплаквам от последната карана кола под наем отдавна, но все забравях.

 

Бях взел сеат ибиса в Тенерифе, всичко добре, но 5 мин след като излязохме от паркинга, видях пукнатина на предното стъкло около 1,5-2см, вероятно от камък.

Върнах се веднага за да я опишат, макар че имах пълна застраховка, доколкото знам, стъкла и гуми не влизат. Те вместо да я опишат, решиха да ми дадат по-висок клас клио комби с навигация.

 

Ибисата съм я карал и друг път, има 3 цилиндров турбо мотор, който става за това купе и си върви нормално. След като се качих на Клиото, усетих, че ще имам дертове с този автомобил, 1,2 атмосферен двигател на не малко купе или жив труп. Дори на равно едвам вървеше и трябваше винаги газта да е до долу, обаче на баирите ставаше страшно. 

Отдавна не бях виждал такова недоразумение на автомобилостроенето, не стига, че е много слаб двигателя, ами и скоростите са сметнати както дойде.

На сериозен баир, се налагаше да карам на втора до 5500 оборота и дори тогава след вкарване на трета едвам успяваше да поддържа обороти(понякога падаха и след  5-10 сек трябваше пак да карам на 2-а). При смяна от 2 на 3-та оборотите  падаха с около 1600, няколко пъти проверих.

 Това е абсурдно за мен, хем няма сила, хем предавателните числа са с много голяма разлика между 2 и 3.

 

Винаги съм се чудел кой купува такива коли, нито  мога да си представя, ако вътре седнат 4 или 5 човека с багаж, нали е комби какво ще стане, ние бяхме с обща маса 180кг и пак едвам креташе.

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 часа, Георги каза:

Една от по-инвазивните модерни екстри за безопасност, с която свикването е най-продължително 🙂 Помага много, ако даваш мигач за всяка маневра, датчика тогава не играе.  Има и аудиосигнали, които пък бучат дори само да наближиш лентата и могат да са доста досадни на път с много завои. Но пък ако тръгнеш да заспиваш без да искаш може да е това, което ще спаси живота ти и този на другите пътуващи. 

 О да. Мигача почна да се ползва нон стоп и сам съм на пътя. Лови и много стара и почти липсваща маркировка. Вероятно има и датчик дали се държи волана, защото пробвах без ръце да настъпя маркировката и изписка силен звуков сигнал с надпис да хвана волана. 

Публикувано:
преди 3 часа, Георги каза:

Една от по-инвазивните модерни екстри за безопасност, с която свикването е най-продължително 🙂 Помага много, ако даваш мигач за всяка маневра, датчика тогава не играе.  Има и аудиосигнали, които пък бучат дори само да наближиш лентата и могат да са доста досадни на път с много завои. Но пък ако тръгнеш да заспиваш без да искаш може да е това, което ще спаси живота ти и този на другите пътуващи. 

Стига да не ти е дълбок съня. На моя голф (2014-та година) примерно не са му го домислили толкова и ако не пипаш волана, вибрира няколко пъти за 10 секунди и после системата се изключва и си излиза от линиите. Имам приятел, който има Пасат от 2018 и при него след 10 секунди колата постепенно спира (според него, ама той технически го нямам никакъв, та не е много сигурно).

Публикувано:
преди 42 минути , ivailo_radev каза:

Стига да не ти е дълбок съня. На моя голф (2014-та година) примерно не са му го домислили толкова и ако не пипаш волана, вибрира няколко пъти за 10 секунди и после системата се изключва и си излиза от линиите. Имам приятел, който има Пасат от 2018 и при него след 10 секунди колата постепенно спира (според него, ама той технически го нямам никакъв, та не е много сигурно).

Да, по-новите спират. Очевидно е трудно да се тества системата любителски в полеви условия, но така трябва да работи 🙂

  • Харесвам 1
Публикувано:

Разрових да видя данните на това Клио, за което писах по-назад, за да не се окаже, че повредата в моят телевизор.  Не мога да редактирам и пиша отново.

 

Ами това произведение на модерното автомобилостроене все пак е 2016-2018 година модел, по каталог ускорява за 14,5 секудни до 100. Знам, че това са само цифри за някои, но същото ускорение е имал Москвич 2141, който е краден от Simca 1307 модел от края на 70-те години!😀

 

Публикувано:

@Alexander, първото ни наемане на кола в Болоня от Goldcar беше на една Fiesta от 2015 на 1 година. Беше същият "спринтьор", на голям наклон към върха вече се слизаше и на 1-ва... :girl_crazy:Та този "гений" на съвременното автомобилострене беше с 66 к.с. :sarcastic_blum: Специално рових в жабката да чета какво пише в талона.

  • Смея се 1
Публикувано:

 

Аз има подобни изживяване с Opel Corsa, взет от winrent (сега Leasys) от Милано, по пътя нагоре към Санкт Мориц беше абсолютна мъка. Жена ми още ме подиграва как виках "дай- дай още малко " на колата.  А пътя перфектен, вярно 180 градусови завои  и 2 платна , ама  платната широки всяко колкото пътя през Перохан . завоите с нормална кола ги взимаш на 3та , а мойта ако не минеш на 1ва ще спре. Само дето колоездачи не ме изпреварваха.

 

Ей за този път става дума

  • Смея се 1
Публикувано:
преди 2 часа, Alexander каза:

Разрових да видя данните на това Клио, за което писах по-назад, за да не се окаже, че повредата в моят телевизор.  Не мога да редактирам и пиша отново.

 

Ами това произведение на модерното автомобилостроене все пак е 2016-2018 година модел, по каталог ускорява за 14,5 секудни до 100. Знам, че това са само цифри за някои, но същото ускорение е имал Москвич 2141, който е краден от Simca 1307 модел от края на 70-те години!😀

 

Всяка твоя дума се забива като куршум в сърцето ми. В тоя Москвич какви неща са ми се случили, ехееее. И съм летял с него със 150 км/ч между Хасково и Димитровград с три мадами, които бяха само заради Москвича с мен в тоя ден (бяха ми най-силните пубертетски години, с най-много пъпки, та друга причина не виждам. И то на газ. Та чак миналата година като го видях такъв в Куба си направих цяла фотосесия с него. Нищо, че беше с табло от Пежо

DSC03331.jpg

  • Харесвам 2
  • Браво 2
  • Смея се 1
Публикувано:

 

Преди 1 час, Климент каза:

 

Аз има подобни изживяване с Opel Corsa, взет от winrent (сега Leasys) от Милано, по пътя нагоре към Санкт Мориц беше абсолютна мъка. Жена ми още ме подиграва как виках "дай- дай още малко " на колата.  А пътя перфектен, вярно 180 градусови завои  и 2 платна , ама  платната широки всяко колкото пътя през Перохан . завоите с нормална кола ги взимаш на 3та , а мойта ако не минеш на 1ва ще спре. Само дето колоездачи не ме изпреварваха.

 

Ей за този път става дума

Нищо изненадващо не се е случило. Аз също имах подобно неприятно шофиране на чистак нов VW T-roc 1.6 diesel (85 коня на голяма SUV барака) из италианските Алпи. Но това е в резултат на затегнатите екологични изисквания, на които трябва да отговарят новите автомобили, а в същото време купувачите си искаш големите и комфортни коли. В резултат двигателите са downsize-нати и форсирани с турбо, а купетата - големи и тежки за мотора.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Публикувано:
7 hours ago, Alexander said:

Винаги съм се чудел кой купува такива коли, нито  мога да си представя, ако вътре седнат 4 или 5 човека с багаж, нали е комби какво ще стане, ние бяхме с обща маса 180кг и пак едвам креташе.

 

Масово служебни коли, аз познавам няколко търговци от различни фирми, които са все с Clio.
За личен автомобил по-рядко някой би си взел или поне би било с по-високо ниво на оборудване. За личен автомобил Captur е по-модерен и се купува, защото е по-повдигнат, но реално си е същата история - Clio. Дори гледах Captur-а на една съседка, че е с барабанни спирачки отзад.

  • 6 месеца по-късно ...
Публикувано:

Да повдигна темата. Харесах за покупка Тойота Авенсис 2016г., 2.0 D4D, 143к.с. с 2WW двигател (този от БМВ) на 170 хиляди км. Всичко ми хареса, но при прегледа видях, че маслото на колата е буквално на дъното, едвам цапаше леко щеката. Последно е сменяно в Тойота преди 6 хиляди км с 5W30. Ще съм благодарен ако някой знае дали това е нормално, какви биха били потенциалните проблеми и дали гаранционно биха се покрили? Благодаря предварително!

Публикувано:

Вероятно са липсвали минимум1,5л до към 2л масло, понеже всичкото е над 5 литра за този двиагтел.

Дали гори или тече не знам, но няма как да е норамлна за 6к км тази липса.

 

Публикувано:
Преди 1 час, Alexander каза:

Вероятно са липсвали минимум1,5л до към 2л масло, понеже всичкото е над 5 литра за този двиагтел.

Дали гори или тече не знам, но няма как да е норамлна за 6к км тази липса.

 

Няма теч, прегледахме я внимателно отвсякъде. Явно гори, то хубаво е турбо и на доста км, ама много ми се струва пак.

Публикувано:

Служебна ли е била, знае ли се? Ако е карана извънградско това не са кой знае колко много километри, но пък на 5 год да гони 200к не е малко. Все пак зависи и за какви пари е,  на фона на другите коли. Би трябвало да е доста по-евтина, от друга подобна на под 100к и 2016 година.

Гаранционна ли е? Ако да, би трябвало да се покрият евентуални проблеми.

Публикувано:
Преди 1 час, Alexander каза:

Служебна ли е била, знае ли се? Ако е карана извънградско това не са кой знае колко много километри, но пък на 5 год да гони 200к не е малко. Все пак зависи и за какви пари е,  на фона на другите коли. Би трябвало да е доста по-евтина, от друга подобна на под 100к и 2016 година.

Гаранционна ли е? Ако да, би трябвало да се покрият евентуални проблеми.

Не е била служебна, от първи собственик е и има удължена гаранция още 1 година. Да, една идея по-евтина е от другите на пазара. Като цяло е доста ок и ми хареса, ама пък това с маслото ме притесни, та затова се чудя. 

 

И разбира се другата още по-голяма дилема е дали да се дадат 21-22к. за петгодишна кола с повече екстри или пък 34-35к. за нова с някои компромиси в нивото на оборудване (например Шкода Камик). Още не съм разгледал детайлно новите, за да пиша по-конкретно обаче.

  • Харесвам 1
Публикувано:

След като е гаранционна трябва да се оправи проблема, освен, ако няма лимит на километри, които да са минати.

Ако е само една идея по-евтина не си струва със сигурност за мен. Идентична кола на тези години и под 100к км трябва да има разлика с тази минимум  3-4к евро.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ако се разчита на гаранция, първо да се провери за лимит за километри и второ - дали е пълна гаранция от производителя, или някаква застраховка, която може да покрива по-малко неща.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Моите пет стотинки - да се купува дизел над 150к км за ежедневна употреба е напълно неудачно . Поддръжката на дизелите над тези км  е минимум двойна при сравнение с еквивалентен бензин, и всякаква икономия при горивото се губи при по-скъпата поддръжка, нервите по сервизи за диагностика и прочие отделно. Особено валидно при средният клас автомобили ( Авенсис), където разликата в разхода ще е под 2л в реални условия.

  • Харесвам 4
Публикувано:

Гаранцията на Toyota е 6 години или 200 000 км - което настъпи по-рано. Естествено при условие, че не е пропуснато/закъсняло някое обслужване (при това положение гаранцията пада). Бих ви посъветвала да си платите за пълна диагностика в TM auto или в някое от другите представителства на Toyota в България. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, stanislavpp каза:

Моите пет стотинки - да се купува дизел над 150к км за ежедневна употреба е напълно неудачно . Поддръжката на дизелите над тези км  е минимум двойна при сравнение с еквивалентен бензин, и всякаква икономия при горивото се губи при по-скъпата поддръжка, нервите по сервизи за диагностика и прочие отделно. Особено валидно при средният клас автомобили ( Авенсис), където разликата в разхода ще е под 2л в реални условия.

Не съм съгласен с това мнение! 

Вече 12 години таралянкам по нашите пътища Форд Фокус  1,8 D;115 коня;2001 година ! Купен на 150 хиляди километра(колко са реални си знае само продавача) от автокъща в Дупница... 

За тези години най-сериозният ремонт, преди 6 години беше рециклиране на дюзите-880 лева! 

Другите разходи засега са :съединител-750 лева, накладкик(не помня цени) и два държача на задните стъкла(х10 лева)!

Масло и филтри е ясно! 

Разход градско-около 6,5 (жената вдига до 7,5);извънградско-около 5(свалял съм го и до 3,6)...

Наскоро дедото(бащата на жена ми), искаше да му купим някаква кола-жената предложи да му дадем Фокуса(сега го ползвам за  работна кола, иначе имаме и друга) , а аз да си купя нещо по-ново... Отказах, защото не се знае на какво ще попадна! 

Публикувано:

   Ще поясниш ли какво значи нисък и висок клас дизел, това  е нещо ново за мен?

Бях чувал за нисък и висок клас автомобили само.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.