Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Хората започнаха да се ориентират към хибриди и ел. автомобили. Разбира се, че бюджета е определящ, но все пак новите коли започват все повече да се налагат на пазара отколкото 10-15 годишните дизели. Аз лично карам Тойота Приус хибрид и съм изключително доволен. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 40 минути , Alexander каза:

   Ще поясниш ли какво значи нисък и висок клас дизел, това  е нещо ново за мен?

Бях чувал за нисък и висок клас автомобили само.

Ти пък ..., зададе въпроса на милениума 😁

 

висок клас дизел = високотехнологичен двигател с една / две / три и повече турбини вграждан в премиум клас автомобили с тегло от +1,8 тона и разход близък до двигатели с два - три пъти по-малък обем или автомобили с 50% по-малко тегло.

 

нисък клас дизел = ниско технологичен двигател , често без турбина и вграждан в бюджетен клас автомобили , където ниската стартова цена е водеща. Съответно без армия от чувствителни сензори , инжектори с високо налягане или друго високотехнологични джаджи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз не съм виждал дизел без турбина от този век, ако не броя някоя баничарка в началото на века. А колкото повече турбини и модерен е един двигател, повече проблеми има.

Ако броя на турбините е фактор който определя дали е модерен според теб, като пример ще дам, че дори голф с бензинов двигател  има с турбина + компресор и бяха 1,4л.

 

Модерен, по-скоро значи с евро 5 или 6, ДПФ и т.н. филтри, другото е почти идентично, има модерни скорости кутии също.

 

Виж при бензиновите има доста модерни и различни двигатели спрямо миналия век.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моите разсъждения по темата са в следния ред: 

- Никой тук не може да каже каква е причината за липсата на масло в този конкретен автомобил. Често се случва при извънградско/ магистрално каране с висока скорост. 

- Дали колата е служебна или лична и се е ползвала като служебна няма значение, но 170к км. за 5 г. са доста за автомобил в България. Който е пътувал скоро из страната е забелязал че нямаме магистрали по 1000 км., където лесно да се навъртят тези 170к.  По- горе имаше съвет за проверка в представителство на марката- тук и аз подкрепям. 

- Колкото до това дали си заслужава да дадеш 20+ хил.лв за дизел на 5г. и 170 000 км. или е по-добре да се дадат  30+ хил.лв. за чисто нов автомобил - личното ми мнение е за нов автомобил.  Тези 20 хил. след покупката може да станат 3о хил. лв. с 2 скъпи ремонта. След което ще се озовеш с примерно 8 г. дизелов автомобил на примерно 200к км.  на себестойност 30 хил. и с пазарна цена 12 хил. лв.

- При нов автомобил лесно се прескача бариерата в бюджета- като има бюджет от 30 хил, то като разгледа човек няколко нови коли и си казва " веднъж се купува, нека има и тази екстра. Къде не съм ги дал 300-500-900 лв." . Това като се случи 2 -3 пъти и си над бюджета 😉

- Отново личен съвет: Може да се огледат наличните нови автомобили на тази ( или друга) марка и да се прецени разликата в цената равна ли е на усещането да притежаваш/управляваш автомобил на 7км. с 5 г. гаранция и да не се притесняваш за следващите 170000 км. ходене по сервизи и т.н. - за мен тези неща за важни. 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

@milen_40 Благодаря за включването! Сходни бяха и моите разсъждения и затова се отказах от Авенсиса. А продавачът така се учуди като му казах, че директно свали още 1500лв от цената, ама мерси. Явно си има по-сериозен проблем щом толкова бута и иска да я пласира на каквато и да е цена.

 

Досега си мислих, че 4-5 годишна кола е най-изгодно да се вземе, ама като прегледах какво се предлага на пазара и на какви цени, май все повече се ориентирам към новите. Започвам обикаляне по дилърите...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Личното ми мнение е, че най-изгодно е кола на 1-2 години до 40хил км. Реалното  тогава автомобилът е почти нов, в гаранция, а цената е с едно -20 -30% спрямо нов.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? 

Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1.

Разбира се, съпругът ми още не знае 😀

Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. 

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Lyubina каза:

Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? 

Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1.

Разбира се, съпругът ми още не знае 😀

Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. 

Май няма мотор с такъв работен обем за Сивик. 1.0 и 1.5 са до колкото знам. Иначе поради downsizing малките мотори в момента са доста изцедени и това не предвещава дълъг живот. Но в това отношение Хонда не са изключение, при (почти) всички производители е така. Като оставим това настрани Хонда се славят като корави машини.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 часа, Lyubina каза:

Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? 

Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1.

Разбира се, съпругът ми още не знае 😀

Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. 

Пропущила си най-важното от женско-шофьорска гледна точка: какъв е цветът на колата? За двигателя питай после.

  • Смея се 8
Връзка към коментар

Аммм.... Вярно е, че си избрах първата кола по цвят, следващата я избра мъжът ми. Като отявлен фен на японските коли, се сдоби с Черна Мазда (истинска японка от Хирошима). И все още й е верен 😉

Но аз обичам разнообразието, и реших да се съобразя с неговите пристрастия. Много ми хареса фасонът на новите хонди. 

Връзка към коментар

Бих предпочел Хондата пред Маздата за един и същ вид/клас коли. 

От японските Хонда и Тойота са най-добре и най-разпространени, включително в Япония.

Мазда пак в Япония почти няма по улиците, да на външен  вид ги докарват, но нямат тази надеждност и качествена изработка както горните две.

Нисан за Европа реално не съществува от 15-20 години, другите като Митсу, Исузу у др са още по-редки.

Връзка към коментар

Въпрос на вкус , за мен Хондите грознеят , на други им харесват. 
Колкото за надеждност , естествено че произведените в Япония са по-дуракоустойчиви, но не са много в Европа . Субару , Лексус , възможно е и някой единичен модел на другите марки. Сивик се произвежда в Англия. 
 

Тези дни купих на Половинката CX-5 с премиум пакет , че искаше червен СУВ . Приятно съм изненадан  -  дисплей от 10 инча за 2021г , BOSE озвучаване , спортен режим , супер хендлинг при завиване  и прочие. Впечатлен съм и появи ли се втори наследник след време , май няма да се замислям и ще я сменя за CX-9 , само да пуснат подобен червен цвят (Soul Red).

 

А че дамите си избират автомобил по цвят , няма спор. Показах три червени коли на Половинката и тя да си избере една от тях

 

Matador Red Mica Lexus NX300

Soul Red Mazda CX-5

Cajun Red Chevy Blazer

 

За мъжете е смешничко , но пък прави избора много по-лесен 😁

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 49 минути , stanislavpp каза:

Въпрос на вкус , за мен Хондите грознеят , на други им харесват. 
Колкото за надеждност , естествено че произведените в Япония са по-дуракоустойчиви, но не са много в Европа . Субару , Лексус , възможно е и някой единичен модел на другите марки. Сивик се произвежда в Англия. 
 

Тези дни купих на Половинката CX-5 с премиум пакет , че искаше червен СУВ . Приятно съм изненадан  -  дисплей от 10 инча за 2021г , BOSE озвучаване , спортен режим , супер хендлинг при завиване  и прочие. Впечатлен съм и появи ли се втори наследник след време , май няма да се замислям и ще я сменя за CX-9 , само да пуснат подобен червен цвят (Soul Red).

 

А че дамите си избират автомобил по цвят , няма спор. Показах три червени коли на Половинката и тя да си избере една от тях

 

Matador Red Mica Lexus NX300

Soul Red Mazda CX-5

Cajun Red Chevy Blazer

 

За мъжете е смешничко , но пък прави избора много по-лесен 😁

Аз май се доближавам до жените:

От имената на трите коли, които си предложил съм чувал за Lexus и Mazda. За третата, преди да я сърчна в гугъл, разпознах само думата red.

И сега, с тези познания и с каране на Авенсиси (за подобнитге на мен - това е вид Toyota) от 12 години, трябва да си купя нова кола т.е. не че трябва, но така съм си решил.

 

Изборът ми се спря на три:

1. Toyota Corolla хибрид комби- червена (американско червено) :biggrin: с ниво на оборудване Executive

2. Nissan Qashqai - сега са намалени някакви, които са на склад (ще излиза новия им модел, фейслифт ... или там както се казва,) Фрашкан е с екстри, дори панорамен покрив.

3. Пежо 3008 с ниво на оборудване Active Pack

 

Аз май клонях към пежото. Но след кратка консултация с жена ми реших (аз реших! :wink:)  да е королата.

Аргументи:

1. Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане.

2. Хибрид 1.8. Джиповете са с обикновени бензинови двигатели с около 1.3, което ми се вижда и малко за такъв тип коли. Иначе всичките са автоматици.

3. (но не на последно място) Не обичам и не изневерявам т.е. за мен Тойотата си е Тойота.

 

Преди да се свия до тези 3 автомобила погледнах и Шкода, Киа, Хюндай. Последните две и в седаните (комби) и в джиповете не ме впечатлиха особено, в смисъл че цените им бяха съпоставими с горните три, но не са нито японски, нито Пежо 3008.

Шкодата Октавия ми е малко семпла от вън, малко тип Флинстоун, но това е въпрос на вкус. Гледах и средния SUV на Шкода - Karoq (да им имам наименованието) Решението да ги задраскам е и в резултат на факта, че Тойотите след няколко години държат малко по-висок процент на цената си спрямо тази на която са купени като нови.

 

Ще съм благодарен на мнения и съвети  - по възможност с аргументи, за да мога да преценя дали са валидни за мен или не.

 

 

 

 

Връзка към коментар
преди 12 минути , ven62 каза:

. Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане.

Няма ли да е по-лесно да ѝ купиш една по-широчка пола? :scratch_one-s_head:

  • Смея се 5
Връзка към коментар
В момента, Фил каза:

Няма ли да е по-лесно да ѝ купиш една по-широчка пола? :scratch_one-s_head:

Малко се отклоняваме от темата:

1. Не става въпрос за 1 пола, а за 10-ки поли и рокли

2. Ако от мен зависи - ще са още по-тесни.

:wink:

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
На 6.05.2021 г. в 7:32, П.Кръстев каза:

Личното ми мнение е, че най-изгодно е кола на 1-2 години до 40хил км. Реалното  тогава автомобилът е почти нов, в гаранция, а цената е с едно -20 -30% спрямо нов.

Много зависи колко ще я караш колата,

Ако минаваш на 20 000 на година , най-добре е да си вземеш нова. Почти всички са с 5 години гаранция. Караш я 5 години и я сменяш преди да е почнала да ти прави проблеми,

1-2 годишни се намират много трудно и обикновено са демо коли, съответно са тествани от какви ли не шофьори.

За такива като мен които я минат 10 000 километра годишно я не, смятам че е най-добре 3-4 годишна кола по възможност да не е фирмена с ясен произход и сервиз.

При тях е голям риска да се окаже сериозно катастрофирала.

Връзка към коментар
преди 42 минути , ven62 каза:

Аз май се доближавам до жените:

От имената на трите коли, които си предложил съм чувал за Lexus и Mazda. За третата, преди да я сърчна в гугъл, разпознах само думата red.

И сега, с тези познания и с каране на Авенсиси (за подобнитге на мен - това е вид Toyota) от 12 години, трябва да си купя нова кола т.е. не че трябва, но така съм си решил.

 

Изборът ми се спря на три:

1. Toyota Corolla хибрид комби- червена (американско червено) :biggrin: с ниво на оборудване Executive

2. Nissan Qashqai - сега са намалени някакви, които са на склад (ще излиза новия им модел, фейслифт ... или там както се казва,) Фрашкан е с екстри, дори панорамен покрив.

3. Пежо 3008 с ниво на оборудване Active Pack

 

Аз май клонях към пежото. Но след кратка консултация с жена ми реших (аз реших! :wink:)  да е королата.

Аргументи:

1. Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане.

2. Хибрид 1.8. Джиповете са с обикновени бензинови двигатели с около 1.3, което ми се вижда и малко за такъв тип коли. Иначе всичките са автоматици.

3. (но не на последно място) Не обичам и не изневерявам т.е. за мен Тойотата си е Тойота.

 

Преди да се свия до тези 3 автомобила погледнах и Шкода, Киа, Хюндай. Последните две и в седаните (комби) и в джиповете не ме впечатлиха особено, в смисъл че цените им бяха съпоставими с горните три, но не са нито японски, нито Пежо 3008.

Шкодата Октавия ми е малко семпла от вън, малко тип Флинстоун, но това е въпрос на вкус. Гледах и средния SUV на Шкода - Karoq (да им имам наименованието) Решението да ги задраскам е и в резултат на факта, че Тойотите след няколко години държат малко по-висок процент на цената си спрямо тази на която са купени като нови.

 

Ще съм благодарен на мнения и съвети  - по възможност с аргументи, за да мога да преценя дали са валидни за мен или не.

 

 

 

 

Определено Тойота Корола. В Англия, Приуса и Королата са най карани като таксита. Аз имам Приус и съм много доволен 5/100 градско, ако това има значение. Королата е и тя някъде там зависи от двигателя, че има и 2.0 бензин.

Кашкая е ОК, но не е истински SUV защото не е 4x4 и отново зависи от мотора, по слабите бензинови имат голям разход на гориво. 
Пежо, ако е дизел е ОК.

Аз съм за Toyota Corolla и да по възможност комби🙂

Сетих се и за KIA Niro hybrid, също добра опция, води се SUV, но е по ниска от Кашкай

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 17 минути , VASILEV каза:

Определено Тойота Корола. В Англия, Приуса и Королата са най карани като таксита. Аз имам Приус и съм много доволен 5/100 градско, ако това има значение. Королата е и тя някъде там зависи от двигателя, че има и 2.0 бензин.

Кашкая е ОК, но не е истински SUV защото не е 4x4 и отново зависи от мотора, по слабите бензинови имат голям разход на гориво. 
Пежо, ако е дизел е ОК.

Аз съм за Toyota Corolla и да по възможност комби🙂

Сетих се и за KIA Niro hybrid, също добра опция, води се SUV, но е по ниска от Кашкай

- Да, не говорим изобщо за 4x4 . Една от служебните ми коли е пежо 4008 4x4. Използвам този режим много, много рядко и не бих дал пари за такова нещо.

- Дизел - не. Предубеден съм, а и нали е нещо лошо и замърсява т,.е. ще ги забраняват (това може и да ми е стара информация и производителите да са убедили ЕК, че вече от ауспусите на дизелите излиза чист планински въздух.)

- Гледах го това Niro. Малко ми е скъпо, а и малко тясно. Все пак сега съм в Авенсис. :biggrin:

----

Благодаря. Знаех си аз че изборът ми е правилен.:biggrin:

(Макар, че имам леки съжаления за Пежо 3008. Карах такова в Германия (рент-а-кар) и много ми допадна)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аммм, нашето черно съкровище е произведено в Япония. Дойде си с етикетите 🙂 

 

От представителството на Мазда в България разбрах, че тези, които се предлагат тук са сглобявани в Мексико (нямам преки наблюдения). Японката се държи прекрасно за сега. 

И понеже съм жена, си харесах муцунката на Хондата 😉 , нямам претенции за цвят за сега. 

 

А знам, че половинката има лично отношение към Тойота, така че изобщо не ги подлагам на обсъждане. 

Връзка към коментар

Ние си взехме Тойота Рав 4 хибрид. Е супер доволни сме. Мъжа ми се беше разпънал да взимаме кола на 1-2 години или реимпорт, но след като обиколихме един куп представителства на различни марки - сам реши да е нова, а аз имах думата за цвета и с какъв салон да е вътре. Освен това Тойота имат 10 годишна гаранция или 60 Хил. Километра. 
Разхода на гориво с хибрида направо е смешен и си заслужава да се инвестира. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Velyana каза:

Ние си взехме Тойота Рав 4 хибрид. Е супер доволни сме. Мъжа ми се беше разпънал да взимаме кола на 1-2 години или реимпорт, но след като обиколихме един куп представителства на различни марки - сам реши да е нова, а аз имах думата за цвета и с какъв салон да е вътре. Освен това Тойота имат 10 годишна гаранция или 60 Хил. Километра. 
Разхода на гориво с хибрида направо е смешен и си заслужава да се инвестира. 

Rav 4 хибрид би бил идеалния избор. Даже и жена ми щях да я убедя, но за съжаление ми е над бюджета.

Имам преки наблюдения от хибридите на Тойота. Приятел кара от години Приуси. На мен те не са ми по вкуса (на външен вид)

Синът ми кара Аурис - това пък ми е малко. Та затова Корола. 

Е, Camry-то също е идеално, но и то е над бюджета.

Връзка към коментар

От избраните марки и модели, моят глас е за королата. мисля че хибридите им бяха с 1.8 двигател. Не съм притежавал/управлявал, но съм се возил в такава - добро пътно поведение, с добър разход, в града се движи предимно на ток( ако не си правиш драг по светофарите). Хибридите са неподходящи за агресивни градски шофьори, поради по-плавното си потегляне, но едва ли си от този тип 😉

 

Като минус на Пежото бих изтъкнал малкият двигател и странно ниската ( поне за мен) позиция на волана. ПОследното е вероятно за да се виждат многото лампички, дисплеи и т.н. по таблото, но ми създава усещането че ръцете ми са ... в скута 😉

Редактирано от milen_40
допълване Пежо
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.