VASILEV Публикувано: 1 май, 2021 Сподели Публикувано: 1 май, 2021 Хората започнаха да се ориентират към хибриди и ел. автомобили. Разбира се, че бюджета е определящ, но все пак новите коли започват все повече да се налагат на пазара отколкото 10-15 годишните дизели. Аз лично карам Тойота Приус хибрид и съм изключително доволен. 3 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 1 май, 2021 Сподели Публикувано: 1 май, 2021 преди 40 минути , Alexander каза: Ще поясниш ли какво значи нисък и висок клас дизел, това е нещо ново за мен? Бях чувал за нисък и висок клас автомобили само. Ти пък ..., зададе въпроса на милениума 😁 висок клас дизел = високотехнологичен двигател с една / две / три и повече турбини вграждан в премиум клас автомобили с тегло от +1,8 тона и разход близък до двигатели с два - три пъти по-малък обем или автомобили с 50% по-малко тегло. нисък клас дизел = ниско технологичен двигател , често без турбина и вграждан в бюджетен клас автомобили , където ниската стартова цена е водеща. Съответно без армия от чувствителни сензори , инжектори с високо налягане или друго високотехнологични джаджи. 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 2 май, 2021 Сподели Публикувано: 2 май, 2021 Аз не съм виждал дизел без турбина от този век, ако не броя някоя баничарка в началото на века. А колкото повече турбини и модерен е един двигател, повече проблеми има. Ако броя на турбините е фактор който определя дали е модерен според теб, като пример ще дам, че дори голф с бензинов двигател има с турбина + компресор и бяха 1,4л. Модерен, по-скоро значи с евро 5 или 6, ДПФ и т.н. филтри, другото е почти идентично, има модерни скорости кутии също. Виж при бензиновите има доста модерни и различни двигатели спрямо миналия век. 1 Връзка към коментар
milen_40 Публикувано: 5 май, 2021 Сподели Публикувано: 5 май, 2021 Моите разсъждения по темата са в следния ред: - Никой тук не може да каже каква е причината за липсата на масло в този конкретен автомобил. Често се случва при извънградско/ магистрално каране с висока скорост. - Дали колата е служебна или лична и се е ползвала като служебна няма значение, но 170к км. за 5 г. са доста за автомобил в България. Който е пътувал скоро из страната е забелязал че нямаме магистрали по 1000 км., където лесно да се навъртят тези 170к. По- горе имаше съвет за проверка в представителство на марката- тук и аз подкрепям. - Колкото до това дали си заслужава да дадеш 20+ хил.лв за дизел на 5г. и 170 000 км. или е по-добре да се дадат 30+ хил.лв. за чисто нов автомобил - личното ми мнение е за нов автомобил. Тези 20 хил. след покупката може да станат 3о хил. лв. с 2 скъпи ремонта. След което ще се озовеш с примерно 8 г. дизелов автомобил на примерно 200к км. на себестойност 30 хил. и с пазарна цена 12 хил. лв. - При нов автомобил лесно се прескача бариерата в бюджета- като има бюджет от 30 хил, то като разгледа човек няколко нови коли и си казва " веднъж се купува, нека има и тази екстра. Къде не съм ги дал 300-500-900 лв." . Това като се случи 2 -3 пъти и си над бюджета 😉 - Отново личен съвет: Може да се огледат наличните нови автомобили на тази ( или друга) марка и да се прецени разликата в цената равна ли е на усещането да притежаваш/управляваш автомобил на 7км. с 5 г. гаранция и да не се притесняваш за следващите 170000 км. ходене по сервизи и т.н. - за мен тези неща за важни. 4 1 1 Връзка към коментар
oli_mali Публикувано: 5 май, 2021 Сподели Публикувано: 5 май, 2021 @milen_40 Благодаря за включването! Сходни бяха и моите разсъждения и затова се отказах от Авенсиса. А продавачът така се учуди като му казах, че директно свали още 1500лв от цената, ама мерси. Явно си има по-сериозен проблем щом толкова бута и иска да я пласира на каквато и да е цена. Досега си мислих, че 4-5 годишна кола е най-изгодно да се вземе, ама като прегледах какво се предлага на пазара и на какви цени, май все повече се ориентирам към новите. Започвам обикаляне по дилърите... 3 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 Личното ми мнение е, че най-изгодно е кола на 1-2 години до 40хил км. Реалното тогава автомобилът е почти нов, в гаранция, а цената е с едно -20 -30% спрямо нов. 2 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1. Разбира се, съпругът ми още не знае 😀. Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 По дефиниция японските малки бензинови са едни от най-надеждните, а на Хонда съвсем. Малко подобни коли имат подбни ниски разходи за ремонти и поддръжка. 2 Връзка към коментар
tch Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 преди 7 часа, Lyubina каза: Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1. Разбира се, съпругът ми още не знае 😀. Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. Май няма мотор с такъв работен обем за Сивик. 1.0 и 1.5 са до колкото знам. Иначе поради downsizing малките мотори в момента са доста изцедени и това не предвещава дълъг живот. Но в това отношение Хонда не са изключение, при (почти) всички производители е така. Като оставим това настрани Хонда се славят като корави машини. 2 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 Е, вероятно са 1.0. Грешка 😊. Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 След днешното каране на единствента писта в Бълагрия. Бях ги прежалил понеже са стари вече и бях по-груб от предните пъти. 1 Връзка към коментар
Zaro Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 преди 14 часа, Lyubina каза: Да попитам какво ви е мнението за малките бензинови двигатели? Харесала съм новите (е, на 2 години) Хонда Сивик, с двигател V-tec 1.1. Разбира се, съпругът ми още не знае 😀. Но аз си питам, че съм любопитна, пък и да съм подготвена. Пропущила си най-важното от женско-шофьорска гледна точка: какъв е цветът на колата? За двигателя питай после. 8 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 6 май, 2021 Сподели Публикувано: 6 май, 2021 Аммм.... Вярно е, че си избрах първата кола по цвят, следващата я избра мъжът ми. Като отявлен фен на японските коли, се сдоби с Черна Мазда (истинска японка от Хирошима). И все още й е верен 😉. Но аз обичам разнообразието, и реших да се съобразя с неговите пристрастия. Много ми хареса фасонът на новите хонди. Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 Бих предпочел Хондата пред Маздата за един и същ вид/клас коли. От японските Хонда и Тойота са най-добре и най-разпространени, включително в Япония. Мазда пак в Япония почти няма по улиците, да на външен вид ги докарват, но нямат тази надеждност и качествена изработка както горните две. Нисан за Европа реално не съществува от 15-20 години, другите като Митсу, Исузу у др са още по-редки. Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 Въпрос на вкус , за мен Хондите грознеят , на други им харесват. Колкото за надеждност , естествено че произведените в Япония са по-дуракоустойчиви, но не са много в Европа . Субару , Лексус , възможно е и някой единичен модел на другите марки. Сивик се произвежда в Англия. Тези дни купих на Половинката CX-5 с премиум пакет , че искаше червен СУВ . Приятно съм изненадан - дисплей от 10 инча за 2021г , BOSE озвучаване , спортен режим , супер хендлинг при завиване и прочие. Впечатлен съм и появи ли се втори наследник след време , май няма да се замислям и ще я сменя за CX-9 , само да пуснат подобен червен цвят (Soul Red). А че дамите си избират автомобил по цвят , няма спор. Показах три червени коли на Половинката и тя да си избере една от тях : Matador Red Mica Lexus NX300 Soul Red Mazda CX-5 Cajun Red Chevy Blazer За мъжете е смешничко , но пък прави избора много по-лесен 😁 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 преди 49 минути , stanislavpp каза: Въпрос на вкус , за мен Хондите грознеят , на други им харесват. Колкото за надеждност , естествено че произведените в Япония са по-дуракоустойчиви, но не са много в Европа . Субару , Лексус , възможно е и някой единичен модел на другите марки. Сивик се произвежда в Англия. Тези дни купих на Половинката CX-5 с премиум пакет , че искаше червен СУВ . Приятно съм изненадан - дисплей от 10 инча за 2021г , BOSE озвучаване , спортен режим , супер хендлинг при завиване и прочие. Впечатлен съм и появи ли се втори наследник след време , май няма да се замислям и ще я сменя за CX-9 , само да пуснат подобен червен цвят (Soul Red). А че дамите си избират автомобил по цвят , няма спор. Показах три червени коли на Половинката и тя да си избере една от тях : Matador Red Mica Lexus NX300 Soul Red Mazda CX-5 Cajun Red Chevy Blazer За мъжете е смешничко , но пък прави избора много по-лесен 😁 Аз май се доближавам до жените: От имената на трите коли, които си предложил съм чувал за Lexus и Mazda. За третата, преди да я сърчна в гугъл, разпознах само думата red. И сега, с тези познания и с каране на Авенсиси (за подобнитге на мен - това е вид Toyota) от 12 години, трябва да си купя нова кола т.е. не че трябва, но така съм си решил. Изборът ми се спря на три: 1. Toyota Corolla хибрид комби- червена (американско червено) с ниво на оборудване Executive 2. Nissan Qashqai - сега са намалени някакви, които са на склад (ще излиза новия им модел, фейслифт ... или там както се казва,) Фрашкан е с екстри, дори панорамен покрив. 3. Пежо 3008 с ниво на оборудване Active Pack Аз май клонях към пежото. Но след кратка консултация с жена ми реших (аз реших! ) да е королата. Аргументи: 1. Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане. 2. Хибрид 1.8. Джиповете са с обикновени бензинови двигатели с около 1.3, което ми се вижда и малко за такъв тип коли. Иначе всичките са автоматици. 3. (но не на последно място) Не обичам и не изневерявам т.е. за мен Тойотата си е Тойота. Преди да се свия до тези 3 автомобила погледнах и Шкода, Киа, Хюндай. Последните две и в седаните (комби) и в джиповете не ме впечатлиха особено, в смисъл че цените им бяха съпоставими с горните три, но не са нито японски, нито Пежо 3008. Шкодата Октавия ми е малко семпла от вън, малко тип Флинстоун, но това е въпрос на вкус. Гледах и средния SUV на Шкода - Karoq (да им имам наименованието) Решението да ги задраскам е и в резултат на факта, че Тойотите след няколко години държат малко по-висок процент на цената си спрямо тази на която са купени като нови. Ще съм благодарен на мнения и съвети - по възможност с аргументи, за да мога да преценя дали са валидни за мен или не. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 преди 12 минути , ven62 каза: . Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане. Няма ли да е по-лесно да ѝ купиш една по-широчка пола? 5 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 В момента, Фил каза: Няма ли да е по-лесно да ѝ купиш една по-широчка пола? Малко се отклоняваме от темата: 1. Не става въпрос за 1 пола, а за 10-ки поли и рокли 2. Ако от мен зависи - ще са още по-тесни. 1 2 Връзка към коментар
Климент Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 На 6.05.2021 г. в 7:32, П.Кръстев каза: Личното ми мнение е, че най-изгодно е кола на 1-2 години до 40хил км. Реалното тогава автомобилът е почти нов, в гаранция, а цената е с едно -20 -30% спрямо нов. Много зависи колко ще я караш колата, Ако минаваш на 20 000 на година , най-добре е да си вземеш нова. Почти всички са с 5 години гаранция. Караш я 5 години и я сменяш преди да е почнала да ти прави проблеми, 1-2 годишни се намират много трудно и обикновено са демо коли, съответно са тествани от какви ли не шофьори. За такива като мен които я минат 10 000 километра годишно я не, смятам че е най-добре 3-4 годишна кола по възможност да не е фирмена с ясен произход и сервиз. При тях е голям риска да се окаже сериозно катастрофирала. Връзка към коментар
VASILEV Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 преди 42 минути , ven62 каза: Аз май се доближавам до жените: От имената на трите коли, които си предложил съм чувал за Lexus и Mazda. За третата, преди да я сърчна в гугъл, разпознах само думата red. И сега, с тези познания и с каране на Авенсиси (за подобнитге на мен - това е вид Toyota) от 12 години, трябва да си купя нова кола т.е. не че трябва, но така съм си решил. Изборът ми се спря на три: 1. Toyota Corolla хибрид комби- червена (американско червено) с ниво на оборудване Executive 2. Nissan Qashqai - сега са намалени някакви, които са на склад (ще излиза новия им модел, фейслифт ... или там както се казва,) Фрашкан е с екстри, дори панорамен покрив. 3. Пежо 3008 с ниво на оборудване Active Pack Аз май клонях към пежото. Но след кратка консултация с жена ми реших (аз реших! ) да е королата. Аргументи: 1. Жена ми не харесва SUV защото и е идея по-трудно да се качва и слиза от тях с пола. Била и тясна полата. Аз предпочитам жена ми да продължи да ходи с пола и да не ми мрънка при всяко качване/слизане. 2. Хибрид 1.8. Джиповете са с обикновени бензинови двигатели с около 1.3, което ми се вижда и малко за такъв тип коли. Иначе всичките са автоматици. 3. (но не на последно място) Не обичам и не изневерявам т.е. за мен Тойотата си е Тойота. Преди да се свия до тези 3 автомобила погледнах и Шкода, Киа, Хюндай. Последните две и в седаните (комби) и в джиповете не ме впечатлиха особено, в смисъл че цените им бяха съпоставими с горните три, но не са нито японски, нито Пежо 3008. Шкодата Октавия ми е малко семпла от вън, малко тип Флинстоун, но това е въпрос на вкус. Гледах и средния SUV на Шкода - Karoq (да им имам наименованието) Решението да ги задраскам е и в резултат на факта, че Тойотите след няколко години държат малко по-висок процент на цената си спрямо тази на която са купени като нови. Ще съм благодарен на мнения и съвети - по възможност с аргументи, за да мога да преценя дали са валидни за мен или не. Определено Тойота Корола. В Англия, Приуса и Королата са най карани като таксита. Аз имам Приус и съм много доволен 5/100 градско, ако това има значение. Королата е и тя някъде там зависи от двигателя, че има и 2.0 бензин. Кашкая е ОК, но не е истински SUV защото не е 4x4 и отново зависи от мотора, по слабите бензинови имат голям разход на гориво. Пежо, ако е дизел е ОК. Аз съм за Toyota Corolla и да по възможност комби🙂 Сетих се и за KIA Niro hybrid, също добра опция, води се SUV, но е по ниска от Кашкай 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 преди 17 минути , VASILEV каза: Определено Тойота Корола. В Англия, Приуса и Королата са най карани като таксита. Аз имам Приус и съм много доволен 5/100 градско, ако това има значение. Королата е и тя някъде там зависи от двигателя, че има и 2.0 бензин. Кашкая е ОК, но не е истински SUV защото не е 4x4 и отново зависи от мотора, по слабите бензинови имат голям разход на гориво. Пежо, ако е дизел е ОК. Аз съм за Toyota Corolla и да по възможност комби🙂 Сетих се и за KIA Niro hybrid, също добра опция, води се SUV, но е по ниска от Кашкай - Да, не говорим изобщо за 4x4 . Една от служебните ми коли е пежо 4008 4x4. Използвам този режим много, много рядко и не бих дал пари за такова нещо. - Дизел - не. Предубеден съм, а и нали е нещо лошо и замърсява т,.е. ще ги забраняват (това може и да ми е стара информация и производителите да са убедили ЕК, че вече от ауспусите на дизелите излиза чист планински въздух.) - Гледах го това Niro. Малко ми е скъпо, а и малко тясно. Все пак сега съм в Авенсис. ---- Благодаря. Знаех си аз че изборът ми е правилен. (Макар, че имам леки съжаления за Пежо 3008. Карах такова в Германия (рент-а-кар) и много ми допадна) 1 Връзка към коментар
Lyubina Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 Аммм, нашето черно съкровище е произведено в Япония. Дойде си с етикетите 🙂 От представителството на Мазда в България разбрах, че тези, които се предлагат тук са сглобявани в Мексико (нямам преки наблюдения). Японката се държи прекрасно за сега. И понеже съм жена, си харесах муцунката на Хондата 😉 , нямам претенции за цвят за сега. А знам, че половинката има лично отношение към Тойота, така че изобщо не ги подлагам на обсъждане. Връзка към коментар
Velyana Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 Ние си взехме Тойота Рав 4 хибрид. Е супер доволни сме. Мъжа ми се беше разпънал да взимаме кола на 1-2 години или реимпорт, но след като обиколихме един куп представителства на различни марки - сам реши да е нова, а аз имах думата за цвета и с какъв салон да е вътре. Освен това Тойота имат 10 годишна гаранция или 60 Хил. Километра. Разхода на гориво с хибрида направо е смешен и си заслужава да се инвестира. 1 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 преди 3 минути , Velyana каза: Ние си взехме Тойота Рав 4 хибрид. Е супер доволни сме. Мъжа ми се беше разпънал да взимаме кола на 1-2 години или реимпорт, но след като обиколихме един куп представителства на различни марки - сам реши да е нова, а аз имах думата за цвета и с какъв салон да е вътре. Освен това Тойота имат 10 годишна гаранция или 60 Хил. Километра. Разхода на гориво с хибрида направо е смешен и си заслужава да се инвестира. Rav 4 хибрид би бил идеалния избор. Даже и жена ми щях да я убедя, но за съжаление ми е над бюджета. Имам преки наблюдения от хибридите на Тойота. Приятел кара от години Приуси. На мен те не са ми по вкуса (на външен вид) Синът ми кара Аурис - това пък ми е малко. Та затова Корола. Е, Camry-то също е идеално, но и то е над бюджета. Връзка към коментар
milen_40 Публикувано: 7 май, 2021 Сподели Публикувано: 7 май, 2021 (редактирано) От избраните марки и модели, моят глас е за королата. мисля че хибридите им бяха с 1.8 двигател. Не съм притежавал/управлявал, но съм се возил в такава - добро пътно поведение, с добър разход, в града се движи предимно на ток( ако не си правиш драг по светофарите). Хибридите са неподходящи за агресивни градски шофьори, поради по-плавното си потегляне, но едва ли си от този тип 😉 Като минус на Пежото бих изтъкнал малкият двигател и странно ниската ( поне за мен) позиция на волана. ПОследното е вероятно за да се виждат многото лампички, дисплеи и т.н. по таблото, но ми създава усещането че ръцете ми са ... в скута 😉 Редактирано 7 май, 2021 от milen_40 допълване Пежо 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега