Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 6 минути , ven62 каза:

Rav 4 хибрид би бил идеалния избор. Даже и жена ми щях да я убедя, но за съжаление ми е над бюджета.

Имам преки наблюдения от хибридите на Тойота. Приятел кара от години Приуси. На мен те не са ми по вкуса (на външен вид)

Синът ми кара Аурис - това пък ми е малко. Та затова Корола. 

Е, Camry-то също е идеално, но и то е над бюджета.

На мен и Королата ми харесва, но на нас пък с две бебета би ни била малка 😂 Но за сега сме супер доволни от хибрида, набира добре, разхода е доста нисък. Батерията също има 10 години гаранция. Единствения недостатък беше, че чакахме 3 месеца да дойде. 

Но според мен с Корола хибрид няма как да сбъркаш. 
Не знам за Тойота България къде се произвеждат колите, но нашата е произведена в Япония ( купихме я в Швейцария).

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 14 минути , Velyana каза:

Ние си взехме Тойота Рав 4 хибрид. Е супер доволни сме. Мъжа ми се беше разпънал да взимаме кола на 1-2 години или реимпорт, но след като обиколихме един куп представителства на различни марки - сам реши да е нова, а аз имах думата за цвета и с какъв салон да е вътре. Освен това Тойота имат 10 годишна гаранция или 60 Хил. Километра. 
Разхода на гориво с хибрида направо е смешен и си заслужава да се инвестира. 

Това с гаранциите малко си го пообъркала. Важното е цвета да не избелее. :wink:

Има различни гаранции - обща, от производителя, на батерията, срещу корозия т.е. дупка в ламарината, причинена от корозия и т.н. Поне в БГ е така.

преди 1 минута , Velyana каза:

На мен и Королата ми харесва, но на нас пък с две бебета би ни била малка 😂 Но за сега сме супер доволни от хибрида, набира добре, разхода е доста нисък. Батерията също има 10 години гаранция. Единствения недостатък беше, че чакахме 3 месеца да дойде. 

Но според мен с Корола хибрид няма как да сбъркаш. 
Не знам за Тойота България къде се произвеждат колите, но нашата е произведена в Япония ( купихме я в Швейцария).

Не знам къде ще е произведена. Знам, че в Европа авенсисите се произвеждаха в Англия преди Тойота да построи един от най-големите автомобилни заводи в ... Турция.

т.е. предполагам, че всичко сега ще идва от Турция.

Турция не бива да я подценяваме. Освен дюнери и кожени якета те произвеждат и изтребители .... така съм чувал.

Публикувано:
преди 3 минути , ven62 каза:

Това с гаранциите малко си го пообъркала. Важното е цвета да не избелее. :wink:

Има различни гаранции - обща, от производителя, на батерията, срещу корозия т.е. дупка в ламарината, причинена от корозия и т.н. Поне в БГ е така.

Ами на нас ни обясниха, че гаранцията на колата е 60 Хил. километра или 10 години ( зависи от това колко я караш). И отделно самата батерия на хибрида има 10 години гаранция. Или поне така аз разбрах, но аз не владея перфектен швейцарски немски и понякога не ги разбирам какво ми говорят 😂 така че може и да не съм разбрала ( а и съм руса 👱🏻‍♀️)

  • Смея се 3
Публикувано:

Хибридите са икономични, но ако говорим за градско каране. Затова трябва да е ясно, къде ще се кара основно една кола, преди да се скочи на хибрид и да се мисли, че винаги и на всеки път е икономична.

Извънградско, особено на дълъг път  икономията им изчезва, дори горят повече от същите модели със стандартни двигатели, едно защото са по-тежки, второ защото ДВГ-то е по-слабо и малко от на стандартните модели.

 

Просто трябва всичко да е ясно и да се прецени, защото оо хибрида е много икономичен, не е баш пълната истина.

Малко като Раян има билети по 5 евро, ама ако искаш куфар, място и т.н. става друго.

преди 38 минути , Velyana каза:

Ами на нас ни обясниха, че гаранцията на колата е 60 Хил. километра или 10 години ( зависи от това колко я караш). И отделно самата батерия на хибрида има 10 години гаранция. Или поне така аз разбрах, но аз не владея перфектен швейцарски немски и понякога не ги разбирам какво ми говорят 😂 така че може и да не съм разбрала ( а и съм руса 👱🏻‍♀️)

Ще да е 160к км ,60к дори Лада и Дачия нямаха  преди 10-15 години.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Публикувано:
преди 6 минути , Alexander каза:

... второ защото ДВГ-то е по-слабо и малко от на стандартните модели.

 

...

??? (Ко каза)

Би ли пояснил, защото темата я четем предимно аз, @Velyana и @Lyubina.

(Извинявам се на дамите - те може и да го знаят това какво е)

  • Смея се 1
Публикувано:
преди 1 минута , ven62 каза:

??? (Ко каза)

Би ли пояснил, защото темата я четем предимно аз, @Velyana и @Lyubina.

(Извинявам се на дамите - те може и го знаят това какво е)

Най-общо казано системната/общата мощност на хибрид и на обикновения автомобил са равни. Но тъй като хибрида разчита и на ел. мотор, то ДВГ се дефорсира. Освен това Тойота предлага основно т.н. меки хибриди/ mild hybrid. Те вършат работа при често старт/стоп движение в градски условия. На магистрала бактерията и ел. моторът реално не участват в задвижването, тъй като са твърде немощни. Но за сметка на това продължаваш да ги "возиш" и колата е с по-голямо тегло от стандартната.

 

Така меките хибриди дават доста приличен разход в града и малко по-висок на магистрала от такъв с ДВГ.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 8 минути , Alexander каза:

Хибридите са икономични, но ако говорим за градско каране. Затова трябва да е ясно, къде ще се кара основно една кола, преди да се скочи на хибрид и да се мисли, че винаги и на всеки път е икономична.

Извънградско, особено на дълъг път  икономията им изчезва, дори горят повече от същите модели със стандартни двигатели, едно защото са по-тежки, второ защото ДВГ-то е по-слабо и малко от на стандартните модели.

 

Ами ние все още не сме я пробвали на супер дълъг път, но за сметка на това я разходихме на немската магистрала (глобите за превишена скорост в Швейцария не ми харесват) и гори 7 на 100, в сравнение със старата ни кола Ауди А4 бензин, което както и да съм карала не пада по 11 на 100 , направо ми се струва смешно малко. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

@tch  е обяснил най-общо кое как и защо.

@VelyanaДобре е да се сравняват както казах идентични модели, не с нещо коренно различно, както сравняваш ти с аудито, което трябва да е доста мощно или да му има нещо, за да не пада никога под 11л дори извънградско, а може и да не падате под 160+.

 

С две думи, ако се кара над 50% градско ще има крайна икономия, ако се кара равно градско и магистрала ще е горе-долу едно и също и накрая, ако се кара основно извънградско-магистрали ще гори повече от същия модел кола, но не хибрид.

За сметка на това, ако дойде нещо като планина, съвсем става кофти за хибрида докато изкачва.

 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 13 минути , Velyana каза:

Ами ние все още не сме я пробвали на супер дълъг път, но за сметка на това я разходихме на немската магистрала (глобите за превишена скорост в Швейцария не ми харесват) и гори 7 на 100, в сравнение със старата ни кола Ауди А4 бензин, което както и да съм карала не пада по 11 на 100 , направо ми се струва смешно малко. 

Има един сайт Spritmonitor там хиляди собственици на автомобили въвеждат средния си разход и така човек може да придобие добра представа за реалния разход на автомобила. Та 11/100 за А4 е много над средния разход

Публикувано:
преди 22 минути , Alexander каза:

@tch  е обяснил най-общо кое как и защо.

@VelyanaДобре е да се сравняват както казах идентични модели, не с нещо коренно различно, както сравняваш ти с аудито, което трябва да е доста мощно или да му има нещо, за да не пада никога под 11л дори извънградско, а може и да не падате под 160+.

 

С две думи, ако се кара над 50% градско ще има крайна икономия, ако се кара равно градско и магистрала ще е горе-долу едно и също и накрая, ако се кара основно извънградско-магистрали ще гори повече от същия модел кола, но не хибрид.

За сметка на това, ако дойде нещо като планина, съвсем става кофти за хибрида докато изкачва.

 

 

 

 

 

 

 

@Alexander, мерси, 

Аз малко се пошегувах. Най-вече за "ДВГ-то" в смисъл, че двигател не е от среден род. И си викам - може пък да не съм разбрал.

Иначе е ясно, че когато нещо се печели, друго се губи.

Жалко, че не можем да сравним корола бензин с корола хибрид. Бензиновите короли са с некакви смешни двигателчета 1.2 и предполагам, че затова усреднения им разход е доста по-висок от хибрида (по документи).

И все пак, в най-общ план, светът отдавна трябваше да тръгне към електричеството (хибридите са малка стъпка в тази посока) 

В момента, аз си мисля, че е по-добре човек да си купи хибрид, от колкото обикновена кола. За пълен тролей в БГ е малко рано и малко скъпо.

И последно, разликата в конкретния случай е само +3000 лв. хибрид с двигател 1.8 срещу бензин с 1.2.

 

Публикувано:

Аудито, че си беше мощно беше. Но и ние на немските магистрали караме със 180-190 ( където позволява де), но и по същия начин пробвахме и Тойотата, затова си позволих да направя някакво сравнение на разхода. 
 

Публикувано:
Преди 1 час, tch каза:

Има един сайт Spritmonitor там хиляди собственици на автомобили въвеждат средния си разход и така човек може да придобие добра представа за реалния разход на автомобила. Та 11/100 за А4 е много над средния разход

Ако е на втора, не е много. Все пак е важно кой го кара. :crazy:

  • Харесвам 1
Публикувано:

Направо ме разбихте :lol:

 

Ай да не си ги мерим кой / коя колко гори. Факт е, че колкото му сипеш, все ще го изгори. 

Отделно, че установено на практика, зависи и от къде ще го сипеш. Сигурна съм, че и други имат подобни наблюдения. Нашите показват, че ако сипем дизел в Германия, дава един разход. С дизела от която и да е българска верига бензиностанции разходът е различен. 

 

За бензин нямам подобни наблюдения, че само с маздолет сме пътували из Европа. 

 

Хибрид за сега не искам, че наистина ми идва лееееко в повече. 

 

В крайна сметка, мъжката половина на фамилията вероятно ще ми реши проблема, пък и вероятно основно той ще си я кара. 

Аз съм доволен собственик на една бензинова фиестичка, с която добре се разбираме (противно на битуващото в родината мнение за всичко що се нарича Форд). 

  • Харесвам 1
  • Браво 2
Публикувано:
преди 4 часа, ven62 каза:

Това с гаранциите малко си го пообъркала. Важното е цвета да не избелее. :wink:

Има различни гаранции - обща, от производителя, на батерията, срещу корозия т.е. дупка в ламарината, причинена от корозия и т.н. Поне в БГ е така.

Не знам къде ще е произведена. Знам, че в Европа авенсисите се произвеждаха в Англия преди Тойота да построи един от най-големите автомобилни заводи в ... Турция.

т.е. предполагам, че всичко сега ще идва от Турция.

Турция не бива да я подценяваме. Освен дюнери и кожени якета те произвеждат и изтребители .... така съм чувал.

70-80% от колите на Тойота продавани в Европа, се произвеждат в Европа, което е нормално, понеже всички автомобилни производители се стремят към локализация на производството спрямо пазарите с цел намаляване на разходи. Не че  има особено значение къде точно са произведени. Тойота има 6 завода в Европа, на страницата на Тойота има повече информация за заводите и кой какво произвежда, ако някой се интересува:

 

https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/feel/operations/made-in-europe/manufacturing

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 3 часа, Velyana каза:

Аудито, че си беше мощно беше. Но и ние на немските магистрали караме със 180-190 ( където позволява де), но и по същия начин пробвахме и Тойотата, затова си позволих да направя някакво сравнение на разхода. 
 

Корола и Рав4 хибрид имат макс скорост 180, предполагам, че аудито е било доста  над 200, а и както каза е било мощно

@ven62 по-важно е дали моделът е за Европа само, понеже има и такива, а не къде е произведен или поне не толкова важно.

Примерно на Нисан моделите са за Европа и са доста зле, докато на Тойота повечето ги има и в Япония или  затова са хубави.

@Lyubina разхода на практитка никога не е като този  който е записан в книжката, това се отнася за всички автомобили.

Някои марки си признават, че на практика разхода може да е 40-50% по-висок..

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 часа, ven62 каза:

@Alexander, мерси, 

Аз малко се пошегувах. Най-вече за "ДВГ-то" в смисъл, че двигател не е от среден род. И си викам - може пък да не съм разбрал.

Иначе е ясно, че когато нещо се печели, друго се губи.

Жалко, че не можем да сравним корола бензин с корола хибрид. Бензиновите короли са с некакви смешни двигателчета 1.2 и предполагам, че затова усреднения им разход е доста по-висок от хибрида (по документи).

И все пак, в най-общ план, светът отдавна трябваше да тръгне към електричеството (хибридите са малка стъпка в тази посока) 

В момента, аз си мисля, че е по-добре човек да си купи хибрид, от колкото обикновена кола. За пълен тролей в БГ е малко рано и малко скъпо.

И последно, разликата в конкретния случай е само +3000 лв. хибрид с двигател 1.8 срещу бензин с 1.2.

 

Мисля че разликата в цената не е сериозна, пред това да караш 1.8 двигател (122 к.с. по спомен) с хибрид, пред 1.2 ( дори и 150 кс. да е.)  Един нов автомобил се експлоатира поне 3-5-7г. и комфорта от возенето и по-нисък разход на гориво биха оправдали сумата от 3000 лв. за тези 3-5-7г.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 9 часа, milen_40 каза:

...королата. мисля че хибридите им бяха с 1.8 двигател.

Зависи каква Corolla е харесал @ven62. По-старите модели - преди 2020 са с 1.8 (караме Auris HSD с двигател 1.8 - същият като в Prius 3). След 2019-та Corolla е с 2.0 двигатели (гледахме ги преди да започне пандемията и се замисляхме за новите модели). 

преди 9 часа, ven62 каза:

заводи в ... Турция.

т.е. предполагам, че всичко сега ще идва от Турция.

Хибридите за Европа се сглобяват в Обединеното Кралство. В Турция сглобяваха бензиновите Corolla и Auris. Между другото не бъди предубеден към Toyotа-ите, сглобени в Турция. Заводът им там има славата на най-добрия извън Япония. Първият ни Auris (1.6 бензин първо поколение) беше сглобяван там и сглобката беше много добра и не сме имали абсолютнио никакви проблеми. 

преди 9 часа, Alexander каза:

Хибридите са икономични, но ако говорим за градско каране. Затова трябва да е ясно, къде ще се кара основно една кола, преди да се скочи на хибрид и да се мисли, че винаги и на всеки път е икономична.

Извънградско, особено на дълъг път  икономията им изчезва, дори горят повече от същите модели със стандартни двигатели, едно защото са по-тежки, второ защото ДВГ-то е по-слабо и малко от на стандартните модели.

Категоричнo не е вярно! Ние сме с Auris HSD  1.8, разходът в Пловдив е около 5.3 -5.5 / 100 с много задръствания, зимата е стигала до 6/100. На извънградско разходът е 3.6 - 4/100, на магистрала е повече, но стига до 7-8 при скорост 140 км/ч.  

преди 8 часа, tch каза:

На магистрала бактерията и ел. моторът реално не участват в задвижването, тъй като са твърде немощни.ю

И това не е вярно. Електромоторът работи и на извънградско, и на магистрала, като подпомага бензиновия двигател и от там и по-нисък разход. Предишният ни Auris беше 1.6 бензин, като разходът спрямо сегашния 1.8 хибрид беше с над 50% по-висок - и в градски условия, и на извънградско, и на магистрала.

преди 8 часа, ven62 каза:

 

Жалко, че не можем да сравним корола бензин с корола хибрид.

По-горе съм ти писала сравнение в разхода на Auris бензин и хибрид. Мъжът ми каза, че двигателите и на Auris, и на Corolla са еднакви и разликата е единствено в купетата.

 

Сега, след като сме карали хибрид, никога не бихме се върнали към стандартен бенизнов двигател. При хибрида освен по-ниския разход на гориво, има и още едно голяма предимство - изключителна тишина, липса на вибрации, мекота  и много плавно возене.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 2 минути , chandni каза:

Зависи каква Corolla е харесал @ven62. По-старите модели - преди 2020 са с 1.8 (караме Auris HSD с двигател 1.8 - същият като в Prius 3). След 2019-та Corolla е с 2.0 двигатели.

Хибридите за Европа се сглобяват в Обединеното Кралство. В Турция сглобяваха бензиновите Corolla и Auris. Между другото не бъди предубеден към Toyotа-ите, сглобени в Турция. Заводът им там има славата на най-добрия извън Япония. Първият ни Auris (1.6 бензин първо поколение) беше сглобяван там и сглобката беше много добра и не сме имали абсолютнио никакви проблеми. 

Категорични не е вярно! Ние сме с Auris HSD  1.8, разходът в Пловдив е около 5.3 -5.5 / 100 с много задръствания, зимата е стигала до 6/100. На извънградско разходът е 3.6 - 4/100, на магистрала е повече, но стига до 7-8 при скорост 140 км/ч.  

И това не е вярно. Електромоторът работи и на извънградско, и на магистрала, като подпомага бензиновия двигател и от там и по-нисък разход. Предишният ни Auris беше 1.6 бензин, като разходът спрямо сегашния 1.8 хибрид беше с над 50% по-висок - и в градски условия, и на извънградско, и на магистрала.

По-горе съм ти писала сравнение в разхода на Auris бензин и хибрид. Мъжът ми каза, че двигателите и на Auris, и на Corolla са еднакви и разликата е единствено в купетата.

 

Сега, след като сме карали хибрид, никога не бихме се върнали към стандартен бенизнов двигател. При хибрида освен по-ниския разход на гориво, има и още едно голяма предимство - изключителна тишина, липса на вибрации и мекота на возенето.

Харесък съм си червена корола комби.:wink:

-----------

Сега сериозно - с двигател 1.8

Това не разбрах дали е по-добре или по-зле. Разликата в цената е почти 4000 лв., а и разхода на гориво на 1.8 е по-нисък.

Синът ми в Амстердам кара Аурис. Неговия разход винаги е около 5, където и да кара - до работа (преди пандемията), сега по магистрали в Германия, до Люксенбург или по екскурзиики около Амстердам и т.н.)

преди 10 минути , chandni каза:

 

По-горе съм ти писала сравнение в разхода на Auris бензин и хибрид. Мъжът ми каза, че двигателите и на Auris, и на Corolla са еднакви и разликата е единствено в купетата.

 

Аз имах предвид, че не може да се сравни една и съща марка и модел с един и същ (по кубатура) двигател - хибрид и нехибрид:

Например: 1.8 корола хибрид и 1.8 корола бензин

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 26 минути , chandni каза:

Предишният ни Auris беше 1.6 бензин, като разходът спрямо сегашния 1.8 хибрид беше с над 50% по-висок

Само да вметна, че по-малкият двигател не винаги означава по-малък разход. В случая дори и двата двигателя да бяха бензинови, пак този 1.6 щеше да бъде с по-висок разход, щото му коства повече усилия да поддържа скорост, която 1.8 поддържа с по-малко усилия.

Все едно ти и мъжът ти да носите туба от 10 литра с домашна ракия. По-малкият двигател (ти) ще се измъчи, докато по-големият (той) ще ги метне като перце нагоре по стълбите. Цветът на купето (тубата) не е от значение.

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:

По-малкият беше 124 к.с., по-големият е 99 к.с. (само бензиновият), в комбинация с хибридния модул е 136 к.с..

Публикувано:
преди 4 часа, Alexander каза:

Някои марки си признават, че на практика разхода може да е 40-50% по-висок..

Тези разходи не знам кой ги взема насериозно. Първо, това е някакъв пожелателен разход в лабораторни условия и с максимално олекотен автомобил. Неслучайно разкараха и резервните гуми вече. Второ, лабораторните условия на пътя не съществуват. Разходът зависи от релеф, трафик, изпреварване, динамика на шофиране. Аз не знам колко гори моята кола. Не съм си поставял за цел. Всъщност, пробвах веднъж, но на един и същи път в различно време и с различен трафик ми даде веднъж 5,5 и веднъж 7,5. И се отказах да гледам. Карам малко и общо взето ми е все тая.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Всеки пост фокусира върху разхода , аз не бих се вторачвал в него , освен ако не минавам минимум 30к км годишно ...

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 16 минути , stanislavpp каза:

Всеки пост фокусира върху разхода , аз не бих се вторачвал в него , освен ако не минавам минимум 30к км годишно ...

Поне малко по различно от " COVID-19 обща дискусия" 🙂

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 56 минути , chandni каза:

И това не е вярно. Електромоторът работи и на извънградско, и на магистрала, като подпомага бензиновия двигател и от там и по-нисък разход. Предишният ни Auris беше 1.6 бензин, като разходът спрямо сегашния 1.8 хибрид беше с над 50% по-висок - и в градски условия, и на извънградско, и на магистрала.

преди 9 часа, ven62 каза:

И от къде идва тая енергия, с която ел. двигател подпомага бензиновия, от немощната 1kWh батерия ли? Напълно съм наясно, че на теория един хибрид може да прави load shift point. Но поради малкият капацитет на батерията и спадащия въртящ момент на ел. двигател при високи обороти това се прилага доста рядко на практика. При меките хибриди, които Тойота масово ползва ел. двигател подпомага бензиновия при ускорения дали от място или при изпреварване. Освен това при спиране част от кинетичната енергия се ползва, за да зареди батерията. За постоянно подмомагане на бензиновия двигател при един дълъг магистрален преход със сравнително констатна скорост не може и да става дума.

  • Харесвам 2

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.