Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 53 минути , tch каза:

И от къде идва тая енергия, с която ел. двигател подпомага бензиновия, от немощната 1kWh батерия ли?

От батерията, която се зарежда не само при спускане по наклон  или спиране, а и от бензиновия двигател при движение от самото въртене на колелата. Батерията никога не е напълно заредена, нито напълно изчерпана. Постоянно се променя режима ѝ - зареждане или разреждане, което се управлява от хибридния модул според това колко е заредена, какъв е теренът, колко се "натиска" и т.н. На таблото има дисплей с анимация, който показва текущия режим и е видно както за шофьора, така и за пасажерите какво точно се случва и как работи хибридът.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Zaro каза:

Тези разходи не знам кой ги взема насериозно. Първо, това е някакъв пожелателен разход в лабораторни условия и с максимално олекотен автомобил. Неслучайно разкараха и резервните гуми вече. Второ, лабораторните условия на пътя не съществуват. Разходът зависи от релеф, трафик, изпреварване, динамика на шофиране. Аз не знам колко гори моята кола. Не съм си поставял за цел. Всъщност, пробвах веднъж, но на един и същи път в различно време и с различен трафик ми даде веднъж 5,5 и веднъж 7,5. И се отказах да гледам. Карам малко и общо взето ми е все тая.

Аз гледам разхода по техническата документация единствено при сравнителен анализ с други модели/марки. Все пак всички лъжат еднакво.

Преди 1 час, stanislavpp каза:

Всеки пост фокусира върху разхода , аз не бих се вторачвал в него , освен ако не минавам минимум 30к км годишно ...

При Корола хибрид 1.8 вместо чист бензин 1.2 освен разхода, който по техн. характеристики е около 2/100.

Разликата в цената е около 3000 лв.

т.е. аз бих го изплатил за около 6-7 години.

Но след 5-6-7 години ще имам за продаване хибрид, а не обикновена кола с малко бензиново моторче и през тези години ще карам кола със съвсем друго усещане, шум, бръмчене и т.н.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , Брани каза:

Аз не видях тук никъде обсъждане на една от най-важните характеристики на автомобила - въоръжението ...

Ако нямаш  предвид твоите лазери :biggrin:- споменал съм го - Корола комби executive

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 минути , Брани каза:

Аз не видях тук никъде обсъждане на една от най-важните характеристики на автомобила - въоръжението ...

През 2-3 мнения се обсъжда цветът (на лазерния меч). Все пак не всички са от Перник.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, Zaro каза:

Все едно ти и мъжът ти да носите туба от 10 литра с домашна ракия. По-малкият двигател (ти) ще се измъчи, докато по-големият (той) ще ги метне като перце нагоре по стълбите. Цветът на купето (тубата) не е от значение.

Установено е, че колкото е по-голяма и пълна тубата, толкова по-леко върви големият двигател!

Връзка към коментар
преди 16 минути , ven62 каза:

Аз гледам разхода по техническата документация единствено при сравнителен анализ с други модели/марки. Все пак всички лъжат еднакво.

При Корола хибрид 1.8 вместо чист бензин 1.2 освен разхода, който по техн. характеристики е около 2/100.

Разликата в цената е около 3000 лв.

т.е. аз бих го изплатил за около 6-7 години.

Но след 5-6-7 години ще имам за продаване хибрид, а не обикновена кола с малко бензиново моторче и през тези години ще карам кола със съвсем друго усещане, шум, бръмчене и т.н.


Ако беше толкова просто , нямаше да се продават други Короли , освен хибрид. Малцина ще се двоумят между 1.2 и 1.8 хибрид , болшинството ще имат дилема между 1.8 и 1.8 хибрид . Освен това , първият купувач си прави сметка добре обикновено и след 6/7години , ще е хибрид на 150к-200к км и бензин на 60-80к км , и в този случай болшинството от купувачите на втора ръка автомобили е ясно кой автомобил ще изберат...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , stanislavpp каза:


Ако беше толкова просто , нямаше да се продават други Короли , освен хибрид. Малцина ще се двоумят между 1.2 и 1.8 хибрид , болшинството ще имат дилема между 1.8 и 1.8 хибрид . Освен това , първият купувач си прави сметка добре обикновено и след 6/7години , ще е хибрид на 150к-200к км и бензин на 60-80к км , и в този случай болшинството от купувачите на втора ръка автомобили е ясно кой автомобил ще изберат...

Не те разбрах. Би ли пояснил.

В БГ королата комби executive се предлага с 3 двигателя:

- 1.2 бензин

- 1.2 бензин автоматик

- 1.8 хибрид

- 2.0 хибрид

От тези 4 възможности за мен изборът е 1.8 хибрид, защото

- искам да е автоматик

- обясних защо да е хибрид

- по-мощен хибрид на мен не ми е нужен.

Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

От батерията, която се зарежда не само при спускане по наклон  или спиране, а и от бензиновия двигател при движение от самото въртене на колелата. Батерията никога не е напълно заредена, нито напълно изчерпана. Постоянно се променя режима ѝ - зареждане или разреждане, което се управлява от хибридния модул според това колко е заредена, какъв е теренът, колко се "натиска" и т.н. На таблото има дисплей с анимация, който показва текущия режим и е видно както за шофьора, така и за пасажерите какво точно се случва и как работи хибридът.

Да де, понякога се зарежда, понякога отдава енергия тая батерия. Но в предния пост говореше, че едва ли не ел. двигател подпомага през цялото време ДВГ, а това няма как да стане. За да тръгне ДВГ-то да зарежда батерията, то системата решава, че ако прати ДВГ в режим на по-висока мощност то той ще има по-нисък специфичен разход ( с един грам бензин ще произвежда повече мощност). И тоя излишък от мощност (мощността, която ДВГ  произвежда минус мощността, която действително трябва на автомобила, за да поддръжа дадена скорост) отива в батерията. Обаче трябва да се сметнат и загубите по пътя - ел. генератор, силова електроника, батерия и след това отново по обратния път батерия, силова електроника, ел. двигател. Та не винаги е изгодно ДВГ да зарежда батерията. И особено при по-монотонно каране на магистрала човек може да измине и стотици километри и колата да не е в изгоден работен диапазон, за да започне зареждане на батерията. И за това на дълъг път хибрида не може да гарантира по-нисък разход на гориво.

 

И не, не се опитвам да кажа, че хибридните автомобили са безмислена технология. Даже точно в момента си търся работа  свързана с ел. и хибридни автомобили. Просто не е вярно твърдението, че хибридът навсякъде е по-добър от обикновения автомобил по отношение на разход.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз се отказвам, както някои се отказаха от темата с ковид.

 

Не ми се спори, понеже според някои хибрида е почти перпетуум мобиле. Има много тестове и пр. Е тези пишат колко гори с 140 и че са разочаровани, но това е ясно и няма как да е друго, просто някои не го знаят.

 

https://www.google.com/amp/s/autobild.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-toyota-rav4-hybrid-%D1%8F-%D0%B8-%D1%82%D1%8F-%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D0%BE%D0%BA/amp/

 

 

 

няма как на магистрала с 140 за 500км хибрида да е дори като модерен бензин или дизел като разход, там той губи.

 

За надеждност също съм скептичен, по простата причина, че хибрида има между 2 и 3 пъти повече части и възли, което автоматично прави шанса за повреда 2-3 пъти по-голям спрямо неговия брат само с ДВГ.

 

Който ще кара основно градско и по стандартни извънградски пътища ще има икономия, ако пък кара само в гаранция още по-добре.

 

За втора употреба също няма да има голяма стойност или поне не по-голяма от другите събратя, понеже всеки ще бяга от  евентуално по-големи  разходи, защото като казах има 2-3 пъти по-голяма вероятност от ремонт и смяна на части, батерии и др.

 

Относно по-нагоре, не знам кой модел Тойота има ел. мотор който винаги работи, като ДВГ и батерия го захранват според нуждите, но краен задвижващ двигател е електрическият.

това е обратното на както беше преди и ел моторс подпомагаше ДВТ-то

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз пък не мога да разбера къде точно живея: говорим си за някакви скорости, все едно само германски магистрали има около нас. Да не би нещо рязко да се е променило през последните 24-48 часа и аз да съм проспала чудото? 

Изобщо не говоря за ограниченията по закон, а за множество други лимитиращи скоростта фактори, които са навсякъде около нас, като се започне с особеностите на пътната настилка. 

Или минаването по любимата ни магистрала Тракия със 140 не е проблем? На мен ще ми изпадат зъбите всеки път като минавам по едни определени участъци. Ама то сигурно е, щото колата ни твърдо вози. Ще трябва да си купя нещо друго и пак да опитам. 😀

А по северния път за морето къде мога да вдигна 140? Че нещо не се сещам? 

В паралелна реалност се намирам очевидно. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 39 минути , Alexander каза:

Аз се отказвам, както някои се отказаха от темата с ковид.

 

Има доста значителни разлики:

- Тук няма политика и никой не обяснява малоумни и неморални, съзнателно провеждани политики или изобщо липса на такива със сбъркан (ама малко) тайминг.

- Тук най-много някой ще си похарчи парите по не най-правилния начин

- Добрият тон е ясно видим (пак тук). (никой не препоръчва психиатрични лечения)

 

Гледай по-лежерно на нещата. Нищо фатално няма - само ламарини и пласмаси. :biggrin: 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами аз мога да коментирам само за немските магистрали, където от части няма ограничение и за тези в Швейцария, защото там ми се налага да шофирам. В България не шофирам и не мога да коментирам и да изказвам мнение. Освен това нямам компетенцията да коментирам пътната настилка 😂

Аз лично не бих инвестирала и 1 лев в кола с дизелов двигател, но това е лично мнение. Има милиони хора по света каращи дизелови коли, значи сигурно и те имат предимства.

Връзка към коментар
преди 32 минути , Velyana каза:

Ами аз мога да коментирам само за немските магистрали, където от части няма ограничение и за тези в Швейцария, защото там ми се налага да шофирам. В България не шофирам и не мога да коментирам и да изказвам мнение. Освен това нямам компетенцията да коментирам пътната настилка 😂

Аз лично не бих инвестирала и 1 лев в кола с дизелов двигател, но това е лично мнение. Има милиони хора по света каращи дизелови коли, значи сигурно и те имат предимства.

Ако говорим за немските магистрали - най-полезното нещо е автопилот за задръстване 😄 😄 😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, chandni каза:

При хибрида освен по-ниския разход на гориво, има и още едно голяма предимство - изключителна тишина, липса на вибрации, мекота  и много плавно возене.

Което е единствената причина на този етап да се замислям за покупка на хибрид, но най-рано след десет години. Според мен, хибридите все още са повече реклама, отколкото реалност. Бях чел някъде, че за производството на батерията на един хибрид се генерират вредни емисии надвишаващи в пъти липсата на вредни емисии генерирани по време на експлоатационния период на същата батерия. Самата ти споменаваш, че хибридът е икономичен в градски условия и равнопоставен на бензиновите си събратя в извънградски условия. Разбира се, нямам нищо против хибридите, още по-малко техните собственици, но от моя гледна точка тази технология все още не е доказала своето преимущество пред конвенционалните автомобили и затова я наричам рекламна технология...

 

Дискусията е изключително интересна, но ми прави впечатление, че не се прави разлика между нов автомобил закупен и експлоатиран в България и нов автомобил закупен и експлоатиран извън България. А, това, по моему е много съществен елемент в уравнението!

 

За целият ми вече 32 годишен активен шофьорски стаж съм сменил точно 6 лични автомобила и поне още толкова служебни. Първите два бяха съответно ВАЗ 2107 и ВАЗ 2105. Там нещата са ясни, който е управлявал подобна кола знае за какво иде реч. На останалите само бих казал, че най-слабия шофьор на ВАЗ е по-добър от най-добрия шофьор на всяка модерна технологична кола. Третата ми кола беше Seat Ibiza, която всъщност ме насочи към групата на VW. След това известен период от време карах Golf GTI. През 2009 г. за първи път купих Skoda Octavia, която ми служи изключително вярно 10 години, за да отстъпи място на следващата Skoda Yeti, която карам и понастоящем. В целия този списък не включвам служебните коли, които съм имал, но за някои от тях ще стане дума по-долу...

 

За мен, най-доброто съотношение цена-качество за България предлага Skoda. Получаваш автомобил от групата на VW с абсолютно всички технологични екстри на двойно по-ниска цена за поддръжка. С Yeti-to открих и удоволствието да управляваш SUV в България и да не се притесняваш от неравности и бордюри. Предишните ми коли бяха много ниски и като цяло съм изградил навици да внимавам, но определено по-високия автомобил е удобство, а и усещането в купето е по-приятно...

 

Относно полемиката нов или употребяван автомобил, аз съм категорично за употребяван при положение, че говорим за България. Ето и аргументите ми:

1. По-ниска обща продажна цена - говорим за съпоставка със сравнително нов употребяван автомобил на няколко години с малък пробег;

2. По-ниска цена на обслужване - обслужването на последната ми служебна KiA в представителството струваше по около и над 600 лева на посещение, срещу два пъти по-малко при обслужване на Yeti-то, например, да не говорим за предишните;

3. По-ниски застраховки - една от най-неприятните практики на вносителите на автомобили в България е да задължават клиентите си да поддържат застраховка чрез тях, което оскъпява полицата значително;

4. По-ниска цена и възможност за избор на сервиз - вносителите и тук извиват ръцете на клиентите да ползват единствено техните сервизни центрове, а както знаем там се случват меко казано странни неща при сервизирането на автомобилите;

5. Липса на ограничения за пътуване в чужбина - голяма част от лизинговите компании предават на ползвателите пълномощно с ограничение за излизане от страната на автомобилите в "рискови" от тяхна гледна точка страни като Турция и Албания, тъй като застраховката не покрива щети настъпили на тяхна територия.

 

Затова казвам, че е добре в дискусията да се уточнява дали говорим за покупка на нов автомобил в България или някъде другаде, защото разликите са огромни...

 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Хайде и аз да дам своето мнение, като собственик от 5 мес. на Toyota Auris хибрид комби (което май е същото като Корола на европейския континент).

Колкото по-бързо карате на магистралата, ползата от ел.мотора/батерията е по-малка. Истински икономична е колата в градски условия, имам предвид лондонски задръствания. И при положение, че спокойно работите с десния крак. Няколко пъти се заиграх да видя какъв е разходът на гориво при изключително нежна игра с педалите. Успях да постигна 3,5 л/100 км, но това беше при положение че оборотомера го държах винаги, когато беше възможно в долната половина (това за хибридите означава, че работи само на батерия). Шофьорите зад мен се нервираха, предполагам. Със спирането - по същия начин, отдалече махах крака от педала. Та това, което исках да кажа, е, че тези неща, които производителите са написали като разход, може да ги постигнете и да се възползвате истински от хибридизацията само ако карате внимателно и с предвиждане на ситуациите напред. Хибридите са за спокойни и уравновесени шофьори.

Относно батериите на хибридите - не се плашете от евентуалната им смяна. Те не са толкова скъпи като на 100%-ов електромобил. Изградени са на принципа на сървърните UPS - множество малки батерии изграждат цялата батерийна система. Ако някоя се прецака, има неоторизирани сервизи (поне тук в ЮК), които ги сменят, вкл. и рециклират.

Недостатък: дисковете на спирачките не се ползват толкова интензивно като на кола само с ДВГ, при което корозират при липса на резки спирания.

Относно двигателя: доколкото прочетох (моля не ме замервайте с камъни, ако не съм разбрал правилно, не съм специалист в тази област) двигателят е атмосферен, а не с турбо, което е предпоставка за по-дълъг живот. От друга страна има често стартиране и спиране, което може би изяжда част от моторесурса.

Поради тази причина трябва да се слагат по-скъпи свещи на двигателя, иридиеви, за да се съхранят и бобините.

Предимство: липсва съединител, който да сменяте след години. Скоростната кутия на хибридите винаги е автоматична, което означава само 2 педала и е нещо, с което се свиква за отрицателно време. След това се чудя как съм карал толкова километри със съединител и скоростен лост.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Като обобщение на всичко, което прочетох след моя въпрос (и което нямаше много общо с него, но все пак), идеята ми за сравнително нова (3 год) Хонда Сивик, бензин (без да коментирам цвета 😉) май е приемлива. 

Или??? 

Връзка към коментар
преди 9 минути , Lyubina каза:

Като обобщение на всичко, което прочетох след моя въпрос (и което нямаше много общо с него, но все пак), идеята ми за сравнително нова (3 год) Хонда Сивик, бензин (без да коментирам цвета 😉) май е приемлива. 

Или??? 

Колкото съфорумци, толкова и мнения ще получиш🙂Купувай смело това което те кефи, в крайна сметка колата също е вещ, която по всяко време може да бъде заменена.Няма как да имаш идеалния вариант, или по финансови причини или по стечения на обстоятелствата. 
Най добре е да седнеш във това което си си харесала, покарай и ако се чувстваш ОК, това е твоя автомобил. 
Мнения ще стещнеш и положителни и отрицателни върху избира, който си направила, но в крайна сметка ти ще си тази която ще се радва на новата си придобивка. И още нещо, всичко е и до късмет, колкото и банално да звучи.

Успех с покупката на желаната кола🙂

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Винаги съм притежавал само японски автомобили, които са произведени в Япония, купени на старо. Най-прощаващи са, откъм липса на поддръжка и стопанисване, нещо важно за мърляч като мен, който понякога забравя да си смени маслото 4-5 години. Имам си едно правило - цената на колата да не надвишава месечния ми доход.

В Канада първо карах 2 години една Хонда Прелюд, която продадох, понеже беше доста ръждясала. След това имах две Тойоти Селика, които са прекрасни коли - удоволствие е да се шофира, освен това са мега-здрави. Не ми се е налагало да правя каквито и да било по-сериозни ремонти. И двете ги продадох само, защото сменях континента (два пъти). 

За българските пътища Селика-та ми е прекалено ниска. Имах две коли - една Мазда 626 и едно Сузуки Витара (и двете бензинови, свкинал съм на такива, в Северна Америка почти не се караха дизели), и двете на преклонна възраст - произведени през 1992 година, но в чудесно механично състояние. Маздата беше много приятна за шофиране и возеше комфортно, но ми беше малко дългичка. В някои от малките улички при паркирали от едната страна коли, ми се е налагало да правя маневра за да взема завой. В крайна сметка я продадох и останах със Сузукито, което е с доста слаб двигател (1.6) и бавно набира. Харчи много бензин - около 11-12 литра/ 100 километра градско, но аз много малко карам, средно около 3000-4000 км. годишно. В замяна на това е много здраво, истинско 4Х4 с бавни скорости (с механично превключване), минава през всякакви дупки, бордюри, тротоари, стълби и подобни препятствия, Слизам спокойно до плажа на Паша Дере по черния път. Карам го този джип вече 12-та година и ако съм  жив и здрав, смятам да го карам поне още 10 години. Не ми се е налагало да правя сериозни ремонти и няма грам ръжда. 

Преди две години някой ми беше "натиснал" шофьорската врата на един паркинг. Не си правя даже труда да я сменям или да я дам да я изчукат. Не ми е жал ако я драскам, огъвам или каквото и да било. Дъждът е единственото миене, което вижда. Плащам само застраховка "Гражданска отговорност". Много се кефя като виждам хората да я заглеждат със странен поглед на паркинга пред блока до наредените лъскавите нови коли и джипове на съседите. 😆 

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 6 часа, VASILEV каза:

Успех с покупката на желаната кола

Благодаря! Както казах, аз я харесвам, но този който ще я кара е мъжът ми. Моят автомобил за момента е Фиеста, родена 2015 и не се оплаквам. Другият семеен автомобил го карам само в спешни случаи (разбирай, когато титулярът по някаква причина не е в състояние 😉). Иначе само се возя. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 7 часа, Lyubina каза:

Като обобщение на всичко, което прочетох след моя въпрос (и което нямаше много общо с него, но все пак), идеята ми за сравнително нова (3 год) Хонда Сивик, бензин (без да коментирам цвета 😉) май е приемлива. 

Или??? 

Мииии, има три двигателя за Сивик 10. Трицилиндровият не е за препоръчване. Пълно е в обявите за продажба на Сивик 1.0. Следва 1.6Д, двигател не лош, но и нищо особено. Все пак е на поне 12г. като концепция. Последният вариант е 1.5 бензин, като най-често срещан е като 182 к.с  и по рядко 130 к.с. и около 205 к.с.. Сивик седан с сглобява в Турция и общото мнение е , че това е по добрата сглобка от тази в Англия - Сивик Хечбек / завода там ще го закрият до  1 година/.  Има и доста внос на Сивик 10 от Канада и САЩ, за тях нищо не мога да кажа,  знам че масово се предлагат с двигател 2.0, 160 к.с , Един изключителен двигател, но доста стар като концепция.

Връзка към коментар
преди 14 часа, Lyubina каза:

Като обобщение на всичко, което прочетох след моя въпрос (и което нямаше много общо с него, но все пак), идеята ми за сравнително нова (3 год) Хонда Сивик, бензин (без да коментирам цвета 😉) май е приемлива. 

Или??? 


В България личният автомобил е силна емоция , затова винаги съм съветвал приятели и познати , купете каквото ви радва , старо /ново - няма голямо значение. Но моля ви , нека разхода да не ви е приоритет при избора , освен ако не купувате нов автомобил и не минавате сериозни км на година. Поддръжка , ремонти , каско ( на по-крадените автомобили ) са по-голямо перо в бюджета от разликата в разхода. 

 

Сивика е супер , особено щом сте фенове , аз бих препоръчал да вземете автоматик . В България ми е направило  добро впечатление профила на купувачите на нови автомобили автоматик - платили са премиум за модела , не са мърлячи или състезатели по светофари , не ги интересува по-високият разход от 1л на 100 ( евентуално ) , съответно и не зареждат на всяка цена от най-евтиното гориво в региона . Новите автоматици са голям кеф , а дори да е обикновен CVT , пак ще ви радва.

 

Ако пък е от първи собственик в БГ , ще имате и голям бонус - при познат застраховател/брокер по регистрационният номер ще можете да проверите всички заведени щети от ден 1 на автомобила.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Това с гледането на разхода идва от разни автомобилни предавания, статии, анализи и реклами, които завземат главите на хората и става като фикс идея, но не се усещат както каза @stanislavpp, че особено за една нова кола е доста далеч от най-важните неща за които би трябвало да се гледа.

 

Примерно колата струва 50к лв, след 5 години ще струва 25к макс, без да броя другите дадени разходи, застраховки, годишно поддържане в официален сервиз и др  които не са хич евтини.

 

Какво една кола  гори дори с цял литър на 100км по-малко, ако се правят по 10к км, това е нещо средно, не е много малко, не е и много. 

Говорим за 100л гориво на година, което е смешно на цена на фона на всичко останало. Дори 200л да  са пак не е фактор тази сума.

 

За мен най-важно е колко е надеждна една кола, но често като са говори за нов модел, това не е ясно.

Да, имат гаранция ще кажете новите, но не си мислете, че всичко се покрива от тази  гаранцията, а не е изобщо приятно да имаш нова кола и да ходиш по сервизи, да чакаш с дни да я оправят и т.н. говоря от първо лице, работил съм в официален сервизи на автомобилна марка.

 

офф топик,

 

И с гумите стана същата каша, вече не се гледа коя е по-добра с по-добро сцепление, а се гледат разни евро лепенки, които заблуждават обикновеният  потребител, който няма много идея кое какво е и гледа само буквите ..

Примерно  за един електро уред  се гледа буквата и колко плюса има зад нея и се прави някаква сметка колко ток ще се спести и това е реално, но без да се влошават качествата на работа.

Примерно един много икономичен хладилник, не поддържа по-висока температура за сметка на това, а е същата с другия с който се сравнява.

 

Обаче при гумите не е така, ето примерни етикети от Европа.

Capture.JPG.3e8a17d4e34860872ba27db46bb72456.JPG47413045__2021-05-09_100022.png.6f17c972248e52ddd63c36ca06effe3c.png

 

Сега 90% от хората ще искат да си купят гуми с индекси в горната част и зелени букви, че и цвят са сложили..на другия етикет написано колко голяма загуба ще имате цели 100-150мл гориво на 100, ама това на теория, ами ако карате сам или с още трима души и багаж пак има поне 150мл разлика, ами ако има климатик охооо отидоха още 100мл.

 

Обаче повечето от хората не знаят, че всички гуми с индекс А  на сухо имат значително по-дълъг спирачен път от други с индекс B или C и значителна разлика в сцеплението, като тези две неща са много по-важни за мен, а и за повечето хора, ако ги знаят, отколкото теоретичното спестяване на 50мл гориво на 100км.

Не случайно масово се произвеждат гуми с думи като blue, eco, saver в името и хората ги купуват, без да знаят пълната картинка.

Според мен, ако на етикета вместо тези милилитри имаше спирачен път и увеличение с 3-4м на всеки индекс щеше да е друго положението, но явно не искат да се знае от широката публика тази подробност.

 

  • Харесвам 10
  • Браво 2
Връзка към коментар

привет, преди време бях писала, че търсим нещо за първа кола, сега пак дойде това на дневен ред и общо-взето, за да скъсим списъка с обявите, които да проучваме по-детайлно, някакви бегли препоръки или мнения биха ми били полезни

 

ценовият диапазон е около 5000 +/- 10%, година по възможност след 2006-2007, реших, че тези модели, които излизат сравнително често при търсене, би трябвало да им е адекватна тази цена и да изключвам разни единични находки, които вероятно имат някакъв проблем и затова да се дават евтино, та гледам че при такива критерии, често се появяват Opel Corsa D, Peugeot 207, Nissan Micra - и при трите дизайнът е ок за бъдещия собственик,, но се чудя дали някой от тези не е по-известен като ненадежден и проблемен в сравнение с другите? също, за такива стари коли кой вариант би бил по-безпроблемен и лесен/евтин за поддръжка - бензин или дизелов? за нормални километри да считаме примерно между 150 хил. и до колко нагоре? със сигурност пропускам разни други модели и марки, просто тези ми се появяват най-често, така че ако има друг отявлен фаворит за тези години и цена, моля да споделите 🙂

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.