Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 20 минути , antea каза:

а нормални километри да считаме примерно между 150 хил. и до колко нагоре? със сигурност пропускам разни други модели и марки, просто тези ми се появяват най-често, така че ако има друг отявлен фаворит за тези години и цена, моля да споделите 🙂

На 15-годишна кола в България няма как да ѝ се проследят километрите. Какво пише на таблото няма никакво значение. Гледайте общото състояние на колата и преди покупка се води задължително в доверен сервиз.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 9.05.2021 г. в 4:49, stanislavpp каза:


В България личният автомобил е силна емоция , затова винаги съм съветвал приятели и познати , купете каквото ви радва , старо /ново - няма голямо значение. Но моля ви , нека разхода да не ви е приоритет при избора , освен ако не купувате нов автомобил и не минавате сериозни км на година. Поддръжка , ремонти , каско ( на по-крадените автомобили ) са по-голямо перо в бюджета от разликата в разхода. 

 

Сивика е супер , особено щом сте фенове , аз бих препоръчал да вземете автоматик . В България ми е направило  добро впечатление профила на купувачите на нови автомобили автоматик - платили са премиум за модела , не са мърлячи или състезатели по светофари , не ги интересува по-високият разход от 1л на 100 ( евентуално ) , съответно и не зареждат на всяка цена от най-евтиното гориво в региона . Новите автоматици са голям кеф , а дори да е обикновен CVT , пак ще ви радва.

 

Ако пък е от първи собственик в БГ , ще имате и голям бонус - при познат застраховател/брокер по регистрационният номер ще можете да проверите всички заведени щети от ден 1 на автомобила.

Внимателно с автоматика на Сивик,че не е точно автоматик.Жена ми има такава.

Аз се бях засилил да си купувам ел. Шкода Еняк.Предлага се с три вида батерии,като най-голямата е 80kW часа.Дават и пробег до 530 км ,но и разход 14,4-18,2 kW часа/100км.,което означава,че при по-агресивно каране пробегът яко пада.Мен ме интересува да мога да стигам до определено място в Гърция,което е на 430км. от нас.Даже и да мога докато колата е нова,какво правя след две-три години.

Минах на вариант две-Plu-in хибрид Шкода Супърб.Понеже ще я карам предимно на дълъг път се оказа,че и този вариант не е добър-колата не е хич икономична,за сметка на това е с малка мощност.Говорх с дилър на Шкода и той ме посъветва да изчакам за ел. кола пет години.Засега съм се спрял на Супърб бензин 270к.с.,но ще изчакам догодина за новия Супърб.

Като цяло съм супер доволен от Шкода.Имаме Октавия бензин на три години и 90 000км.,170 коня,8G автоматична скоростна кутия (когато я купувахме беше стандартно оборудване).Цената и беше 45000 лв. с ДДС.Мисля,че за тази цена е най-добрия избор.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@antea едни от най-важните условия ги няма в питането ти.

Къде ще се кара колата основно, градско или  извънградско, ако е градско на къси разстояния ли 2-3км или дълги 10+ км?

Колко км ще се кара средно на година 4-5к, 10к+ км?

След като тези неща са ясни, са решава дизел или бензин и по-късно марка, модел, дизайн,  брой врати, цвят и др.

Връзка към коментар

@Alexander да, прав си, основно ще се кара да си идва 1-2 пъти в месеца от университета, Благоевград-София и обратно, 100 км по магистралата, там ще си седи на паркинга на кампуса най-вероятно, и за пътувания в района през уикенда, лятото и до морето няколко пъти, тук в София надали ще се кара изобщо, понеже работи в офис на Витошка и до там с кола е безсмислено при наличието на метро за 5 минути

Връзка към коментар

В този случай може бензин и дизел, грубо ще минава  6-7к км на година..

Дизела като цяло може да се очаква да има по-големи разходи, най-малкото защото има повече части по двигателя и е склонен на повече ремонти.

При извънградско каране, което е вашия случай, се обезсмисля дизел, защото няма да е значително по-евтино, на него силата му е в града.

 

При стари коли, дизела би трябвало да има повече разходи и да е на повече километри, но при под 10к на година няма смисъл.

 

Аз бих търсил нещо бензиново, максимално опростено и евтино, без газ, което ще значи, че е имала по-малък пробег през живота си.

 

 

 

Вие сте си решили, но аз не бих купил кола за толкова малко като честота каране, в един момент може да се появи проблем, паднал акумулатор и др, а следващото каране ще е след 2-3 седмици.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Понеже след ковид и политика най-много разбираме от автомобили, то и аз ще дам мнение по търсенето на antea.

- От изброените от теб модели имам наблюдения само в/у Нисан Микра, ноооо

- При попкупка на 10-15 г. автомобил не са важни толкова марки и модели, колкото предишна поддръжка и моментно състояние. Като съвет мога да дам да се търси автомобил от първи/втори собственик, бензинов двигател и климатик 😉

- Предполагам младежът ще иска да се разходи с компания извън града, то може би е добра идея да има и 4 врати. 

- Относно покупката на личен автомобил при описаният начин на ползване, без да познавам момчето бих предложил да обсъдите и вариант за периодично наемане на такъв. Предполагам и в Благоевград могат да се намерят автомобили под наем за 3-5-10 дни. Имам предвид да си наеме от Сф или Благоевград автомобил според нуждите му  (веднъж малък и икономичен, веднъж голям и мощен). Така ще има възможност да прецени дали му е нужен въобще автомобил сега, какъв тип автомобил е нужен, а и няма да се занимава в началото с данъци, застраховки, сервизи и т.н. 

- След като реши какво иска вече ще има опит в шофирането, ще е запознат с основните неща за един автомобил и ще си купи този, който му е на сърце. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 15.05.2021 г. в 20:01, antea каза:

привет, преди време бях писала, че търсим нещо за първа кола, сега пак дойде това на дневен ред и общо-взето, за да скъсим списъка с обявите, които да проучваме по-детайлно, някакви бегли препоръки или мнения биха ми били полезни

 

ценовият диапазон е около 5000 +/- 10%, година по възможност след 2006-2007, реших, че тези модели, които излизат сравнително често при търсене, би трябвало да им е адекватна тази цена и да изключвам разни единични находки, които вероятно имат някакъв проблем и затова да се дават евтино, та гледам че при такива критерии, често се появяват Opel Corsa D, Peugeot 207, Nissan Micra - и при трите дизайнът е ок за бъдещия собственик,, но се чудя дали някой от тези не е по-известен като ненадежден и проблемен в сравнение с другите? също, за такива стари коли кой вариант би бил по-безпроблемен и лесен/евтин за поддръжка - бензин или дизелов? за нормални километри да считаме примерно между 150 хил. и до колко нагоре? със сигурност пропускам разни други модели и марки, просто тези ми се появяват най-често, така че ако има друг отявлен фаворит за тези години и цена, моля да споделите 🙂

Не си писала какъв цвят трябва да е колата. 😄

Няма надеждна или ненадеждна кола, има добре и недобре поддържани коли. Затова на оглед се ходи, по възможност, с някой, който разбира, да погледне това-онова. Щото по автокъщите имат богат набор от лафове, че колата била на 80-годишна баба или инвалид, който си е забравил патерицата в багажника (и такива случаи съм чувал).

Ако е за първа кола и да се научи - коя да е.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

благодаря 🙂

селектирахме 6 обяви, по 2 от Нисан Микра, Мазда 2 и Опел Корса D, между 2008-2010, бензинови, за да ги пратим на човек, който предлага такава услуга - асистиране при покупка /оглед и тн/, и да стесни обхвата от тях

най-предпочитаната /от нас/ като параметри обаче е и с газова уредба, което ужасно ме дразни, нещо съм много подозрителна към такива неща, то изобщо е доста трудно да намериш БЕЗ газова уредба, явно се счита за някаква страшна екстра...

Връзка към коментар

Моят съвет е да не си причиняваш излишно притеснение с газова уредба при положение, че става дума за първа кола на старо за наследника. Дори и тези с фабрично вградена газова уредба крият всевъзможни рискове. Аз съм фен на бензиновите автомобили. Виждам, че като цяло се насочвате към японски марки. Няма лошо, но японските и корейските автомобили са изключително надеждни до определен момент, след което започват и скъпите проблеми. Не бих си причинил и какъвто и да е автомобил с марка Опел. Интересно, че изцяло изключвате групата на VW от уравнението, а според мен това е грешка...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

изобщо кола с газова уредба може ли да се кара основно и само на бензин /тоест да се правим, че я няма, освен дето пълни пространство.../ или искаш-не искаш я ползваш? иначе колата надали ще се ползва повече от 2 години, по сегашни предвиждания, така че не е за вечни времена, ама пък и да не му скъса нервите за това време 🙂

голфове и поло-та за тези пари на километри под 350000 със сигурност не се продават у нас, имам клиент, с купени такива тук от Порше още 2005 година, в момента са на 400к+ км, и са всяка седмица по сервизите, това ме отказа изобщо да ги гледаме тези модели

Връзка към коментар

Може. То в тоя случай поне може да се демонтира газовата бутилка, ако не цялата система. Но: добре поставена газова система има само предимства: екология, икономия. В по-бедните си години карах на газ и продължавам да твърдя, че това алтернативно гориво не отстъпва по показатели на бензина, НО газовата система трябва да е поставена грамотно.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

@antea, въпреки че изобщо не ги разбирам автомобилите (освен по цвят и марка 😉 ), да дам моите 5 стотинки:

 

Преди две години купихме на девойката едно почти 10 годишно Рено Клио, 1,5dCi (май така се пишеше).

До момента нямаме никакви оплаквания, само един проблем идентифицирахме, който се оказа тъп, но ни причини известен дискомфорт: развали се двигателчето на чистачките. Оказа се, че е чест проблем, защото някой от време на време трябва да се сеща да почиства от прах, всякакви хвърчилки, листа, боклуци, иначе там нещо се задръствало, събирала се влага и машинката ръждясва. Та дръпнахме един инструктаж след ремонта 🤣

 

Но тя си я кара основно в града. Наистина е икономична машинка и върви прекрасно (да не чуе дявол).

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 минути , antea каза:

голфове и поло-та за тези пари на километри под 350000 със сигурност не се продават у нас, имам клиент, с купени такива тук от Порше още 2005 година, в момента са на 400к+ км, и са всяка седмица по сервизите, това ме отказа изобщо да ги гледаме тези модели

Както вече стана дума по-горе, километрите са последното нещо за гледане при покупка на автомобил на старо. Първо, че зад тези цифри на километража не знаеш какво стои в действителност. Второ, пробег от 500 000 км на качествен автомобил от групата на VW не е кой знае колко стряскащ. Имай предвид, че в Западна Европа колите се карат много повече от тук и нормалния годишен пробег е в рамките на 20-30 000 км. Щом купуваш кола на 15 г., сама можеш да сметнеш на колко реални километра ще бъде тя. Другото е измама на нашите търговци. Моят доверен търговец директно ми казва колко километра от километража на всяка кола "връща" когато я внесе в България. Питал съм го защо го прави при положение, че продава основно на близки и познати и така или иначе обявява реалните километри. Отговори ми, че просто това е задължително правило за България и общо взето по инерция продължава да го спазва...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

да, този проблем е всеизвестен и няма сила, която да ме убеди, че изписаните километри по обявата са истински, то е достатъчно да погледнеш по немските или италианските сайтове, от където основно купуват нашите търговци и да видиш за покупната цена от примерно 1800 евро /за да я продадат после тук на 5к+ лв/ колко много повече са километрите.... пътем ги намаляват с порядъци даже нашите

на мен най-много ми се искаше да открием някоя, купувана тук от представителство, така е много по-проследимо, в моята сервизна книжка например се вижда във всяка от 9-те години точно какво обслужване е правено и колко километра на година са минавани, ама няма такива коли от собственик на пазара.... или изчезват моментално

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имай предвид и че на запад си ги въртят километражите, та това което е превъртял нашия джамбазин не значи, че преди това са били оригиналните километри. И на западните търгаши не са им чужди абсолютно всички трикчета от арсенала. Мисля, че в Германия е забранено да превърташ километража със закон, но навсякъде другаде си се практикува масово.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Мисля, че в Германия е забранено да превърташ километража със закон

То навсякъде из ЕС е забранено, това не пречи на дойчовците, основните търговци на коли втора ръка са сърби, турци, руснаци, връщат без да се тревожат и аре на автовозите за източна Европа. Ако се погледнат обяви от официални представители/сервизи на някоя марка - цените са други и не биха излъгали.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , Георги каза:

Имай предвид и че на запад си ги въртят километражите, та това което е превъртял нашия джамбазин не значи, че преди това са били оригиналните километри. И на западните търгаши не са им чужди абсолютно всички трикчета от арсенала. Мисля, че в Германия е забранено да превърташ километража със закон, но навсякъде другаде си се практикува масово.

 

 

пишат ги за експорт, свалят им номерата и този автомобил вече не се води в Германия, превъртат му километража с едни 200к че и повече и така. Мой приятел преди няколко години гледа една Шкода Скаут на 3.5г кола по километраж на 110-120к нещо такова, колата се оказа на над 400к в скоростите имаше грешка от преди 6месеца 

 

Връзка към коментар
На 16.05.2021 г. в 10:08, antea каза:

100 км по магистралата

Още една "чивия за набиване": за мен това е "на границата на поносимото" и всяка единична по-дълга отсечка води до физическо неудобство в нисък клас автомобил (ти такива си нъхвърляла). Бих взел среден клас. При втората употреба разликите в цените нисък/следен клас не са фрапиращи. Освен комфорта,  средния клас като цяло е произведен по-качествено.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам няколко познати вкарващи коли още от зората на демокрацията до днес.

Та съм виждал и знам какво се вкарва и защо и е по-добре да не знаете, иначе няма да си купите никога нищо..

 

Обаче имат един любим лаф.

Ако една кола е здрава и права, няма да е тук.

 

Има и някакви изключения, но това е положението.

 

При купуване на малка кола и на 10-15 год има някакъв шанс да не е супер зле, защото не си струва разправията да я изправят от 0, както при някоя по-нова и скъпа. Освен това, по-малките коли се карат по-малко, никой не купува корса или микра и не кара по 200+км на ден.

 

По-възможност търсете кола от собственик, не от авто къща. 

 

@antea

Още вчера се чудех дали да кажа за варианта да не се купува нищо, ако е за този вид каране.

При взимане 12-15 пъти на година под наем за 2 до 3 дни+ още 2-3 пъти до морето, със сигурност ще е много по-евтино от плащане на поддръжка, масла, гуми, застраховка, винетка, преглед, ремонти и т.н. без да броя евентуални ремонти и самото купуване.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 23 минути , Alexander каза:

@antea

Още вчера се чудех дали да кажа за варианта да не се купува нищо, ако е за този вид каране.

При взимане 12-15 пъти на година под наем за 2 до 3 дни+ още 2-3 пъти до морето, със сигурност ще е много по-евтино от плащане на поддръжка, масла, гуми, застраховка, винетка, ремонти и т.н. без да броя евентуални ремонти и самото купуване.

то най-евтино е с рейса или с кола на приятел да пътува - 10 кинта в посока е разходът, ама все отнякъде трябва да се почне, коли под наем от Благоевград - трудна мисия, сега погледнах в най-популярния рент-а-кар, можеш да си букнеш за след един месец, а не примерно за утре, за 2 дни - 39 евро

 

парите са си негови, спести си ги за 2 месеца работа миналото лято, така че по-добре да има нещо свое, за което и да се научи да се грижи, ние само с малко акъл и логистика по покупката ще помогнем, пък някой ден вероятно ще се ъпгрейдне с каквото му позволява стандартът... не е ли това логичната посока за всеки мъж 🙂

 

@Alexander а и освен това за наемане на кола гледам, че минималната възраст е 21 и дори 23 години при топрентакар, а той сега навърши 20 години, така че май изобщо не е опция това

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Когато купуваш кола, трябва да мислиш и че един ден ще трябва да се продаде. В смисъл купи продаваема кола. 

Всяка една бензинова кола с малък мотор(1.0 ;1.2 ;1.4) с климатик си е мъка, както се казва ''не може да откъсне" особено ако е 15г.

Аз бих заложил на дизел, ако е за момче Golf 5 2.0d. Ако си хареса нещо, но е над бюджета, ми мама и тате да помогнат🙂

Иначе бих гледал Рено клио дизел, Пежо дизел или Ауди А3; Голф и Поло. 

Бензин от по старите под 1.8 не бих дори поглеждал. Лично мнение🙂

Успех с покупката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@VASILEV моята логика е малко наопаки, ама може би защото и аз съм такъв шофьор, необичащ особено високи скорости.... та, по-мощна кола за млад шофьор ми се вижда по-неудачна, нека се научи да си седи в лентата, без особени изпреварвания и напъни, с колкото му позволява двигателят, не е като да вози 5-членно семейство, количка и куче, един лаптоп и раница май и бензин 1,2 може да превози 🙂

  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.