Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 11 минути , tch каза:

Ще получи еректилна дисфункция ли?

Едва ли на някое младо момче ще му е гот родителите да му купят “женска кола “, ти да не си с еректилна дисфункция случайно,  та проявяваш  емпатия ?

Връзка към коментар

след като съм поискала чужди мнения, ги чета с интерес, а някои са ми наистина полезни, но в общи линии питането беше главно за надеждност, иначе откъмто дизайн всеки си има собствен вкус, и ако за някой колата определя дали е мъж или льольо, за друг е възможно изобщо да не му и минава през акъла, че това е възможно... аз и затова уточних, че дизайните на изброените марки са приемливи, харесал ги е достатъчно, за да се зарадва на всеки от трите модели, пък нищо че фитнес-мъжага над 1,80 ще се "изсули" от микрата примерно и някой ще се смее 🙂

 

за съжаление имаме краен брой познати, и нито един от тях няма кола за продажба, иначе то е ясно, че това е най-сигурният вариант, затова минахме на следващия достъпен - назад беше препоръчан човек, който предоставя такива услуги, ходихме с него на оглед преди 3 месеца по една обява, и още преди изобщо да е стигнала думата до проверка в сервиз, човекът ни каза да се спасяваме бързо от тази кола, та сега пак мислим него да ползваме

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , stanislavpp каза:

Едва ли на някое младо момче ще му е гот родителите да му купят “женска кола “, ти да не си с еректилна дисфункция случайно,  та проявяваш  емпатия ?

Аз, че имам то е ясно. Просто се чудех как точно ще се осакати момичето

  • Харесвам 2
  • Смея се 2
Връзка към коментар

@antea, включвам се и аз с коментар, предвид, че имах това изживяване с подпомагане от родителите за първата ми кола преди около 6 години. Баща ми (доста далновидно) посъветва да си избера автомобил, който наистина ще ми импонира по начин, по който да се чувствам комфортно да го шофирам и едновременно с това да изпитвам удовлетворението от първия личен автомобил.

Та, той от край време беше фен на Алфа Ромео, дизайна им, самото усещане от шофиране на този автомобил и може би си е припомнил и по-младежките му години. И тогава много си харесах Алфа Ромео 147, мисля, че беше произведена 2002 г. Коментарите на повечето близки и разбирачи бяха колко е чуплива, какъв "италиански боклук" е, как трябва да си купя Голф, защото е най-сигурно и т.н. 

До ден днешен съм благодарен на баща ми за този съвет. Колата я шофирах около 3 години, имаше немалко ремонти по нея, чак се бях напрегнал по едно време. Но... спомените ми за този автомобил, удоволствието, с което съм шофирал (да уточня, че не съм любител на високите скорости), спомените, които имам с нея, страхотният светъл салон, който имаше - те са безценни.

След това преминах на нов автомобил, от магазина, и мога да ти кажа, че просто няма тази страст.

Може би не всички имат такива усещания за първия си автомобил, някои може и да не го помнят, но в моето съзнание това събитие е символ на младостта и първите ти сериозни години, смесени с много удоволствия (надявам се за всички) и лошите спомени за това колко е здрава, какъв недостатък има силно избледняват с времето.

 

Успех в покупката и дано младежът е много щастлив.

 

P.S. - за да отива на нашия форум, ето я моята първа "красавица" на едно от най-любимите ми пътувания - първото посещение на Лефкада.

 

IMG_2016.thumb.jpg.6e4b210e36db8951c6c22c565e0d6ce1.jpg

  • Харесвам 4
  • Браво 4
Връзка към коментар

Воденето на някой да каже дали става или не едно МПС също не е панацея.

Може да е много критичен и никога да не каже да, когато се гледа 15 год автомобил за определени пари Х, а цените  както знаете за идентични автомобили от много години са по-ниски от идентични  автомобили в Европа, вероятно се досещате как става това с включен път и печалба която не е 10 или 20%.

 

Както казах, цената не е от значение, може да се вземе от най-скъпите за модела и годините и пак да е много зле.

 

Ако вземете нещо малко и просто както сте се насочили, няма какво толкова да му стане, гледайте купето, да не е изгнило или да не е сглобяване от 2-3 коли, да липсват еърбези това става с диагностика,  тези неща нямат оправяне или са много скъпи.

Не трябва чак толкова много да се разследва изследва, защото ако се загледате много, винаги ще намерите кусури, важно е да се знаят дали могат да се оправят или са от тези по-горе.

 

И аз се чудя на мъжките и женските коли, но да не забравяме къде живеем. А и доколкото видях, бъдещия шофьор си е харесал тези модели, не са го насилили да са те.

 

 

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, stanislavpp каза:

... освен това горещо ще помоля да не му купувате женски автомобил за първа кола . Корса, 207 и особено Микрата са 110% женски автомобили, защо искате да осакатите момчето?

Абе то един мъж ако трябва да си доказва "мъжествеността" през марката и модела на колата, по-скоро може да предизвика съмнения за избиване на комплекси. :wink:

  • Харесвам 8
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 13 минути , Фил каза:

Абе то един мъж ако трябва да си доказва "мъжествеността" през марката и модела на колата, по-скоро може да предизвика съмнения за избиване на комплекси. :wink:

Аз наблюдавам, че масово жените у нас  искат джипове, а не "женски" коли.

 

Основният довод е, да не ги натискат другите шофьори...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , Alexander каза:

Аз наблюдавам, че масово жените у нас  искат джипове, а не "женски" коли.

 

Основният довод е, да не ги натискат другите шофьори...

Май има нещо такова. През миналата седмица бях оставил моята кола на ремонт. Наложи се 2 дни да шофирам на майка ми малкото Пежо, ми доста пъти ми се бибиткаше по кръстовищата, и то без причина. Иначе шофирам 20 годишно Ауди, но явно вдъхва повече респект от малкото Пежо.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако за него/нея колата му/и е израз на мъжественост/женственост... айде да не казвам нещо ... - само лично мнение.  

С приятели скоро спрягахме и тази тема. Единият има контакти с разни шефове по пътната инфраструктура. Та ако преразкажа думите му, вместо да оправят и поддържат пътищата, те са си накупили и като служебни и като лични разни проходими и мощни мастодонти, щото знаят как са си "оставили ръцете" и в какво състояние са много участъци от пътната мрежа. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От дискутираните модели споменах че имам впечатления само в/у микрата.  Беше избирана измежду тойота ярис, цитроен с3, ауди а2 и т.н. Още като разбрах кои са номинираните казах че ще си купят Микра - няколко месеца това беше факт Микра 1.2 бензин 4 врати ( май) с автоматични скорости.  С тази кола направихме едно пътуване из Карпатите в Румъния- колата се държеше адекватно на пътя за 1.2 ( 82 к.с), мястото вътре беше приемливо за 3-ма възрастни с багаж за 1 седмица, позицията на водача и обзора на страничните стъкла са доста добри, което се оказало решаващо при избора.  Когато дамата седнала в няколко от избраните модели веднага си харесала микрата. Частите и консумативите при обслужване са малко по-скъпи от опел, ситроен и пежо, но вероятно по-евтини от ауди.  Разходът на бензин беше м/у 9-11- в столицата и 7-8 извънграда. Това не трябва да е определящо в избора, предвид че няма да кара такси 🙂

Прпоръчвам за мъж ( млад шофьор) да Не се купува  микра ( и въобще кола) с автоамтични скорости. Скоростната кутия ми се струва стабилна ( още се кара колата) но нека се научи да кара с ръчни скорости - ще му помогне много в развитието 😉

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Не мисля да влизам в излишни излияния, беше лека препратка към развитието му с мацките 😉 ( ще може да кара и техните коли)

но ръчните скорости учат всеки шофьор ( най-вече млад такъв) на синхрон м/у главата , ръцете и краката. Помагат да усеща звука на двигателя, да преценява кога е най-подходящо да смени предавка, да не се залисва по мадами с къси поли 😉 , да знае какво е полусъединител, да се научил да контролира автомобила при завои, наклони и т.н.  Освен всичко друго му дава и свободата когато се наложи да ползва друг автомобил да не се притеснява какъв ще е той.  Много важни за мен неща. 

За да не звуча голословно, казвам го от позицията на човек  с 20+ г. шоф.стаж, каращ автоматик последните няколко години. 

 

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 52 минути , JazzMaster каза:

Обяснете моля как ръчните скорости помагат в развитието.

както казармата ... дрън, дрън.

Мен казармата ме направи малко по-мързелив и много по-тъп - трябваха ми няколко месеца, докато си стигна нивото. Хем цялата библиотека в поделението изчетох...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 49 минути , milen_40 каза:

За да не звуча голословно, казвам го от позицията на човек  с 20+ г. шоф.стаж, каращ автоматик последните няколко години.

Същия стаж, вкл. автоматика последните 8г.

 

С останалото не съм съгласен, шофьора трябва да се съобразява предимно с пътната обстановка, мисля че работата му с крака-съединител, пускането на волана с ръката която бута лоста (ако това е и в завой) и т.н. по-скоро са предпоставка за проблем, въпреки тренировката за синхронизация. Като дете-тийн-младеж първо с баща ми (като пътник), после аз като шофьор, многократногодишно Асеновград-Мадан двупосочно, винаги е било неприятно честата смяна на предавки, а по онова време трафика беше "смешен".

В българския случай шофьор по време на обучението си почти сигурно е бил с ръчни предавки, като му се случи "някой път", ще може да "свърши работа".

 

И един "дисклеймър": Всичко това с уговорката (заедно с горното, съвместно), че автоматичната кутия подхожда на голяма/тежка кола, каквито са повечето в днешно време. За "сапунерки" почти е все едно, макар че и те ползавни по предназначение предимно в градски условия, също са по-удобни с автоматик.

 

Залисването по мадами с къси поли трябва да е вечно, независимо от скоростната кутия в колата! 😉

Връзка към коментар

от чисто практична гледна точка, вероятността да се сдобиеш с автоматик за тази цена и година, които обсъждаме, и който при евентуална повреда да не ти донесе разходи като за още една такава кола, според мен е пренебрежима 🙂

  • Харесвам 2
  • Браво 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, lamerz1912 каза:

малкото Пежо, ми доста пъти ми се бибиткаше по кръстовищата, и то без причина.

 

Говори ми.... не само по кръстовищата. 

А тръгна ли случайно с фиестата по пътищата на България всички си умират от желание да ме изпреварят и да се пльоснат пред мен, все едно само аз им преча на пътя. :lol::lol::lol:

 

За магистралите - изобщо не правя опит да се състезавам с разни велики и безсмъртни. Гадно притискат, ако случайно трябва да заобиколя някое камионче, ще рече човек, че като се появят от нищото и започнат да ми светкат и свирят, ще отлетя да им направя път. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, milen_40 каза:

Не мисля да влизам в излишни излияния, беше лека препратка към развитието му с мацките 😉 ( ще може да кара и техните коли)

но ръчните скорости учат всеки шофьор ( най-вече млад такъв) на синхрон м/у главата , ръцете и краката. Помагат да усеща звука на двигателя, да преценява кога е най-подходящо да смени предавка, да не се залисва по мадами с къси поли 😉 , да знае какво е полусъединител, да се научил да контролира автомобила при завои, наклони и т.н.  Освен всичко друго му дава и свободата когато се наложи да ползва друг автомобил да не се притеснява какъв ще е той.  Много важни за мен неща. 

За да не звуча голословно, казвам го от позицията на човек  с 20+ г. шоф.стаж, каращ автоматик последните няколко години. 

 

Плюс по-висок разход и риск ремонтът да ти е 50 процента от стойността на колата

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Темата си е чиста проба загуба на време.

Поне не си причинявам нерви, за разлика от други актуални тематики във форума.

 

Та, и аз да си кажа за автоматичните скорости.

Удобство ли е - безспорно.

Като всяко по-сложно нещо и те са с по-висока степен на вероятност да се прецакат. 

Аз нямам много наблюдения и не знам колко често се чупят. В моя случай за 10-на години употреба на 16 годишна кола - точно 0 пъти. И един път съм сменял маслото, но май не беше задължително.

Дали да не си вземем по един мобилен апарат с онези дисплейчета 3х3 см. и с бутони, че не се чупят хич. 

 

Колкото до аргумента за "залисването по мадами с къси поли" - не го приемам. Аз свободната ръка от ръчните скорости си я държа малко над коляното на жена ми.

 

  • Браво 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
Преди 1 час, antea каза:

от чисто практична гледна точка, вероятността да се сдобиеш с автоматик за тази цена и година, които обсъждаме, и който при евентуална повреда да не ти донесе разходи като за още една такава кола, според мен е пренебрежима

Бързата интернет-сравка че е напълно реалистично сдобиването. Става дума за "класическа" автоматична кутия, че роботизираните със съединител са "друга бира". От гл.точка на евентуална повреда, правилно обслужвана кутия (което най-вече означава навременна смяна на масло) е достатъчно надеждно и дълготрайно устройство. Колкото до "разходи като за още една такава кола" при нужда от ремонт: зависи от марката и модела, но в цитираните години няма как да стане, съдейки по себе си. Ремонтирах своя за 20% от цената на колата преди 6г., защото случих на несменяно масло. (аз не съм критерий, защото знам какво искам и съм проучвал отн. задълбочено и не рева за тая цена). Но пък в общия случай при ръчна ск.кутия (ако има демпферен маховик) цената на ремонта се доближава до тази на автоматика.

Връзка към коментар
преди 16 минути , ven62 каза:

Колкото до аргумента за "залисването по мадами с къси поли" - не го приемам. Аз свободната ръка от ръчните скорости си я държа малко над коляното на жена ми.

Ясно, регистрирала се е във форума... 😛 

  • Браво 1
  • Смея се 8
Връзка към коментар
преди 1 минута , ven62 каза:

Така ли ми се струва или някой току-що изтри мнение на @Duke. (И тук ли, Бруте :wink:) Тъкмо влезнах да го лайкна.

Шегата му си беше ОК, поне от моя гледна точка.

:biggrin:

Сега това как да го разбирам? Като молба към модератор да изтрие мнението, за да не го види ТЯ? 😛 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.