Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

преди 4 минути , tch каза:

Абсурд. Един участък да има без маркировка и са до там.

Добре, че във въздуха има маркировка, за да може автопилотите на самолетите да не са "до там"... 😉 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, chandni каза:

Добре, че във въздуха има маркировка, за да може автопилотите на самолетите да не са "до там"... 😉 

Без маркировка, със сегашната технология, автомобилът няма как разбере колко е широко пътното платно, а самолетът това изобщо не го бърка.

Или да запазя твоя тон - от колко години има автопилоти  в самолетите и защо няма такива в автомобилите 😉 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, tch каза:

със сегашната технология,

Никой не коментира със сегашната технология. Александър написа 5-10 години. За 5 или 10 години страшно много неща ще се променят и технологиите ще бъдат развити. Да не би преди 10 години автомобилите да са можели да паркират сами (или почти). Тойота имат автоматично паралелно паркиране, при което автомобилът сам "избира" достатъчно широко място между 2 автомобила (посредством сензорите на парктрониците), сигнализира, че е готов, след което шофьорът спира и включва ръчно задна скорост. Автомобилът извършва самостоятелно маневрата, като работата на шофьорът е само отново да спре, когато приближи задния автомобил и да включи напред ако е необходима допълнителна маневра. Обикновено с 2 маневри - една назад и една напред автомобилът е перфектно паркиран до бордюра, без дори да одраска джанта, нито да спре далеч от него. Prius, CH-R и новите Corolla това упражнение го умеят и при паркиране между два автомобила от страните на вратите. Да не би преди 10 години да е била налична такава опция?

 

 

Tesla отдавна имат self-drive, колкото и да не е перфектен и да има нужда от още работа, но технологията се развива и ще навлиза все по-масово. И при наличието на GPS, не мисля, че ще зависи от маркировката на асфалта.

преди 8 часа, tch каза:

от колко години има автопилоти  в самолетите и защо няма такива в автомобилите

Защото в началото всяка технология е скъпа и не е рентабилно да се вгради в лек автомобил, струващ 20-30 или 40 хиляди евро, но не е проблем за комерсиален самолет, струващ няколко стотин милиона евро. С времето разработките се изплащат, стават по-евтини и достъпни за вграждане в лични автомобили, телефони или други уреди за персонална употреба.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Виж сега @chandni, @tch говори за автомобили, а ти даваш пример с Toyota Corolla. :wink:

 

Искам точно тази Corolla и първата къща зад нея. Допуска се единствено размяна на цвета на покрива и тойотата.

 

  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 35 минути , chandni каза:

И при наличието на GPS, не мисля, че ще зависи от маркировката на асфалта.

Моите притеснения не са относно технологията и наличие на маркировка, а от задкормилните устройства на околните автомобили. При много от тях технологията е безвъзвратно остаряла, или бъгната още при разработването. А някои изобщо нямат софтуер. 

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Да не би преди 10 години автомобилите да са можели да паркират сами (или почти)

Разбира се , че са можели да паркират сами  преди 10 години ,  дори и още преди 15год. 
 

Аз също мисля , че цитираните 5-10 години са твърде твърде оптимистичен вариант и изобщо автомобилостроенето не се развива толкова бързо, колкото се афишира по разни платени медии...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, antea каза:

вашата фабрично ли е ? ако случайно е допълнително слагана, би ли посочила модела щом сте доволни? 🙂

Моята е допълнително монтирана, както и допълнително монтирана е и мултимедията. Камерата е Сони и струваше 130 лева с монтажа, а мултимедията е китайска и цената мисля беше 600 лева с монтажа. Вече две години ползвам и двете и съм изключително доволен. Прилагам и снимки, сори за отражението...

 

1.jpg.acc1495982665aeea3cd49ac1596aa78.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

20210521_094154.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 5 часа, chandni каза:

Да не би преди 10 години автомобилите да са можели да паркират сами (или почти). Тойота имат автоматично паралелно паркиране, при което автомобилът сам "избира" достатъчно широко място между 2 автомобила (посредством сензорите на парктрониците), сигнализира, че е готов, след което шофьорът спира и включва ръчно задна скорост. Автомобилът извършва самостоятелно маневрата, като работата на шофьорът е само отново да спре, когато приближи задния автомобил и да включи напред ако е необходима допълнителна маневра.

Разбира се, че тази технология е налична от много време. Кратко търсене в интернет показва, че в Тойота специално се предлага от 2003г.

 

преди 5 часа, chandni каза:

И при наличието на GPS, не мисля, че ще зависи от маркировката на асфалта.

GPS служи за локализирането на автомобила с точност до няколко сантиметра, но той не е всемогъщ. При преминаване под виадукт, в тунел или в някоя гориста местност сигнала може да се загуби макар и за кратко. Освен това точното местоположение на автомобила не е достатъчно условие, тъй като автомобила трябва да знае широчината на пътното платно и неговият профил. Това са аспекти, които автомобилът няма как да знае предварително заради изграждането на нова отсечка, заради ремонт и стестняването на пътното платно и т.н. Поради тази причина се ползват Radar, Lidar, камери и ултразвукови сензори.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
преди 4 часа, ven62 каза:

Дойде времето да се похваля със ...

 

Червената грация

1.jpg.1ea35de627dbeb2ec5d3586a10882634.jpg

 

2.jpg.3eb890615a00bc4bee44a803365cd6a6.jpg

Уеееуеее... То'а от кое сеуо до'оде у градо, дет се е паркирАл на 3 паркоместа...? Не му ли стигна дължина за 4...? :black_eye: :laugh:

 

Честито, Вен! Със здраве да си я карате и да посетите много хубави места! 🤩

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, chandni каза:

Уеееуеее... То'а от кое сеуо до'оде у градо, дет се е паркирАл на 3 паркоместа...? Не му ли стигна дължина за 4...? :black_eye: :laugh:

 

...

Половин час обикалях да намеря пространство да врътна дрона около нея ... а ти кусури намери.

 

преди 12 часа, oli_mali каза:

...

П.С. По цвета си личи, че пак ти си имал последната дума: "Да, скъпа!"😉

 

Млад, а вече знае как трябва да се държи един истински мъж. :wink:

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 1 час, milen_40 каза:

Честито и със здраве да си я караш.  Голям багажник има, след като може да се кацне в него;-) 

Може ли малко техн. данни?

Ами..., аз много не мога да вляза в детайли. Не разбирам много - предимно карам.

И все пак:

Червена! :wink:  1.8, бензин, хибрид, комби ( touring sport ) ниво на оборудване - Executive

 

Тойота имат още в базовото си ниво TOYOTA SEFETY SENSE 2 - система за активна безопасност

Тя включва:

- Адаптивен круиз контрол - това е много удобно

- Система за разпознаване на пътни знаци. 

Хм, освен жена ми, която зорко ме следи, сега и тази система й помага. Първо се показва знака на таблото, после звуков сигнал и променен цвят ако си над тази скорост. 

- Система за засичане на пешеходни и колоездачи. Не съм я пробвал но мисля с един колега (много ме дразни :biggrin:)  да видя как действа

- Автоматични дълги светлини т.е. сама си превключва от къси на дълги ако няма никой сещу теб и обратното.

- система за следене дали си караш в лентата. Пробвах я още щом я взех. Карам по Цариградско шосе и нарочно тръгнах леко в ляво. първо изпищя, после волана леко трепна и ме върна в правия път.

 

Тойота имат Android Auto. Малко съм разочарован. Може би имах други очаквания и представи. Аз си мислех, че просто ще ми метне телефона (екрана) на дисплея на колата. Ами не. 

Поддържа доста приложения, но далеч не всички. Освен това самите приложения са малко или много орязани.

Например:

- google maps. Не се поддържат списъци с обекти ( @chandni :wink:) и всъщност трябва да си избереш списъка/обекта от телефона и тогава да се конектнеш.

- whatsapp  Дава ти само новото съобщение, което си получил и да отговориш ако искаш. Не е като whatsapp за PC да ти мята цялата кореспонденция.

Възможно е и да не съм съвсем точен за андроид аутото - още не съм го разучил подробно. Това са съвсем началните ми впечатления.

 

Като цяло, колата се кара много лесно и водача не се нуждае от никаква адаптация. (поне при мен беше така)

Има си камера за заден ход, което е супер при паркиране.

По-широка е с по 2-3 сантиметра от по-стария модел Авенсис. Мерих ги с ролетка, защото никъде не успях да намеря точни данни. И при дръжките на вратите, и при основата на предните стъкла, и на височината на раменете. За мен е важно усещаето че седя в голяма кола т.е. не е само усещане.

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 1 час, ven62 каза:

- Система за разпознаване на пътни знаци. 

Хм, освен жена ми, която зорко ме следи, сега и тази система й помага. Първо се показва знака на таблото, после звуков сигнал и променен цвят ако си над тази скорост. 

- Система за засичане на пешеходни и колоездачи. Не съм я пробвал но мисля с един колега (много ме дразни :biggrin:)  да видя как действа

- Автоматични дълги светлини т.е. сама си превключва от къси на дълги ако няма никой сещу теб и обратното.

- система за следене дали си караш в лентата. Пробвах я още щом я взех. Карам по Цариградско шосе и нарочно тръгнах леко в ляво. първо изпищя, после волана леко трепна и ме върна в правия път.

Леле, дано има опция за изключване на звука, че допълнителните звукови сигнали биха ме докарали до ярост! При всеки ъпдейт на навигационната ми система, първото нещо е да изключа звуковите наставления и допълнителни сигнали. Лошото е, че тези функции започват да се превръщат в стандарт и дано по подобие на звуковата сигнализация за непоставен колан, да не се превърнат в невъзможни за манипулация, разбирай, в невъзможни за премахване на звуковата сигнализация...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не знаех че цялата система за активна безопасност е налична още в базовите версии - много добро решение на Тойота. Може би разпознаването на знаци е малко ... трики.  А кативният круиз контрол и автоматичните дълги светлини ги считам за голяма благинка 😉

Прави ми впечатление, че Тойота имат доста гъвкава търговско-финансова политика и все повече хора препочитат хибридните версии. Заглеждам ги и аз в последно време. 

Имам приятел с 2-ра Корола хибрид ( много приятен за каране )  и не иска да чуе за друг автомобил. Купи за съпругата си C-HR (2019 май) и двамата като видят средният разход на моята кола изпадат в амок. От години не са виждали двуцифрен разход, дори и градско. При тях вариара около 4-5/100, а при мен не пада под 11.   

преди 2 часа, ven62 каза:

Ами..., аз много не мога да вляза в детайли. Не разбирам много - предимно карам.

И все пак:

Червена! :wink:  1.8, бензин, хибрид, комби ( touring sport ) ниво на оборудване - Executive

 

Тойота имат още в базовото си ниво TOYOTA SEFETY SENSE 2 - система за активна безопасност

Тя включва:

- Адаптивен круиз контрол - това е много удобно

- Система за разпознаване на пътни знаци. 

Хм, освен жена ми, която зорко ме следи, сега и тази система й помага. Първо се показва знака на таблото, после звуков сигнал и променен цвят ако си над тази скорост. 

- Система за засичане на пешеходни и колоездачи. Не съм я пробвал но мисля с един колега (много ме дразни :biggrin:)  да видя как действа

- Автоматични дълги светлини т.е. сама си превключва от къси на дълги ако няма никой сещу теб и обратното.

- система за следене дали си караш в лентата. Пробвах я още щом я взех. Карам по Цариградско шосе и нарочно тръгнах леко в ляво. първо изпищя, после волана леко трепна и ме върна в правия път.

 

Като цяло, колата се кара много лесно и водача не се нуждае от никаква адаптация. (поне при мен беше така)

Има си камера за заден ход, което е супер при паркиране.

По-широка е с по 2-3 сантиметра от по-стария модел Авенсис. Мерих ги с ролетка, защото никъде не успях да намеря точни данни. И при дръжките на вратите, и при основата на предните стъкла, и на височината на раменете. За мен е важно усещаето че седя в голяма кола т.е. не е само усещане.

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Няколко страници назад в темата май се водеше спор около хибридите и тяхната ефективност/икономичност.

 

Ето малко факти.

 

В предишните 11 дни изминахме 2800 км - София-Сърбия-Хърватска-Босна и Херцеговина-пак Хърватска-Черна гора-Сърбия-София

Пътища - всякакви - магистрали, междуградски, междуселски, панорамни, хубави, лоши, в ремонт, чакъл, макадам, баири, планини (ама такива, пред които Петрохан изглежда като писта за кацане на самолети), задръствания, градско,..., вкл. и 3 часа чакане на Калотина с включен климатик.

Аз по-комбинирано мерене на разход не бих могъл да си представя.

Външна температура 35-40 градуса, в купето 20-23 градуса т.е. климатика е работил нонстоп за времето, в което сме били в колата.

 

Среден разход - точно 5.00 литра на 100 км.

 

Тойота Комби Хибрид 1.8 (тази по-горе - червената :wink:)

  • Харесвам 7
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 30 минути , ven62 каза:

Среден разход - точно 5.00 литра на 100 км.

Което ме изненадва, защото предполагах, че разхода ще слезе поне с още един литър надолу. Че аз с моята бензинова кола при абсолютно същите условия постигам среден разход от 6.00 литра на 100 км. Може би пък е въпрос на стил на шофиране. Аз съм сравнително кротък шофьор и карам в рамките на ограниченията. Най-важното правило което спазвам и при градско движение е плавността на шофиране. Така извличам максимум от двигателя без в същото време да натоварвам останалите системи...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 34 минути , ven62 каза:

Среден разход - точно 5.00 литра на 100 км.

 

Ето ти още по-осреднен от акаунта на мъжа ми... :sarcastic_blum:

image.png

 

Двигателят е същият, но е Auris hatchback хибрид :to_become_senile:

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

Хибридите все още са ми извън финансовия диапазон, така че не са ни таргет. Но това не пречи да попитам (не ми се смейте, нищо не разбирам): какво се случва когато му изтече ресурса на електрическия агрегат (не знам какво е, батерия ли, нещо като динамо ли ще е.... ). Едва ли е с вечен живот. 

Подменят ли се, след като се подменят, какво ги правят, колко ще коства на собственика ново такова ... 

 

 

Връзка към коментар

Електромоторите ако има проблем в тях се поправят, а акумулаторите се заменят. Цените на акумулаторите (батериите) зависят много от капацитета им.

Производителите напоследък дават 8-10 дори 12 години гаранция на батерията 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.