Alexander Публикувано: 5 август, 2021 Сподели Публикувано: 5 август, 2021 Електромоторите сами по себе си няма много какво да им стане и са такива каквито бяха миналия век. обаче има много какво да стане и е трудно и скъпо за ремонт на управлението им- инвертори, честотни управления и друга силно токова електроника. това е все едно да сравняваме ДВГ от преди 60год с нов, на теория са еднакви почти, ама на практика нямат нищо общо. Връзка към коментар
chandni Публикувано: 5 август, 2021 Сподели Публикувано: 5 август, 2021 преди 4 часа, Lyubina каза: Хибридите все още са ми извън финансовия диапазон, така че не са ни таргет. Но това не пречи да попитам (не ми се смейте, нищо не разбирам): какво се случва когато му изтече ресурса на електрическия агрегат (не знам какво е, батерия ли, нещо като динамо ли ще е.... ). Едва ли е с вечен живот. Подменят ли се, след като се подменят, какво ги правят, колко ще коства на собственика ново такова ... Хибридният модул идва с 10-годишна гаранция, като след 5-тата се минава ежегоден преглед, за да презаверят гаранцията за още една година. На закупените преди 2016 (или беше 2017) този преглед се заплаща - 234 лв на година, докато при по-новите е включен в цената и не се плаща, но пак трябва да се мине на преглед. Ако в рамките на тези 10 години настъпи дефект, сменят батерията по гаранция. След изтичане на гаранцията пак се сменя, но вече за стопанска сметка, както пееха НЛО. Мъжът ми беше проучвал цената и беше нещо от рода на 4000 или 6000 лв батерията, като ти вземат старата. Иначе се продават и отделни клетки за по 100-ина долара и може да се подменят само дефектиралите клетки. 5 Връзка към коментар
VASILEV Публикувано: 8 август, 2021 Сподели Публикувано: 8 август, 2021 Ето го и моя разход за около 700км. в Лондон 4/100 Тойота Приус 2019г. 7 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 8 август, 2021 Сподели Публикувано: 8 август, 2021 Това вече ми звучи по-добре като разход... 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 8 август, 2021 Сподели Публикувано: 8 август, 2021 преди 2 часа, Duke каза: Това вече ми звучи по-добре като разход... Силата на хибрида е в града. На магистрала ще е по-висок. 3 Връзка към коментар
tch Публикувано: 31 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2021 Не е баш по темата, но все пак да пробвам. Някой има ли опит с видеорегистратори/dashcams? По възможност да може да записва и когато колата не е в движение в случай на удар или вандализиране. Някой има ли опит? Връзка към коментар
ivailo_radev Публикувано: 31 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2021 На 21.05.2021 г. в 7:41, ven62 каза: Виж сега @chandni, @tch говори за автомобили, а ти даваш пример с Toyota Corolla. Искам точно тази Corolla и първата къща зад нея. Допуска се единствено размяна на цвета на покрива и тойотата. С тойотата се получиха нещата, гледам. С къщата как върви? 😄 1 Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 31 октомври, 2021 Сподели Публикувано: 31 октомври, 2021 Watch FSD Beta 10.3.1 drive from one Safeway parking lot to another in San Francisco with zero disengagements. https://twitter.com/WholeMarsBlog/status/1453281692911865862 Връзка към коментар
milen_40 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 Тази тема малко се позабрави последдната година. Сега пък аз се интересувм от пазара на нови автомобили или 3-4годишни ( върнати от лизинг). Някой има ли впечатления, от последната година? Установявам че повечето представители на бюджетните марки нямат почтни никакви налични автомобили, предполагам е свърано и с кризата с чиповете. Съответно на вторичен пазар виждам автомобили на 5-6г., които се продават на цената на продобиване. Например споменаваната и по-горе Тойота Корола хибрид 2019г. на 90000км. се продава за 40к. лв. 1 2 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 6 минути , milen_40 каза: Тази тема малко се позабрави последдната година. Сега пък аз се интересувм от пазара на нови автомобили или 3-4годишни ( върнати от лизинг). Някой има ли впечатления, от последната година? Установявам че повечето представители на бюджетните марки нямат почтни никакви налични автомобили, предполагам е свърано и с кризата с чиповете. Съответно на вторичен пазар виждам автомобили на 5-6г., които се продават на цената на продобиване. Например споменаваната и по-горе Тойота Корола хибрид 2019г. на 90000км. се продава за 40к. лв. Преди няколко седмици от един колега чух, че имало дефицит (в световен мащаб) на някакъв компонент/материал/чип за цифровите дисплей и Шкода за да не си държи произведените автомобили на склад ги предлагали с аналогови табла. Не знам колко е вярно, но това ми прилича като да пратиш тесла в космоса. (не ел. автомобил Tesla, а мултифункционалния български инструмент тесла) Връзка към коментар
jorocontrola Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 9 минути , ven62 каза: Преди няколко седмици от един колега чух, че имало дефицит (в световен мащаб) на някакъв компонент/материал/чип за цифровите дисплей и Шкода за да не си държи произведените автомобили на склад ги предлагали с аналогови табла. Аналогово табло значи, че има физически стрелки. Не мисля, че е голям проблем да имаш такава кола ... 🙂 5 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 39 минути , jorocontrola каза: Аналогово табло значи, че има физически стрелки. Не мисля, че е голям проблем да имаш такава кола ... 🙂 Да, знам какво значи. И да, не е голям проблем, но за мен е проблем. При положение, че се дават 40-50 хил. лева и сме 2022г. Между другото, имах възможността да карам чисто нов Opel Crossland за около 2 седмици (кола под наем) Еми ... доста различно усещане в сравнение с тойотата. А са съпоставими - коли с една и съща година на прозводство (2021) и опела беше с подобни екстри (опции) - разпознаване на знаци, ленти за движение и т.н. Опела, въпреки че е SUV създаваше впечатление на несигурна кола - някак си в завоите, чувствителност на волана. Не мога добре да го обясня, но такова впечатление оставя. Накарах и сина ми да го кара 1-2 пъти. И той е на същото мнение. Винаги досега съм си мислел колко безсмислени са тези тест драив. Какво да я пробвам колата - очевидно ще върви. Така си и купих Тойотата. Оказа се че изобщо не съм бил прав и съм извадил късмет. А може би съм разглезен от Тойота. През последните 12-15 години, преди тази Корола имах два Авенсиса. 2 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 Аз мога да кажа много добри думи за Соната 3, обаче в Европа я няма, както и много други японски и корейски модели. Карах я 10 дни и минах към 3000км Беше 2,5 бензин, 6 цилиндъра, автоматик и гореше завидно малко. Извънградско с малко градско варираше от 6,5 до към 8 най-много. Една от много малкото нови коли, които ми харесват на пътя. Връзка към коментар
milen_40 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 Благодаря за мненията. Аналоговите табла са някаква алтернатива за реализация на продажбите, но както @ven62 е споделил някък не е ОК. Освен ако това не идва със съответното редуциране на цената ... Правят ми впечатление няколко неща: - от една страна даунсайзингът - т.е масово бензиновите коли са 0.9 -1.0-1.2-1.4.( някои и с турбо) Вече двигатели 2.0, 2.5, 3.6 са рядкост, дори и за премиум марките. Предполагам цитираният по-горе опел е бил с 1.2 бензин ( поне в БГ масово са такива). С такива автомобили предполагам шофирането на дълъг път и изпреварването са по-натоварващи за шофьора. - може би хибридите малко подобряват положението ( че там ел.двигателя помага), но пък по магистрали хибридите се движат предимно на бензин и ел.двигателя по-скоро само тежи 😉 - от друга страна цените на новите автомобили се увеличават, а качеството е ... под въпрос ( за мен). - от трета страна за нов автомобил, дори и човек да е без претенции трябва да чака 6-79 мес. Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 2 минути , milen_40 каза: Освен ако това не идва със съответното редуциране на цената ... Зàбрави! преди 3 минути , milen_40 каза: от една страна даунсайзингът Мизерия си е, ама това се предлага. Дизеловия двигател все пак е по-! ама все по-малко ги произвеждат. преди 5 минути , milen_40 каза: - от трета страна какво изобщо се търси? "пазарска чанта" за града, лимо за дълъг път, някакъв компромис между двете? Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 Познат искаше да купи без да чака или с минимум, та след като обиколи цяла София, успя. Взе някакво малко вдигнато сузуки игнис хибрид-даже е 4 цилиндъра, но я взе на деня-беше налична. Излезе му 32к лв, разбира се бяла на цвят. Навсякъде се върти едно и също, искат увеличение на оборота, увеличение на печалбата и спестяване- от каквото може, най-често от материали. Гледат се графики и ако не е нагоре-лошо, няма бонуси, има смени и т.н. Това води до там където сме. Коли, телевизори, перални и т.н. всяка година нови моделИ, често не могат да изкарат гаранцията и всеки път по-скъпо. Според мен, само по-зле ще става в това отношение. 6 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 13 минути , milen_40 каза: Благодаря за мненията. Аналоговите табла са някаква алтернатива за реализация на продажбите, но както @ven62 е споделил някък не е ОК. Освен ако това не идва със съответното редуциране на цената ... Правят ми впечатление няколко неща: - от една страна даунсайзингът - т.е масово бензиновите коли са 0.9 -1.0-1.2-1.4.( някои и с турбо) Вече двигатели 2.0, 2.5, 3.6 са рядкост, дори и за премиум марките. Предполагам цитираният по-горе опел е бил с 1.2 бензин ( поне в БГ масово са такива). С такива автомобили предполагам шофирането на дълъг път и изпреварването са по-натоварващи за шофьора. - може би хибридите малко подобряват положението ( че там ел.двигателя помага), но пък по магистрали хибридите се движат предимно на бензин и ел.двигателя по-скоро само тежи 😉 - от друга страна цените на новите автомобили се увеличават, а качеството е ... под въпрос ( за мен). - от трета страна за нов автомобил, дори и човек да е без претенции трябва да чака 6-79 мес. Колко е бил двигателя на Опела - изобщо не знам. За хибридите - не ме интересува кой кого носи в градско и по магистрала. Все е 5/100 разхода. Всъщност и това не ме интересува чак толкова много. За мен е важно в колата да се чувствам просторно, уютно и сигурно. Тойотата ми го дава това усещане и сякаш ми говори "Модерна съм, много съм шик." Май забравих да кажа, че изобщо нямам претенции да разбирам от коли. Аз си ги карам. (Или това си пролича и нямаше нужда да го уточнявам. ) преди 4 минути , Alexander каза: Познат искаше да купи без да чака или с минимум, та след като обиколи цяла София, успя. Взе някакво малко вдигнато сузуки игнис хибрид-даже е 4 цилиндъра, но я взе на деня-беше налична. Излезе му 32к лв, разбира се бяла на цвят. Навсякъде се върти едно и също, искат увеличение на оборота, увеличение на продажбите и спестявяне от каквото може, най-често от материали. Гледат се графики и ако не е нагоре-лошо, няма бонуси, има смени и т.н. Това води до там където сме. Коли, телевизори, перални и т.н. всяка година нови моделИ, често не могат да изкарат гаранцията. Според мен, само по-зле ще става в това отношение. Така си е. Което ме подсеща. Няма ли най-после да произведат съвременен смартфон, добре (отлично) снимащ с андроид, който да е мах. 14 см. дълъг. Прогрес! 1 Връзка към коментар
JazzMaster Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 4 минути , ven62 каза: Тойотата сякаш ми говори "Модерна съм, много съм шик Извинявай, очаквам да не се съгласиш, но това е консервативна марка, поне в интериора. 1 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 1 минута , JazzMaster каза: Извинявай, очаквам да не се съгласиш, но това е консервативна марка, поне в интериора. Вероятно съм демоде. Сериозно: Склонен съм да се съглася с теб. Последния ми Авенсис имаше и касетофон и компакт диск, а нямаше MP3. Да се гръмнеш просто. Но сегашната Корола е доста шик. Е, не е като Пежо 3008 към което бях тръгнал, но всички разбирачи около мен казаха твърдо НЕ. 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 15 минути , ven62 каза: Няма ли най-после да произведат съвременен смартфон, добре (отлично) снимащ с андроид, който да е мах. 14 см. дълъг. Ако се появи, моля дай знак! Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 4 минути , Фил каза: Ако се появи, моля дай знак! Има iPhone (12, 13 mini) и един колега ме навива. Все още се дърпам - твърде стар съм за такива революционни промени (oт андроид на иос) Връзка към коментар
Фил Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 В момента, ven62 каза: Има iPhone (12, 13 mini) и един колега ме навива. Все още се дърпам - твърде стар съм за такива революционни промени (oт андроид на иос) Да, за Айфоните знам, но и на мен не ми се минава на друга система, а и не ми се дават толкова пари ... (Сори за офтопика) 2 Връзка към коментар
ven62 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 1 минута , Фил каза: Да, за Айфоните знам, но и на мен не ми се минава на друга система, а и не ми се дават толкова пари ... (Сори за офтопика) БСП (И аз sorry) 1 Връзка към коментар
milen_40 Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 34 минути , JazzMaster каза: Зàбрави! Мизерия си е, ама това се предлага. Дизеловия двигател все пак е по-! ама все по-малко ги произвеждат. какво изобщо се търси? "пазарска чанта" за града, лимо за дълъг път, някакъв компромис между двете? Търси се универсален бензинов автомобил. 😉 Достатъчно удобен за градско каране, но и достатъчно мощен за извънграда ( 50/50 е ползването) . Ще ми се да е и доста над 100-те коня( по-към 200) 😉 Знам че ще е трудно след голямо и мощно дизелово комби. Връзка към коментар
cybersimo Публикувано: 16 февруари, 2022 Сподели Публикувано: 16 февруари, 2022 преди 12 минути , ven62 каза: Има iPhone (12, 13 mini) и един колега ме навива. Все още се дърпам - твърде стар съм за такива революционни промени (oт андроид на иос) iOS е в пъти по-интуитивен и лесен за ползване от Android. Ще има период на привикване, но след това е "piece of cake". Единствения "недостатък" поне за някои хора е липсата на български език в настройките на телефона. Но като се замисля всички тези "оплакващи се" от последния факт навремето са ползвали Nokia без българско меню и не са имали проблем... 3 1 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега