Прескочи до съдържание

Говорим си за автомобили


Георги

Препоръчани мнения

Много го мислих дизела, но евродирективите работят с/у тези двигатели. Най-малкото след Х г. това ще е непродаваем автомобил, качеството на нафтата не искам да го споменавам. 

По принцип съм за хибрида ( електричките са скъпи и няма къде да ги зареждам), но бъдещият шофьор е с нервен крак и не знам доколко ще се радва на плавното потегляне на хибрида. 

 

Предвид слабите наличности на вторичният пазар у нас, обмислям и внос от Германия, САЩ, Канада, като последните 2 дестинации са ми пълна мъгла. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Евродирективите в момента дразнят и със "зелената сделка", да махнем фосилните горива, щото ала-бала, ама нямаме с какво да ги заменим сега-веднага, ама няма нищо, дайте пари за въглеродни емиси. И овцете даваме, следват трусове в евросъюза, няма да са сега-веднага, че е тромава машината, но са неизбежни.

Аз не бих мислил "кога/дали автомобила ще е продаваем", взимам го за собствения си "кеф" и нужда. Не се оплаквам от качеството на нафтата. То и на кофти бензин също може да попаднем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , milen_40 каза:

САЩ, Канада, като последните 2 дестинации са ми пълна мъгла. 

Не си губи времето , недостига на нови автомобили е много сериозен , цените на уоотребяваните са на цените на нови и пак няма наличност. Добави и високият курс на долара , единственият автомобил , който ще може да купиш от САЩ е бракуван (salvage) и оправен в България …

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 минути , stanislavpp каза:

Не си губи времето , недостига на нови автомобили е много сериозен , цените на уоотребяваните са на цените на нови и пак няма наличност. Добави и високият курс на долара , единственият автомобил , който ще може да купиш от САЩ е бракуван (salvage) и оправен в България …

90% от вноса от  САЩ и Канада в България са точно такива.

Или няма да има спад в доставките.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , milen_40 каза:

САЩ, Канада, като последните 2 дестинации са ми пълна мъгла. 

 

Дори и да не е бракувана кола, има един проблем с тези автомобили. Не е технически, даже напротив. Много са си добри, обаче...преди години познат си купи Нисан Алтима, с превъзходно оборудване, но на третата седмица от кола пред него хвръкна камъче и му спука стъклото. А познай как се намира стъкло за кола, внесена от Северна Америка. След около месец и половина успя да намери. Това добре, но след още 2-3 месеца пак му се спука стъклото. И пак мъки наново. За части беше същото, не са по-скъпи, даже с транспорта от Америка идваха по-евтино, ама ако можеш да чакаш. А ако не можеш?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Alexander каза:

90% от вноса от  САЩ и Канада в България са точно такива.

Или няма да има спад в доставките.

Много нови и читави автомобили се внасяха при курса на долара 1,2-1,3-1,4  .Отделно хиляди автомобили се изнасяха от САЩ и като чисто нови . Всеки вносител си имаше митнически служител във Варна и автомобилите почти не се оскъпяваха ( стандартно е 30% , на практика 5-10$ ( бракуван автомобил ) , кешовица в митничарският джоб и среден пръст за държавицата.

преди 15 минути , Zaro каза:

 

Дори и да не е бракувана кола, има един проблем с тези автомобили. Не е технически, даже напротив. Много са си добри, обаче...преди години познат си купи Нисан Алтима, с превъзходно оборудване, но на третата седмица от кола пред него хвръкна камъче и му спука стъклото. А познай как се намира стъкло за кола, внесена от Северна Америка. След около месец и половина успя да намери. Това добре, но след още 2-3 месеца пак му се спука стъклото. И пак мъки наново. За части беше същото, не са по-скъпи, даже с транспорта от Америка идваха по-евтино, ама ако можеш да чакаш. А ако не можеш?

Трябвало е да си купи американска екзотика или аналогичен на европейски автомобил , вместо да купува “негърски” автомобил.

Връзка към коментар

Преди около година взех под наем на Канарите и в Испания 3 коли - Хюндай i10, един малък Ситроен и Опел Корса. За Ситроена изобщо няма да отварям дума. Хюндая се държа прилично, но....само толкова. Корсата обаче ме накара да се радвам. Останах ултра изненадан. Приятно при това. Беше последен модел с всички екстри, сред които - датчици при паркиране, камера за задно виждане, разпознаване на знаци, огромен дисплей и т.н. Особено ми хареса една червена ивица в интериора. Интериор - 21 век. Колата се управляваше изключително приятно и беше приятно пъргава. Много се впечатлих и потърсих цената й в БГ - 40 000 лв. Хубава е, но при положение, че за още 4000-5000 лв. може да се вземе Шкода Октавия, то сякаш "товаренето" на малката кола с много екстри става някак безсмислено. И все пак - Корсата ме впечатли много.

Връзка към коментар

Това с цените на втората употреба коли откровено много ме ядосва. Мислех да заменя приуса с Киа Ниро , но цените са много по високи от миналогодишните. Дори дилърите предлагат да изкупят старата ти 2-3 годишна кола купена от тях и дори да ти доплатят £10к🙂скоро го четох.

А на въпроса, който Милен пита аз определено бих заложил на бензинов мотор с минимум 2.0литра, че да не кажа и 3.0л. когато говорим за смесено каране.

Аз в момента съм “влюбен” в следното нещо: Mercedes E400D след 2018г. шестак с новия мотор😋ама мечти ко да праиш😄

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Pantelej Putnik каза:

 И все пак - Корсата ме впечатли много.

И все пак Корсата (ако е била от новите) е Пежо 20(0)8 и Ситроен C4. Реална разлика м/у марките няма, да не се лъжем ...

При редовите марки за мен няма разлика при сходно оборудване и двигател.

Реална разлика може да се осети при премиум марките, но цените не са оправдани (за мен).

 

Преди 1 час, Pantelej Putnik каза:

Много се впечатлих и потърсих цената й в БГ - 40 000 лв. Хубава е, но при положение, че за още 4000-5000 лв. може да се вземе Шкода Октавия, то сякаш "товаренето" на малката кола с много екстри става някак безсмислено. 

Тук изцяло те подкрепям. Преди почти 2 години изкараха новата Октавия. Наличните от предната генерация ги пуснаха на пангара от 32К+.

Взех 1.5 бензин, комби. Няма много екстри - аналогов клъстер, но предни ЛЕД светлини и парктроник са ми напълно дотатъчни + Андроид Ауто.

Тази опция ми излезе под 40К и мисля, че за тази цена повече не може да се иска ...

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 52 минути , jorocontrola каза:

И все пак Корсата (ако е била от новите) е Пежо 20(0)8 и Ситроен C4. Реална разлика м/у марките няма, да не се лъжем ...

При редовите марки за мен няма разлика при сходно оборудване и двигател.

Реална разлика може да се осети при премиум марките, но цените не са оправдани (за мен).

 

Тук изцяло те подкрепям. Преди почти 2 години изкараха новата Октавия. Наличните от предната генерация ги пуснаха на пангара от 32К+.

Взех 1.5 бензин, комби. Няма много екстри - аналогов клъстер, но предни ЛЕД светлини и парктроник са ми напълно дотатъчни + Андроид Ауто.

Тази опция ми излезе под 40К и мисля, че за тази цена повече не може да се иска ...

 

 

Не е лошо да се погледне и ценовата листа на Форд! 

преди 6 часа, milen_40 каза:

Тази тема малко се позабрави последдната година. 

Сега пък аз се интересувм от пазара на нови автомобили или 3-4годишни ( върнати от лизинг). Някой има ли впечатления, от последната година? 

Установявам че повечето представители на бюджетните марки нямат почтни никакви налични автомобили, предполагам е свърано и с кризата с чиповете. 

Съответно на вторичен пазар виждам автомобили на 5-6г., които се продават на цената на продобиване.  Например споменаваната и по-горе Тойота Корола хибрид 2019г. на 90000км. се продава за 40к. лв.  

Погледни и Форд-овите предложения! 

Връзка към коментар

А бе... то и аз никак не разбирам от коли, но си ги карам.... Та миналата година нали се бях зачудила какво, къде, как.... Накрая съдбата ме изненада. Оказа се, че в РЕно имат налична едно Клио, при това червено, бензин (аз си търсех бензин).

Никакво колебание, веднага направихме сделката. 

Базов модел, но си има достатъчно екстри (за такъв непретенциозен шофьор като мен - искам покрив, радио и климатик). ДА си призная, до сега не съм карала кола с толкова глезотии. Ами то кола за блондинка. Чак в един момент се притесних, че ще забравя как се управлява (добре че е с ръчна скоростна кутия, та да не се разсейвам напълно :lol: ).

Достатъчно пъргава е в градски условия, сравнително мощна (е, думата е много силна, но като за мен си е супер), смесения разход ми е 5.5 (по данни на компютъра) и определено се хваля. За първи път през живота си карам червена кола (а като една истинска жена - винаги съм си мечтала за червена кола - забележете! Не Рено, не Тойота, не джип, SUV или там каквото и да е, а ЧЕРВЕНА!!!).

Хепи 😉 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
  • Браво 5
Връзка към коментар

Всеки път, преди да сменя колата, гледам цени на нови автомобили, гледам и накрая отивам до Германия, вземам 1 БМВ на няколко години и приключвам мисията съвсем доволен.

Сега пак съм започнал да заглеждам новите Октавии, но за 45000-50000 лв. ще отида до Германия, ще взема отново БМВ, ще се върна през половин Европа, което си е пътуване и пак всичко ще е ОК. Мисля, чудя се и пак накрая до същото стигам. 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, milen_40 каза:

Търси се  универсален бензинов автомобил.  😉  Достатъчно удобен за градско каране, но и достатъчно мощен за извънграда ( 50/50 е ползването) . Ще ми се да е и доста над 100-те коня( по-към 200) 😉 Знам че ще е трудно след голямо и мощно дизелово комби. 

Твърдо препоръчвам Шкода.Имаме една Октавия на вече 4 години,170 к.с. бензин.Сега съм си поръчал Супърб 280к.с. бензин.Имаше някаква надежда да дойде средата на март,но изгорял склад на Октавия,където обаче се съхранявали всички матрични фарове.Та вече дата няма.Живот и здраве да я взема и ще докладвам.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, VASILEV каза:

Това с цените на втората употреба коли откровено много ме ядосва. Мислех да заменя приуса с Киа Ниро , но цените са много по високи от миналогодишните. Дори дилърите предлагат да изкупят старата ти 2-3 годишна кола купена от тях и дори да ти доплатят £10к🙂скоро го четох.

А на въпроса, който Милен пита аз определено бих заложил на бензинов мотор с минимум 2.0литра, че да не кажа и 3.0л. когато говорим за смесено каране.

Аз в момента съм “влюбен” в следното нещо: Mercedes E400D след 2018г. шестак с новия мотор😋ама мечти ко да праиш😄

Абсолютен хит е последната E-класа, че S-класата продължава да е върха на хранителната верига, но прекалената показност е в минус 🙂

Но на мен май повече ми се нрави лицето и преди фейслифта от миналата година. И седан, разбира се, че двете врати на купето вече ограничават идеите ми ... 🙂

преди 4 часа, cybersimo каза:

iOS е в пъти по-интуитивен и лесен за ползване от Android.

Ще има период на привикване, но след това е "piece of cake". Единствения "недостатък" поне за някои хора е липсата на български език в настройките на телефона. Но като се замисля всички тези "оплакващи се" от последния факт навремето са ползвали Nokia без българско меню и не са имали проблем...

С две ръце подкрепям 🙂

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Брани каза:

Абсолютен хит е последната E-класа, че S-класата продължава да е върха на хранителната верига, но прекалената показност е в минус 🙂

Но на мен май повече ми се нрави лицето и преди фейслифта от миналата година. И седан, разбира се, че двете врати на купето вече ограничават идеите ми ... 🙂

С две ръце подкрепям 🙂

E класата на Мерцедес и S90 на Волво са моят фаворит, но не са и скъпи🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Премиум марките са извън списъка, поради много причини( не искам да ги изброявам).  

Първо загледах Шкода Октавия ( имам симпатии към тях от години), но за бензиновите им двигатели се споделят само негативи. Октавия на 2-3г. и под 100000км.  има предимно такива 1.5 с фабричен метан за около 45 хил.лв. Казват че са добри. Познат има такава купена нова 2020 за 42 000лв.( с някаква отстъпка).

Разбира се разгледах и Форд, но Фокус 1.0 екобуст на 1г. за 53 хил.лв. ми се струва много

За внос от САЩ и Канада, както @stanislavpp е споменал има смисъл само ако е нещо за ремонт. Имам предвид европейски/японски марки . Там ме блазни това че двигателите са по-големи, но пък приборите са в имперската мерна система 😉

 

 

Връзка към коментар

Преди 6г. бях зарадван от съпругата си, която за моя годишнина ми подари Нисан Кашкай 1.2 CVT, 115к.с. Този  автомобил ми беше мечта от много време. Мога да кажа само най-добри неща за него. Изпитвам истинско удоволствое да го пилотирам. 🥰

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 54 минути , дядо Пепи каза:

Преди 6г. бях зарадван от съпругата си, която за моя годишнина ми подари Нисан Кашкай 1.2 CVT, 115к.с. Този  автомобил ми беше мечта от много време. Мога да кажа само най-добри неща за него. Изпитвам истинско удоволствое да го пилотирам. 🥰

Браво на съпругата! Трябва мноого да си заслужил подаръка! 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Дани Магелани каза:

Браво на съпругата! Трябва мноого да си заслужил подаръка! 

Ти не го ли следиш @дядо Пепи (във форума) . Перфектен е. Даже малко се притеснявам да не вземе да ме засенчи.

:wink:

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 1 минута , ven62 каза:

Ти не го ли следиш @дядо Пепи (във форума) . Перфектен е. Даже малко се притеснявам да не вземе да ме засенчи.

:wink:

Смятай, че те е засенчил. Докато не се похвалиш с подобен подарък от благоверната и с менюта в готварската тема, нямаш шанс.😉

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 37 минути , ven62 каза:

Ти не го ли следиш @дядо Пепи (във форума) . Перфектен е. Даже малко се притеснявам да не вземе да ме засенчи.

:wink:

Късно е!

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Много, ама много слушкам. Папкам си всичкото ядене, което съм приготвил. Ходя на всичките места, които съпругата е избрала. Съм най-добрият дядо на света. По-нататък да ме хвали циганката, че аз май нямам срама. 🙄 Това последното по монтански е. 🙂 

  • Харесвам 2
  • Браво 4
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.